A Regio Játék becslése szerint az éves magyar játékpiaci forgalom meghaladhatja az ötvenmilliárd forintot, amelynek fele, huszonöt-huszonhétmilliárd forint a karácsonyt megelőző másfél hónapban realizálódik – közölte a cég az MTI-vel.
Gyaraki Dávid, a Regio Játék marketingvezetője a közleményben elmondta: a játékpiac legerősebb időszaka minden évben a karácsonyhoz köthető, így az év végi ünnepi szezonban a legmagasabbak a kosárértékek. Idén átlagosan 11 ezer forintos online és 8800 forintos hagyományos áruházi vásárlásokat várnak. Ezt alátámasztja a legfrissebb kutatásuk is: idén a szülők fele több, mint tízezer forintot tervez költeni, 40 százaléka pedig 5000–10 000 forint közötti összeget szán gyerekenként a karácsonyi ajándékra. Adataik szerint mikulásra a szülők közel fele 2000 forint feletti, 26,5 százaléka 1500-2000 forint közötti, 16,5 százaléka 1000-1500 forint értékben vásárol ajándékot, 9 százalék kevesebb, mint ezer forintot költ. Idén leginkább édességet (47 százalék) és játékot (44 százalék) kapnak a gyerekek, a később beváltható élményutalványok és a zsebpénz nem jellemző.
Az előző éveknek megfelelően tovább nő az online vásárlások, és a mobilról érkező tranzakciók száma is, mindkettő a duplájára nőtt 2019 azonos időszakához képest
– mondta. A felmérésben részt vevők 67 százaléka fog interneten ajándékot vásárolni. Közölte: idén jellemzően 2-3 különböző meglepetést találnak majd a gyerekek a fa alatt, a legnépszerűbb játékkategóriák pedig a kreatív, fejlesztő játékok, a társasjátékok és az örök klasszikus Lego-készletek lesznek.
A magyar tulajdonú Regio Játékkereskedelmi Kft. 2020-ban 43 áruházra bővítette hálózatát, közel 25 százalékos részesedésével piacvezető a hagyományos magyar játékpiacon. A cég több, mint 500 dolgozót foglalkoztat. 2019-ben 13,2 milliárd forint nettó árbevételt értek el, az előző évi 12,2 milliárd forintot követően.
Forrás: MTI
Facebook
Twitter
YouTube
RSS