Soros György állhat az egyre erősödő Facebook-cenzúra mögött

Az amerikai jobboldali sajtó szerint a Soros Györgyhöz kötődő Media Matters nevű szervezet két évvel ezelőtt kiszivárgott bizalmas programanyagában leírtaknak megfelelően a Google-t, a Facebookot és az összes többi közösségi médiaplatformot működtető óriáscégek a balliberális politikai erőkkel együtt titokban azon dolgoznak, hogy kitiltsák a közösségi médiumokról a jobboldali véleményeket és az ezeket képviselő személyeket, valamint cégeket – írja a 888.hu.
A lap cikke szerint az elmúlt hónapokban számos amerikai jobboldali médium, újságíró és véleményvezér is kitiltásra, azaz teljes elhallgattatásra került a Facebook, a Twitter vagy éppen a YouTube közösségi oldalairól. Néhány hete pedig a magyar jobboldali nyilvánosságot is megcsapta a brutális cenzúra szele. Az amerikai jobboldali sajtó szerint a Facebook és egyéb közösségi oldalak, valamint a Google a konzervatív, jobboldali oldalak nyilvánosságát súlyosan korlátozó cenzúrázó, illetve teljes kitiltást elrendelő döntései alapvetően Soros György és elvbarátai politikai akaratának az előre megtervezett végrehajtását szolgálják.
A Soros-hálózat médiatrolljaként és egyszersmind ökleként működő médiacenzor szervezete, a Media Matters ugyanis 2017 óta közismerten a jobboldal nyilvánosságának a korlátozására készül az internetes keresőóriások és a közösségi oldalak tulajdonosainak a támogatásával.
A Washington Free Beacon 2017 januárjában hozta nyilvánosságra azt a birtokába jutott bizalmas feljegyzést, amelyet David Brock, a Media Matters nevű, szélsőségesen balliberális civil szervezet egyik vezetője azért írt meg, hogy megindokolja, miért is kér pénzt gazdag demokrata párti pénzemberektől a Trump-kormányzat megdöntéséhez. Az adománygyűjtéshez összeállított feljegyzés 40 millió dollárt kért az adományozóktól ahhoz, hogy kellő hatékonysággal a háttérbe tudják szorítani az online közösségi médiumokban a jobboldali véleményeket ahhoz, hogy a balliberális erők nyerhessék meg a novemberi időközi választásokat az USA-ban.
A Soros Györgyhöz és hálózatához több szálon szorosan kötődő Media Matters szervezet alapvetése szerint 2016-ban azért veszítette el a balliberális Demokrata Párt és Hillary Clinton az amerikai elnökválasztási küzdelmet, mert a baloldali többségű mainstream sajtó szerepe leértékelődött mostanra, ugyanakkor pedig a jobboldal komoly jelenléttel bírt az olyan közösségi oldalakon, mint a Facebook, a YouTube, és az üzenetei a Google rendszerében is megjelentek.
A 49 oldalas, "Demokráciaügyek: Stratégiai cselekvési terv elnevezésű feljegyzés" ezért egy olyan négyéves programot mutat be, amely gyakorlatilag a techóriások, a Facebook, a Twitter, a YouTube és az Apple cenzúrázásával tervezi elérni, hogy a jobboldali politikai üzenetek és vélemények ne juthassanak el az emberekhez.
A médiacenzúrát szervező balliberális szervezet közlése szerint a Media Matters már sikeresen dolgozik a Facebook és a Twitter segítségével az ártalmas konzervatív tartalmaknak, jobboldali propagandának és hamis híreknek (fake news) tekintett vélemények megszüntetésén a közösségi médiafelületeken.
A Soros pénzéből működő szervezet annyira biztos volt a nagy médiacégekkel megkötött megállapodásainak a sikerében, hogy a négyéves program várható eredményeit ecsetelő kiemelt tételmondatokban a következőket közölte:
Az önmagát a "jobboldali dezinformáció elleni harcot vezető, haladó élcsapatként" meghatározó Soros-szervezet, a Media Matters a feljegyzésében még részleteket is közöl azzal kapcsolatban, hogy milyen módon tudja befolyásolni a közösségi médiumoknál történő dolgokat. A feljegyzés tájékoztat arról is, hogy a Media Matters szerint a szervezet saját álhírkereső médiamonitoring kutatási tevékenysége hasznos a Facebook és a Google számára is.
Forrás: 888.hu; Vezető kép: The Event Chronicle
