Tízmillió forintos luxusmotorral próbálja hamisan botrányba keverni az ellenzéki sajtó Kósa Lajost. Egy MTI-fotó alapján azonosítottak egy motort, amivel a Honvédelmi és Rendészeti Bizottság elnöke a Fidesz frakcióülésére érkezett. Ráadásul azt állítják, hogy a járgányt a politikus édesanyjához köthető sertéstelep lízingeli. A lejárató kampány már vagy egy hete tart, miközben a történetnek gyakorlatilag semmi valóságalapja nincs. Megkérdeztük Kósa Lajost, aki állítja, a motor, amivel lefényképezték, nem is az övé, csak kipróbálta azt, és különben is, az egy több éves, használt motor. A Méker Kft. által lízingelt járműhöz pedig semmi köze. A két motor egyébként, amit az ellenzéki sajtónak sikerült azonosítania, nem is hasonlít egymásra. A klasszisbéli különbség még a laikus számára is szembetűnő. Az egyik BMW-szakszerviz szerint a két gépet összehasonlítani körülbelül olyan, mintha egy parabolaantennát próbálnánk összehasonlítani egy repülő csészealjjal.
Kósa Lajosról köztudott, hogy imádja a motorokat. Az ellenzéki média régóta vadászik már a politikus által hajtott járgányokra. Korábban is többször lencsevégre kapták, hogy azzal hozzák kellemetlen helyzetbe. Nos, megint durván melléfogtak. Az MTI fotója, mely Kósa Lajost ábrázolja, amint a Fidesz frakcióülésre érkezik, az elmúlt napokban bejárta a balliberális oldalakat. Most éppen az a kotta, hogy a Kósa család, vagyis a politikus édesanyjához köthető sertéstelepet vezető cég luxus BMW-ket lízingel – többek közt azt, amivel Kósát lefotózták.
BMW vs. BMW
A Hír24 szerint a gép egy K1600-as, bagger típusú BMW motorkerékpár, amelynek ára meghaladhatja a 9 millió forintot. Egy képet is csatoltak egy fekete, vadonatúj, valóban luxus vasparipáról.
Csakhogy ez a motor nem az a motor. Olyannyira nem, hogy azt javasoljuk a Hír24-es kollégáknak, autó-motor témában – ha már ennyire nem értenek hozzá, és utána sem járnak rendesen – inkább ne szakértsenek. A legszebb a történetben, hogy a motor még csak nem is Kósa Lajosé.
Kósa: Kölcsönmotoron ültem
A Honvédelmi és Rendészeti Bizottság elnöke portálunknak elmondta, a motort egy barátja adta kölcsön, hogy próbálja ki. Akkor kapták lencsevégre. Szó volt arról, hogy esetleg megveszi, de az adás-vételre végül nem is került sor. Az ellenzéki sajtó napok óta arról cikkez, hogy milyen érdekes egybeesés, hogy a politikus édesanyjához köthető sertéstelepet vezető cég BMW-ket, köztük BMW motort is lízingel. Kósa Lajos portálunknak azt mondta, neki semmi köze a Méker Kft. által vásárolt, használt járművekhez. Egyébként úgy tudjuk, hogy a Hír24 által kiszúrt motort a cég ügyvezetője használja.
„Aki kicsit is ért a motorokhoz, annak nyilvánvaló, hogy külön klasszis a két motor”
Portálunk megkereste a BMW egyik hivatalos motorszakszervizét, a balatonboglári Full-Gas Kft-t. A szerviz vezetője, Gehringer Gábor hasonlította össze kérésünkre a két képet.
A két motor még csak nem is hasonlít egymásra. Azonosítani a két gépet nem volt okos dolog, csak úgy fordulhatott elő, ha a szerző még csak utána sem járt ezeknek a típusoknak. Klasszisbeli a különbség a két gép között. Az egyik 2013-as, vagy 2014-es évjáratú, tehát 4-5 éves használt túramotor, úgynevezett K-1600 GT, a másik a BMW valóban csúcskategóriás, vadonatúj dizájnt képviselő „grand tourismo” motorja, egy K1600 Bagger, amelyet a cég az amerikai piacra szánt. A kettőt összehasonlítani körülbelül olyan, mintha egy parabolaantennát vetnénk össze egy repülő csészealjjal
– mondta Gehringer Gábor. A szakember szerint annak, aki kicsit is járatos a motorok világában, annak feltűnik, hogy azon a képen, amelyiken Kósa Lajos is látható, egy régebbi modell van. A K1600GT új modelljének ugyanis teljesen máshogy néz ki az oldaleleme.
Ez a motor legalább 4 éves. Az ára használtan, állapotától függően legfeljebb 4 millió forint, de akár már olcsóbban is megvásárolható. Egy új, K1600 Bagger viszont valóban megüti a 10 milliót
– tette hozzá a BMW-szervizvezető. Szóval a Hír24 és álhírgyár társai legalább ebben az egyben nem tévedtek motorfronton.
Vezető kép: MTI
Szőke ciklon
2018-11-17 at 12:04
Végtelenül undorító firkászok, akik mit összekoslathatnak, hogy valami mocskolódó hírt, fotót összehozzanak a kormánypárti politikusokról. A bajai videó óta nekik azt sem hiszem el, ami esetleg igaz lehetne. Csak azt nem értem, hogy miért nem hoznak már egy olyan törvényt, ami alapján a mocskolódó hírek kitalálóját, terjesztőjét büntetni lehetne. A tisztességes magyar ember ezt elintézi egy-két kiadós pofonnak, de miért nem lehet törvényesen számon kérni az ilyen mocsok alakokat. Ne hivatkozhasson egy hírportál sem arra, hogy nem akarja kiadni a hírforrást. Ez nem szólásszabadság, ez közönséges mocskolódás, rágalmazás, amiért büntetés jár. Nem helyreigazítás, hanem büntetés! Kiadós, hogy örökre elmenjen a kedve a mocskolódástól! Egyébként meg mi a gond azzal, hogy Kósa egy drága motorral jár. Hétköznapi, jobb és baloldali érzelmű munkás emberek ezrei járnak drága motorokkal, mert az a hobbijuk. Járjon, ha megdolgozott érte.
zord vazul
2018-11-17 at 19:37
Egyetértek Ciklonnal. Szólítsuk fel Lajost, hogy most légy életedben először tökös gyerek. Állj a nyilvánosság elé, és nyugtasd meg a kétkedőket.
Mond el, hogy nem vagy torkosborz. Senki nem fogja irigyelni a motorod.
Felőlem annyi motord lehet amennyit akarsz.
Szeretném hitelt érdemlően hinni, hogy becsületes gyerek vagy.
Karácsony Márta
2018-11-17 at 21:14
Szégyen szót egy igaz ballibsi nem ismer, kiirtotta a szótárából, az álhireknek meg igen nagy szerepe van… Nagy az Isten barmainak istállója és elhiszik, itt csámcsoghatnak kedvükre, mikor éppen nem jön a napi moslék a retek-klubból…
Amerigo
2018-11-17 at 10:37
Szerintem a Lala bedobott egy gumicsontot, a gollamok, gyuribácsi csicskái most majd ezen rágódjanak egy ideig!
Szerintem meg a kendermagos füttyöspeti egy ötvenmilliós Lancia kombival közlekedik!
Ja, hogy az lízingelt és csak ötmilliót ér, nekem azt mondták hogy min.ötvenet!
Antal Sebes
2018-11-17 at 09:10
Mindig csodálkozom ezen a luxus dolgokon. Itt minden luxus. A magyar nyálfolyásosan irigykedik. Közben mindenféle ökör listaárakat kommunikálnak, aminek semmi köze a valósághoz, mert ki az a hülye, aki listaáron vesz autót, motort. Az a Bombardier, amivel azorbán luxuskodott, egy 18 éves gép, amit egy osztrák cégtől béreltek, már régen le volt írva. De nagy nyálcsúrgatás volt itt is.
en
2018-11-17 at 02:05
Meglepoen sok szokott diszno turkal itt most! Netan felszamoltak a 444-et,HVG-t,zsindexet? Ezek ott szivjak tele magukat a Soros szaraival.
Hess vissza koszos disznok!
csakafidesz
2018-11-17 at 01:42
Kristóf! Valóban öregúr vagyok aki fiatalon a szocialista országokban gyártott (elsősorban a magyar)kétüteműekkel motorozott.
Ld. fentebb: csakafidesz 2018-11-16 at 18:07 A rendszer/gengszter váltás után egy-két négyüteműre felültem néhány kört tenni, de már nem lelkesít. Autós lettem és a hátamon a szőr feláll attól amit néhány motoros művel. Kezdem ott, hogy a sebességhatárok azonosan vonatkoznak az autósokra és a motorosokra. Akkor is, ha az autó BMW és a motor Honda, nos akkor is a táblán szereplő sebesség a mérvadó. Hiába jön bárki azzal, hogy a motor milyen jól irányítható. Két kerékkel a fékút hosszabb és a sebesség függvényében ez csak egyre nagyobb lesz. Baj esetén pedig a motoros jár rosszabbul.
Kristóf
2018-11-16 at 21:32
Kedves csakafidesz!
A 4-5mp-es 100-ra gyorsulást egy 65-70Le-s motor tudja. Egy kisebb sportmotornak is elég ehhez bő 3mp és 11 alatt 200-on van. Én azon már befonom a szemöldököm. Egy nagyobb sportmotor 7alatt van 200-on, gyárilag ott forog le a kettes fokozat, és 270-ig dinamikusan gyorsul. Viszont az a komoly, hogy ennél a váz és a futómű sem tud kevesebbet. Meg egy jó slick! A minőségi visszajelzések megduplázzák a vállalható tempódat egy túramotorhoz képest.
Beszélj csak a magad nevében!
A gyorsulás okozta izgalom kopik el először: csak kapcsolgatsz és mész gyorsan. Aztán megtanulod a gázkezelést és rájössz, hogy nem az erő sok, hanem te voltál ügyetlen. Nem tudod, milyen amikor évek fejlődésével nyugodt ritmusban javítod a köridőidet a ringen (és a tempódat a hegyen.) Ahol a pályán 270-ről úgy lassulsz 90-re a kanyarhoz, hogy az egész fektávban nincs több tartalék 5%-nál. Ahol 170 felett teszed le a térded a gyors balosban. Hogy közben 40 cm-re vagy a másiktól. Hogy 10cm pontossággal ott vezeted el a kereket ahol akarod, 180 körül is. Hogy a stabilgázt emelve kanyarból kijövet pont elemelkedik az eleje, és közben kontrolláltan kúszik kifelé a hátsó. Hogy ABS nélkül végig csúszáshatáron tartod az elsőt a kanyar első harmadáig, míg a kanyar előtt nincs is súly a hatsón, ha ugyan nem emeled el pár centit. Stb. Mindezt a test nagy és apró finom motorikus mozdulatainak összhangjával, hirtelen váltások helyett gyors de folyamatos átmenetekkel produkálva.
Amikor a mezei autósnál többször nagyobb előrelátással és a veszélyek messzemenőkig nagyobb átlátásával és elkerülésével a forgalmon átsuhanva már lassított felvételként érzékeled a saját tempódat…
Van ilyen. Csak nem ismered.
(A cikkben szereplő motorok meg kb. kétkerekű autók óvatos öreguraknak.)
Vízöntő
2018-11-16 at 20:56
Az ellenzék, a hozzájuk tartozó médiumok milyen értéket tudnak felmutatni amit a nagy közös asztalra tettek, amire/amikre hivatkozhatnak? A Fidesz tud, tudna, de minek, hiszen látjuk, tudjuk, ahogyan az ellenzék is. Ezért próbálnak bármire lecsapni, gondolkodás, ellenőrzés nélkül (annyi eszük azért lehetne!).
Gondoljunk Bangóné vagy Demeter eseteire, csak a legfrissebbekre. Ez a motoros piszkoskodás is illeszkedik a sorba. A motor nem 10 milliós, legfeljebb 4-et ér, nem az a típus amit emlegettek, csak egy régebbi, nem a Kósáé, csak a Kósa egy barátjáé aki kölcsönbe adta neki.
Legalább az, hogy Kósa azzal érkezett stimmel. Mit kell ezen ragozni?
A ballibes médiumok meg megtanulhatnák, az igazság a kifizetődő. Írják azt!
Lajos
2018-11-16 at 20:25
Hajrá Suzuki Hayabusa!
pufff
2018-11-16 at 19:05
Motort gyártó cég is hazug árdrágítás ezzel üzletrontás miatt is perelje be ezt a hazug Hír/hamisító/24-et.
pufff
2018-11-16 at 18:59
Hazug ,csaló és Hírhamisító24 ellen jogi eljárást , pert kell kezdeményezni.
Janos Szabo
2018-11-16 at 18:27
Minden libbant egyforma ! De a főlibbant az a cöf cöf cöf idiothia ! EZEK AKARJÁK AZ ORSZÁOT KORMÁNYOZNI !ÉSZNÉL LEGYÜNK MÁR KEDVES JOBBOLDALIAK !
csakafidesz
2018-11-16 at 18:18
Nézd, nincsen értelme megvenni egy ilyen motort. Elkéri egy körre a rendőr havertól és kész. Normálisan motorozni 500 köbcentinél nagyobb géppel nem lehet. Egyszer vezettem egy olasz Ducatit, örültem amikor a próbakör után leszálltam róla. Az ilyen motor 4-5 mp alatt van százon, az ember még finom gázadáskor is úgy érzi, hogy lerepül róla.
csakafidesz
2018-11-16 at 18:14
Tényleg fiúk mit szóltok hozzá, hogy saját szememmel láttam dr. Orbán Viktor miniszterelnök urat VW kocsit vezetni? Tessék? Hogy az állatorvos is VW-kocsival jár? Hát szegény Viktornak legkevesebb egy állat-szelidítő papír is járna mert sok vadmarha van a Parlamentben.
lacika
2018-11-16 at 21:50
Nana! Azért nem mindegy ám, hány milliós az a VW! Lehet mondjuk 30 milla is! Sőt sokkal több is, he esetleg páncélozott, extra, fűthető bőrüléssel és kormánykerékkel.
Amúgy meg régebben az állatszelidítők ostorral jártak 😉
POROSZLAI RÓBERT
2018-11-16 at 17:52
én is vettem, mégse vagyok fenn a hávégén…..
Zsebe László
2018-11-16 at 17:31
Ez sem jött be.
Pedig hazudnak éjjel nappal, és minden hullámhosszon.
ómió
2018-11-16 at 17:05
Efftársék bizony ráhazudják!
ciki
2018-11-16 at 17:00
Ezek az álhírgyártó “újságírók” nem unják még az állandó pofáraesést? Semmi szégyenérzetük nincs a folyamotos hazudozásaik miatt?
lacika
2018-11-16 at 20:31
Nincs.
Arra játszanak, hogy ha egy hazugságot elégszer ismételnek, az embere elhiszik. (Ezt sajnos nagyon közeli ismerőseim példája is bizonyítja.)
A másik pedig, hogy ezek vagy:
1. Fizetve vannak azért amit csinálnak
2. Egyszerűen abba a kategóriába tartoznak, hogy dögöljön meg mindenki, aki okosabb, szebb, jobban csinál bármit is mint ő, stb. Utálnak mindenki mást magukon kívül. Ezért ott és úgy ártanak, ahol és ahogy csak tudnak.
3. 1-es és 2-es pont együtt. Na ezeket már én is irigyelem, én is módfelett boldog lennék, ha ennyire lelki szegény lennék.
Esvány
2018-11-17 at 09:55
Göbbels apukájuktól tanulták.
Magó Gábor Gyula
2018-11-16 at 16:55
Tulajdonképpen, miért is nem lehetne a Kósának egy 10 millás motorja?
khm
2018-11-16 at 17:50
Mert nem “demokratikus”.
Ha az lenne,lehetne motorja,mint a meseházinak.
khm
2018-11-16 at 17:52
Vagy helikoptere,mint a kókának.
lacika
2018-11-16 at 20:10
Gondolom, úgy érted, Kósa nem “demokratikus”. Hát igen, ezért kell minden kormánypárti politikust mikroszkóppal és teleobjektívvel figyelni az év 365 és 1/4 napján, 24 órában, hogy meglegyen a demokrácia. És az sem számít, ha nem találnak semmit. Akkor majd hazudnak egy jó nagyot, hogy meglegyen a demokrácia. Meg egyébként is, egyetlen jobboldali politikusnak sem lehet 10 milliós motorja. Mert ez azt bizonyítja, hogy lopott! A mi adóinkból! Na ezért kell leváltani a kormányt! Hazug csaló, korrupt rablók! Gyűlöletkeltők! Fasiszták!
Elnézést, eluntam, még egy oldalon át folytathatnám…
csakafidesz
2018-11-16 at 18:07
Felőlem lehet. Ha negyedrangú celebeknek Bentley kocsijuk van 50 millióért, akkor egy keményen dolgozó Fideszes vezető megérdemel egy rendes motort. Boldogult Apám nagy hazafi volt, de anno csak egy 11 lóerős Pannónia T5 motorra futotta neki. Azzal is lehetett menni, igaz csak százzal, a kétszáz álmában sem jött volna ki belőle. Horribile dictu fiatal koromban volt egy 125-ös Danuviám, de annyira se ment, mint később egy Simson 50 köbcentivel.
Tessék, hogy BMW? A hatvanas, hetvenes években nem volt ilyen, még a rendőrök is csak MZ-vel jártak.