Pesti Srácok

Zugló lehet a végzete Horváth Csabának?

Zugló lehet a végzete Horváth Csabának?

Horváth Csaba nevét nemcsak a zuglói parkolási botrány sározza be. Az MSZP-s polgármesterhez köthető a K&H botrány, valamint a 4-es metró beruházásával összefüggő gigakorrupciós botrányban is meghallgatták a parlamenti vizsgálóbizottság előtt – foglalja össze a Magyar Nemzet.

Meglepő kitérők és több botrány is kísérte Horváth Csaba politikai pályafutását, ennek ellenére a mai napig stabilnak tűnt a helyzete baloldalon, a szocialisták kötelékében. Az első nagy dobása a 2002-es önkormányzati választáson volt, amikor elnyerte a polgármesteri tisztséget a II. kerületben, miután parlamenti mandátumot is szerzett az országgyűlési választásokon – írja a Magyar Nemzet.

A botrányok már ebben az időben sem kerülték el: mindjárt a 2000-es évek talán legsúlyosabb visszaélés-sorozatában, a K&H-botrányban került szóba az érintettsége. Konkrétan felvetődött a gyanú, hogy a polgármesteri hatáskörét túllépve döntött a II. kerület egyik zűrös pénzügyi befektetéséről. Horváth Csaba szoros együttműködésben volt Kulcsár Attilával és a K&H-botrányban érintett Britton Zrt.-vel, ráadásul – a korabeli hírek szerint – önhatalmúlag döntött a kerület 700 milliós befektetésének a K&H-nál történő elhelyezéséről. A Fidesz parlamenti vizsgálóbizottság felállítását kezdeményezte az ügyben, és annak a gyanúja is komolyan felmerült, hogy a brókerbotrányba belebukott Kulcsár és cégcsoportja finanszírozhatta Horváth győztes kampányát 2002-ben.

A botrány nem akasztotta meg az MSZP politikusának karrierjét; bár 2006-ban alulmaradt fideszes riválisával, Láng Zsolttal szemben, így a polgármesteri posztot elbukta, de már 2004-ben a Fővárosi Közgyűlés tagja lett, ahol egészen 2019-ig különböző pozíciókat töltött be – emlékszik vissza a Magyar Nemzet. Sőt, 2006-tól 2009-ig Demszky Gábor főpolgármester helyettese volt; az oktatás, a kultúra, valamint az egészségügy tartozott a felügyelete alá. Ebben az időszakban is súlyos botrányok árnyékolták be a Városházát; ekkor volt főpolgármester-helyettes Horváth mellett a szintén szocialista Hagyó Miklós. A Demszky–Hagyó páros botrányainak szele Horváth Csabát is elérte; az uniós szinten is górcső alá vett, a rendszerváltás utáni legnagyobb korrupciós ügyként emlegetett 4-es metró beruházását vizsgáló parlamenti bizottság is beidézte őt meghallgatásra.

PestiSracok facebook image

Horváth 2009 szeptemberében megkapta az akkor már csődközelben lévő BKV felügyeletét is, és három hónap türelmi időt kért a BKV rendbetételére. Akkor már Bajnai Gordon miniszterelnök vezényelte a brutális megszorításokat, miután a Gyurcsány-kormányok hibás politikája és a pénzügyi világválság együtt csődközeli állapotba juttatta az országot. Ebben a helyzetben várt három hónapon belül harminc milliárdos kormánytámogatást a BKV-nak Horváth. Az események azonban felgyorsultak; 2009 októberében felbontotta a koalíciós szerződést az MSZP és az SZDSZ, a szocialisták pedig visszahívták főpolgármester-helyetteseiket, így Horváth Csabát is, akit Bajnai Gordon Budapest kormánybiztosának nevezett ki.

Horváth Csaba többször is megpályázta a főpolgármesteri posztot. Először 2010-ben indította az MSZP Tarlós István ellen, aminek súlyos vereség lett a vége, hiszen Horváth mindössze 29 százalékot ért el Tarlós 53 százalékával szemben. A 2010-es kampány egyik legkomikusabb ígéretét tette, amikor azzal próbálta a népszerűségét növelni, hogy megválasztása esetén ingyenessé teszi a fővárosi tömegközlekedést, miközben csődközelben volt a BKV. A 2014-es önkormányzati választáson végül nem ő indult, Bokros Lajos egykori pénzügyminiszter lett az ellenzék közös jelöltje, majd 2019-ben újból nekifutott a főpolgármester-jelöltségnek, azonban még a startvonalig sem sikerült eljutnia. Az első alkalommal kipróbált ellenzéki előválasztás csúnya kudarccal végződött számára, mivel alig ért el 19 százalékot, míg Karácsony Gergely 81 százalékot kapott.

Ezek után vigaszdíjként Horváth Csaba megkapta a zuglói polgármester-jelöltséget. Ez sokak számára meghökkentő volt, mivel Horváth tősgyökeres II. kerületi, semmilyen kötődése nem volt Zuglóhoz. Ennek ellenére siker koronázta a kampányát, a hagyományosan baloldali többségű kerületben legyőzte a fideszes Rozgonyi Zoltánt. Zuglói polgármesterként egyből a teljhatalom megszerzésére törekedett, de a korábbi gigabotrány ellenére nem tudott szakítani a Kupper Andráshoz köthető parkolócéggel sem. Sőt, újabb megbízásokkal jutalmazta a pénzembert. Horváth Csaba polgármesteri kinevezése után nem sokkal javasolta az önkormányzatnak, hogy Zugló újabb négy évre szóló parkolási üzletet kössön Kupper András (korábbi) cégével, a C-Ware Kft.-vel. Kuppert – éppen egy zuglói ügy kapcsán – korábban nyolcvanezer rendbeli csalás miatt elítélte a bíróság, a cég ugyanis engedély nélkül szedett parkolási díjat az Állatkerti körúton.

Így jutott el Horváth a legfrissebb botrányig, ami a politikusi karrierjének végét is jelentheti. A zuglói parkolási botrányban egy, a Magyar Nemzet birtokába jutott vallomás szerint Horváth Csaba még 2016–2017-ben a parkolási bevételekből realizált nyereség felét elkérte magának és társának, illetve még három alkalommal hárommillió forintot követelt és kapott külön. Cserébe azt ajánlotta fel, hogy ha főpolgármesterré választják, akkor meghálálja. Horváth Csabát az ügyészség befolyással üzérkedéssel és más bűncselekményekkel gyanúsítja, és már ki is hallgatta.

Forrás: Magyar Nemzet; Fotó: Horváth Péter Gyula/PestiSrácok.hu

Ajánljuk még

Vajon minek és hogyan állított ki százegy kutyaútlevelet a határzár idején az állatorvosi praxisát szüneteltető Hadházy Ákos? - Frissítve: reagált Hadházy

Exkluzív 2021 március 23.
2020 januárja óta összesen száznál is több kutyának állított ki útlevelet Hadházy Ákos, a két pártot már elhagyó, jelenleg független országgyűlési képviselő, aki leadott vagyonnyilatkozata szerint hivatalosan szünetelteti állatorvosi praxisát – tudta meg a PestiSrácok.hu. A helyzet több szempontból is kínos: először is, az országgyűlési képviselők jogállásáról szóló törvény szerint parlamenti képviselő kereső tevékenységet nem folytathat, még ha valamilyen szellemi tevékenységet végez is, azért pénzt nem fogadhat el. A kisállat útlevél kiállítása azonban nagyon is pénzbe kerül, az okmányt kiállító állatorvos is kötelezően fizet ezért a kamarának. Ha saját cégen keresztül jutna a tevékenysége ellentételezéséért pénzhez egy honatya, azt is be kell jelentenie az Országgyűlés elnökének. Csakhogy Hadházy Ákos – úgy tudjuk – nem ezt jelentette be, hanem az ellenkezőjét, hogy szüneteltetni a praxisát. Mellesleg ezt saját kézírással is leírta és ellenjegyezte, a vagyonnyilatkozatában. Ha mindez nem lenne elég, még egy kérdés felvetődik: mégis kinek, kiknek és miért állít ki valaki több mint száz kutyaútlevelet a koronavírus-járvány kellős közepén, amikor szinte az egész világ zár alatt van és az emberek sem utaznak. Cikkünk megjelenése után válaszolt kérdéseinkre Hadházy Ákos, aki a tőle szokásos diktatúrázás, orbánozás, fideszezés mellett elárulta: annyira szeret állatokat gyógyítani, hogy ingyen is megteszi, sőt, a jelek szerint az útlevelek kiállításakor szívesen megfizeti a kötelező illetéket is. A képviselő válaszát kérésére változtatás nélkül közöljük.

Vasárnapi autóbusz-szerencsétlenség: voltak már problémák a szervezőkhöz köthető utak körül

Exkluzív 2021 augusztus 17.
Nem először került a sajtóhírekbe és a figyelem középpontjába az az utazásszervező cég, amelynek bérelt autóbusza vasárnap hajnalban 8 ember halálát okozó balesetet szenvedett az M7-es autópályán – tudta meg a PestiSrácok.hu. 2019-ben több sajtóorgánum is beszámolt róla, hogy magyar egyetemisták franciaországi síútja vált tortúrává, miután a magyar utazásszervezők hibás műszaki állapotú, román buszokkal vágtak neki a több ezer kilométeres útnak, végül az utasok egy része saját költségére, önállóan utazott haza. Majd még kártérítést sem kaptak. A "Suli Sí" szervezőcsapat és a hétvégi szerencsétlenségben érintett Rolitúra gyakorlatilag azonos céges hátteret mutat. Az Index és az Origo korábbi cikkei szerint az utakat szervező vállalkozók korábbi utazási irodáit többször megbüntették; volt olyan iroda, amely éveken át engedélyek nélkül hirdetett utakat.

A Mezey-válogatott egyik legnagyobb rejtélye a Nyilasi-ügy lett – Ma sem egyértelmű, hogy miért maradt itthon a csapatkapitány

Exkluzív 2021 június 2.
A Mezey-válogatott történetében három különlegesség, ha úgy tetszik, nagy rejtély, „titok” van. Az egyik az, hogy miként tudott szinte a semmiből kinőni egy világverő gárda? A másik, hogy miért ért véget ez a csodálatos menetelés úgy, ahogyan véget ért? A harmadik pedig az, hogy a csapat szellemi vezére és csapatkapitánya, Nyilasi Tibor vajon miért nem utazott ki a mexikói világbajnokságra? Visszaemlékező sorozatunk mai részében a Nyilasi-ügy hátterét igyekszünk feltárni.