Pesti Srácok

Mélyrepülésbe kezdett a Boeing az etiópiai légikatasztrófa után

Mélyrepülésbe kezdett a Boeing az etiópiai légikatasztrófa után

A Boeing amerikai repülőgépgyár csütörtökön bejelentette, hogy a 737 MAX típusú gépek gyártásával ugyan nem áll le, de kiszállításukat a megrendelőknek átmeneti ideig leállítja. "Mindaddig felfüggesztjük a Boeing 737 MAX-gépek szállítását, amíg nem találunk megoldást" – jelentette be a chicagói székhelyű repülőgépgyár szóvivője. Arról nem szólt, hogy mi lesz a már összeszerelt és a gyártósorokon lévő további repülőgépekkel, hol és valójában meddig raktározzák el ezeket, kijelentette azonban, hogy nem csökkentik a gyártás ütemét, és nem zárnak be üzemeket sem. A Boeing havonta ötvenkét darab 737-es gépet gyárt.

A The Wall Street Journal című lap információi szerint csütörtökön az amerikai légierő tisztségviselői is aggodalmaikat fogalmazták meg a repülőgépgyár egyik katonai programjának biztonsága miatt. A lap meg nem nevezett forrásokra hivatkozva azt közölte, hogy a Pentagon a légierő számára megrendelt tankergépek minőségellenőrzését kifogásolja. Csütörtökön a tőzsdén tovább zuhant a repülőgépgyártó részvényeinek értéke. A cég vasárnap – az etiópiai légitársaság gépének lezuhanása – óta 27,8 milliárd dolláros értékvesztést könyvelhetett el a Bloomberg hírügynökség adatai szerint.

Közben az Ethiopian Airlines szerencsétlenül járt gépének két fekete doboza csütörtökön megérkezett Franciaországba, ahol pénteken megkezdődik az adatok feldolgozása, kiértékelése. A vizsgálat és az elemzés nagy mértékben befolyásolhatja, hogy milyen hosszú ideig tarthat a Boeing 737 MAX-típusok kivonása a forgalomból. Elemzők szerint a munka hónapokig is eltarthat, és míg a szerdai kommentárok egy része áprilist jelölte meg, csütörtökön az amerikai sajtóban már ennél is távolabbi határidőket emlegettek. Donald Trump elnök csütörtökön azt mondta: reméli, hogy a vitatott repülőgépek rövid időn belül ismét felszállhatnak. Az amerikai elnök szerdán jelentette be a Fehér Házban, hogy – a világ több országa után – az Egyesült Államokban is átmeneti időre kivonják a forgalomból a 737 MAX-repülőket. Mint mondta, az elnöki utasításról szóló döntést a Boeing vezetőjével, Dennis Muilenburg elnök-vezérigazgatóval folytatott megbeszélés után közösen hozták meg.

Forrás: MTI; Fotó: bumm.sk

PestiSracok facebook image
Ajánljuk még

Milliárdos ingatlanvagyonnal gyarapodik tovább tatabányai családok nyomorán a „Szeviép-család” – Csinos céghálót találtunk az egykori vezér fia körül

Exkluzív 2022 május 25.
A Pesti TV Az Ügy című riportműsorában mutattuk be a tatabányai szellemtársasházat, amely tizenöt éve áll befejezetlenül. A huszonegy lakásos, a földszinten nagy irodaépületet is magába foglaló ingatlant sajátos konstrukcióban kezdték építeni 2004 után. A telektulajdonos, első számú építtető, a Környe és Vidéke Takarékszövetkezet ingatlanhasznosító cége, a Tak-Ing végelszámolás alatt áll; az építő Pólus Kft. 2007 óta felszámolás alatt; a lakásaikat előre kifizető tatabányai családok, összesen tizenöt károsult család a mai napig nem kapott vissza egy fillért sem. Közben tavaly év végén a félkész épület az egyik szeviépes érdekeltség kezébe került. A Szeviép-üggyel a PestiSrácok.hu az elmúlt években kiemelten foglalkozott; követjük a több száz kisvállalkozó csődjéért felelős, csődbűncselekménnyel vádolt milliárdosok ma is tartó büntetőperét. Megmutattuk, hogy a mai napig milyen luxusban élnek, és egy tényfeltáró cikksorozatban azt is, hogy a Szeviép csődeljárása előtt milyen elképesztő céghálót építettek fel a Szeviép-vezérek, amely cégekben immár egy-egy családtagjuk a tulajdonos. Ebben a tényfeltáró riportban azt mutatjuk meg, hogyan kerül a Szeviép-vezér B. Sándor fia Tatabányára, miként jutottak hozzá a tizenöt család anyagi megnyomorítását jelentő, milliárdos értékű ingatlanvagyonhoz, és azt is, hogy a tatabányai botrányban szereplő cég csak egy az újabb céghálóban. Körülbelül tíz milliárdos vagyont találtunk éppen csak, hogy „muzsikáló” cégekben, és mindez az egyik B.-fiú kezében fut össze.

A Mezey-válogatott egyik legnagyobb rejtélye a Nyilasi-ügy lett – Ma sem egyértelmű, hogy miért maradt itthon a csapatkapitány

Exkluzív 2021 június 2.
A Mezey-válogatott történetében három különlegesség, ha úgy tetszik, nagy rejtély, „titok” van. Az egyik az, hogy miként tudott szinte a semmiből kinőni egy világverő gárda? A másik, hogy miért ért véget ez a csodálatos menetelés úgy, ahogyan véget ért? A harmadik pedig az, hogy a csapat szellemi vezére és csapatkapitánya, Nyilasi Tibor vajon miért nem utazott ki a mexikói világbajnokságra? Visszaemlékező sorozatunk mai részében a Nyilasi-ügy hátterét igyekszünk feltárni.