Bár december 31-ével megszűnt a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság, az átszervezés után közelebb kerül a fogyasztóvédelem az állampolgárokhoz – írta portálunk kérdésére a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium. A minisztérium tájékoztatása szerint az egyes fogyasztóvédelmi hatósági feladatok a kormányhivataloktól a járási hivatalokhoz kerülnek, így 197 járásban jelenik meg a fogyasztóvédelmi hatáskör.
Mint arról korábban az Origo.hu beszámolt, december 31-ei hatállyal megszűnt a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság, amelynek jogutódja a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium lett. A portál arról ír, a minisztériumhoz kerülnek a stratégiai feladatok, például az ellenőrzések szakmai felügyelete, valamint felügyeli a két fogyasztóvédelmi laboratóriumot és a magyarországi Európai Fogyasztói Központot.
A fogyasztóvédelem közelebb kerül az állampolgárokhoz
A hír kapcsán portálunk megkereste a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumot, amelytől azt szerettük volna megtudni, az átszervezés kapcsán csökkennek –e a szakhatóság jogkörei, illetve mennyiben változik a fogyasztóvédelmi ügymenet. A minisztérium portálunknak megküldött válaszában elöljáróban is hangsúlyozta, „a fogyasztóvédelmi hatósági hatáskörök és feladatok továbbra is megmaradnak, ugyanakkor az átszervezés eredményeként a fogyasztóvédelem közelebb kerül az állampolgárokhoz”. A jelenlegi elsőfokú fogyasztóvédelmi hatósági feladatok a kormányhivataloktól a járási hivatalokhoz kerülnek, ennek következtében 197 járásban jelenik meg a fogyasztóvédelmi hatáskör. A hatósági eljárást a járási hivatal fogyasztóvédelemmel foglalkozó munkatársai fogják lefolytatni.
A járási hivatalokhoz is fordulhatunk panaszainkkal
A minisztérium tájékoztatása szerint azok a másodfokú hatósági feladatok, amelyeket korábban a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság látott el, 2017. január 1-jétől országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatalhoz kerülnek. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, mint az NFH általános jogutódja továbbra is ellátja a fogyasztóvédelmet érintő stratégiai feladatokat. Az NFM hangsúlyozta továbbá, hogy a fogyasztók elsősorban a területileg illetékes járási hivatalokhoz fordulhatnak panaszaikkal. Általános fogyasztóvédelmi tanácsokért, illetve az egyéni jogviták rendezése érdekében továbbra is a megyékben és a fővárosban működő békéltető testületekhez fordulhatnak a fogyasztók.
Forrás: origo.hu/PestiSrácok.hu; fotó: fogyasztok.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS