Még mindig titkolni próbálják, hová kerülnek a Magyar Péter oldalát látogatók adatai

Tizenkét nap elteltével is rejtély, hová kerülnek a Magyar Péter oldalát látogatók adatai. Az adatkezelési tájékoztatóban április 18-a óta történt változásoknak pedig egy közös pontja van: a dokumentumból kihúzott cégek, valamint az időközben szerzőként megjelent név egyaránt a Bajnai Gordon nevével fémjelzett DatAdatos céghálóhoz köthetők.
Immár tizenkét napja napja gyűrűzik Magyar Péter adatvédelmi botránya, s még közel két hét elteltével sem tudni, hogy pontosan hova kerültek azoknak a személyes adatai, akik a Talpramagyarok.hu-ra látogatva adták meg ezeket az információkat – írja a Mandiner. Az ügy kiindulópontja a Magyar Nemzet április 18-i tényfeltáró cikke volt, amelyben dokumentumokat bemutatva számoltak be arról, hogy Magyar mozgalma honlapjának az adatkezelési tájékoztatójában két olyan vállalat – az Estratos Digital GmbH és a Lundadonate.org, vagy röviden Lunda – is fel volt tüntetve, amelyek a Bajnai Gordon nevével fémjelzett datadatos körhöz kapcsolódnak.
Valakitől kaptunk egy adatvédelmi tájékoztató-mintát, és azt kitettük. Ennyi történt. Nem akartunk érte külön fizetni.
Valakitől kaptuk. Én kértem, hogy ne kelljen egy újat írnunk, mert nem volt elég időnk, amikor el kellett indítanunk az egyesületet, a pártot.

Olvasói beszámolók alapján az is kiderült, többen is anélkül kaptak kéretlen hírleveleket Magyar mozgalmától, hogy ehhez a beleegyezésüket adták volna. Péterfalvi erről azt mondta: ha történt ilyen eset, annak is megkérdőjeleződik a jogszerűsége, hiszen csak annak lehet hírlevelet küldeni, aki erre a szolgáltatásra jelentkezett.
Ugyancsak a napokban számolt be a Magyar Nemzet arról, hogy a DK honlapjának, valamint a DK plusz nevű mobiltelefon applikációnak az adatvédelmi tájékoztatójában is a Bajnai-körhöz köthető Estartos tűnt fel, s Karácsony Gergely kampányweboldalának az adatkezelési dokumentumában is ugyanez a cég szerepel.
A Bajnai Gordon nevével fémjelzett Datadat az elmúlt években is a baloldali kampányok visszatérő szereplője volt. Első nagyobb dobásuk a Gyurcsány Ferenc Facebook-oldalán található chatbot kifejlesztése volt. A 2019-es önkormányzati választások óta pedig egyre fontosabb szerep hárul rájuk. A 2022-es országgyűlési választások előtt az egyesült baloldal digitális kampányáért voltak felelősek. A Datadat a két választás között és azóta is segít több pártnak és baloldalhoz köthető szervezetnek a különböző petíciók körüli munkában. Ilyenkor a petíciók kiírója jellemzően későbbi felhasználásra is kéri a baloldali választók adatait, amelyeket a voksolást megelőzően mozgósításra, személyre szabott üzenetek célba juttatására, majd később kapcsolattartásra használnak. A Datadat-cégcsoport volt a legnagyobb haszonélvezője a guruló dollároknak, közvetetten és közvetlenül több mint 1,8 milliárd forintnyi dollárt zsebeltek be és lényegében az egész baloldal 2022-es kampányát ők bonyolították le.
Forrás: Mandiner; Fotó: Hatlaczki Balázs/PestiSrácok