Nincs elég működő szerelvény, amit forgalomba tudna állítani a MÁV–HÉV Zrt., ezért ismét a jól bevált recepthez nyúlnak – írja keddi cikkében a Hvg, mely értesülései szerint jelentős járatritkítás várható hamarosan a gödöllői, a csepeli és a ráckevei HÉV-vonalon is. Mint ismert az állami cég 2016-ban vette át a HÉV-vonalakat a fővárostól, így a helyzet kezelése nem Budapest vezetésének feladata.
A lap írása szerint csúcsidőben a ráckevei H6-os HÉV-en 18 százalékos, a gödöllői H8-ason 13-23 százalékos, míg a csepeli H7-es vonalon 12 százalékos férőhelycsökkenést okozna az állami fenntartó járat- és kapacitásszűkítési terve. A december közepén vagy legkésőbb jövő január elején érvénybe lépő új HÉV-menetrend tervezési folyamata már elkezdődött.
Tavaly év végén volt már egy hasonló intézkedése a MÁV-HÉV Zrt.-nek, az indok a mostani esetben is ugyanaz: a járműpark elöregedett, az újak beszerzését pénzhiány miatt még 2021-ben lefújták, a meglévők közül pedig egyre kevesebb a forgalomképes HÉV-motorvonat. Ezt gyakorlatilag a cég is elismerte a menetrendi tervezetről szóló előkészítő anyagokban. Ebben azt írták: „a rendelkezésre álló járműkapacitás a jelenlegihez képest 4 motorvonat egységgel kevesebb jármű napi forgalomba adását teszi lehetővé”.
A hírekre rögtön reagált Vitézy Dávid is, aki Lázár János felelősségét firtatta az ügyben, és felszólította az építései és közlekedési minisztert, hogy hagyja abba a hazai kötöttpályás közlekedés módszeres leépítését. Lázár mellett megemlítette még Tarlós István és Karácsony Gergely korábbi és jelenlegi főpolgármesterek felelősségét is, Vitézy szerint mindannyiuknak megvan a részük abban, hogy az 50 év fölötti vonatok egyre kevésbé bírják a strapát.
Itt tartunk tehát jelenleg. Egy biztos: a járatritkítás megvalósulása ellen mindent el kell követni, ez úgy az agglomeráció, mint Budapest közös érdeke. Lázár Jánosnak a hazai kötöttpályás közlekedés módszeres leépítése és a hévek ritkítása helyett azonnal intézkednie kellene a HÉV-projektek újraindítása és a járműbeszerzések érdekében. Addig pedig biztosítani, hogy az eddigi szolgáltatási szint maradjon érvényben
– zárta bejegyzését.
(24.hu / Kiemelt kép: MTI/Máthé Zoltán)
Facebook
Twitter
YouTube
RSS