Pesti Srácok

Eddig hazánkban nem látott léptékű kártérítési per indul a Hableány-katasztrófa ügyében

Eddig hazánkban nem látott léptékű kártérítési per indul a Hableány-katasztrófa ügyében

Egyedülálló, 4,3 milliárdos kártérítési per van a törvényszék előtt. Korábban még soha nem követeltek ekkora kártérítést magyar bíróságon. Az óriási jóvátételt egy magyar ügyvédi iroda nyújtotta be a Hableány-katasztrófa 26 dél-koreai áldozatának hozzátartozói nevében – tudta meg a magyarnemzet.hu.

A Magyar Nemzet exkluzív információja szerint hamarosan egyedülálló, 4,3 milliárdos polgári kártérítési per indulhat a Fővárosi Törvényszék előtt. A 2019. május 29-én Budapesten, a Margit hídnál történt hajókatasztrófa 26 dél-koreai áldozata több mint 70 hozzátartozójának a nevében jár el az Oppenheim Ügyvédi Iroda. Polgári perben kérik, hogy mondja ki a törvényszék a Viking AG és a Panoráma Deck Kft. egyetemleges felelősségét, és ítélje meg a felperesek számára a fejenkénti, átlag 80–90 millió forintos kártérítést. A magyar ügyvédi iroda 900 oldalas keresetlevélben támasztja alá követelését, ami a Panoráma Deck Kft. jogi képviselője szerint nem feltétlenül hajózási ismeretek birtokában készült – írja a lap.

Az Oppenheim a keresetében egyetemleges felelősség megállapítását kérte, holott Sógor Zsolt, a Panoráma jogi képviselője szerint még a büntetőperben sem vizsgálják a Hableány személyzetének felelősségét. A kártérítési keresetlevél például szóvá teszi, hogy a Hableány kormányállásából nem volt teljes körű kilátás a fedélzeti ponyva és a hajókémény miatt. Sógor Zsolt szerint a szabályzat előre 240 fokos kilátást ír elő és nem teljes, 360 fokost. A hajókémény pedig a kormányállás felett egy méterrel van a Hableányon. A büntetőperben éppen a legutóbbi tárgyaláson kérdezték meg erről a nautikai igazságügyi szakértőt, aki leszögezte: az, hogy egy méterre kiemelkedik a kémény, megnöveli a láthatóságát a hajónak – a Viking Sigynt kormányzó kapitánynak így még inkább fel kellett volna tűnnie az előtte jobbra, vele egy irányba, de lassabban haladó magyar sétahajónak.

Sógor Zsolt elmondta a Magyar Nemzetnek, hogy a Panoráma Deck Kft. nevében tetemes kártérítési összeget megnevezve polgári kártérítési keresetlevelet nyújtottak be szintén a Fővárosi Törvényszékre. Szerintük a tragédia miatt kizárólag a büntetőeljárás vádlottja, a Viking Sigyn ukrán kapitánya, egyben a tragédia idején kormányosa, Jurij Csaplinszkij tehető felelőssé, az anyagi károkozás pedig a szállodahajó üzemeltetőjét, a Viking AG-t terheli. A jogász üzleti titokra hivatkozva nem árulta el, mit jelent a „tetemes kártérítési összeg”, ami korábbi becslések szerint ebben az esetben is elérheti a milliárdos nagyságrendet. Az már szinte biztosra vehető, hogy az Oppenheim Ügyvédi Iroda indította 4,3 milliárdos kártérítési per miatt a Panoráma Deck Kft. teljesen ellehetetlenül, hiszen például nem lesz olyan pénzintézet, amely hitelt nyújtson a cégnek a pandémia miatti leállás után az újrainduláshoz, mondván: a kártérítés per miatt kockázatos volna hitelt kihelyezni a cég részére.

PestiSracok facebook image

Sógor Zsolt legfrissebb Facebook-bejegyzésében az alábbiakat írja:

– fogalmazott Sógor Zsolt.

Forrás: magyarnemzet.hu; Fotó: Horváth Péter Gyula/PestiSrácok.hu

Ajánljuk még

Vajon minek és hogyan állított ki százegy kutyaútlevelet a határzár idején az állatorvosi praxisát szüneteltető Hadházy Ákos? - Frissítve: reagált Hadházy

Exkluzív 2021 március 23.
2020 januárja óta összesen száznál is több kutyának állított ki útlevelet Hadházy Ákos, a két pártot már elhagyó, jelenleg független országgyűlési képviselő, aki leadott vagyonnyilatkozata szerint hivatalosan szünetelteti állatorvosi praxisát – tudta meg a PestiSrácok.hu. A helyzet több szempontból is kínos: először is, az országgyűlési képviselők jogállásáról szóló törvény szerint parlamenti képviselő kereső tevékenységet nem folytathat, még ha valamilyen szellemi tevékenységet végez is, azért pénzt nem fogadhat el. A kisállat útlevél kiállítása azonban nagyon is pénzbe kerül, az okmányt kiállító állatorvos is kötelezően fizet ezért a kamarának. Ha saját cégen keresztül jutna a tevékenysége ellentételezéséért pénzhez egy honatya, azt is be kell jelentenie az Országgyűlés elnökének. Csakhogy Hadházy Ákos – úgy tudjuk – nem ezt jelentette be, hanem az ellenkezőjét, hogy szüneteltetni a praxisát. Mellesleg ezt saját kézírással is leírta és ellenjegyezte, a vagyonnyilatkozatában. Ha mindez nem lenne elég, még egy kérdés felvetődik: mégis kinek, kiknek és miért állít ki valaki több mint száz kutyaútlevelet a koronavírus-járvány kellős közepén, amikor szinte az egész világ zár alatt van és az emberek sem utaznak. Cikkünk megjelenése után válaszolt kérdéseinkre Hadházy Ákos, aki a tőle szokásos diktatúrázás, orbánozás, fideszezés mellett elárulta: annyira szeret állatokat gyógyítani, hogy ingyen is megteszi, sőt, a jelek szerint az útlevelek kiállításakor szívesen megfizeti a kötelező illetéket is. A képviselő válaszát kérésére változtatás nélkül közöljük.

Vasárnapi autóbusz-szerencsétlenség: voltak már problémák a szervezőkhöz köthető utak körül

Exkluzív 2021 augusztus 17.
Nem először került a sajtóhírekbe és a figyelem középpontjába az az utazásszervező cég, amelynek bérelt autóbusza vasárnap hajnalban 8 ember halálát okozó balesetet szenvedett az M7-es autópályán – tudta meg a PestiSrácok.hu. 2019-ben több sajtóorgánum is beszámolt róla, hogy magyar egyetemisták franciaországi síútja vált tortúrává, miután a magyar utazásszervezők hibás műszaki állapotú, román buszokkal vágtak neki a több ezer kilométeres útnak, végül az utasok egy része saját költségére, önállóan utazott haza. Majd még kártérítést sem kaptak. A "Suli Sí" szervezőcsapat és a hétvégi szerencsétlenségben érintett Rolitúra gyakorlatilag azonos céges hátteret mutat. Az Index és az Origo korábbi cikkei szerint az utakat szervező vállalkozók korábbi utazási irodáit többször megbüntették; volt olyan iroda, amely éveken át engedélyek nélkül hirdetett utakat.

A Mezey-válogatott egyik legnagyobb rejtélye a Nyilasi-ügy lett – Ma sem egyértelmű, hogy miért maradt itthon a csapatkapitány

Exkluzív 2021 június 2.
A Mezey-válogatott történetében három különlegesség, ha úgy tetszik, nagy rejtély, „titok” van. Az egyik az, hogy miként tudott szinte a semmiből kinőni egy világverő gárda? A másik, hogy miért ért véget ez a csodálatos menetelés úgy, ahogyan véget ért? A harmadik pedig az, hogy a csapat szellemi vezére és csapatkapitánya, Nyilasi Tibor vajon miért nem utazott ki a mexikói világbajnokságra? Visszaemlékező sorozatunk mai részében a Nyilasi-ügy hátterét igyekszünk feltárni.