Pesti Srácok

Választás 2022 - Kisorsolta a közmédia a politikai reklámok sorrendjét

null

Kisorsolta a közmédia a referendumról szóló, valamint a parlamenti választáson listát állító pártok és országos nemzetiségi önkormányzatok politikai reklámjainak közvetítési sorrendjét – közölte a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) sajtó- és marketingirodája pénteken az MTI-vel.

A közleményben emlékeztettek: a köztársasági elnök által április 3-ra kiírt választásra hat párt, illetve pártszövetség és tizenkét országos nemzetiségi önkormányzat állított listát. Hangsúlyozták: a közmédia felkészült a jelölőszervezetek politikai reklámjainak fogadására, és minden szükséges lépést megtett az esélyegyenlőség és a kiegyensúlyozott szerepeltetési arány biztosítására. A tájékoztatás szerint a Nemzeti Választási Bizottság február 26-i döntését követően a politikai reklámok jogszerű és a választási esélyegyenlőséget biztosító közzétételének megvalósulását felügyelő Közmédia Választási Iroda, közjegyző jelenlétében, sorsolást tartott a listát állító pártok és országos nemzetiségi önkormányzatok politikai reklámjainak, valamint a választásokkal egy időben tartott népszavazásról szóló felhívások közvetítési sorrendjéről. Kiemelték: a Dobos Menyhért, a Duna Médiaszolgáltató vezérigazgatója által vezetett választási iroda feladata annak a felügyelete, hogy a közmédia valamennyi médiatartalom-szolgáltatása a kampány és a választások ideje alatt is megfeleljen a Közszolgálati Kódex előírásainak és a vonatkozó jogszabályi rendelkezéseknek. Így a Duna Médiaszolgáltató Zrt. a legnagyobb éves átlagos közönségaránnyal bíró lineáris audiovizuális és rádiós médiaszolgáltatásában, a Duna Televízióban és a Kossuth Rádióban naponta három alkalommal, a 6-8, 12-14 és 18-20 óra között kezdődő idősávokban, megszakítás nélkül biztosítja a politikai reklámok közzétételét: a népszavazásra vonatkozó, valamint a listát állító jelölőszervezetek politikai reklámjait egymást követően teszi közzé, a jelölőszervezet által megjelölt napon és idősávban – fogalmaztak.

A jelölőszervezet egy idősávban naponta csak egyszer, legfeljebb harminc másodperc időtartamban kérheti a politikai reklám közzétételét, egy napon azonban akár mindhárom idősávban is. Egy reklámspot maximális időtartama legfeljebb harminc másodperc lehet – ismertették. Felhívták a figyelmet arra, hogy a politikai reklámok megjelenési sorrendje az esélyegyenlőség biztosítása érdekében naponta változik. A közjegyző jelenlétében megtartott sorsolás eredményeként a politikai reklámok kezdő sorrendje a következő: népszavazás, nemzetiségi lista, pártlista. A kiegyensúlyozott szereplési arány biztosítása érdekében a következő blokkokban sorrendi rotációban követik egymást az egyes blokkelemek. Hozzátették: a közmédiának rendkívül fontos, hogy a választásokon listát állító jelölőszervezeteknek egyenlő feltételeket nyújtson, ezáltal kiegyensúlyozott, objektív tájékozódási lehetőséget biztosítson a nézőknek és hallgatóknak.

Forrás: MTI ; Fotó: MTI/Kovács Tamás

PestiSracok facebook image
Ajánljuk még

A walesi labdarúgó-szövetség felszólította a FIFA-t, hogy engedje az LMBTQ-propagandát

NVNeugebauer Viktor Sport 2022 november 25.
A FIFA-világbajnokság első napjaiban – mint várni is lehetett – több szurkolót megszólítottak a biztonsági őrök, akik szivárványszínű vagy szivárvány mintájú ruhákat vagy kiegészítőket viseltek. De ez már nem marad így sokáig: a walesi labdarúgó-szövetség felszólította a FIFA-t, hogy lépjen közbe, és állítsa le az ilyen beavatkozásokat.

Dollárbaloldal – A CIA-ig érnek a szálak

PPestiSrácok.hu Forró drót 2022 november 25.
A baloldal választási kampányát a tengerentúlról milliárdokkal támogató Action for Democracy kapcsolatrendszere egészen az amerikai titkosszolgálatig, a CIA-ig ér – derül ki abból a jelentésből, amelyet a nemzetbiztonsági bizottság szerdán tett közzé. A jelek szerint az amerikaiak által támogatott kör kulcsszereplője a Bajnai Gordon, illetve a Ficsor Ádám nevével fémjelzett DatAdat-csoport, amely gyakorlatilag az ellenzéki kampányt lebonyolította – írja az Origo.