Kasza Gyula, a kutatás vezetője azt mondta, hogy a kutatás legfontosabb üzenete az volt, hogy az elmúlt hónapokat sokan arra használták, hogy elkezdjenek sütni-főzni, elkezdjenek egészségesebben táplálkozni, és odafigyeljenek az élelmiszer-biztonsági feltételek betartására. Ismertette, hogy egy háztartásban átlagosan a járvány előtt heti többször is elmentek vásárolni; ez lecsökkent a kijárási korlátozásokat egy alkalomra, ami előnyös, hiszen tudatosabbá vált a vásárlás. A járványban megnőtt a hosszabban eltartható, csomagolt élelmiszerek fogyasztása, csakúgy, mint az otthoni sütéshez-főzéshez használt termékeké. Csökkent az alkohol, a desszertek, az édességek, a rágcsálnivalók és kimagaslóan az energiaitalok iránti kereslet.
Egy kilót híztunk átlagosan a karantén ideje alatt

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih), a TÉT Platform Egyesület, valamint a Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Kara által végzett felmérés rámutatott, hogy rengeteg élelmiszert halmoztak fel a járvány ideje alatt a magyar vásárlók, akik ráadásul meg is híztak. A felmérésben 3000 ember vett részt.