Pesti Srácok

Marseille partjaihoz szállít 125 migránst az Alan Kurdi hajó

Marseille partjaihoz szállít 125 migránst az Alan Kurdi hajó

A dél-franciaországi Marseille partjaihoz szállít 125, a Földközi-tengeren felvett migránst a Sea-Eye német civil szervezet Alan Kurdi nevű hajója, miután Olaszország, Málta és Németország sem vállalta, hogy befogadja őket – közölte az NGO szerdán.

Párizs később azt kérte az olasz kormánytól, hogy engedje kikötni a hajót az olasz partoknál. Franciaország emlékeztet arra, hogy a kimentett emberek érdekei megkövetelik annak a szabálynak a betartását, hogy a hajót a legközelebbi kikötőbe kell küldeni annak a tengeri mentési koordinációs központnak a felelőssége mellett, amely területileg illetékes abban a térségben, ahol a hajó beavatkozott és közlekedett. Ebben az esetben Olaszországról van szó – jelezték az EFE spanyol hírügynökségnek francia belügyi források.

A hajó legénysége szombaton 133 bevándorlót vett fel a fedélzetére a nemzetközi vizeken Líbia partjainál. Nyolc embert, köztük öt gyermeket kedden egészségi okok miatt partra kellett szállítani, őket átadták az olasz parti őrségnek. A maradék 125 migráns esetében Málta "teljes mértékben elutasította" a segítségnyújtást, Olaszország pedig az illetékes német hatóságokhoz irányította a Sea-Eye-t, amelyek azonban eddig nem válaszoltak – írták a közleményben. A német segélyszervezet emiatt úgy döntött, hogy a hajót a franciaországi Marseille-be irányítják, ahonnan korábban elindult, és ahova a legénységváltás és az új küldetésre való felkészülés miatt is vissza kellene térnie. Gorden Isler, a Sea-Eye szóvivője mindazonáltal azt mondta: nem tudják, hogy a francia kormány hogyan fog reagálni a segítségkérésükre.

PestiSracok facebook image

– tette hozzá.

Forrás: MTI; Fotó: MTI/EPA/SEA-EYE/Fabian Heinz

Ajánljuk még

Vajon minek és hogyan állított ki százegy kutyaútlevelet a határzár idején az állatorvosi praxisát szüneteltető Hadházy Ákos? - Frissítve: reagált Hadházy

Exkluzív 2021 március 23.
2020 januárja óta összesen száznál is több kutyának állított ki útlevelet Hadházy Ákos, a két pártot már elhagyó, jelenleg független országgyűlési képviselő, aki leadott vagyonnyilatkozata szerint hivatalosan szünetelteti állatorvosi praxisát – tudta meg a PestiSrácok.hu. A helyzet több szempontból is kínos: először is, az országgyűlési képviselők jogállásáról szóló törvény szerint parlamenti képviselő kereső tevékenységet nem folytathat, még ha valamilyen szellemi tevékenységet végez is, azért pénzt nem fogadhat el. A kisállat útlevél kiállítása azonban nagyon is pénzbe kerül, az okmányt kiállító állatorvos is kötelezően fizet ezért a kamarának. Ha saját cégen keresztül jutna a tevékenysége ellentételezéséért pénzhez egy honatya, azt is be kell jelentenie az Országgyűlés elnökének. Csakhogy Hadházy Ákos – úgy tudjuk – nem ezt jelentette be, hanem az ellenkezőjét, hogy szüneteltetni a praxisát. Mellesleg ezt saját kézírással is leírta és ellenjegyezte, a vagyonnyilatkozatában. Ha mindez nem lenne elég, még egy kérdés felvetődik: mégis kinek, kiknek és miért állít ki valaki több mint száz kutyaútlevelet a koronavírus-járvány kellős közepén, amikor szinte az egész világ zár alatt van és az emberek sem utaznak. Cikkünk megjelenése után válaszolt kérdéseinkre Hadházy Ákos, aki a tőle szokásos diktatúrázás, orbánozás, fideszezés mellett elárulta: annyira szeret állatokat gyógyítani, hogy ingyen is megteszi, sőt, a jelek szerint az útlevelek kiállításakor szívesen megfizeti a kötelező illetéket is. A képviselő válaszát kérésére változtatás nélkül közöljük.

Vasárnapi autóbusz-szerencsétlenség: voltak már problémák a szervezőkhöz köthető utak körül

Exkluzív 2021 augusztus 17.
Nem először került a sajtóhírekbe és a figyelem középpontjába az az utazásszervező cég, amelynek bérelt autóbusza vasárnap hajnalban 8 ember halálát okozó balesetet szenvedett az M7-es autópályán – tudta meg a PestiSrácok.hu. 2019-ben több sajtóorgánum is beszámolt róla, hogy magyar egyetemisták franciaországi síútja vált tortúrává, miután a magyar utazásszervezők hibás műszaki állapotú, román buszokkal vágtak neki a több ezer kilométeres útnak, végül az utasok egy része saját költségére, önállóan utazott haza. Majd még kártérítést sem kaptak. A "Suli Sí" szervezőcsapat és a hétvégi szerencsétlenségben érintett Rolitúra gyakorlatilag azonos céges hátteret mutat. Az Index és az Origo korábbi cikkei szerint az utakat szervező vállalkozók korábbi utazási irodáit többször megbüntették; volt olyan iroda, amely éveken át engedélyek nélkül hirdetett utakat.

A Mezey-válogatott egyik legnagyobb rejtélye a Nyilasi-ügy lett – Ma sem egyértelmű, hogy miért maradt itthon a csapatkapitány

Exkluzív 2021 június 2.
A Mezey-válogatott történetében három különlegesség, ha úgy tetszik, nagy rejtély, „titok” van. Az egyik az, hogy miként tudott szinte a semmiből kinőni egy világverő gárda? A másik, hogy miért ért véget ez a csodálatos menetelés úgy, ahogyan véget ért? A harmadik pedig az, hogy a csapat szellemi vezére és csapatkapitánya, Nyilasi Tibor vajon miért nem utazott ki a mexikói világbajnokságra? Visszaemlékező sorozatunk mai részében a Nyilasi-ügy hátterét igyekszünk feltárni.