Lázár János egy sor meghatározó bejelentést tett: ötéves beruházási tervet ismertetett és gyakorlatilag felvázolt egy új hídépítési programot a Tiszán és a Dunán is – írja a Magyar Nemzet.
Új gazdasági övezetet hoz létre a kormány a Debrecen–Nyíregyháza–Miskolc háromszögben – egyebek mellett erről is beszélt Lázár János szerdán a makói Rádió7 rádiónak. Az építési és közlekedési miniszter úgy fogalmazott, hogy Debrecen a vidék fővárosa lesz, továbbá Magyarország második fővárosa. Felidézte, hogy az elmúlt időszakot súlyos döntéshullám jellemezte, amikor személy szerint neki több ezer beruházást kellett leállítania azért, mert nem volt rájuk pénz. Most viszont eljutottak odáig, hogy néhány tucat beruházás tervezéséről és megkezdéséről érdemben tudott tárgyalni a kabinet. Ezeket új struktúrába rendezték, amelynek a fókuszában Debrecen áll. Az egyik fő kérdés, hogyan lehet „ráhordani” a munkaerőt a hajdúsági vármegye központjába. Ezért kiemelten fontos az úthálózat fejlesztése. A miniszter jelezte: az M4-es gyorsforgalmi utat Berettyóújfalu irányában folytatni kell, ahogy a Debrecen–Nyíregyháza összeköttetés (vasúti és közúti) is nagy hangsúlyt kap.
És van egy nagy adósságunk. Minden út Budapestre vezet, Szegedről könnyebb eljutni a fővárosba, mint Debrecenbe. Ezért ha úgy tetszik, egy Debrecen–Szeged hidat létesítünk
– fogalmazott. Mint mondta, bár Budapest termeli a magyar GDP harmadát, a vidék megerősítése stratégiai cél, ezért vidéki centrumokat alakítanak ki. Ez alá számos projektet rendeltek, így például Berettyóújfalu és Békéscsaba között a 47-es út négysávosítását. Új, szintén négysávos Tisza-híd jön létre Szeged és Hódmezővásárhely között. Négysávos utat építenek Hódmezővásárhely–Orosháza–Békéscsaba–Debrecen viszonylatban.
A Szeged és Debrecen közötti út Mezőberényig van rendben, onnan járhatatlan. Ezt is meg kell csinálni. Kecskemét és Békéscsaba között is lesz egy négysávos út. Algyőnél fejlesztik a kerékpáros infrastruktúrát, mintegy két kilométer hosszan, amelynek köszönhetően a Szeged–Algyő–Hódmezővásárhely útvonal teljes egészében bejárható lesz kerékpárral. A Nagyfán működő börtön megközelíthetőségét is javítani kell, mert ennek a jelentősége megnőtt a migráció kezelése kapcsán. Az ide vezető utat az algyői hídtól szintén felújítják. Az új Tisza-híd Algyőnél lesz. Itt már létezik egy kétsávos átkelő, amit naponta 17,5 ezer jármű használt a 2022-es adatok szerint, csakhogy a forgalmat itt rendszeresen korlátozni kell a rossz műszaki állapot miatt. Ez nem maradhat így, mert megborítja a közlekedést Szeged és Hódmezővásárhely között. Lázár János ennek kapcsán közölte, hogy a két város a jövőben összenő és ikerváros lesz, annak minden gazdasági, politikai és társadalmi következményével. Az új Tisza-híd kiviteli terveinek elkészítésére közbeszerzést írnak ki, ennek értéke több milliárd forint. Lázár János szerint két koncepció van: vagy visszabontják az itteni hidat, a meglévő két sávot felújítják és pluszban építenek egy új kétsávos hidat, vagy pedig teljesen elbontják a már meglévő átkelőt és egy teljesen új, négysávos hidat hoznak létre. A két lehetőség közül a mérnököknek kell dönteniük. Az biztos, hogy százmilliárdos beruházásról van szó, az új hídon pedig 90 km/h-val lehet majd haladni. Az a cél, hogy a kivitelezés belátható időn belül megkezdődjön. Nem az algyői híd az egyetlen, ami napirenden van: Lázár János majdnem féltucatnyit említett meg. Az egyik a Magyarcsanád és Csanád közötti Szent Gellért híd, ami új átkelési pont lenne a román–magyar határon. Ha ez meglenne, akkor a lakossági és a teherforgalmat is ki lehetne vinni az M43-asra. Ezen kívül szó van a Maros-hídról Kiszombor és Makó között. Kiderült az is, hogy egy új szegedi Tisza-híd előkészülete is folyik. Ennek az a feltétele, hogy legyen megállapodás a szegedi városvezetéssel az ide tervezett gazdasági fejlesztésekről. Végezetül kitért a mohácsi új Duna-hídra is, amelynek a kivitelezését már elrendelte.
Forrás: Magyar Nemzet; Fotó: Facebook/Lázár János
vidar
2023-09-07 at 17:49
Lázár hiányzott eddig, mint egy falat kenyér. Tessetek támogatni őt. Kérlek.
szőketisza
2023-09-06 at 19:53
Királytigris
2023-09-06 at 18:14!
Karigerivel és a csürhéjével nem vagyok beszélő viszonyban, nem is szándékozom társalogni egyikkel sem. Értem én, hogy most a vidék jön, és jogos is, de valahogy a liberális és elkényeztetett fővárosra évek óta folyamatosan van pénz, most is ( Városliget, arénák és egyebek), jó lenne, ha végre az agglomerációnak is jutna némi figyelem.
Úgy tűnt, hosszú évtizedek után végre mi is a látótérbe kerülünk és nem csak ipari parkoknak, lerakatnak vagyunk jók, ami csak tetézi a problémánkat, hanem valóban születnek jó megoldások és nem kell a fél életünket a dugóban töltenünk. Most mégis hátat fordítanak.
Örülök, hogy a vidék fejlődik, én is onnan származom, ráadásul a keleti országrészből.
Az, hogy 1-1 agglomerációs fejlesztés elmarad, még érthető, de hogy sorban minden lényeges fejlesztést elkaszálnak, leállítanak, holott mi ugyanúgy háttérbe voltunk szorítva, nagyon elkeserít.
Logikus
2023-09-06 at 19:51
Nagyon helyes! Végre a keleti országrész is megbecsülést nyert…
Orientál
2023-09-06 at 19:41
Mert ezekre majd elköltendő milliárdokat sem tudják a balliberális zöld Gyurcsányék az élsőködő migránsaikra Zelenszkijékre meg háborújukkal és a saját zsebük tömésére elherdálni.
Hajrá Magyarország
2023-09-06 at 18:28
Végre. Rájöttek, hogy van Magyarország Budapesten kívül is.
Királytigris
2023-09-06 at 18:14
szőketisza2023-09-06 at 18:01!
Szólj Kamugerinek és csürhéjénak, hogy az EU-s pénzeket ne szabotálják el Brüsszelben!
Ha jön az EU-s dohány, akkor több leheteőség lesz fejleszteni.
szőketisza
2023-09-06 at 18:01
Cikkeznétek a Magyar Közlönyben megjelent, elkaszált budapesti/agglomerációs beruházásokról is, amit a telex meg Karácsony lebegtet? Tudom, tudom, ne figyeljek oda, de azért mégis aggaszt, agglomerációban élőként… ha ez igaz, akkor Jani egy rohadt nagy csalódás.
Elővárosi vasutak, Galvani híd, a csepeli hévek felújítása,- amire ez a mostohán kezelt, jobb sorsa érdemes sziget 40 éve vár, 40 éve ígérgetik,-ne mondjátok, hogy ezt közben kinyírta, mert elsírom magam.
futóbolond
2023-09-06 at 17:55
hajrá, látom a dél-dunántúlt még jobban leszakítják, megint épül egy vízfejy kedves komisszár elvtárs…
sorry
2023-09-06 at 17:51
Hol maradtak a békésiek? Miért nem mozognak mutogatják magukat, hiszen ott kevés a munkahely, sír a vidék a fejlesztésekért. Hol vannak az országgyűlési képviselők? Ébresztő, alszotok? Most kell kitalálni, tervezni, kezdődik a fejlesztés!!
Solaris
2023-09-06 at 17:50
Épírkezéseknél hullik
a homok,
tudom, jó összeszedni…
Sas
2023-09-06 at 17:16
Lázár messze határozottabb, ügyesebb szervező, mint Orbán-és kemény vezető-nem egy operettes bohóc.