Pesti Srácok

Hegedűs Zoltán a Századvégtől: Nemcsak a rezsicsökkentést és a megfizethető üzemanyagot biztosítja Orbán Viktor brüsszeli győzelme

Hegedűs Zoltán a Századvégtől: Nemcsak a rezsicsökkentést és a megfizethető üzemanyagot biztosítja Orbán Viktor brüsszeli győzelme

Hetek óta meghatározta a nemzetközi sajtót és a politikai diskurzust az a kérdés, hogy mi történik május utolsó napjain az EU által tervezett, Oroszország elleni újabb intézkedésekkel. Az Európai Bizottság előzetesen ragaszkodott azon álláspontjához – a tagországok egységét megosztó módon –, hogy az olcsóbb orosz energiáról annak ellenére is le kelljen mondani, hogy ezen a ponton az érdemi és minden ezzel kapcsolatos kérdést megválaszoló terv még mindig nem készült el. Emiatt hatalmas jelentősége volt a magyar érdekek védelmének és annak, hogy Orbán Viktor milyen eredményeket ér el Brüsszelben – írja Hegedűs Zoltán, a Századvég elemzője az Origónak.

Hegedűs Zoltán az Origónak címzett írásában azt fejtegeti, hogy a hét elején lezajló brüsszeli EU-csúcs kulcstémája az úgynevezett hatodik szankciós csomag volt, amelynek legnagyobb kérdését az orosz kőolaj importjára kivetendő szankciók jelentették.

– fejtette ki a Századvég elemzője. Ebben a helyzetben kardinális jelentőségű magyar érdek volt, hogy hazánk energiaellátása megfizethető módon biztosított legyen, ezért az első perctől egyértelmű volt, hogy egy esetleges újabb szankciós csomag esetében elfogadhatatlan egy olyan megoldás, amely megfosztja az orosz kőolajtól hazánkat. A kormány által képviselt álláspontot a társadalom döntő többsége is támogatta: a Századvég májusi felmérése is rámutatott arra, hogy a lakosság 75 százaléka elutasította azt az elképzelést, hogy a korlátozásokat kiterjesszék a földgázra és a kőolajra. Hegedűs Zoltán felvetette azt a kérdést, milyen követkeményei lehetnek ennek a politikai sikernek hazánkra nézve: elemzésében azt írja, talán a legfontosabb és a háztartások számára is elsőre a leginkább kézzel fogható, hogy továbbra is megmaradnak a megfizethető üzemanyagárak.

PestiSracok facebook image

– indokolta az elemző. Mint ismert, a literenkénti árak Nyugat-Európában szinte mindenhol közel nyolcszáz forintos összeg felé közelítenek, vagy már meg is haladták azt, így jelenleg az EU-n belül Magyarországon a legolcsóbb az üzemanyag. Azzal, hogy az orosz kőolaj túlnyomó része kikerül az európai piacról, a kínálat csökkenésének újabb árfelhajtó hatása lesz, vagyis a helyzet máshol nem fog javulni.

– folytatta Hegedűs Zoltán. Szerinte, ha az energiaárak emelkednek, azzal az áruk és termékek előállítási és szállítási költségei is tovább nőnek. A novemberben bevezetett üzemanyagárstop napjainkra óvatos becslések szerint is legalább egy százalékponttal fogja vissza a hazai inflációs mutatókat, és hozzájárul, hogy ezekben a statisztikákban európai szinten a középmezőnyben helyezkedhet el hazánk. A spanyol központi bank nemrég közzétett előrejelzése szerint az orosz energia embargója a GDP növekedésének 2,5–4,2%-os visszaesésével járna az Európai Unió egészére nézve; ez a hatás különösen erős lehet az EU három legnagyobb gazdaságának – Németország, Franciaország és Olaszország – esetében.

– írja Hegedűs Zoltán, hozzátéve: a KSH statisztikájából látszik, hogy az iparon belül kiemelkedett a kőolaj-feldolgozás, amely szintén elveszett volna egy esetleges kőolajembargó esetén. Az előrejelzések az idei évre öt százalékos bővüléssel számolnak. Amennyiben ez sikerül, és megvalósul a 3,5 százalék feletti növekedés, az azt is jelenti, hogy az egyik leginkább kiszolgáltatott rétegnek, az idősek számára ismét lehet majd nyugdíjprémiumot fizetni, nem mellékesen pedig a javuló gazdasági teljesítménnyel az államadósságot is csökkenteni tudjuk.

– zárja írását a Századvég elemzője.

Forrás: Origo; Fotó: MTI/Miniszterelnöki Sajtóiroda/Fischer Zoltán

Ajánljuk még

Vajon minek és hogyan állított ki százegy kutyaútlevelet a határzár idején az állatorvosi praxisát szüneteltető Hadházy Ákos? - Frissítve: reagált Hadházy

Exkluzív 2021 március 23.
2020 januárja óta összesen száznál is több kutyának állított ki útlevelet Hadházy Ákos, a két pártot már elhagyó, jelenleg független országgyűlési képviselő, aki leadott vagyonnyilatkozata szerint hivatalosan szünetelteti állatorvosi praxisát – tudta meg a PestiSrácok.hu. A helyzet több szempontból is kínos: először is, az országgyűlési képviselők jogállásáról szóló törvény szerint parlamenti képviselő kereső tevékenységet nem folytathat, még ha valamilyen szellemi tevékenységet végez is, azért pénzt nem fogadhat el. A kisállat útlevél kiállítása azonban nagyon is pénzbe kerül, az okmányt kiállító állatorvos is kötelezően fizet ezért a kamarának. Ha saját cégen keresztül jutna a tevékenysége ellentételezéséért pénzhez egy honatya, azt is be kell jelentenie az Országgyűlés elnökének. Csakhogy Hadházy Ákos – úgy tudjuk – nem ezt jelentette be, hanem az ellenkezőjét, hogy szüneteltetni a praxisát. Mellesleg ezt saját kézírással is leírta és ellenjegyezte, a vagyonnyilatkozatában. Ha mindez nem lenne elég, még egy kérdés felvetődik: mégis kinek, kiknek és miért állít ki valaki több mint száz kutyaútlevelet a koronavírus-járvány kellős közepén, amikor szinte az egész világ zár alatt van és az emberek sem utaznak. Cikkünk megjelenése után válaszolt kérdéseinkre Hadházy Ákos, aki a tőle szokásos diktatúrázás, orbánozás, fideszezés mellett elárulta: annyira szeret állatokat gyógyítani, hogy ingyen is megteszi, sőt, a jelek szerint az útlevelek kiállításakor szívesen megfizeti a kötelező illetéket is. A képviselő válaszát kérésére változtatás nélkül közöljük.

Vasárnapi autóbusz-szerencsétlenség: voltak már problémák a szervezőkhöz köthető utak körül

Exkluzív 2021 augusztus 17.
Nem először került a sajtóhírekbe és a figyelem középpontjába az az utazásszervező cég, amelynek bérelt autóbusza vasárnap hajnalban 8 ember halálát okozó balesetet szenvedett az M7-es autópályán – tudta meg a PestiSrácok.hu. 2019-ben több sajtóorgánum is beszámolt róla, hogy magyar egyetemisták franciaországi síútja vált tortúrává, miután a magyar utazásszervezők hibás műszaki állapotú, román buszokkal vágtak neki a több ezer kilométeres útnak, végül az utasok egy része saját költségére, önállóan utazott haza. Majd még kártérítést sem kaptak. A "Suli Sí" szervezőcsapat és a hétvégi szerencsétlenségben érintett Rolitúra gyakorlatilag azonos céges hátteret mutat. Az Index és az Origo korábbi cikkei szerint az utakat szervező vállalkozók korábbi utazási irodáit többször megbüntették; volt olyan iroda, amely éveken át engedélyek nélkül hirdetett utakat.

A Mezey-válogatott egyik legnagyobb rejtélye a Nyilasi-ügy lett – Ma sem egyértelmű, hogy miért maradt itthon a csapatkapitány

Exkluzív 2021 június 2.
A Mezey-válogatott történetében három különlegesség, ha úgy tetszik, nagy rejtély, „titok” van. Az egyik az, hogy miként tudott szinte a semmiből kinőni egy világverő gárda? A másik, hogy miért ért véget ez a csodálatos menetelés úgy, ahogyan véget ért? A harmadik pedig az, hogy a csapat szellemi vezére és csapatkapitánya, Nyilasi Tibor vajon miért nem utazott ki a mexikói világbajnokságra? Visszaemlékező sorozatunk mai részében a Nyilasi-ügy hátterét igyekszünk feltárni.