Megállapodás született a főváros és a Magyar Autóklub (MAK), valamint több civil érdekvédelmi és szakmai szervezet között, amelynek értelmében a főváros az érintettek álláspontját szem előtt tartva valósítja meg a pesti alsó rakpart fejlesztését.
Az október 27-én aláírt nyilatkozat alapján a résztvevő szervezetek mindegyike támogatja a pesti alsó rakpart fejlesztését, méghozzá oly módon, hogy a főváros figyelembe veszi a MAK és a nyilatkozatot aláírók javaslatait, továbbá vállalja, hogy a rakpart fejlesztése során tekintettel lesz a közlekedési hálózat egészének működésére. Így első lépésben csak a korszerűsítés azon elemeit valósítja meg, amelyek nem befolyásolják a rakpart közlekedési hálózatban betöltött jelenlegi szerepét. A közlemény arra is kitért: valamennyi partner támogatja, hogy egyeztetéseket követően forgalomkorlátozással járó tesztidőszakok valósuljanak meg. Mindemellett Budapest – a szervezetekkel közösen kidolgozandó normák alapján – úgynevezett monitoringrendszert állít fel a próbaidőszakok eredményeinek értékelésére.
A fővárosi önkormányzat ígéretet tett, hogy a pesti alsó rakpart felújításának második üteme csak akkor valósul meg, ha a forgalmi tapasztalatok és az egyéb tényezők bizonyítják a közlekedési hálózat működőképességét ebben a formában. A MAK továbbra is azon munkálkodik, hogy az alsó rakpart fejlesztése az autósok igényeinek és elvárásainak megfelelően folytatódhasson.
Forrás: Magyar Nemzet; Fotó: Facebook
Ezek szerint
2022-10-30 at 18:26
Az ilyen elmebeteg ötletnek meg sem szabadott volna születni.
Naprózsa
2022-10-29 at 15:56
Nemár, hogy lezárják a pesti alsó rakpartot, amit ha beérünk Budapestre, mindig ezt az utat választjuk, mert gyerekkorom óta mindig felsóhajtok kedvenc világörökség panorámámon, hogy de gyönyörű a szülővárosom, a világ legszebb fővárosa!
(jó-jó, Prága is csodaszép, de mi impozánsabbak vagyunk)
Tudományos libsizmus
2022-10-29 at 14:35
Jómagam máig nem értem, hogy miután az összes bringás jellemzően járdán közlekedik, vajon miért kellett a Nagykörútra kerékpársávot rajzolni.
Erről jut eszembe: mikor tiltják be végre a kerékpárosok és rolleresek járdán száguldozását?
Hoppá
2022-10-29 at 14:32
Ezek a liberális fiúk Hollandiába járnak füvezni, meg tapasztalatokat szerezni. A hollandiai városi képeken kevesebb az autó, több a szabad tér. Élhetőbb a város. De a képeken nem látszik, hogy Hollandiában nagyon jó a vonatközlekedés. Az agglomerációból kényelmesebb vonattal beutazni a városi munkahelyre, mint autóval. Tehát nem úgy működik, hogy ide nem jöhetsz autóval, hanem nem érdemes autózni.
A két dunai alsórakpartot nem szabad lezárni, mert az M0, és a Hungária krt. mellett szükség van rá. Persze más lenne a helyzet, ha az Észak-Déli összeköttetést alacsonypadlós HÉV-vel meg tudnák oldani.
Nem szeretem az Autóklubot, mert egy Kádárista gyűjtő telep volt még 10-15 éve is, azóta a közelébe sem mentem, de ezt jól csinálták. Gratulálok!
kalácsony szirvesztel
2022-10-29 at 14:08
Nyírtasson nem volt folyó.
Még gyerekszoba sem…
Antónia
2022-10-29 at 14:06
Ez egy precedens, aminek alapján a gépjárművek elől elvett útvonalak is visszaszerezhetők, és akkor a főváros légszennyeződése a felére csökkenne.
A kerékpársávokat vigyék fel a járdákra, az autóbuszokat pedig ahol lehet, a villamosvágányokra, ahogy az több világvárosban már bevált.
Patriota
2022-10-29 at 14:01
Hatalmas köszönet Dr. Kovács Kázmér Ügyvéd Úrnak és csapatának !
khm
2022-10-29 at 13:58
És a Lánchíd?
Ugyanis gyaníthatóan az lesz az autóellenes társaság következő húzása.
Vízöntő
2022-10-29 at 12:36
Következzenek a sárga sávok!
Nahát
2022-10-29 at 12:02
Köszönet a Magyar Autóklubnak! Azért legyenek résen! Karácsony néhány éve azt nyilatkozta, hogy a Lánchidat nem fogja megnyitni, mert egyéb (kirakodóvásár) tervei vannak vele. Ezt az ötletet Demszkytől kaphatta, ő minden hétvégére lezárta a hidat, az alsó rakpartokon pedig futóversenyeket rendezett, hogy érezzük a törődést.
Ungarn über alles !
2022-10-29 at 11:51
legyőzték a ludak a mocsok disznót