Mivel Karácsony Gergely főpolgármesternek eddig csak a haverok pozícióba juttatására és pénztárcájuk kitömésére volt ideje, egyelőre nem látszik, mi valósul meg az ellenzék Budapest-programjából – derült ki abból a PestiSrácok.hu szerkesztőségében lezajlott beszélgetésből, amelyen Fürjes Balázs, a Budapest és az agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár és Vitézy Dávid, a Budapesti Fejlesztési Központ vezérigazgatója is részt vett. Fürjes Balázs úgy vélte, általánosságban is igaz, hogy az unió nagyvárosaiban a baloldal felé lejt a pálya, Demszky Gábor példájából pedig itthon is azt a tanulságot szűrhetik le az ellenzéki pártok, hogy közepes kommunikációval és semmittevéssel akár többször is választást lehet nyerni. Vitézy Dávid többek között arról beszélt, hogy az elektromos buszok beszerzése a dízelek helyett egy helyes cél, de ezt nem szabad szembeállítani a kötöttpályás közlekedés fejlesztésével. Mint kifejtette, Budapest villamos-nagyhatalom: a főváros jelképe éppúgy lehetne a sárga villamos, mint Londonnak az emeletes buszok.
A PestiSrácok.hu szerkesztőségében láthattuk vendégül Fürjes Balázst, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkárt, és Vitézy Dávid közlekedési szakembert, a BKK korábbi vezérigazgatóját, a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum megbízott főigazgatóját, akit nemrég a főváros és az agglomeráció kormányzati fejlesztését koordináló Budapesti Fejlesztési Központ vezérigazgatójává neveztek ki. A beszélgetés során, amelyről videós összefoglalónk is készült, többek között az új budapesti városvezetés eddigi teljesítményéről, a fővárosi közlekedés jövőjének irányairól és a közparkfejlesztésekről is szó esett.
Türelem, Karácsonynak még csak a haverokra és a pénzosztásra jutott ideje
Szarvas Szilveszter, a PestiSrácok.hu főszerkesztő-helyettese elöljáróban arra kérdezett rá, lejárt-e már a száz napos türelmi idő Karácsony Gergely nemrégiben megválasztott főpolgármesternek, azaz meg lehet-e már ítélni, mit valósított meg ígéreteiből, mit tett, vagy éppen nem tett az elmúlt hónapok alatt. Fürjes Balázs úgy vélte, azért is érdemes még türelmi időt adni az új főpolgármesternek, hiszen az érdemi munka még nem kezdődött el a városházán; az elmúlt időszakra sokkal inkább volt jellemző a hatalmi osztozkodás és pénzosztás. Mint kifejtette, Budapesten megduplázódott a városvezetők száma, felduzzasztották a politikai kinevezettekkel – a haverokkal – a bizottságokat, akik megemelt fizetésért végezhetik munkájukat. Ugyanakkor úgy vélte, a költségvetés elfogadása után fog feketén-fehéren kiderülni, milyen ígéreteket fog Karácsony betartani.
Az államtitkár megjegyezte: olyan figurák bukkantak fel a városháza környékén, mint Draskovics Tibor, akit a BKK élére nevezett ki Karácsony Gergely, és aki nagy részben felelőssé tehető a devizahiteles ügyekért, a magyar családok eladósodásáért, ráadásul belügyminiszterként számtalan zavaros ügy kapcsolódik a nevéhez. Ezek a kinevezések nem sok jóra engednek következtetni a jövőt illetően. Ugyanakkor Fürjes Balázs úgy vélte, Karácsony a népszerűségvesztés miatt sem tehetné meg, hogy gátat szabjon a korábban elindított és a kormány által támogatott kezdeményezéseknek, de a kormány ennek ellenére nem fog olyan programot megvalósítani, amit a választók által megszavazott jelenlegi főpolgármester nem támogat. Mint megjegyezte, összességében a Fidesz-KDNP tizennégy évet töltött kormányon, tizennégy évig fejleszthették a fővárost és sosem hagytak semmit torzóban. Reményét fejezte ki, hogy az új fővárosi vezetés sem fog félkész projekteket hagyni maga után.
Fürjes Balázs kiemelte: szerinte még nem döntötték el a városházán, hogy valóban vezetni akarják a fővárost, komolyan gondolják saját programjukat, vagy marad a virtuális világ és a kommunikáció. Mint megjegyezte, általánosságban is igaz, hogy az unió nagyvárosaiban a baloldal felé lejt a pálya, Demszky Gábor példájából pedig itthon is azt a tanulságot szűrhetik le az ellenzéki pártok, hogy közepes kommunikációval és semmittevéssel akár többször is választást lehet nyerni.
Budapest villamos-nagyhatalom
A beszélgetésben szóba került, hogy a kormány Budapest-koncepciójának középpontjában olyan elemek állnak, mint a közlekedés, vagy az olyan zöld közparkfejlesztések, mint az Észak-Csepelen, a Népligetben, a Hajógyári-szigeten, vagy esetlegesen a Gellért-hegyen megvalósuló projektek. Portálunk kérdésére Vitézy Dávid arról beszélt, hogy az elektromos buszok beszerzése a dízelek helyett egy helyes cél, de ezt nem szabad szembeállítani a kötöttpályás közlekedés fejlesztésével. A közlekedési szakember kifejtette: Budapest villamos-nagyhatalom, a főváros jelképe éppúgy lehetne a sárga villamos, mint Londonnak az emeletes buszok. Felidézte: történelmi bűn volt a ’70-es években a belváros villamos-közlekedésének felszámolása; egy korabeli felvételen Baló György kezdő riporterként még azt is elmagyarázta, miért kell felszámolni a Rákóczi úton a villamost, és miért a progresszió megjelenése, hogy faltól falig leaszfaltozzák a belvárost. Mint megjegyezte, még a 4-es metró tervezése kapcsán is felmerült további villamosvonalak felszámolása, holott az európai, és ehhez igazodva a magyarországi trendek is a kötöttpályás közlekedés elsőbbségét hangsúlyozzák. A közlekedési szakember portálunk érdeklődésére kitért arra is: véget kell vetni annak a tendenciának, hogy a belváros a turistáké, korlátot kell szabni a belvárosi lakások Airbnb-esedésének, ahogyan a belváros kulturális kiürülésének is.
A beszélgetés során elhangzott, hogy ugyan Budapest és az agglomeráció fő fejlesztési iránya a kötöttpálya, ezen belül azonban a vasútban vannak még jelentős, eddig ki nem aknázott lehetőségek. Emellett a hév-vonalak felújítása és bővítése jelenthet komoly előrelépést a közlekedésben, egyebek mellett úgy, hogy a déli hév-vonalak metrókapcsolathoz jutnának a Kálvin téren, és hosszabb távon a déli hév-vonalakat és a szentendrei hév vonalát is összekapcsolják. Ezekre a fejlesztésekre többek között a 2021-2027-es uniós költségvetési ciklus forrásaiból különítenének el, hiszen erről már 2018-ban kormánydöntés született.
Nem a jelenlegi tulajon fog múlni a reptér jobb közlekedése
Fürjes Balázs és Vitézy Dávid arról is beszélt, hogy állatorvosi ló a Gyurcsány-kormány reptéri privatizációja. Mint elhangzott, az eladósított ország, a kifosztott államkincstár arra késztette a kétségbeesett MSZP-SZDSZ kormányt, hogy pénzzé tegye a családi ezüstöt, azaz privatizálja a még meglévő állami vállalatokat. Ennek esett áldozatául a Liszt Ferenc repülőtér is, mivel a privatizáció során az állam minden jogáról lemondott. Mára az a helyzet alakult ki, hogy miközben a külföldi tulajdonosok Európában a legnagyobb profitot veszik ki az üzemeltetésből, a legkevesebbet költik a reptérre, így nem érdekeltek a vasúti közlekedés megoldásában sem. Ugyanakkor a tervek szerint a Budapest-Monor viszonylaton közlekedő vasút vonalán létesítenek kitérő vágányt, így a húsz percenként érkező vonatok biztosíthatják a gyors kapcsolatot a fővárossal.
Forrás: PestiSrácok.hu; Vezetőkép: Horváth Péter Gyula/PestiSrácok.hu
Nahát
2020-02-18 at 08:02
Kormányozni sosem tudtak, és nem is akartak. Az munka.
Paczona Ottó
2020-02-17 at 16:11
Azért azt ne feledjétek, hogy Karácsony a pénzszóráson kívül, egyenlőre semmi rosszat nem tett. Igaz nem is csinált semmit. Gondolom nem is fog. Majd bárgyún mosolyog tovább.
Öregtáltos
2020-02-17 at 14:03
Kérem, hogy segítsetek feloldani ezt az ellentmondást!
Most olvastam a Magyar Hírlapban a Vélemény és vita c. rovatban László Tamás (Okl. építészmérnök, városépítési, városgazdasági szakmérnök, 2006-2014-ig a FIDESZ országgyűlési képviselője, 2010-2014-ig a XV. kerület polgármestere) Jelentés a Városligetből c. írását.
Ebből idézek két mondatot:
„Azt lehet mondani, hogy a huszonnegyedik órában, az utolsó pillanatban, szinte mentőövként született 2013-ban a Liget-törvény, a terület 99 évre szóló állami birtokba vétele a felújítási, fejlesztési kötelezettséggel együtt.”
„Még egy ellentétes hatást kiváltó benyomás: a Nagyrét szélén egy végigfutó, tömör pozdorjakerítésen több tízméteres felirat: „leállítottuk a Liget-projektet, a Városliget beépítését”, aláírás: Karácsony Gergely, 2019. dec. 13.”
Szóval, hogy is van ez? Udvarolnunk kell ennek a méretes pénisznek, hogy engedélyezze a további, tervezett fejlesztéseket? Online petíciót kellett indítani FELHÍVÁS A LIGET BUDAPEST PROJEKT MEGMENTÉSÉÉRT címmel, ahelyett, hogy végre jól pofánvernék ezt a tutyimutyi bohócot?
Kispajtás
2020-02-17 at 13:19
Nekünk, nemzeti konzervatívoknak, meg kell állni egy pillanatra és nagy levegőt kell venni. Be kell fejezni végre a sebek nyalogatását és azt, hogy Karásony így vagy Karácsony úgy. Ő a főpolgármester, pont.
Mikor fogjuk végre fel és mikor fogjuk elismerni, hogy a buta médiakampányunk – ‘az emberek a teljes1tményre’ szavanak, hozzájárult a bukáshoz, hogy fölemeltük ezt a tehetségtelen nyomoroncot és úgy jelenítettük meg, mint valós kihívót, akitől fél a Fidesz, a Tarlós meg az Orbán. Túl sokat foglalkoztunk vele, kergettük – az emberek megsajnálták, lásd Horn Gyula fején a mászókát.
Arra kell koncentrálni, hogy az aljas irigy proli gyűlölet elérte azt a szintet, amikor nekik mindegy, hogy ki, Akárki vagy Bárki (Bencsik András) csak ne az Orbán.
Ha ezen 2 év alatt nem tutunk változtatni, akkor 2002 meg fog ismétlődni!
Logikus
2020-02-17 at 12:50
Nem is fognak dönteni. Majd 4 év múlva, mikor a körmükre ég a gyertya. Én már alig várom, hogy lássam, hogy mit fognak tudni felmutatni, mert Tarlós sokat tett a városért, de Karigeri….hát….
Dragon
2020-02-17 at 11:22
Lassan ideje elkezdeni felépíteni egy főpolgi jelöltet.Indulhat az alkalmassági vizsga,Fürjes-Vitézy de én inkább Kocsis Mátéra tenném a voksot.
Anti-Antifa
2020-02-17 at 13:56
Kocsis Pintér utódja lesz 22-től.
Benedek Károly
2020-02-17 at 10:16
Vitézy?!
Hááát… Nem egy Tarlós.
politikai koszfészek
2020-02-17 at 12:27
“Vitézy Dávid többek között arról beszélt, az elektromos buszok beszerzése a dízelek helyett egy helyes cél, de ezt nem szabad szembeállítani a kötöttpályás közlekedés fejlesztésével. Mint kifejtette, Budapest villamos-nagyhatalom, a főváros jelképe éppúgy lehetne a sárga villamos,”
Kötöttpályás közlekedés? Miért nem trolibuszok és hibrid buszok? A villamos pálya csak annyival drágább, mint maga a pálya., ha a felsővezetéket ugyanannyinak vesszük, bár a villamosé drágább. Arról már nem is szólva, hogy további út-keresztmetszet szűkítések a személygépkocsi forgalom rovására történnek, pedig az autótulajdonosok (legyenek állami, vagy magántulajok) horror összeget adóznak az államkasszába.
Ez a “futottak még” kategóriás Vitézy csávó nem egy lángelme, de legalább rokon.. (még emlékezünk arra, hogy Vitézy akart buszsávot a Budaörsi út belső szakaszán anno, amit Tarlós és Cser-Palkovics közösen vétóztak meg).
A repülőtérrel kapcsolatban csak annyit. hogy eltelt három évtized anélkül, hogy bármelyik politikai vezetés egy új budapesti repülőtér kiépítésének koncepcióját letette volna az asztalra (pl. Kiskunlacháza, volt ruszki repülőtér fejlesztése). Ráadásul Ferihegy közúti megközelítése még mindíg a Horthy-érában épített “gyorsforgalmi” út, tehát itt Budapest összes eddigi vezetése szégyellheti magát.
Nonvideor
2020-02-17 at 13:48
A buszok is a villamospályán futnak sok helyen. Nagyon helyesen.
Micsoda hülye szöveg az “szégyellje magát” az összes?!
Tarlós alatt nagyobb fejlesztés volt, mint 45 óta összesen.
Annak ellenére, hogy ennek a Vitézy kölyöknek az óvodás hobbi amatőrizmusával és arroganciájával is meg kellett küzdenie. Erre nem kiemelik?! Az ember esze megáll.
Benedek Károly
2020-02-17 at 09:19
Haácsonynak nem is fog jutni másra ideje.
Viszont mást sem fognak csinálni, szüntelenül, országszerte, mint kampányolni.
Nem fognak egyetlen egy megnyert helyen sem mást csinálni, mint pénzt lenyúlni, lerothasztani, eladósítani és ráfogni a jobboldalra, hogy “nem tehetnek róla, a Fidesz ezt hagyta maga után”.
És folyamatosan elzárják a jobboldalt a kommunikációs lehetőségektől.
A PS csak a kezdet.
A HírTV hibrid tévé, ahol szakmányban nyomatják a balliberális figurákat.
A Miniszterelnök összefoglalója, az eredmények felmutatása, a program, a reális jövőkp egyszeri hangoztatása nem elég.
Nem jut el azokhoz a címzettekhez, akiket sikerült Dunapentelén is meggyőzni.
Nem fogják megismerni és megjegyezni azokat az arcokat, személyiségeket, akikre a saját jól felfogott érdekükbe, az ország érdekében választaniuk kell, hogy ne öntsön el minket a barbár, civilizálatlan liberális horda határon innenrl és a szervezetten özönlő muszlim horda határon kívülről.
Akik azt szajkózzák, hogy ” hát, ha nekik ez kell, akkor megérdemlik”, azok vagy ostobák, vagy a liberálisok propagandistái, akik tétlenségre ösztönzik a jobboldalt is.
Folyamatos és szüntelen kampány kell. Nem elég, ha “dolgozunk”, tesszük a dolgunkat, s az eredmények majd beszélnek.
Csak az értelmiségi polgarok számára beszédesek, de a nagy tömegek számára nem lesznek azok.
Mint ahogy nem voltak azok Tarlós eredményei és számos elvesztett helység eredményei sem.
A nagy tömegeket kisebb lokalitásokban győzik meg arról, hogy nekik higgyenek, mert ők nem az eredményekhez viszonyítanak, hanem azt emelik ki, ami még nincs, de szerintük lehetne, s ők megígérik.
A kormány emelte a költségvetésben a civil szervezetek támogatását. Ki ellenőrzi, hogy nehogy a támogatottak között legyenek az álcivil hálózatok vidékre is kiterjesztett ” civil” egyesületei”, melyek már gőzerővel szervezik a kormányváltást?!
Ki ellenőrzi Karácsonyt és delegációját, hogy miféle ” tanulmányúton” járnak ők London muszlim lord majorjánál, milyen céllal, s milyen programeszközökkel felvértezve térnek vissza?
Kik tájékoztatják a néhány ezer, 10-20 ezer fős településeket a veszélyről, hogy ki kicsoda, s valójában kiket és mit képvisel, ha itt 2022-ig nem lesz kampány.
A kormány tényleg dolgozzon, a kampány nem a kormány dolga.
A kampány a FIDESZ-KDNAP és a kapcsolodó civil szervezetek és a társadalom minden szférájában ható értelmiség és az aktivisták dolga.
A folyamatos, szüntelen, a legapróbb falvakig végzett kampány folytatása ma is majdnem késő, de eredménye nem lehetetlen.
Sosem feledem és megbocsáthatatlannak tartom, hogy amíg a liberálisok kőkemény, vídiakampányt folytattak, a Fidesz-Kdnp nemhogy nem japányolt, de még a honlapjaikon sem közölték le a tablót azokról a jelöltekről, akiket a fővárosban és szerte az országban indítottak!
A PANASZKODÁSBÓL LEGYEN ELÉG!
CSELEKEDNI KELL, MINDENÜTT, FOLYAMATOSAN, MEGÁLLÁS NÉLKÜL!
Kása mása
2020-02-17 at 09:11
Mit keres ott az asztalon a szivárványos zászló ?
doug
2020-02-17 at 09:37
biztos vagyok benne, hogy csak poénból van ott. A pesti srácok humorára jellemző. Lehet, hogy hülyülnek vele a szerkesztőségben szerintem vicces
Trma
2020-02-17 at 12:23
Vésey egy inka nacionalista.
odu
2020-02-17 at 08:58
Nagyon is döntöttek, most vesznek fel egy óriási hitelt. Teszik ők a dolgukat ahogy az várható volt. Katasztrófa.
Hazaszeretet
2020-02-17 at 08:02
Már gondolkodtam azon,hogy ha ezek a tehetségtelen emberek kerülnének hatalomra / remélem ilyen nem történik/ akkor a miniszterelnök mellett legalább 5 min.eln.helyettes, ée a különdöző funkciókra is legalább 3-szor annyi ember kerülne minimim dupla fizetésért. A többi nem érdekelné őket. LEGYÜNK ÉSZNÉL a következő választáskor, mert ezek a gatyánkat is elveszik a saját jólétük érdekében. Mindig a “népet” emlegetik,de fogalmuk sincs az emberek dolgairól.Karácsony elvtársnak is így kellemes,hogy nem nyilatkozik,nem csinál semmit, a hülye budapestiek pedig elnézik,hogy tönkreteszi a fővárost. Pedig a főváros az egész országé nemcsak a budapestieké!!!!! A kormány helyében a Ligetben az engedéllyel rendelkező létesítményeket megépíttetném Karácsony ellenében is!!!!!!!!!
Zita
2020-02-17 at 08:18
nemcsak a gatyánkat, hanem szó szerint a hazánkat is. európai egyesült rémállam = migri-betelepítés
Paczona Ottó
2020-02-17 at 16:09
Ezt láthattuk a Gyurcsány-Bajnai kormányok alatt!
bl
2020-02-17 at 08:00
Mi a fenéért nem sikerült a BKK jegyeket száműzni a közlekedésből? Miért nem sikerült valamilyen elektronikus megoldást bevezetni? Nem lehetett volna egy az egyben átvenni valamelyik működő modellt mondjuk 2012-ben?
aladin
2020-02-17 at 07:11
Karácsony egy béna tehetettlen polgármester, halvány göze sincs egy város vezetéséhez lázsd Zuglot. Mit láttak ebbe a Budapestiek, a választásnál nem a teljesitményt nézték hanem az elleenzéki bosszut. A 7 ellenzéki pártocskák összefogásával, mostmár náluk nem számit, hogy valaki nácis vagy hogy egyesek megalázoan beszélnek a keresztyén magyarokról, lázsd Niedermüllert. Tehát mi magyar érzelmü embereknek a választáson nagyon felkell, hogy kössük a gatyát ezek ellen a féreg piocák ellen.