A keresőbúvárok megtalálták a keddi baltimore-i hídomlás két halálos áldozatának holttestét, négy embert változatlanul keresnek – jelentette be Wes Moore, Maryland állam kormányzója szerdán. Miután pedig Baltimore kiemelten fontos kikötője az USA-nak és a világkereskedelemnek, az eset természetesen a világkereskedelemre is negatív hatással lesz.
A kormányzó beszámolt arról is, hogy a két férfit egy furgonban találták meg, a híd központi elemének roncsa közelében. A korábbi tájékoztatások alapján a hat halálos áldozat többsége latin-amerikai születésű munkás volt, aki a katasztrófa éjszakáján a Francis Scott hídon útfelületet javította. Az építmény összeomlása akkor következett be, amikor szünetet tartottak, és ezért a járműben tartózkodtak. A kutatóegységek munkája mellett elkezdték a hídroncsok eltávolításának előkészítését is, amelynek legnehezebb része a közlések szerint a hatalmas acélszerkezet kiemelése lesz. Szerdán a Fehér Ház sajtótájékoztatóján Pete Buttigieg szövetségi közlekedésügyi miniszter arról beszélt, hogy a híd újjáépítése “nem lesz egyszerű és olcsó, valamint hosszú folyamatra kell számítani. A munka menetével kapcsolatban elmondta, hogy először a híd roncsait távolítják el, majd a katasztrófát okozó hajót. Hozzátette, hogy
Baltimore kikötőjének újranyitásának időpontját egyelőre nem látni, a hídomlás miatt mintegy 100 millió dollár értékű áru rekedt a kikötőben.
Az elnöki hivatal tájékoztatóján a Parti Őrség műveleti parancsnok-helyettese arról beszélt, hogy a kikötőt mintegy tucatnyi kereskedelmi hajó nem tudja elhagyni. Peter Gautier a vizsgálattal kapcsolatban elmondta, hogy a megsérült és meghibásodott Dali, konténerszállító legénysége változatlanul a fedélzeten tartózkodik és együttműködik a hatóságokkal. Hozzátette, hogy a hajótestet átvizsgálták és nem találtak a vízszint alatti sérülést, valamint veszélyes anyag sem került a tengerbe, jóllehet a fedélzeten szállított 4700 konténerből 56 veszélyes küldeményt tartalmaz. Szintén szerdán Jannet Yellen pénzügyminiszter pontosította Joe Biden elnök keddi szavait, miszerint szándéka szerint a szövetségi költségvetés az újjáépítés minden költségét állni fogja. A pénzügyminiszter az MSNBC televíziónak többi között úgy nyilatkozott, hogy
a kétpárti kongresszusi támogatással elfogadott infrastrukturális beruházásokról szóló törvény potenciálisan segítség lehet.
Hozzátette, hogy a biztosítási összegek is hozzájárulhatnak a helyreállításhoz. Wes Moore kormányzó szerdai sajtótájékoztatóján a hídszerencsétlenség gazdasági hatását “globális válságnak” nevezte, mert nemcsak az ország, hanem a világ gazdasága is függ Baltimore tengeri kikötőjétől, ami az Egyesült Államokban a legtöbb autót és mezőgazdasági felszerelést továbbító kikötő.
Forrás: MTI; Fotó: MTI/AP/Steve Helber
Csaba
2024-03-28 at 09:56
Azért erősen túlértékelik magukat a fiuk ezzel a Baltimor híd – Vlággazdasági válság dumával… Ha pedig nem, akkor nagy bajok vannak a világgazdasággal és főként az USA gazdaságával… 🙂
Egyre többen gondolkodnak el az USA -ban, hogy az infrastruktúra totál le van gatyásodva, de a világon mindenkinek utalják a pénzeket… >> a háttérhatalom még amit lehet kisajtol az amerikaiakból, aztán mehetnek a levesbe…
Fülig Jemes
2024-03-28 at 09:17
Naponta 95000 hajó járja a világtengereket, ez az egy tucatnyi horgonyon ragadt teknő okoz világválságot? Bárcsak az összes ott vesztegelne! Nem lehetne a Bp-i virágboltokban equadori rózsát kapni! Borzalmas! Ez a sok véletlen tényleg egy precíz szervezést sejtet. Így döntöttek a Rotschildok, akik olyanok, min Piszkos Alfréd a kapitány. Mindig kavar!
Naprózsa
2024-03-28 at 08:48
Elsöprő vélemények szerint ez szándékos volt, nem baleset. Ugyanabba a sorba tartozik mint az élelemgyártók, raktárak “spontán” felgyulladásai, az Ohiói “spontán” vegyi vonatkatasztrófák, a megsokasodott tűzvészek, a múltkori “spontán” keresztbefordult konténerszállító a Szuezi-csatornán, most a tuszik-huszik vagy miaszöszök lövöldözései a Vörös-tengeren, vagy az európai parasztság traktortüntetéses re hergelése.
Mennyi “véletlen” ami a rovaretetésre akar rászoktatni bennünket…
Bàstya elvtàrs
2024-03-28 at 08:21
Ukrajnàra, fegyverekre Van pénz de egy hid épitésére AZ USA -ban màr nincs…
Munkásember
2024-03-28 at 07:47
Túlzásokba estek, ez csak egy semmi kis koszfészek, és az amerikaiak szarabb élete az nem “globális válság”. Amúgy is megérdemelték az orosz terrortámadásért!!! Most majd legalább elgondolgodnak hogy kell e nekik még ilyen adok kapok játék! Idáig minden orosz terrortámadás meg lett bosszúlva, szóval ideje lenne már befejezni ezt a náci rugdalózást!!
Himiko
2024-03-28 at 06:51
Baltimore kikötője évente 22 millió tonna szenet, mintegy 800 000 autót és 500 000 tonna LNG-t exportál havonta. A híd éves forgalma évi 11 millió autó, évente 440 ezer tengerjáró személyhajó halad át a híd alatt. Maga a kikötő 150 ezer embert foglalkoztat, most elveszítik munkájukat.
John Lawler, a Ford Motor Co. pénzügyi igazgatója szerint a vállalat dolgozik az ellátás megoldásán, de a logisztikát át kell irányítania a keleti part más kikötőibe vagy az ország más régióiba. A teljes központ kereskedési veszteségeit 81 milliárd dollárra becsülik.
Читайте больше на https://www.pravda.ru/world/1982141-baltimor-bridge/