Június 13-án, hétfőn, a reggeli órákban kaptak riasztást a Magyar Honvédség vadászgépei, mert egy Nagy-Britanniából érkező, Románia felé haladó, amerikai felségjelzésű repülőgép nem létesített rádiókapcsolatot a polgári légi irányítással. A Gripenek átkísérték a gépet a román légtérbe, amely ezt követően felvette a rádiókapcsolatot az ottani polgári légi irányítással. A géppár a feladat befejezését követően visszatért a kecskeméti bázisra – olvasható a Honvédelmi Minisztérium az MTI-nek eljuttatott közleményében.
Mint megírtuk, vasárnap az esti órákban is riasztást kaptak a Magyar Honvédség vadászgépei, mert egy Doha–Párizs-útvonalon közlekedő, francia felségjelzésű utasszállító repülőgép nem létesített rádiókapcsolatot a polgári légi irányítással. Májusban többször riasztották a magyar Gripeneket. A hónap elején azonosítatlan repülőeszközök miatt emelték őket a levegőbe, majd több mint egy héttel később egy bombafenyegetés miatt lendültek akcióba. Június elején pedig egy alacsonyan repülő, Beechcraft típusú, kétmotoros gépet fogtak el és kísértek a légtérben a svédektől vásárolt vasmadarak.
Forrás: MTI; Fotó: MTI/Ujvári Sándor
Facebook hozzászólás
N.Katalin
2022-06-13 at 20:40
Ezért nem jár valamilyen pénzbírság?
Ungarn über alles !
2022-06-13 at 14:13
a mocsok-állat USÁkok már “otthon”érzik magukat ?
köp-lexar-köp-lapoz !
khm
2022-06-13 at 13:43
Igazán kíváncsi lennék a rakományra,miután lekényszerítették a légtérből ezeket a rohadékokat.
Azt sem tartom kizártnak,hogy rádiókapcsolat híján megszórják a fedélzeten található géppuskával. Ha abból sem értenek,akkor….
És pont leszarom a NATO olaszországi légibázisáról érkező utasításokat,mert nem sikerült velük SEM felvenni a kapcsolatot.
Hajdúvitéz
2022-06-13 at 13:40
A légiközlekedés számára – mármint a modern jet-ek számára mi nem vagyunk számottevő terület az átrepülés szempontjából.
Már régen össze kellett volna vonni a Közép-Kelet Európai légiforgalmi irányítást – Budapest központtal.
Mert van az osztrákoknak, onnan 25 km-re Pozsonyban a szlovákoknak, a horvátoknak, a szerbeknek a románoknak – minek?
A közel-körzeti irányításnak a nagy reptereknél meg kell maradniuk, de az átrepülő forgalomnál teljesen fölösleges.
A katonai légiirányítás persze más tészta, az országonként meg kell maradjon, elvégre a nemzeti szuverenitás része.
Solaris
2022-06-13 at 13:33
Drága volt a kísérgetés, és felesleges.
Lett volna módszer, hogy felvegye a májkit.
Saghy Rozalia
2022-06-13 at 13:12
A szolgálatok gyengén muzsikálnak
Saghy Rozalia
2022-06-13 at 13:12
Esetleg megszórtak bennünket hintőporral?