Kitiltotta színpadáról a FUGA Oliver Micevski Hitler és Hitler című darabját egy korábbi PestiSrácok.hu-n megjelent interjú miatt. A macedón rendező darabja többek között arra mutat rá, hogy Soros György és napjaink globalista, diktátori ambíciókkal rendelkező szereplői semmiben sem különböznek Hitlertől. Lapunknak a FUGA igazgatója Nagy Bálint azt mondta, döntését befolyásolta a PestiSrácok.hu-n megjelent interjú, bár portálunkkal nincs problémája. A kitiltást pedig azzal indokolta, hogy Micevski olyan dolgokat mondott lapunknak, amelyekkel nem tud azonosulni. A rendező nem érti, hogy három sikeres előadás után miért pont most született meg ez a drasztikus döntés, és aggódik a liberális cenzúra miatt.
Idén májusban debütált Oliver Micevski Hitler és Hitler című darabja, amely többek között azt mutatja meg a közönségnek, hogy mekkora felelőssége is van az átlagembernek a diktátorok felemelkedésében, illetve hogy a liberális ideológia hívei pedig hasonlóan a nácikhoz, elszántan próbálják érvényesíteni és a világra ráerőltetni az akaratukat. A darabot most kitiltották a FUGA színpadáról a macedón rendező PestiSrácok.hu-nak korábban adott interjúja miatt.
A FUGA vezetője Nagy Bálint egy nappal az október 6-i előadás előtt közölte Vadász Orsolyával, a darab színpad díszlettervezőjével, hogy nem kíván ezentúl otthont adni a darabnak, indokként pedig azt közölte, hogy nem akar antiszemita projektekben részt venni. Oliver Micevski lapunknak megerősítette az információt, és értetlenül áll a döntés előtt, hiszen elmondása szerint már három alkalommal színpadra állították a FUGA-ban a darabot, sőt, az intézmény vezetője maga is látta és egészen az interjú elolvasáság nem volt vele problémája.
Lapunk természetesen megkereste a FUGA-t, Nagy Bálint pedig megerősítette, hogy a májusi interjú miatt döntött hogy, hogy nem kívánja többet beengedni a Hitler és Hitlert a színházába, bár hozzátette, nem a PestiSrácok.hu ellen van kifogása, hanem csupán az ellen, amit a rendező lapunknak nyilatkozott. Hogy egészen pontosan mely gondolat verte ki nála a biztosítékot, nem derült ki a beszélgetésből.
Említett interjúnkban Oliver Micevski részletesen kifejtette, hogy miről is szól valójában a darab: arról, hogy minden diktátor a történelem során átlagemberek közül került ki, illetve “a kicsi Hitlerről, ami mindenkiben ott van, és vár az alkalomra, hogy felszínre törjön és hatalomra kerüljön”.
Az új fasisztákra akarom felhívni leginkább a figyelmet, akiknek az a céljuk, hogy megfosszanak minket a szabadságunktól és a szabad akaratunktól, ami egyébként a legnagyobb kincsünk. Ezek a liberális fasiszták meg akarják mondani, hogyan gondolkozhatunk, miközben újra akarják szabni az etikai rendszerünket, és elfogadtatni velünk egy rakás természetellenes ideológiát. Persze nem kell mellettük azért elfeledkezni a jobboldali fasisztákról sem, akik nagy valószínűséggel a liberális fasiszták szélsőséges eszméiből táplálkoznak.
– mondta korábban a rendező, aki lapunknak az üggyel kapcsolatban elmondta: “ez is csak egy újabb bizonyíték a liberális fasizmusra”.
Egy jobb világról álmodom, amelyben nem cenzúrázzák a művészetet. Egy olyan világra, ahol bárki kifejezheti a véleményét bármiről. Ez az orwelli világ, amiben élünk megijeszt, de természetesen tele vagyok energiával és harcolni fogok azért, hogy ez változzon.
– mondta.
Hozzátette: bárki, aki látta a darabot jól tudja, egyáltalán nincs benne antiszemita, vagy neonáci üzenet, sőt, éppen ellenkezőleg. Nagy Bálint ezek szerint a kezdetektől fogva félreértelmezte a darabot, ami súlyos szakmai hiányosságokra utal. Persze lehetséges, hogy egészen más okok állnak a háttérben.
Fotó: Frankie Ward
Facebook
Twitter
YouTube
RSS