politikai reklám
Bejött az igazmondó plakátkampány a Momentumnak: azért az V. kerületnek kell támogatnia a karácsonyi vásárt, mert a főváros erre sem képes (Videó)
„Itt az ideje, hogy kimondjuk az igazságot! Donáth Anna az ország egyik legnépszerűbb politikusa” – a Momentum elnökségi tagjai, Gelencsér Ferenc és Kerpel-Fronius Gábor nem csinálnak hiúsági kérdést abból, hogy ki a párt legnépszerűbb politikusa. Ezen okok mentén úgy gondolták, hogy az éppen otthon babázó EP-képviselő Donáth Anna politikusi nagyságának plakátkiállítással adóznak Budapest forgalmas közterein. De ha ez még nem lenne elég, akkor a kormány „hazugságairól” is lerántják a leplet és elmondják „a teljes igazságot” – bármi is az, hiszen ez végül nem derült ki. A sorozat egyik első állomásán, a Széll Kálmán téren csodálhattuk meg az informatív táblákat Donáth Anna „igazmondásaival”, egy nagy érdeklődésre számot tartónak nem nevezhetőátadó sajtótájékoztató keretei közt. Kíváncsiak voltunk, hol tart Gelencsér Ferenc a Reklámszövetséggel való konzultációban, hiszen ha az ember plakátkampányba kezd, nem árt tudni mi a helyzet az aktuális reklámetikai szabályokkal. A főpolgármester-helyettes Kerpel-Fronius Gábor pedig megnyugtatott bennünket, hogy idén is lesz karácsony (az is, amelyiknek a gyerekek örülnek, nemcsak a magas – a szerk.) és ennek örömére megrendezik a hagyományos Vörösmarty téri vásárt is, mert a fővárossal szemben az V. kerület képes támogatni azt. Végül pedig arra is fény derült, hogy miért érdemli meg a szemétkáoszból menekülő budapesti közműholding-vezérigazgató, Mártha Imre a floridai luxusutat.Több mint egyórányi ingyenreklámot nem használt ki a kampányban az ellenzék
A Lakmusz arról ír, a hatályos törvények szerint politikai reklámok formájában is lett volna lehetősége az ellenzéki pártszövetségnek arra, hogy eljusson a közmédia nézőihez, de nem éltek a lehetőséggel.Már csak egy hétig fogadja a hirdetések tájékoztatóit az ÁSZ
Már csak egy hetük van a sajtótermékeknek, hogy megküldjék tájékoztatójukat az országgyűlési választást és népszavazást megelőző kampányidőszakban közzétett politikai hirdetések adatairól – közölte az Állami Számvevőszék (ÁSZ) kedden az MTI-vel.Az Országos Mentőszolgálat szerint elfogadhatatlan, hogy Rig Lajos kampánycélra használja a mentős egyenruhát
"Képviselőjelölt úr Ön által jelzett megnyilvánulásai számunkra nem elfogadhatók, hiszen mindenkit arra kérünk, hogy pártpolitikai célok érdekében ne használják az Országos Mentőszolgálat arculati elemeit és ne közöljenek olyan információkat, melyek alaptalanul ingathatják meg a lakosság mentőellátásba vetett bizalmát." - írta megkeresésünkre az Országos Mentőszolgálat szóvivője annak kapcsán, hogy Rig Lajos, a Jobbik, illetve összeborult ellenzék tapolcai országgyűlési képviselőjelöltje önkéntesként mentő egyenruhát visel, abban fotózkodik, majd ezen fényképet rendszeresen politikai tartalmú Facebook-bejegyzéseihez, politikai kampányanyagaihoz használja fel. A Mentőszolgálat a Tapolcai mentőállomás körüli vitát is helyretette. Mint írják, az, hogy a negyedik mentőegység, amely eddig csak egyes napokon futott, Révfülöpön állandó szolgálatba állt, nem leépítés, hanem előrelépés, az ellátás pedig az egész megyében biztosított. Nem újdonság tehát, Rig Lajos már megint csak hangulatot kelt és hazudik, ha politikai érdeke úgy kívánja és még egykori hivatását, a mentést is felhasználja.Választás 2022 - Kisorsolta a közmédia a politikai reklámok sorrendjét
Kisorsolta a közmédia a referendumról szóló, valamint a parlamenti választáson listát állító pártok és országos nemzetiségi önkormányzatok politikai reklámjainak közvetítési sorrendjét – közölte a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) sajtó- és marketingirodája pénteken az MTI-vel.Az NVB megállapította a politikai reklámok műsoridejét az RTL-nél
A Nemzeti Választási Bizottság (NVB) szerdai ülésén döntött az országgyűlési képviselők választásán listát állító jelölőszervezetek politikai reklámjainak közzétételére rendelkezésre álló műsoridő felosztásáról az RTL Klubon. A választási eljárásról szóló törvény szerint a nem közszolgálati médiaszolgáltatók nem kötelesek ilyen jellegű politikai reklámot sugározni, de ezt vállalhatják.Alapjogokért Központ: a magyarok többsége nem szeretné, hogy az unió beleszóljon a politikai reklámok szabályozásába
A választási részvételüket biztosra ígérő magyarok többsége nem ért egyet azzal, hogy az Európai Unió (EU) beleszóljon a tagállami választásokhoz és népszavazásokhoz kapcsolódó politikai reklámok szabályozásába, valamint elutasítja azt is, hogy az EU döntse el, mi a valódi hír és mi az álhír – derül ki az Alapjogokért Központ közvélemény-kutatásából.Az Európai Bizottság javaslatot mutatott be a politikai reklámtevékenység átláthatóságáról
Az Európai Bizottság a nyílt demokratikus vita védelmét célzó intézkedések részeként javaslatot terjesztett elő csütörtökön a politikai reklámtevékenységek átláthatóságáról, megfogalmazása szerint azzal a céllal, hogy "megerősítse a választások tisztaságát" a tagállamokban.Ajánljuk még