Facebook-posztban jelentette be Kerpel-Fronius Gábor momentumos főpolgármester-helyettes, hogy megválik szívéhez nőtt, öreg dízelautójától, ugyanis főpolgármester-helyettesi státuszához jár neki a hivatali autó, ami egy Volkswagen Passat lesz, és azzal fog járni. Sőt, fontos tárgyalásokra tartva hivatali sofőrt is igénybe fog venni. De ez teljesen “összefér a világképével”, már csak azért is, mert “előző életében” is teljes körű magánhasználatra biztosított céges autója volt, egy öreg dízel Mondeo, amit mostanáig használt. Egyébként vegyes közlekedést alkalmaz majd: amikor az az ésszerűbb, tömegközlekedik, biciklizni viszont egészségügyi okokból nem fog. A főpolgármester-helyettes szemlélete nem igazán fér össze a Momentum zöldprogramjával, amely az elavult közlekedési eszközök és a dízelmotorok következményének tartja a fővárosi zaj- és levegőszennyezettséget.
Az új fővárosi közgyűlés alakulóülésén derült ki, hogy Karácsony Gergely a korábbi három helyett öt helyettessel fog dolgozni, akiknek fejenként milliós tiszteletdíjat, költségtérítést fizetnek és hivatali autót is biztosítanak. A momentumos főpolgármester-helyettes Facebook-posztjából derül ki, hogy jelenleg egy öreg dízelautója van, egy 2,2 literes Ford Mondeo, amit már tervezett lecserélni egy 1-2 évesre, de megtudta, hogy jár neki a hivatali Passat, így azzal fog közlekedni. Illetve tömegközlekedik is, de kerékpározni és futni nem fog, mert izzasztó és fizikai fájdalmat is okoz. Kerpel-Fronius arról ír, hogy “összefér a világképével”, hogy ebben a pozícióban is használjon egy, a Városházán állományban lévő Volkswagen Passatot. Olykor, ha például “fontos tárgyalásra” kell mennie, sofőr használatát is igénybe fogja venni.
És még mielőtt visszatérnék a kifejezetten politikai tartalmú posztokhoz, még egy rövid a munkakörülményeimről. Ezúttal…
تم النشر بواسطة Kerpel-Fronius Gábor في الاثنين، ٢٥ نوفمبر ٢٠١٩
A városi közlekedés kibocsátását drasztikusan csökkentjük: A levegő- és zajszennyezés másik fő oka a közlekedés környezetterhelése, ami az elavult közlekedési eszközök következménye. Ezen felül különösen veszélyesnek tartjuk a finom szállóport kibocsátó újfajta dízelmotorok elterjedését, hiszen minél kisebb egy részecske, annál veszélyesebb az emberi egészségre. Az elektromos autók ingyenes parkolását idővel szintén kivezetjük, mert a fő célunk a városi közterületek felszabadítása és azok visszaadása a helyi közösségeknek.
Mit lehet erre mondani? Képmutatás a köbön?
Vezető kép: Facebook
Facebook
Twitter
YouTube
RSS