Pesti Srácok

Karácsony összevonná a fővárosi üzemeltetésű cégeket – a baj csak az, hogy ez már megtörtént

Karácsony összevonná a fővárosi üzemeltetésű cégeket – a baj csak az, hogy ez már megtörtént

Karácsony Gergely egyik új ötlete a fővárosi cégek összevonása volt. Hogy ezt hogyan képzelte el, arról viszont nem sokat árult el, annál többet Bardóczi Sándor főépítész, bár az ő nyilatkozataiból is csupán annyi szűrhető le, hogy az egyetlen cél a Tarlós István által létrehozott Budapesti Városüzemeltetési Holding szétzúzása, esetleg egy új néven való átszervezése.

Karácsony Gergely november közepén a főváros szorult anyagi helyzetével magyarázta, hogy a vezetés a saját tulajdonú cégek összevonása mellett döntött. A főpolgármester közösségi oldalán úgy tájékoztatott: a párhuzamosságokat kiküszöbölő, nem hatékony rendszert 2023-ra tervezték átalakítani, de a jelenlegi helyzet miatt előbbre hozták. Hogy egy szerinte drága és nem hatékony rendszert amúgy miért működtettek volna még ennyi évig, az nem derült ki – írja a Magyar Nemzet.

Karácsony Gergely november 21-i Facebook-bejegyzésében úgy fogalmazott, a Berlinben és Bécsben már jól működő, úgynevezett Stadtwerke mintájára összevonják a fővárosi tulajdonú cégeket, így például kevesebb igazgatói fizetést kell kiosztaniuk. A bejegyzés szerint a Főkert, a Budapesti Temetkezési Intézet, a Főkétüsz, az FKF és Főtáv, valamint a Budapesti Városüzemeltetési Holding ezentúl egy közös közmű céggé olvad össze.

Fürjes Balázs államtitkár nem sokkal később több nyilvános üzenetben kérte a főpolgármestert: zöldpolitikusként legalább a 153 éves FŐKERT vállalatot kímélje. Erre válaszolt december 1-jei Facebook-posztjában Bardóczi Sándor, Budapest főépítésze így: a FŐKERT – és ez lehet, hogy sokaknak meghökkentő lesz – eddig sem volt független. A Budapest Város Holding (BVH) tagvállalataként (nyilván a Budapesti Városüzemeltetési Holdingot értette ezalatt a főépítész – a szerk.) működött ez elmúlt időszakban. Hozzátette még, hogy a javaslat nem az elmúlt 153 év alatt is többféle konstrukcióban és vállalati felépítéssel működő FŐKERT végét jelenti, hanem a BVH-ét, amelyet történetesen Tarlós István hozott létre, pont azzal a céllal, hogy egyszer majd ezek a cégek össze legyenek vonva.

PestiSracok facebook image

A probléma azonban az, hogy a Budapest Város Holdingnak, amely a Tarlós-időszakban jött létre, jelenleg a következő fővárosi cégek a tagjai: Budapest Gyógyfürdői Zrt., Budapesti Temetkezési Intézet Zrt., FKF Nonprofit Zrt., FŐKERT Nonprofit Zrt., FŐKÉTÜSZ Kft., FŐTÁV Zrt. Tehát hat vállalat egy irányítás alatt. A Stadtwerke rendszerben közös közmű céggé olvadna össze (Karácsony fogalmaz így): a Főkert, a Budapesti Temetkezési Intézet, a Főkétüsz, az FKF és a Főtáv, valamint a Budapesti Városüzemeltetési Holding.

Az egész azért érthetetlen, mert Karácsony összeolvadásról beszél, amelynek része a BVH. Ez a cég azonban már eleve maga alá gyűjti azokat a vállalatokat, amelyekkel össze akarják olvasztani. Ha visszanézzük Bardóczi idézett sorait, azt olvashatjuk, hogy mindez a BVH végét jelenti. Az eddigi közlemények alapján tehát nem állapíthatunk meg mást, minthogy a Stadtwerke egyetlen célja feltehetően a Tarlós által létrehozott holding felbontása és más néven való átszervezése.

Forrás: Magyar Nemzet; Fotó: Horváth Péter Gyula/PestiSrácok.hu

Ajánljuk még

Vajon minek és hogyan állított ki százegy kutyaútlevelet a határzár idején az állatorvosi praxisát szüneteltető Hadházy Ákos? - Frissítve: reagált Hadházy

Exkluzív 2021 március 23.
2020 januárja óta összesen száznál is több kutyának állított ki útlevelet Hadházy Ákos, a két pártot már elhagyó, jelenleg független országgyűlési képviselő, aki leadott vagyonnyilatkozata szerint hivatalosan szünetelteti állatorvosi praxisát – tudta meg a PestiSrácok.hu. A helyzet több szempontból is kínos: először is, az országgyűlési képviselők jogállásáról szóló törvény szerint parlamenti képviselő kereső tevékenységet nem folytathat, még ha valamilyen szellemi tevékenységet végez is, azért pénzt nem fogadhat el. A kisállat útlevél kiállítása azonban nagyon is pénzbe kerül, az okmányt kiállító állatorvos is kötelezően fizet ezért a kamarának. Ha saját cégen keresztül jutna a tevékenysége ellentételezéséért pénzhez egy honatya, azt is be kell jelentenie az Országgyűlés elnökének. Csakhogy Hadházy Ákos – úgy tudjuk – nem ezt jelentette be, hanem az ellenkezőjét, hogy szüneteltetni a praxisát. Mellesleg ezt saját kézírással is leírta és ellenjegyezte, a vagyonnyilatkozatában. Ha mindez nem lenne elég, még egy kérdés felvetődik: mégis kinek, kiknek és miért állít ki valaki több mint száz kutyaútlevelet a koronavírus-járvány kellős közepén, amikor szinte az egész világ zár alatt van és az emberek sem utaznak. Cikkünk megjelenése után válaszolt kérdéseinkre Hadházy Ákos, aki a tőle szokásos diktatúrázás, orbánozás, fideszezés mellett elárulta: annyira szeret állatokat gyógyítani, hogy ingyen is megteszi, sőt, a jelek szerint az útlevelek kiállításakor szívesen megfizeti a kötelező illetéket is. A képviselő válaszát kérésére változtatás nélkül közöljük.

Vasárnapi autóbusz-szerencsétlenség: voltak már problémák a szervezőkhöz köthető utak körül

Exkluzív 2021 augusztus 17.
Nem először került a sajtóhírekbe és a figyelem középpontjába az az utazásszervező cég, amelynek bérelt autóbusza vasárnap hajnalban 8 ember halálát okozó balesetet szenvedett az M7-es autópályán – tudta meg a PestiSrácok.hu. 2019-ben több sajtóorgánum is beszámolt róla, hogy magyar egyetemisták franciaországi síútja vált tortúrává, miután a magyar utazásszervezők hibás műszaki állapotú, román buszokkal vágtak neki a több ezer kilométeres útnak, végül az utasok egy része saját költségére, önállóan utazott haza. Majd még kártérítést sem kaptak. A "Suli Sí" szervezőcsapat és a hétvégi szerencsétlenségben érintett Rolitúra gyakorlatilag azonos céges hátteret mutat. Az Index és az Origo korábbi cikkei szerint az utakat szervező vállalkozók korábbi utazási irodáit többször megbüntették; volt olyan iroda, amely éveken át engedélyek nélkül hirdetett utakat.

A Mezey-válogatott egyik legnagyobb rejtélye a Nyilasi-ügy lett – Ma sem egyértelmű, hogy miért maradt itthon a csapatkapitány

Exkluzív 2021 június 2.
A Mezey-válogatott történetében három különlegesség, ha úgy tetszik, nagy rejtély, „titok” van. Az egyik az, hogy miként tudott szinte a semmiből kinőni egy világverő gárda? A másik, hogy miért ért véget ez a csodálatos menetelés úgy, ahogyan véget ért? A harmadik pedig az, hogy a csapat szellemi vezére és csapatkapitánya, Nyilasi Tibor vajon miért nem utazott ki a mexikói világbajnokságra? Visszaemlékező sorozatunk mai részében a Nyilasi-ügy hátterét igyekszünk feltárni.