A Sieci hetilapnak adott interjút Jaroslaw Kaczyński, a Jog és Igazságosság (PiS) lengyel jobboldali kormánypárt elnöke, akit a lengyel-magyar viszonyokról is kérdeztek. A lengyel kormánypárt vezetője megvédte a magyar kapcsolatokat és a Visegrádi Együttműködést.
A Sieci hetilapnak adott interjút a PiS elnöke. Az újságíró egyik kérdése arra vonatkozott: Magyarország Lengyelország szövetségese volt Európában az elmúlt években, de Orbán mostani hűvössége a háború ügyében aláássa-e a kapcsolatokat? Jaroslaw Kaczyński erre úgy válaszolt:
Hideg fejjel vizsgáljuk meg a kérdést! Magyarország minden eddig javasolt szankciót támogatott, elítélte az orosz agressziót. A magyarok ellenzik az orosz olajimport szankcióját, de sajnos ugyanezt képviseli Németország és több más fontos EU-tagállam. Tisztában vagyunk a magyar és a lengyel gazdaság különbségeivel. Először is, Magyarország több területen is mélyen függ Oroszországtól, ami Gyurcsány Ferenc posztkommunista miniszterelnök alatt fokozódott. Tudjuk, hogy ezt nehéz megváltoztatni. Tudjuk, hogy Magyarországnak más a történelme, így máshogy közelítenek a dolgokhoz. És van egy jelentős magyar kisebbség is Ukrajnában. Magyarország hozzáállását kritikával illetjük, és reméljük, hogy jobban bevonja majd magát. Ugyanakkor ez nem jelenti azt, hogy abba kellene hagynunk az együttműködést más lehetséges területeken. És őszintén szólva azt is be kell ismernünk, hogy mindig is tisztában voltunk Orbán miniszterelnök és a mi politikai táborunk különböző hozzáállásával Oroszország és Németország ügyében. Ez már világos volt a mi hosszú nidzicai beszélgetésünkben is 1996-ban. Ismertük egymást korábbról, de az volt az első alkalom, hogy mélyebben is megfogalmazhattuk álláspontjainkat
– idézte az interjút a Mandiner. A riporter egy újabb kérdésére, miszerint a magyar ellenzék azt állítja, halott a Visegrádi Együttműködés, Kaczyński úgy válaszolt:
Semmiképp nem szakítjuk meg kapcsolatainkat. Morawiecki miniszterelnök egyetértett Orbánnal és a többi partnerrel abban, hogy néhány hétre felfüggesztjük a visegrádi csoportot, ami később bizonyosan visszatér a hasznos tevékenységeihez. Hangsúlyozni akarom: vannak különbségek,de egy olyan partnerről beszélünk, amely soha nem rejtegette álláspontjait, amely soha nem csalt vagy árult el. Az együttműködés más területein, például az EU ügyében soha nem hagyott cserben minket.
Forrás: Mandiner; Fotó: fakt.pl
ZUGLÓBA NEMMEGYEK MERT ELÁSNAK
2022-04-02 at 21:09
Nagy időket élünk remélem minden hitelesen fog bekerülni a történelem könyvekbe. Egyetlen épeszű politikus Európában Orbán Viktor és kormánya. Ilyen szerencsés soha a történelem folyamán nem volt Magyarország köszönet a teremtőnek hogy Orbán Viktor a miniszterelnök. ??????✝️☦️☪️✡️??????
polizza
2022-04-02 at 20:36
Kaczyński: ,,…..egy olyan partnerről beszélünk, amely soha nem rejtegette álláspontjait, amely soha nem csalt vagy árult el. Az együttműködés más területein, például az EU ügyében soha nem hagyott cserben minket.”
Vagyis OV Magyarországa titeket soha nem hagyott cserben.
Ti viszont most, ezzel a dumával és viselkedés-sel, pont egy ilyen kényes pillanatban, a választások előtti utolsó napokban, cserben hagyjátok, eláruljátok OV Magyarországát.
Minket mindnyájunkat hoztok nehezebb helyzetbe azzal, hogy hivatkozni lehet az ellenoldalnak arra, amit mondtok, amit tesztek, vagy nem tesztek.
ELÁRULTATOK!
Hogy OV-t? A Fidesz prominens személyiségeit?
Egy esetleges vesztés esetén is, közülük sokan végül is maradnak bizonyos országos pozíciókban,
segíteni is tudják egymást.
DE az ország lakosságát – nézettől függetlenül, mert a másik oldalra szavazók élete is nehezebbé válik, netán tönkre megy, bár engem a másik oldaliak nemigen izgatnak – mindenképpen. Mert minket senki nem fog, és nem fog tudni kimenteni azon hatások alól, amit az ellenzékkel ide berobbanó ámerikás pü-i körök beültetett emberein keresztül érvényesülő akarata fog okozni nekünk. Ugyanaz a kirablás lesz újra, ami már volt egy ideig, ami Ukrnában is müköd-ött/-ik, meg más országokban is, sőt, ami valamikor Orosz.o-ban is működött, míg ott le nem csökkentette a mértékét az a gonosz……., akivel tul.képpen az a legnagyobb baj.
A lengyelek és közöttünk úgy néz ki, az a különbség, hogy ott a jobb is, meg a bal is ámerikáspárti.
Nálunk meg csak a seggnyló félék, a 180fokos köpönyegforgatók azok.
Valamint gondolom a lengyelek most meglátták a lehetőségét annak, ha jó csaholók, akkor talán később az EU-ban is jobban békén hagyják majd őket akkor, ha a jobb van kormányon náluk. Főleg ha még simulékonyabbakká is válnak majd…….
Egyébként az én tapasztalatom – igaz több évtizeddel ezelőtti – hogy a déli részeiken kedvelték a magyarokat, velük beszélni még oroszul, meg németül is hirtelen beszélőkké véltak. De feljebb, északabbra to.tak rá.
Azért nekem csalódás, mert én komolyan gondoltam, ez az ottani csapat amúgy ,,déliesen” gondolkodik.
Ha marad a jelenlegi csapat – amit őszintén remélek – elvárom, hogy ne felejtse majd el nekik azt az elárulást. Mivel az ő jövő évi vesztésük lehet nekünk sem lenne jó, min. emlékeztetni kellene őket. Bár lehet, hogy ha ilyenek, végül is mindegy, hogy ők lesznek ott, vagy nem ők.
Csak magunkra számíthatunk!
Ami meg a fegyvereket illeti, jó lehetőség sok országnak, hogy egy csomó elavult dolgot odavigyen. Olcsóbb, mint a megsemmisítés költsége. Főleg, ha helyette netán kap ingyen, vagy kedvezményes áron modernebb újakat.
Lásd a lengyelek jó szívét, a régi – de valahol mintha azt olvastam volna, hogy leselejtezett – MIG-eket odaadnák, de kapnának – vagy legalábbis szeretnének helyettük – új F16-osokat.
Vagy a németek az NDK, szétrothadt ládájú rakétáikkal. Biztos, hogy ezek a dolgok nem az indítóikban tennének netán kárt?
Bár nekem minden meghalt ember fáj, oldaltól függetlenül.
Mert ugye a történelem nem azzal kezdődött, hogy a szomszédot megtámadták.
Tett ő érte.
Ahogy állítólag a bratankik is a végsőkön túl feszítették a tárgyalások húrját39ben. Így olvastam valahol ha jól emlékszem. Nem tudom így is van-e, mert nem vagyok egy erős történelemtu-dor. De a mostani viselkedésükből már elképzelhetőbbnek érzem, mint korábban. Tán valaki kiegészít, mert többet tud a dologról.
aladin
2022-04-02 at 20:26
A hatos fogatú moslék koalicionak és az ATV.-nek, csak megmaradtak a V4-ek? Pechetekre.
Bukohill
2022-04-02 at 20:26
A lengyelek valóban kedvelnek bennünket, de erre már nem lehet alapozni, a mi érzésünk egyoldalú. Valamivel jobban kedvelik az 1939-ben őket megtámadó, a germánokat átengedő tótokat. Az USA mérges vetése beérik, itt már mindenki egyesharcos.
six.strings
2022-04-02 at 19:29
moliere!
Én azokban a napokban írtam ezt le először amit most te, amikor az oroszok megtorpantak. Ha nyugat-ukrajna nem kerül orosz befolyás alá , tehát ott megmarad a jelenlegi ukrán regime akkor az ottmaradó kárpátaljai magyarokat ezek a sárga-kék “hazafi hősök” egyenként fogják leöldösni. A nyugat teljes kussolása közben!!!!
Logikus
2022-04-02 at 19:24
Pedig a ballibek már temették Orbán Viktort meg a V4-et 🙂
Micsoda csalódás nekik a lengyel kijelentés 🙂
amintazvagyon
2022-04-02 at 18:22
szerencsétlen,hiszékeny,oktondi lengyelek-képtelenek átlátni hogy a szmolenszki trükkel manipulálták őket hogy még ők könyörögjenek az amerikai megszállásért és akár a vágóhídra küldhessék őket!
moliere
2022-04-02 at 16:09
Levizsgázhatnak a lengyelek. Amikor majd vége lesz a háborúnak (tudjátok, fölényes és fényes ukrán diadallal…), akkor majd az ukrán nacionalisták vérben forgó szeme Beregszászra tekint majd. Na, majd akkor bizonyíthatnak a lengyelek emberségből. Nekünk meg lesz kötve a kezünk, és a mi szavunk semmi az övékhez képest, és ha az USA a hatásukra nem teszi meg amit meg kellene tennie, akkor akár ők maguk is léphetnek a magyar “bratankik” védelmében. Mindenki AKKOR figyelje majd, mennyit ér a lengyel testvériség!
Galamb
2022-04-02 at 14:56
Szerencsétlen lengyelek nem fogják fel, hogy ugyanúgy csak eszközök a nyugat kezében, mint Churchill idejében.
TS
2022-04-02 at 14:54
moliere, tévedsz. Minden “utódállam” készen állt a magyarok kitelepítésére! Ezzel maguk Horthyék és Telekiék is számoltak. A magyar zsidóság sorsáról meg már ne is beszéljünk, nem maradt volna 10 000 sem a sok százezerből.
moliere
2022-04-02 at 14:36
TS
100% német megszállás következett volna be. A magyarokkal semmi különös nem történt volna, kevesebb halott, még a Don-kanyarba se vittek volna minket, az lett volna a feladat, hogy dolgozni, dolgozni, dolgozni, esetleg ingyen, vagy nagyon gyenge kosztért.
Persze lettek volna “célcsoportok”, félő lett volna, hogy a háború után nagyon nehezen alakult volna meg a Magyar Kommunista Párt, talán még az MSZDP is, és amiért különösen lehetett volna aggódni, hogy az SZDSZ sem jött volna talán létre. Esélyes lett volna, hogy több millió ártatlan és mit sem sejtő románt és szlovákot telepítettek volna ki, mert gusztustalanul nagy földosztást tartottak volna a földjeiken a magyar nincstelenek között 45-ben. Persze svábként nem sok jót tartogatott volna a sors senkinek, hacsak nem ismeri fel a magyar kormányzat, hogy etnikailag nem ellenségesek, beolvadnának, és egyébként meg eléggé hasznosak (a többi acsarkodó etnikummal szemben). Szóval elég borús évek jöttek volna egy fapuskás hősies lengyelbarát hadüzenetre, de semmiképpen sem megsemmisülés. Az az utána következő ötven évben fenyegetett, és valósult is meg részben. Ja, és olyan nacionalista alapvetések lettek volna a magyar i skolákban, egyetemeken, hogy még ma is hatnának. Na nem mondom, hogy a padokat, kukákat, fatörzseket is nemzetiszín trikolórra festettük volna ,mert ugyebár magyarok vagyunk, nem birkabaszó balkáni barmok.
moliere
2022-04-02 at 14:30
six.strings
Ez lehet a ps történetének egyik legjobb hozzászólása, mert sírva röhögtem.
Lupus
2022-04-02 at 14:22
re: six.strings – 2022.04.02 at 12:55
Bár a felrajzolt hasonlatrendszer elég bizarr, de jól érthető, világos; és ami a lényeg: mondadóddal, helyzetértékeléseddel teljesen egyetértek.
☼
TS
2022-04-02 at 13:15
six.strings, hasonlatod helytállónak tűnik.
TS
2022-04-02 at 13:12
Moliere, ne marháskodj már, a magyarságot Erdélyből, a Felvidékről, a Délvidékről már akkor kiirtották volna. Ugrásra készen álltak a rácok, tótok, románok – ez utóbbiaknak aligha rótták volna fel ezt, amennyiben ugyanúgy átállnak, mint 1944-ben. Aztán meg mivel támadtuk volna meg őket, az Ansaldókkal?
Orientál
2022-04-02 at 12:56
Lengyel magyar két jó barát. Teljesen más a történelmi tapasztalatunk ,mi megtapasztaltuk a 150 éves iszlám uralmat ,lengyelek meg tapasztalták az oroszok még az államiságukat is megszüntető elnyomásukat – szovjet Sztálinék a német Hitlerékkel együtt felosztották egymás közt Lengyelországot.
six.strings
2022-04-02 at 12:55
“Jaroslaw Kaczynski: Magyarország sohasem hagyott cserben minket”
Most sem fog de jelenleg magyarország az egyetlen ország a térségben akire a háború és az oroszok nem úgy hatnak mint művházi diszkós hülyegyerekre a speed. Az egyetlen megfontolt hideg fejjel gondolkodni képes kormány most a magyar. Nem tudunk mást tenni mint hűteni hűteni és hűteni és várni amíg kimegy a politikai amfetamin hatása a térségbeli spanjaink döntéshozóinak búrájából. Morawieczki és a többi szerencsétlen most pontosan úgy viselkedik mint a diszkós taplógyerek aki két “spuri” bevétele után épp kiugrani készül az ablakon mert meg van győződve róla, hogy ő márpedig tud repülni. “Elzárjuk az orosz energiát anélkül is tudunk működni, légtérzárat csinálunk ukrajna felett és potyogtatjuk az orosz légierő gépeit, és végül bevonulunk ukrajnába BÉKEFENTARTÓKÉNT!” Bazzeg agyrém az egész!!!
Basszus komolyan erről az egészről azon emlékeim jönnek elő mint amikor a haverokkal elmentünk bulizni és én voltam az egyetlen aki nem ivott és nem jointolt és az egész éjszakám azzal telt, hogy a hülye becuccolt “szuper, bat és pók ember” haverjaimat győztem leszedegetni a párkányokról az út közepéről kukák tetejéről és néha belsejéből! Most magyarországnak pontosan ugyanezt kell csinálnia!
Perczel Éva
2022-04-02 at 12:38
Magyarország soha, senki nem hagyott cserben! Lásd Hungary Helps program.
benzoli
2022-04-02 at 12:36
H. Mikost Reformatus papnak szanta az Apukaja. A sors fintora, hogy tengeresz lett belole.
Lárifári
2022-04-02 at 12:30
100 ezer lengyel lemészárlása az Ukrán Felkelő Hadsereg által elég gyorsan elfelejtetett.
moliere
2022-04-02 at 12:14
na4
Az a jó, hogy hiába nincs igazán magyar katonai felszerelés rád, de az ukrán orkok adnak neked mindent. HAJRÁ!!!!
moliere
2022-04-02 at 12:13
lyukas zokni
Pl. ukránok és tudjukkik
(akiknek a fszát ma szopják éppen és még a magyar választásokba is beleavatkoznak az úgynevezett barátjuk ellen. ILYEN fasza gyerekek a lengyelek. Kinek kell ellenség, ha ilyen a barátja?)
moliere
2022-04-02 at 12:09
TS
Az volt Horthy legnagyobb hibája a numerus clausus mellett, hogy nem támadtuk meg a Harmadik Birodalmat 1939. szeptember 2-án.
.
De ezt Horthy nem láthatta, hogy a nemzetet csak azzal menthette volna meg, és részben pedig túlságosan szentimentális is volt.
moliere
2022-04-02 at 12:06
A lengyel áruló lett. 37 millióan, és 10 millió amerikai lengyellel megtehetnék, hogy a sarkukra álljanak, de nem, 30 ezüstért (olcsított palagáz) elárultak minket, meg a saját érdekeiket is. Nem a russzofóbiát hánytorgatom fel nekik, az magánügyük. DE SOSEM FELEJTEM EL, HOGY A
B A R Á T A I N K
AZ UTOLSÓ HÉTEN AVATKOZTAK BELE A VÁLASZTÁSI KAMPÁNYBA A
M A G Y A R O K
ELLEN.
Ezek tények. Sosem felejtjük el. Ha véletlenül elveszítenék a magyarok a választást, ugyanolyan kutya nép lesztek a szememben, mint az ukrán.
Habár mondhatni mindent megtettetek már máig: és vajon hány lengyel van, aki nem ilyen? Vagy ezekre lehet szavazni, vagy a tuskra. Szuper ország, szuper nép.
Még egy adalék: Amikor megalakult Lengyelország újból, a húszas évekre konszolidálódott a helyzete, regionálisan tekintélyes hatalom volt, aki a franciák, britek szemében érték volt. Nem velünk kötött szövetséget a dwa bratanki jegyében, HANEM A ROMÁNOKKAL! Oké, rendben van, bolsevik veszély, satöbbi. De mit tettek ők a drága nyustyu barátaik megfékezése érdekében? Mit tettek az erdélyi magyarok védelmében? Felszólaltak? Napirenden tartották?
Vegyük észre már, hogy ez a “barátság” asszimetrikus, azaz mi mindig elsőbbséget adtunk a lengyel érdeknek, még önveszélyeztetéssel is.
kacsintszki is tudja, mikor kell szólni… de méla undorral és némi örömmel fogna kezet a kúrcsótány klán kijelölt emberével is, mert az irgalmatlanul oroszellenes lenne (egészen addig, amíg Putyin ki nem dobná a piacra az FSZB aktákat…)
márko
2022-04-02 at 11:45
Lengyelország mindig kelet Európában marad,
. az országot innét kimozdítani NEM LEHET
/
ÉS
. mindig jobb a jó szomszéd a közelben, MINT egy NÁTÓ , mely csak az amerikai érdekeket védi
. NÁTÓ csak akkor fog lépni, HA az USÁ-nak érdekében van ( Jens Stoltenberg más témát meg sem enged )
. más NÁTÓ tagországok ( gondolom a 27-re ) azok csak harmadrendűek lehetnek ( az USA súlya az = 150% )
. ( tetszik ez , vagy NEM tetszik , ez így van , ÉS így marad )
/
a mostani orosz gyűlölet az PSZICHOPATOLÓGIA szintjén van
ÉS CSAK
. CSAK az USA érdekeit szolgálja( tetszik ez , vagy NEM tetszik )
Z
2022-04-02 at 11:40
Igen, az angolok meg az usákok nagy szövetségben voltak sztálinjóskával. Ezt a palagáz átrakodásánál meg lehetne emliteni.
na4
2022-04-02 at 10:58
Nehéz időkben nem egymást kell ekézni, hanem összefogni. Főleg akkor, ha a felek szövetségesek.
lyukas zokni
2022-04-02 at 10:49
érdekes a lengyel hozzáállás, a németek ugyanúgy seggberakták őket, azokra nem fújnak? az angolok szintén átbaxták az agyukat, velük nincsen bajuk? nem állítom, hogy nincs okuk a volt szovjetuniót utálni, de akkor utáljanak mást is, aki kibaxott velük.
TS
2022-04-02 at 10:49
Upsz, de furcsa, hogy nincs ilyen szócikk a tót wikin: “Szlovák hadjárat Lengyelország ellen (1939)” 😎
TS
2022-04-02 at 10:46
Hoppá, nem biztos, hogy ez lenne a fő ok. Ők lehet, többet tudnak a kalinyingrádi területről, mint mi, és észben tartják azt.
TS
2022-04-02 at 10:44
A tótok meg csehek most qrva kemények, amikor esetleg atomháborút vonhatnak a fejü(n)kre, és azt gondolják, következmények nélkül izmozhatnak, bezzeg 1938-ban, 1939-ben meg 1968-ban nem voltak akkora legények, amikor nem szájjal, hanem fegyverrel kellett volna a hazát védeni!
Érdemes összehasonlítani az 1968-as Prágát (pláne Pozsonyt) és az 1956-os Budapestet.
Hoppá
2022-04-02 at 10:43
Lengyelország nem bocsát meg Oroszországnak a II. világháború miatt. Németországnak megbocsát? Miért? Franciaország és Németország ki tudott egyezni egymással. Ebből lett később az Unió. Lengyel barátaink is Amerika háborúját támogatják Oroszország ellen. Remélem nem lesznek olyan eszementek, mint Ukrajna. Ha keményen bánnak Moszkvával, akkor összejöhet a III. világháború. A Colorádó állam beli földalatti városok úgyis átvészelik. Európa természetesen mehet a levesbe. “Élni és élni hagyni” -ezt Amerika nem ismeri.
TS
2022-04-02 at 10:40
Mindig vannak vitás kérdések. A lengyelek közvetlenül határosak Oroszországgal! Nyilván máshogy látják a dolgokat, mint mi. 1939-ben a németek kérték, hogy engedjünk át német csapatokat Kassa irányában Dél-Lengyelország felé. Mi ezt megtagadtuk. Ez hűséges kiállás volt a magyar-lengyel barátság mellett? Nyilván. Igaz, nem támadtuk meg a lengyel barátaink miatt a németeket. Ez gyávaság lett volna? Nyilván nem. Ez öngyilkosság lett volna.
Ugyanakkor Szlovákia átengedte a németeket. Sőt, hadüzenet nélkül megtámadta őket! Ez gyávaság lett volna? Ha van is ebben valami, ez volt akkor talán Szlovákia érdeke. Később persze megbocsátottak nekik, ők frankó srácok, nem baxogatják őket, mert Hitler csatlósai voltak.
Kaczyński nyilván nem bontotta ki az igazságot teljesen, nem is lett volna könnyű 1000 évet összefoglalni egy pár mondatban, de ha jól tudom, ez csak részigazság: “Az együttműködés más területein, például az EU ügyében soha nem hagyott cserben minket.” Ez nemcsak a jelenre igaz! Jó lenne, ha a nagy lengyel-cseh-szlovák bratyizás közben ezt sem felejtenék el a lengyelek!