Pesti Srácok

Újabb szoftverhibát találtak a Boeing 737 MAX gépeken

Újabb szoftverhibát találtak a Boeing 737 MAX gépeken

Újabb szoftverhibát talált a Boeing vállalat a 737 MAX típusú gépein, amelyeket tavaly márciusban kivontak átmenetileg forgalomból két ilyen utasszállító katasztrófája után.

A gyártó pénteken adott tájékoztatást az újabb szoftverhibáról. Egy olyan programmal akadtak gondok, amely nyugtázza, hogy jól működnek a gép kulcsfontosságú rendszereinek működését figyelő monitorok. Az újabb hiba észlelése hátráltathatja a gépek újbóli forgalomba helyezésére irányuló erőfeszítéseket. A gyártó közölte, hogy végrehajtja a szükséges szoftverfrissítéseket, és a változtatások megtétele érdekében együttműködik az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatallal (FAA). A legfontosabbnak azt tartja, hogy a Boeing 737 MAX gépek újra biztonságosak legyenek, és megfeleljenek minden követelménynek, mielőtt újra a levegőbe emelkednének.

A Boeing 737 MAX típusú gépeket tavaly márciusban vonták ki átmenetileg a forgalomból, miután 2018 októberében lezuhant az indonéziai Lion Air légitársaság ilyen típusú gépe, majd öt hónappal később balesetet szenvedett az etióp légitársaság egy ugyanilyen repülője is. A két katasztrófában 346 ember vesztette életét. Az indonéz nyomozók tavalyi októberi jelentésükben megállapították, hogy a Boeing nem vette kellőképpen figyelembe a 737 MAX típusú repülőgépébe beépített vezérlő szoftver kialakításában rejlő esetleges kockázatokat, és ez, valamint a pilótahibák és a karbantartás során feltárt hiányosságok vezettek az indonéziai Lion Air légitársaság gépének 2018. októberi katasztrófájához. A jelentés készítői szerint a repülőgép átesésvédelmi rendszere (MCAS) automatikusan lenyomta a gép orrát, és a pilóták így szinte elvesztették az irányítást a gép felett.

A szakértők azonban régebb óta figyelmeztettek, miszerint a Boeing által felvásárolt egykori konkurens, a McDonnell Douglas cégcsoport részéről érkező vállalati kultúra időzített bomba lehet a Boeing számára. A McDonnell Douglas ugyanis piaci okok miatt a típusfejlesztések helyett a régebbi repülőgéptípusok áttervezése mellett tette le üzleti stratégiájában a voksát. A felvásárlás után az új cégben bekövetkezett menedzsmentbeli változások közvetett eredményeképpen, immár a Boeing, új típus tervezése helyett a fél évszázada gyártott 737-es sorozat áttervezése mellett döntött. A gép azonban számos ponton nem felelt meg a kor követelményeinek, amelyek átalakítása azonban rontotta a szerkezet repülési tulajdonságait, tragikus módon pedig ezeket kívánták ellensúlyozni a Boeing mérnökei szoftveres úton.

PestiSracok facebook image

Forrás: MTI

Ajánljuk még

Vajon minek és hogyan állított ki százegy kutyaútlevelet a határzár idején az állatorvosi praxisát szüneteltető Hadházy Ákos? - Frissítve: reagált Hadházy

Exkluzív 2021 március 23.
2020 januárja óta összesen száznál is több kutyának állított ki útlevelet Hadházy Ákos, a két pártot már elhagyó, jelenleg független országgyűlési képviselő, aki leadott vagyonnyilatkozata szerint hivatalosan szünetelteti állatorvosi praxisát – tudta meg a PestiSrácok.hu. A helyzet több szempontból is kínos: először is, az országgyűlési képviselők jogállásáról szóló törvény szerint parlamenti képviselő kereső tevékenységet nem folytathat, még ha valamilyen szellemi tevékenységet végez is, azért pénzt nem fogadhat el. A kisállat útlevél kiállítása azonban nagyon is pénzbe kerül, az okmányt kiállító állatorvos is kötelezően fizet ezért a kamarának. Ha saját cégen keresztül jutna a tevékenysége ellentételezéséért pénzhez egy honatya, azt is be kell jelentenie az Országgyűlés elnökének. Csakhogy Hadházy Ákos – úgy tudjuk – nem ezt jelentette be, hanem az ellenkezőjét, hogy szüneteltetni a praxisát. Mellesleg ezt saját kézírással is leírta és ellenjegyezte, a vagyonnyilatkozatában. Ha mindez nem lenne elég, még egy kérdés felvetődik: mégis kinek, kiknek és miért állít ki valaki több mint száz kutyaútlevelet a koronavírus-járvány kellős közepén, amikor szinte az egész világ zár alatt van és az emberek sem utaznak. Cikkünk megjelenése után válaszolt kérdéseinkre Hadházy Ákos, aki a tőle szokásos diktatúrázás, orbánozás, fideszezés mellett elárulta: annyira szeret állatokat gyógyítani, hogy ingyen is megteszi, sőt, a jelek szerint az útlevelek kiállításakor szívesen megfizeti a kötelező illetéket is. A képviselő válaszát kérésére változtatás nélkül közöljük.

Vasárnapi autóbusz-szerencsétlenség: voltak már problémák a szervezőkhöz köthető utak körül

Exkluzív 2021 augusztus 17.
Nem először került a sajtóhírekbe és a figyelem középpontjába az az utazásszervező cég, amelynek bérelt autóbusza vasárnap hajnalban 8 ember halálát okozó balesetet szenvedett az M7-es autópályán – tudta meg a PestiSrácok.hu. 2019-ben több sajtóorgánum is beszámolt róla, hogy magyar egyetemisták franciaországi síútja vált tortúrává, miután a magyar utazásszervezők hibás műszaki állapotú, román buszokkal vágtak neki a több ezer kilométeres útnak, végül az utasok egy része saját költségére, önállóan utazott haza. Majd még kártérítést sem kaptak. A "Suli Sí" szervezőcsapat és a hétvégi szerencsétlenségben érintett Rolitúra gyakorlatilag azonos céges hátteret mutat. Az Index és az Origo korábbi cikkei szerint az utakat szervező vállalkozók korábbi utazási irodáit többször megbüntették; volt olyan iroda, amely éveken át engedélyek nélkül hirdetett utakat.

A Mezey-válogatott egyik legnagyobb rejtélye a Nyilasi-ügy lett – Ma sem egyértelmű, hogy miért maradt itthon a csapatkapitány

Exkluzív 2021 június 2.
A Mezey-válogatott történetében három különlegesség, ha úgy tetszik, nagy rejtély, „titok” van. Az egyik az, hogy miként tudott szinte a semmiből kinőni egy világverő gárda? A másik, hogy miért ért véget ez a csodálatos menetelés úgy, ahogyan véget ért? A harmadik pedig az, hogy a csapat szellemi vezére és csapatkapitánya, Nyilasi Tibor vajon miért nem utazott ki a mexikói világbajnokságra? Visszaemlékező sorozatunk mai részében a Nyilasi-ügy hátterét igyekszünk feltárni.