Kocsmai igazságok – Sydney Sweeney jól néz ki farmerben, avagy nácizmus és eugenika az USA-ban
Egy ártatlan farmerreklám készteti tomboló őrjöngésre a woke mindennemű képviselőjét a múlt hét óta az USA-ban. Sydney Sweeney fehér, szőke, kékszemű jócsaj, egyébként színésznő, egy tipikus amerikai farmermárka reklámjában utalgatott a jó génjeire, meg arra hogy jó farmert hordani.
Elegendő rosszindulattal persze bele lehetett magyarázni a dologba azt, hogy miután a fehér jócsaj, a Sydney Sweeney, egy jól kinéző fiatal fehér nő, akkor ez feketeellenes, meg minden más rossz is, amit a woke gyűlöl. Érdemes a neten belepislantani az ügyet követő vitákba, mémek tömege, influenszerek ezrei repültek rá a témára. A csatát végül is persze majd a vásárlók döntik el, ha a farmeres cég jól jön ki a buliból, akkor az egy újabb nagy átütő erejű szög lesz a woke és az amerikai demokrata párt koporsójába.

Sydney Sweeney a nő, akit a férfiak is nőnek látnak
Eddig nem minden amerikai őrület jött át Európába, a reklámokat még nem pakolták tele teljesen olyan fekete nőkkel például, akik csak Amerikában számítanának karcsúnak. Az USA-ban a reklámoknak sokkal nagyobb jelentősége van, mint nálunk, a fogyasztás sokkal inkább reklámvezérelt. A reklámoknak eddig kötelező volt woke-nak lenni, de a kékhajú hisztérikák most megtapasztalhatják, hogy az új, woke normalitás nem vert gyökeret igazából, az amerikaiak, mint emberek és mint fogyasztók is visszavágynak a régi, bőven 2000 előtti világba, ahol a nő nő volt és a férfi meg férfi.
Dezse-Zelenka Dóra újságíró, Bálint Botond a Kocsmai igazságokban.