Minden az eredeti terv szerint halad, és a BKV folytatja tovább a 3-as metró tervezett felújításának előkészítését – nyilatkozta Tarlós István főpolgármester azután, hogy egyre többen félreértelmezték a múlt pénteki kormánydöntést. A kabinet határozata szerint ugyanis a főváros 150 járműre vonatkozó szolgáltatás megrendelésével pótolhatja a 3-as metró felújításával kieső szerelvényeket, és az „esetleges többletköltségek” fedezetét a központi költségvetés támogatja.
Ezzel szemben Gy. Németh Erzsébet (DK) fővárosi önkormányzati képviselő tegnap már azt követelte, hogy ne béreljék, hanem vásárolják meg a buszokat. „Gy. Németh Erzsébetnek volt csaknem húsz éve, hogy megoldja a 3-as metró felújítását, de nem tette, ezért szavai hiteltelenek” – vágott vissza a főpolgármester. Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója kiemelte, hogy a szolgáltatásvásárlás nem egyenlő a bérléssel. Utóbbinál a BKV maga választhatná ki és üzemeltethetné a járműveket. A megrendeléssel viszont a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) nem szabhatja meg a busz típusát, gyártóját, és azokat a szolgáltató működteti, szervizeli, sőt ha elromlik, maga is javíttatja.
Éppen ezért a múlt heti kormányrendelet alapján nem lehet sem nemzetgazdasági elvárás, sem bármilyen más érdek, hogy egy ilyen pályázaton magyar szolgáltató, magyar buszokkal pályázzon. A kormánynak az volt az elsődleges célja, hogy a BKV hosszú távra ne vegyen külföldi buszt, mert három év múlva úgyis több száz járművet kell majd lecserélnie, s ha addigra lesz magyar gyártmány, akkor azokból lehetne vásárolni. Azt viszont pedig, hogy ez a módszer jóval, akár sok milliárd forinttal is drágább, mint a járművásárlás, már a főváros és a BKV szakemberei számolták ki.
forrás és kép: mno.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS