Miért gyűlölik a liberálisok a vasutat? (a kisvasutakat különösen)

Kötöttpályás közlekedés? Ugyan már, rohadt fasiszta szabadságot korlátozó dolog. Miért gyűlölik a liberálisok ...? sorozatunkban ezúttal a vasúttal foglalkozunk, ami nagy, zajos, koszos, soha sem siet, hanem inkább késik és ha kisvasút, akkor meg maga a megtestesült NER.
De előtte annyit még a balatoni turizmus összeomlásáról, amelyet a liberális sajtó minden nap megénekel, hogy már megint hazudtak. Minden újság szokott hülyeségeket írni, részben az újságírók maguktól, részben meg azért, mert foglalkozunk olyasmivel, vagy elhiszünk mások által írt hülyeségeket. De az a liberális sajtó sajátja, sőt büszkesége, hogy nem véleményesíthető tények ellenkezőjét próbálja meg nyomni ezerrel, hogy ártson az országnak, amelyben él. Sok éve már ugyanabba a panzióba járunk egy Balaton előnevű kistelepülésen, pár kilométerrel az északi part fölött. A hely egy szőlőhegyen van, csodás a kilátás
és a saját mangalicatermékekre alapozó reggeli és úgy általában a konyha, egész évben megmaradó vágyakozást hagy az emberben.
Sokat beszélgetünk a tulajdonossal, aki a realista kormánypártiak közé tartozik egyébként. Kérdeztük tőle, hogy milyen a szezon? Azt mondja október végéig minden hétvégére tele van, augusztusra meg teljesen. A vendégek első közelítésben egyébként a középosztály közepére pozicionálható párok, családok, természetesen sokan visszajárók. Az árak persze itt is nőttek rendesen, de ha az ár/érték arányt veszem, akkor még mindig barátiak. Amúgy látványra is szokásos a szezon, az elmúlt pár évhez hasonlóan jó. Más források azt mondják, a változás abban érzékelhető, hogy egyes helyek nagyon mennek és úgy tűnik más helyek rovására, de nem világos, hogy mi okozza ezt az arányeltolódást. Talán az ár/érték arányra vonatkozó fogyasztói igény változása.
Tulajdonképpen mi is úgy vagyunk vele, hogy csak az igazán jóért fizetünk jó szívvel lényegesen többet.
Az ellenzék és a sajtója szerint viszont persze nem csak a balatoni turizmus van épp összeomlóban, összeomolva és romokban már 12 éve, a csodás 2008-9-10-es évek után, amikor a példátlanul sikeres Gyurcsány-kormány és a mindent felülmúlóan zseniális Bajnai-féle konszolidáció következtében a nyaralók olyan sokan voltak, hogy szabályszerűen kiszorították a vizet a tómederből, hanem a vasúti közlekedés is.
A vonatok nem járnak, a sínek elágaztak az akkumulátorgyárakból kiáramló savgőztől, az utasok meghalnak, felszámolják azokat a mellékvonalakat, amelyeket a Gyurcsányék már egyszer felszámoltak. Kormánypárti szempontból ebből csak az következik, hogy a Fletóék még felszámolni sem tudnak rendesen, azt is a Fidesznek kell.

Nem kívánok a jelenlegi kormány vasútfejlesztési stratégiájához hozzászólni, ahogy a szocialista és liberális kormányokéhoz sem, mert az utóbbiaknak még ilyenje sem volt.
De azért azt sajnos ideje lenne mindenkinek észrevennie, hogy szigorúan számszaki alapon, a vasút nem a közúti közlekedés alternatívája jelenleg, hanem annak csupán a tartalékja.
Amíg van kifizethető benzin, illetve újabban villany, addig ez így is lesz.
Viszont cserébe ennek a felismeréséért azt is illene észrevenni, hogy viszont a vasút lesz az egyetlen értelmes helyközi közlekedési és szállítási forma, ha az elhunyt méltóztatik berottyantani.
Ezért a hálózatot működőképesen érdemes fenntartani és kellő tartalék kell a guruló állományból is és úgy általában a rendszerbe is. És miután körbenézve geopolitikailag rengeteg letolt gatyájú félhullát látunk, ebben nem lehetünk elég ügybuzgók. Ahogy abban sem, hogy egy optimistább forgatókönyvre is felkészülünk, és úgy fejlesztjük a vasutat, hogy azért lesz még pénzünk nyaralni, lesz munkahely, ahova naponta el kell mennünk és lesz mindenféle termék, amit országon belül kell szállítgatni, mert ott is termeljük meg.
Bezony lehetséges egy olyan jövő, amikor az lesz az utazás, hogy kibiciklizünk az állomásra, lelakatoljuk a bicajt és felszállunk a vonatra, kisvasútra minden egyes dolgos hétköznap.
Viszont most még habzsidőzsi van és nem végszükségből vonatozunk, hanem azért, mert herótunk van vezetni, illetve van kedvezményünk, vagy esetleg dolgozni akarunk vezetés helyett. Budapesten úgy sem lehet autóval közlekedni, normálisan parkolni, viszont tömegközlekedni még azért értelmesen lehet. Az is igaz, hogy az Intercity alapjáraton pár percet azért szokott késni. Ettől némelyek rendszeresen hisztirohamot kapnak, némelyek már a vonaton is. A pár perc max tíz, tehát nem az életükről maradnak le, sőt általában a csatlakozásról sem. Érdekes, ezek a szenvedők általában a kormányt, meg az Orbánt is elkezdik szidni azonnal, tényleg mintha élveznék a dagonyázást.
Olyanok ők, mintha a disszidálást késnék le, mert nem vár egy percet sem az embercsempész.
A büfékocsi az Intercityn egyébként jó és olcsó, az első osztály kifejezetten kényelmes, ha már az ember urizál és nem a proletáriátussal utazik a másodosztályon, mert a fapadost megszüntették már rég. Csak a szemetesek vannak rettentően hülyén megtervezve, a büfében is, innen üzenem az alkotóknak és az átvevő bizottságnak, hogy menjenek a fenébe ezért. Ahogy a WC ajtaja is megér egy fenékbe rúgást, idegesítő, nem higiénikus, nem praktikus és még beszél is.
A bennem lakó fasiszta ilyenkor mindig követeli, hogy hozzák nyilvánosságra, ki találta ezt ki és ki fogadta el a MÁV részéről.
Csak azt nem értem, hogy amikor az első osztályon odaérek az indulás előtt az ablak melletti helyemre, akkor szinte mindig ül ott valaki, akinek vagy a második osztályra szól a jegye, vagy úgy gondolja, hogy én biztos nem is akarok az ablak mellett ülni. Nagy részük még csak nem is szabadkozik, úgy kászálódik fel a helyemről, mintha ő tenne szívességet. Ehhez az állandó élményhez elég egyébként az utazóközönség öt százalékának ilyen kellemetlenül énközpontúnak lennie.
Ezt a dolgozatot egyébként a vasút összeomlását vízionáló ellenzéki politikus posztok inspirálták, amelyek biztos nagy egyetértésre találnak azon állampolgárok között, akik heti ötször jönnek-mennek vonattal és ezt az időt nem hibakereső üzemmódban töltik, hanem olvasnak vagy relaxálnak.
Tehát én is ellenzem a vasútvonalak felszámolását, azt támogatom, hogy minden meglévő és még életre kelthető vasúti pályát meg kell őrizni, ahogy azt is, hogy agyon kell ütni azt, aki vasúti sínt lop.
Mi normális emberek ezt meg úgy segíthetjük elő, hogy nem csak az autóközlekedésben gondolkozunk, hanem a vasútban is, hiszen általában időt nem vesztünk vele, az ár nem csak akkor összevethető, ha egyedül utaznánk autóval. Attól tartok vége van annak a világnak lassan, amelyben sem menetrendhez, sem állomáshoz nem kellett alkalmazkodnunk, mert mi autósok vagyunk. Ja, hogy miért utálják a liberálisok a vasutat? Mert van.
Vezető kép: Miskolc, 2023. április 27. Megújult vasúti szerelvények a felújított Lillafüredi Állami Erdei Vasút (LÁEV) átadóünnepségén Miskolcon, a Diósgyõr-Majláth telephelyen 2023. április 27-én. A lillafüredi kisvasutat több mint 4,3 milliárd forintból újították fel, kormányzati támogatással. Elvégezték a teljes vasúti pálya, a kiszolgáló létesítmények és a vasúti szerelvények teljes felújítását. MTI/Vajda János