A német autóipar egyre inkább szövetséget köt Kínával, ami kiváltotta a berlini kormány dühét. Peter Altmaier gazdasági miniszter már odáig jutott, hogy megfenyegette a német autómágnásokat azzal, hogy a cégeket állami ellenőrzés alá vonja. De a gyárosokat sem kell félteni, hiszen ők meg a választási kampány hajrájában kezdtek el gyárbezárásokról és elbocsátásokról beszélni. Ez azért nagyon érzékeny téma, hiszen arrafelé minden az autóipartól függ. Egyszóval nagy balhé van Németországban, amelybe már belekeverték a magyarországi üzemeket is. De nekünk nincs okunk aggodalomra, hiszen Magyarországon nagyon megéri a németeknek autót gyártani.
A világkereskedelem legfontosabb ágazata az autóipar, melynek forgalma messze megelőzi a mezőgazdaságot vagy a kőolaj- és földgáz-termékek piacát. Magyarország a német autóipar farvizén beszállt ebbe a nagy üzletbe, és a termelésünk megközelíti az évi 10 ezer milliárd forintot. A számtalan alkatrészgyártó és beszállító mellett jelen vannak a nagy német autógyárak: az Audi, a Mercedes, az Opel és egy szem japánként a Suzuki. Évek óta beszélnek róla, hogy az autóipar át fog alakulni. Jönnek az elektromos járművek, önvezető és wifi-alapú technológiával, amelyek egymással 5G-hálózatokon kommunikálnak majd. És most már ezek a fejlesztések elkészültek, és elérkeztünk a technológiai fordulóponthoz.
Volkswagen vagy Toyota?
A világ két legnagyobb autógyártó nemzete a német és a japán, míg a két legnagyobb autógyártó cége a Volkswagen, illetve a Toyota. Hozzájuk szeretne felzárkózni Kína, amely már így is a világ legnagyobb autópiaca. Több járművet adnak el Kínában, mint a sokáig világelső Egyesült Államokban. Emellett az ázsiai nagyhatalom rendelkezik a legkiforrottabb 5G-technológiával, amely komoly adu a kezében. Az USA-nak ott van a Tesla, amelybe komoly tőkét invesztált az állam, és a Wall Street-i befektetők dédelgetett kedvence. A Ford és a General Motors is megkezdte a fejlesztéseket, és a nagy techóriások szintén rástartoltak az üzletre. Ismeretes, hogy az Apple és a Google saját önvezető autót fejleszt, míg a SoftBank az Uberrel dolgozik együtt. A jövő nagy üzletében mindenki részt akar venni, és ennek jegyében megindult a nagy világgazdasági kirakós játék. Ki van kivel? Ki kivel szövetkezik és ki kit utál? A válasz nem is olyan bonyolult: az USA Japánt választotta, míg Kína Németországot. Mivel az autóipar a globális gazdaság meghatározó szegmense, ezért egy geopolitikai átalakulás kezdete is ez a most kibontakozó technológiai váltás. Kínában évente kb. 23 millió személyautót adnak el, amelyek mintegy negyede német technológián alapszik. Ezek közül a legmeghatározóbb a Volkswagen, de a BMW is komoly piaci pozíciókkal rendelkezik. Ezzel szemben Amerikában Trump elnök hisztérikus hangnemben szokott nyilatkozni a német autókról, és azzal fenyegetőzik, hogy megvámolja őket. Eközben Abe Sinzó japán miniszterelnök a puszipajtása és sülve-főve együtt vannak, míg Merkel asszony gyakorlatilag nemkívánatos személy a Fehér Házban. És ne higgyük, hogy ezek a diplomáciai viszonyrendszerek függetlenek az autóipartól.
A kínaiak német autógyárakat vásárolnak
A kínaiak ennek az új barátságnak a jegyében elkezdték bevásárolni magukat a német autógyárakba. A Daimler konszernben tavaly év végén szerzett 9,86 százalék tulajdonrészt a kínai Geely autógyár. És a szintén kínai BAIC jelezte a szándékát, hogy ő is venne a cégből vagy 5 százalékot. Egyébként a BAIC-nak és a Mercedesnek már van egy közös gyára Kínában, a Beijing Benz Automotive Co., már évek óta gyártanak közösen autókat, és éppen egy akkumulátorgyárat építenek. Sőt, a németek már ennél is tovább mentek. Sokáig úgy volt, hogy a német autómárkák az Amazonnal és Microsofttal fejlesztenek szoftvereket az autóikhoz, de pár hónapja meggondolták magukat. A BMW és Daimler közös céget hozott létre, és maguk kezdtek el nyílt forráskódú rendszert fejleszteni. A Škoda pedig, amely a Volkswagen csoport tagja, Kínában hozott létre ilyen vállalatot. Úgy tűnik, hogy a német autógyárak beintettek az amerikai technológiai óriásoknak, akik egyébként égnek a vágytól, hogy lenyúlják a globális autóipart. Minket értelemszerűen a német ipar érint, elsősorban ebben vagyunk érdekeltek. A német autóipar tavaly 16,4 millió személygépkocsit gyártott világszerte, közülük 11,2 milliót külföldi telephelyen. Összességében a 2018-ban világszerte épült autók ötöde német. Egyébként furcsa módon a németek mintegy 150 ezer olyan autót is exportáltak Kínába, amelyet az USA-ban gyártottak. A kínai piac azonban nagyon más, mint a többi. A környezetvédelmi problémák miatt szorgalmazzák az elektromos autók használatát. Ennek a követelménynek igyekszik megfelelni a német autóipar.
Németországban is kampány van
Ezen a ponton jutunk el a német belpolitikáig. Úgy tűnik, hogy a német kormány nem örül ennek az új keletű kínai nyomulásnak, és annak se, hogy az autóipar a megkérdezésük nélkül köt globális egyezményeket. Peter Altmaier gazdasági miniszter a napokban kijelentette, hogy a német állam részesedéseket vásárolhat az autógyárakban, azért, hogy megakadályozza a kulcsfontosságú technológiák kiáramlását az országból. Ennek alapján úgy tűnik, hogy a német kormány és a német autóipar nincs összhangban. Ettől természetesen „kiakadtak” a tulajdonosok, akik nagyon nem szeretnék, ha államosítanák – még ha részben is – a gyáraikat. Altmaier egyébként egészen belejött a nemzeti ipar védelmébe. A vegyiparra, az optikára vagy a zöld technológiákra is kiterjesztené az állami védelmet. A Reuters szerint a gazdasági miniszter kijelentette, hogy: „a ThyssenKrupp, a Siemens, a Deutsche Bank és a német autógyártók túlélése nemzeti jelentőségű, és ezen kulcsfontosságú vállalkozások támogatására szolgáló befektetési alap létrehozását javasolja”.
Kollektivizálási elképzelések
Ezen „kollektivizálási ötletek” miatt a német nagytőkések megindították az ellentámadásukat. Gyárbezárásokkal, elbocsátásokkal fenyegetőznek. Bár nem mondják ki, de ha ez megtörténne, akkor ők szép csendben kivonulnának Németországból. Itt jutunk el a két nagy magyarországi beruházáshoz: a debreceni BMW-hez és a kecskeméti Mercedes-hez. A német nagytőkéhez közel álló újság, a Handesblatt arról cikkezett, hogy ezeket a beruházásokat elhalasztanák. Ezzel kapcsolatban hivatalos értesítés nincs, és a fentieket figyelembe véve ez nem valószínű. Az viszont elképzelhető, hogy az új üzemek már tisztán elektromos autókat fognak gyártani. Sőt, ha tovább folytatódik a német kormány és az autógyártók veszekedése, akkor ezzel még jól járhatunk. Logikusnak tűnik, hogy újabb gyártókapacitásokat hozzanak Magyarországra, mert itt sokkal olcsóbban tudnak termelni, mint otthon.
A Zöldek az új kommunisták
Németországban úgy tűnik, hogy az általános balra tolódás a politikai elitben már kezd krónikussá válni. Ezek az államosítási ötletek nagyon tetszenek a szociáldemokratáknak és a zöldeknek. Ha ezt megcsinálnák, akkor az történne meg, amit még pár éve sem gondoltunk volna soha: nem az NDK lesz olyan, mint az NSZK, hanem fordítva. Eric Honecker államának jellegzetességei jelennek meg Helmut Kohl Német Szövetségi Köztársaságában. Azért reméljük, hogy ez nem így lesz, még ha más területen vannak is erre utaló jelek.
csakafidesz
2019-05-20 at 13:32
Hitler sem államosította a cégeket, csak éppen azt kellett nekik gyártani amit előírtak. Kicsit durva volt, de működött, a német hadiipar a háború végéig működött és fejlődött. Amikor az amcsik és az oroszok bevonultak működő gyárakat foglaltak le. Az amcsik ott hagyták, hogy ezentúl nekik dolgozzanak, az oroszok leszerelték, de összerakni otthon már nem mindet tudták.
Hesslerezredes
2019-05-20 at 15:14
Tudták, mert vitték a mérnököket és technikusokat is – az egész szojjet óraipar a németre épült (vosztok, pobeda, rakéta – mindegyik valamikori német mechanikus óra koppintása/továbbgyártása volt, de igaz ez a távcsövekre is – én a rendszerváltáskor vettem egy szovjet tiszti távcsövet az egyik piacon, külföldön egy német elkérte, belenézett és elismerően azt mondta, pont olyan jó, mint egy német; persze, hogy jó volt, mert valójában német gyártmány volt). Utoljára minőségi Opel az Astra sorozat első darabjai voltak – ezeket még most, 30 év múlva, használtan is meg lehet venni – még építettek beléjük anyagot.
csakafidesz
2019-05-20 at 15:33
Hessler Úr! Az oroszok az exportra gyártott fényképezőgépekbe Jénából importált objektívet tettek. Az NDK-ban gyártottak egy csomó ruszki dolgot cirill betűkkel.
Az órák azok az elesett németeknél talált, vagy Európa-szerte davaj-gitárral összegyűjtött svájci órák koppintásai. A németek többnyire svájci órákat vettek, bár volt német gyártmány is (Kienzle, Glashütte, Junghans) mégis a svájci óra a fogalom. Valahogy az óragyártás és Svájc neve teljesen összekapcsolódott, a svájci óra ma is az etalon. Jobb körökben kizárólag svájci órát hordanak.
ómió
2019-05-20 at 10:48
Már megint az anarcholiburnyák PC!
Beobachter
2019-05-20 at 10:21
A németek Kinába nem szívesen viszik a technológiát, mert a sárgák seccperc alatt lefényképezik, lemásolják, és a gyár másik oldalán már jön is ki Csingacskuk néven ugyanaz az autó.
csakafidesz
2019-05-20 at 15:38
Azt nem tudod elképzelni, hogy Kína gyárt valakinek autót, de cserébe azt kéri, hogy ebből kínai névvel és kínai pénztárcához olcsóbban bizonyos százalékot a saját belső piacára is készítsen? Legálisan is lehet csinálni az ilyesmit.
anonymus
2019-05-20 at 07:03
Imádom, ahogy az eszement balosok szétverik azt az alapot, ami fenntartja őket. Aztán ríhatnak, mikor nyakukba szakad a tevékenységük gyümöécse.
csakafidesz
2019-05-20 at 06:07
Valahogy az az érzésem, hogy Európában hanyatlani fog az autózás. A múltkor 40 percig tartott egy öt kilométeres út a városban.. Amerika más tészta. Az amerikai “városok” 80%-ben zömmel faházakból (nem igazi fa, könnyűszerkezetes valami) álló település, a szétszórtsága miatt bazinagy kocsikkal mennek be a Mall-ba feltölteni a bazinagy hűtőt. Az utak ott is állandóan be vannak dugulva.
Kristóf
2019-05-19 at 22:47
2006-ban volt a hagyományos olajtermelés csúcsa geológiai okokból. Csináltak egy nagy válságot, hogy letörjék a keresletet és ne legyen teljes összeomlás. Azóta pedig csak a húrt feszítik. Az energia fogyasztás fenntartása és annak növekedésére való igény a bukása tart.
A növekedés érdekében túlbonyolizált és egyre megfizethetetlenebb autók gyártói egymást falnál fel.
Villanyautó tömegesen? Miről beszélünk? Csökkentett használati érték dupla áron? Elhiszem, hogy a 30millios kategóriában versenyképes. No de 5-8millió körüli kategóriában? Nissan Leaf vagy Mazda6? Egy db Suzuki Vitara, vagy fél Nissan Leaf? A fene egye a természetes számokat…
Nekem amúgy ez a kedvencem:
https://m.origo.hu/auto/20190418-a-villanyautok-jobban-szennyeznek-a-dizeleknel.html
Német kutatók – nyilván minden érdektől függetlenül – kimutatták, hogy a drágalátos ződ villanycsuda lábnyoma nagyobb mint a dieselé. És a vicc nem is ez. Ha az ember utánanézn, kiderül, hogy egy nem is kicsi Ottó-motoros autó kisebb kárt produkál benzinnel mindkettőnél!
A lényeg, hogy ha a technológiai váltás nem hoz mennyiségi növekedést (energia zabálásban is), akkor a gyártók részvényei elértéktelenednek. Ha hoz, akkor az egész globalo-civilizációs bolhacirkuszt lehajítja a hátáról a természet a pokol fenekére a szent gazdasági növekedésével együtt.
csakafidesz
2019-05-20 at 13:28
A villanyautó mellett mellszélességgel kiállok! Vicc, hogy 1875 óta fel-le mozgó dugattyú adja az erőt, az energiakihasználás 30% körül mozog,vagyis a benzinben rejlő energia egyharmada nem jön le. A villanyautó hajtja mind a négy kereket, gyorstöltővel 15 perc alatt beletehető 200 km-re elegendő áram. A benzines sem megy többet egy tankolással. Az is tény, hogy ma még drágább, de nem szennyezi a levegőt. Az ósdi henger-dugattyú technológia a múzeumokba való.
Kristóf
2019-05-20 at 17:20
(Hol van az a benzines autó, ami nem megy el 5-600km-t egy tankkal?)
Az akkumulátor előállítása maga óriási környezeti terhelés. Aztán a gázerőmű hatásfoka is enyhén gyengébb vagy nem jobb a minőségi belsőégésű motorokénál. Ehhez jön egy kalap energia szénből, egy adag atomból és egy kevéske megújulóból. A dicső Németországban atom helyet pl. lignitből… Az elektromos hálózat pedig irányítani tud, tárolni nem, így a megújulónak nagy hálózat szinten erősek a korlátai. Stb. A fent hivatkozott tanulmányban 10 éves használatra vetítve egy használható méretű villanyautó CO2 kibocsátása nagyobb mint egy bazi német diesel-é, és lényegesen nagyobb, mint egy családi méretű benzines kocsié. És akkor még nem is beszéltünk LNG-ről, amire az oroszok átállítják a teherkocsikat, buszokat. Az tisztább kb. mindnél.
A kereket, a kést vagy a kalapácsot is régen találták fel, mégis használatban lesz még egy ideig. A belsőégésű motorokkal az az elsődleges gondja az iparnak, hogy bizony szűkül az egyszerre elérhető kőolaj mennyisége, amit csak trükkökkel lehet szinten tartani, egy ideig. Az átállás kényszerítője a 2004-2006 közötti hagyományos készletek olajcsúcsa, nem a fellengzős ballib zöld maszlag.
Az átállás viszont nem érné meg, ha nem jelentene egyben növekedést is! A növekedés pedig csak a természet kárára tud létrejönni. Ezt kell megérteni, és akkor látható, hogy az egész globalizált ipari civilizáció egy sosem látott méretű zsákutca. Game over. És ahogy a természeti rendszerek kinéznek inkább koszorút tessék venni, nem villanyautót.
Ragnar
2019-05-19 at 22:29
A német autók ideje leáldozott. Én Toyotában vagy Mazdában gondolkozok Suzuki csak azért nem mert nincs kombijuk. Sajnos egy remek időszak lezárult. Az egy kicsikét nonszensz, hogy egy 2011, decemberben gyártott német márkájú, korábban jól csengő márkájú autóban váltót kell cserélni. Ráadásul nem kapni. Mindent kavarnak furatokat, fokszámot mindent. Közben van egy ugyanolyan márkájú autóm, ami 2007-es. Ilyen problémám sose volt. Nyugat-Európa Festung elesett. Én pedig biztos nem fogom támogatni egy megbízhatatlan márka és ország autóiparát. Korábban japán autóm is volt. Semmi problémával. Ezek után csak Japán autót. Ott legalább még szakemberek dolgoznak. Remélem ezzel is sikerül támogatni az európai unió öszeomlását. 🙂
Kristóf
2019-05-19 at 23:14
Teljesen egyetértek.
Szerettem a régebbi Skoda kombinkat, de részemről lemondtam a kombiságról ilyen szempontok mentén. Egyelőre nem bánom parkoláskor és forgolódáskor, tekintve a kisebb hosszt. Mellesleg kellemesebb ám a kezelhetőség ha igyekszik az ember. Cserébe ennél felfelé van bent hely, ami jobban illik a természetes emberi testtartáshoz, és a kocsi alatt is van szabad magasság, ami sokszor igen jól jön.
Versenypályán motorozva meg a megoldás Suzuki. Legjobb motorerő, karakterisztika és kitartást támogató relatív komfort plusz elnyűhetetlenség. És a többi szintén tisztességes japánhoz mért szelídebb ár. Úgynevezett európai gyártók szóba sem jönnek. BMW durva kezelhetőség silány minőség. Az olaszok meg a kézzel varrt nutriabőr ülésen, egyedileg dedikált tansapkán és piros műanyagokon kívül nem sokat nyújtanak vicc áron.
polizza
2019-06-02 at 10:38
Igen, de minél magasabban van a jármű súlypontja, annál könnyebben borul.
Régen a relativ magas Wartburgok a lapos tetejükön álltak meg leginkább, az meg szakadt be.
Míg egy régi ,,kisablakos” Bogár pl nem tudott a tetejére esni, a súlypontja és a gömbölyűsége folytán, Ahol meg átfordult, a hátsó ablak feletti részen, ott meg merevítők voltak benne.
Na az igaz, hogy az 1955-ös gyártású Bogárnak a karosszériáját csak igen nehezen lehetett átfúrni, az 1971-es gyártásúét már sokkal könnyebben. Később, 2000 körüli Polo küszöbének nekikoccant – tényleg csak koccant! – a bevásárlókocsi és behorpadt tőle. Állítólag csak a lemez, merthogy merevítő van mögötte rendesen. Állítólag.
Kristóf
2019-05-19 at 22:20
Olyan 15-20 éve volt utoljára jó a német autó. Azóta csak a patina maradt, közben megfizethetetlen. Volks-Royce. Nem volt hová növekedni, így a végtelenségig bonyolították a technikát. Eredmény: drága és megbízhatatlan lett. Közben az úgynevezett “minőségérzet” című szemfényvesztéssel etetik a közönséget.
“Kompakt” autó 10millióért kokszosodó hengerfejjel, takony vezérléssel? Ami 10év alatt gazdasági totálkár szintre pusztul a hétköznapi használattól?! Nein, danke.
Barátunk akart venni a régi helyett egy új szürke egyterűt Volks-Roycéktól. Dobott egy hátast az ártól, majd 5%-kal drágábban vett egy Landrover Discoveryt, ami mindenben sokkal-sokkal többet tud. Amíg működik az is…
A japókban maradt még becsület. Kivéve Nissant.
Nahát
2019-05-19 at 21:58
Még ki sem fejlesztették igazán az önvezető autókat, de Amerikában már azon dolgoznak, hogyan lehet majd ezeket eltéríteni. Beülsz a kocsidba, és elvisz valahová máshová, ahol valakik már várnak. Szép jövő.
csakafidesz
2019-05-21 at 19:32
Ez már régi technológia. Beülsz egy Boeingbe, bekapcsolod (vagy nem, ez már mindegy) a robotpilótát, és láss csodát a gép megfordul, száguld az ikertornyok felé.. Rémülten nyomogatod a gombokat, de felvillan: Denied Access, és röpül tovább. Már közel a torony, izzadság csorog a homlokodon.
Felébredsz..
Iszol egy kávét, bekapcsolod a tévét. Állitólag Afganisztánból jött kecskepásztorok eltérítették a menetrend szerinti repülőgépeket és azok beleszálltak a World Trade Centerbe. Füst, lángok, fénysebességű összeomlás, hatalmas porfelhő.
Talán mégsem álmodtál..
Molnár József
2019-05-19 at 20:46
Ezekkel az önvezető autókkal is az lesz mint a repülőgéppel amelyiknek tudták, hogy hibás a szoftvere, de kettőnek is le kellett zuhannia, hogy elismerjék. Mert verseny van, piaci verseny.
Majd azért, hogy előbb dobhassák piacra kiadják hibás softwre-val.
Naprózsa
2019-05-19 at 20:29
A német autógyárak pont azért költöznek ki, hogy ne államosítsák őket. Amikor megvalósul a nyugat-európai kalifátus, lesznek a vagyonelkobzások és állami direktívák. A német gyárostól majd a muzulmánok fogják elvenni a cégeiket.
Pont ezért nem kell félnünk, mert nemcsak az autógyártók, hanem a többi gyár is kezd hozzánk települni és innen fogják ellátni a kalifátusban felgyújtott autók pótlását.
Elektromos önvezető autók! Isten mentsen tőlük! Ha nem vagy engedélyezve, akkor nem visz el az autód oda, ahova akarsz menni, mert kívülről fogják irányítani.
Pénzedet a bank letilthatja, a TV-d kémkedik, az okostelefonod kínaiaknak ad el beszélgetésedről információt, még Cukorhegyi is letakarja a számítógépe kameráját, az okosotthonod kizár a házadból mint az X akták egyik epizódjában, a mobilod tudja hol jársz és jártál, a google tudja, hogy mit nézel, mire kérdezel rá, és ajánlgat neked,…az önvezető autód meg megmakacsolja majd magát vagy egyenesen befuvaroz a rendőrségre, ha tiltott találkára akarnál menni…
Ez maga a Nagy testvér megálmodta világ.
Akinek van esze, nekilát alkoholos, számítógép vezérlés nélküli mechanikus nosztalgia “hobbiautókat” gyártani, amit a Mad Max világban is lehet majd használni…
csakafidesz
2019-05-20 at 13:24
Komolyan mondom, hogy van benne igazság. Az Egyesült Államokban kötelezővé tették a GPS-t, mondván, hogy az téged segít, ha bajba jutottál a mentő kimegy, stb. A kocsikat már azzal adják át, a régiekbe beszerelik. Ettől fogva mindenkiről tudják merre jár..
A mobil? Nos azt elhagyhatod. A régieket elég kikapcsolni, az új többet tud.. A laptop szemét én is leragasztottam. (A Kaspersky így is napi 15-20 kamera-bekacsolást jelez, no akkor látnak egy fekete foltot.) De nemcsak ezek árulnak el mindent, ezeregy kamera figyel és nem tudhatod melyikre van arcképfelismerő kötve.
A fejlettebb Németországban sokkal finomabb a megfigyelés. Itt az a vicc, hogy az Ali-Ahmed-Mohamed aki öt helyen hat névvel regisztráltatta magát és tízféle jogcímen kap segély, nos róla nem tudja senki, hogy ki is ő valójában..
polizza
2019-06-02 at 08:43
Nem biztos.
Lehet, hogy tudják jól, ki az. Csak titok.
Az is lehet, hogy az ő tízféle regisztrációján kívül van még másik tíz, ami az ő személyére vonatkozik. Csak azoknak a pénze egy teljesen más helyre megy. Nem is kell utazgatni az átvételükért. Azokat utalják valahová. Elvégre is eben az egészben kell legyen valami, ami valakiknek jó buli, hisz ha nem lenne, már inkább a lőszerek fokozott eladásából gyűjtenék be, hisz az régi jól bevált módszerük.
polizza
2019-06-02 at 10:24
Jav: …ebben…
polizza
2019-06-02 at 09:44
Igen. A túlautomatizálás.
( Tapasztalható pl a mosógépeknél is.
A réginél, ha kimaradt valami, minden gond nélkül le lehetett állítani, hamar kinyitni, beletenni és mehetett tovább a dolog. A mostaniaknál?
Órákig tartja magát az egyébként még hideg vízzel tele gép zárva, csak azt csinálja, amilyen programok vannak benne, nincs lehetőség módosításra. Jó az automatizáció, de hadd döntsem el én, hogy éppen akarom, vagy éppen mást akarok, mert másra van szükségem.)
Autóknál: kitalálták, hogy az indítási folyamat azzal kezdődjön, hogy fényszórót gyújt. Valamikor úgy tanultam – és nemcsak a gk.vezetői tanf-on, hanem komolyabb szinten – hogy az akku kímélete céljából az indítás előtt és -kor, semmilyen elektromos fogyasztó ne legyen bekapcsolva. Csak ha már megy a motor. Hát ez az új módi nemigen veszi ezt figyelembe. Korábbi kocsimban – még nem ilyen módi volt – több mint 9 évig ment az akku, és biztosan ment volna még, ha nem alakul úgy, hogy egy telet leállítva kell töltsön a járgány. A következő már ilyen modern volt, nem bízta rám a világítás bekapcsolását, már 3 évesen néha gond volt télen, 4 évesen meg akkucsere. Csak amúgy a környezetvédelem jegyében, mert ugye a kirakott akku az nem terheli.
(Vagy az energiatakarékos izzó – valójában fénycső, csak modernizált alakban. De az elv az. Én így tudom. A hagyományos izzókat be is akarták teljesen tiltani. Viszont a fénycsőnek vannak sajátos tulajdonságai. Lassan indul be, azalatt nagyon magas az áramfelvétele, a le-fel kapcsolgatásoktól hamar tönkremegy. Hosszú ideig tartó folyamatos használatnál viszont keveset fogyaszt. Bizonyos időnél rövidebb időre nem is érdemes lekapcsolni, mert az újraindítással többet fogyaszt, mint amennyit a nem használattal spórol.
Tehát nem való bárhová. WC-be, kamrába, meg pinceljáróba pl nem. irodák folyosójára 24 órás, mozgásérzékelőre kötött módban gondolom végképp áramzabáló. A nappaliba igen, ha szürkületkor bekapcsolják és éjjel meg ki.
Csakhogy ezt nem reklámozták. Olyanok sem tudják, akikről pedig feltételezném. Az viszont bennem felmerült, hogy a régebbi fénycsövekhez képest az ,,energiatakarékos izzóknál” változtattak-e valamit, ami kiküszöbölné gyakori be-ki kapcsolásokkor a hátrányait.
Ha nem, akkor ezért talán mégsem ajánlgatnák!
Senki nem tudott válaszolni rá. Illetékes helyen megigérték, hogy visszahívnak, de soha nem hívtak vissza. Igaz, a BME Villamosmérnöki Karig nem mentem el, mert nem volt időm. Így én most is úgy gondolom, ahogy korábban tudtam.
Azóta persze kijöttek újabb megoldások, amik ki tudja jobbak-e, viszont jó drágák. Azt mondják sokáig tartanak, de a mai amnéziás típusú ember nem fog emlékezni rá, hogy ami elromlott, azt mikor vette. Így bármivel megetethetik és lehet a cél nem más, mint a magasabb árak elérése.)
Jurka
2019-05-19 at 19:47
A Német autók igen is rosszak.Átbas.ás az egész.Start-stop elektronika pl.Én 40e km-nél cseréltem öninditót!Soha többet nem veszek Német autót,hisz az is Kínai.Veszek valami Koreait.A Német megbass.ná az anyját 1 euroért.
csakafidesz
2019-05-19 at 20:16
Az Opel az igazi trágya, de már nem a GM kocsija, hanem a PSA (Peugeot-Citroen) konszerné
Molnár József
2019-05-19 at 20:55
Elhiszem, hogy az önindító hamar megadta magát, de gondold el, hogy egy régebbi autóban 100 000 km alatt működött az önindító kb 15 percet. A start stop rendszereknél ez az üzemidő városi forgalomban 1 hónap alatt összejön.
Nem azért találják ki az újításokat, hogy nekünk felhaszálóknak jobb legyen, hanem, hogy magukhoz láncoljanak.
Egy példa:
Apámnak volt 1965-ben gyártott opel kadett típusú autója. Ez akkor 7,5 l / 100 km fogyasztással. Most a sok meghibásodásra hajlamos kütyüvel lementek 5 l / 100 Km. Közben eltelt 55 év. Gratulálok.
antilibsi
2019-05-20 at 07:21
A fogyasztás csökkentéskor hamar elérünk egy határt, ami után már fizikai és elméleti képtelenség is azt tovább csökkenteni, mert pl. egy tonna anyagnak a kimozdítása álló helyzetből egy bizonyos sebességig pontosan kiszámítható energiát igényel. Annál lejjebb pedig nem lehet menni a fogyasztással, és akkor még nem is említettük a súrlódásokat.
Minden további ún. fogyasztás csökkenést már csak trükközéssel lehet elérni:
– leállítani a motort a lámpánál ==> gyakoribb önindító csere.
– lassan indulni a zöld jelzésre ==> szitkozódás mögöttünk, mert a második autó már nem jut át a zöldön.
Nézzük_magát_a_dolgot
2019-05-20 at 11:46
A fogyasztáscsökkentésnek még van tere, persze csodát nem lehet várni, mert a termodinamika tételei nem javaslatok, hanem vastörvények. Egyik megoldás a Miller-ciklus teljes kihasználása, amellyel a benzines motor Diesel-hatásfokúvá tehető: [https://hu.wikipedia.org/wiki/Miller-ciklus]. Ezen a téren egyelőre inkább csak a kompresszoros feltöltés csikkszedés-jellegű energiamegtakarításáról (tuljdonképpen hulladékenergia visszanyerése) hallottam. Ez is valami, de még nem az igazi. Hogy meddig lehet elmenni ezen a téren, a szakmabeliek nyilván jobban látják a helyzetet.
Persze a Miller-ciklus precíziós szelepidőzítéssel történő kihasználásának ellentmond a DIVAT érvényesülése, mert most az a menő, hogy minél kisebb lökettérfogatból minél nagyobb teljesítményt kizsarolni. Valószínű, van más gyakorlati probléma is ekörül, de azt én amatőr lévén nem tudom pontosan felmérni.
Chiovini György
2019-05-19 at 19:21
A gazdaság pénzt termel, a politika, pénz fogyaszt. Tehát ki az erősebb? De a madzag vége nem az autógyárak vezetőinél van, hanem az autógyárak tulajdonosainál. Azt időnként nehéz megállapítani, hogy ők mit terveznek. Ma már világméretű a sakktábla. Majd meglátjuk. Pillanatnyilag úgy néz ki,hogy a magyar telephelyekben több a fantázia, mint a német telephelyekben. Az az érzésem, hogy a német gyárakat csak azért tartják fenn, hogy a belső nyugalmat megőrizzék.
Egyébként, ha eleresztem a fantáziám, még az is elképzelhető, hogy ez a villanyautó sztori egy trükk. Bukás lesz a vége, és jól ki lehet csinálni azokat, akik útban vannak.
csakafidesz
2019-05-19 at 20:14
Egyáltalán nem. A Tesla és más villanyautók már az idén elérik a 15%-os piaci részesedést Amerikában. Nos ott több autó van, mint egész Európában kétszer annyi emberre. Kinában ugyanannyi autó fut, mint Amerikában, de ötször annyi emberre számolva.
tango47
2019-05-30 at 17:07
Addig, ameddig 200-250 km-t bír megtenni egy elektromos autó egy töltéssel, addig egy f@szság az elektromos autók térnyeréséről ábrándozni, ráadásul ez a felső-középosztály gazdagjainak úri hobbija.
polizza
2019-06-02 at 10:22
Kapcsolódva az alábbi tango47-hez, csak nála már nincs válaszolási lehetőség:
Ha magam elé gondolom egy hétvégén csak pl az M7 melletti benzinkutakat, hogy ott egy-egy fejnél hányan állnak sorban, és mennyit kell várni – mert ugye ez a benti fizetés lassítja is a forgalmat!, ahhoz képest, ahogy régen fizettünk, gyorsan bele a kutas markába és már mehettünk is -, némely vezetőnél 5 percet is, és elképzelem hogy egy elektromos autó feltöltése mennyi időbe kerül – meg az elektromos hálózatok terhelhetősége sem végtelen -, akkor ezek az elektromos autók jócskán meghosszabbítják a főleg nagy távolságú utazások időtartamát. És az USA-ban vannak nagy távolságok!
És bármennyire is reklámozzák a vasutat, azért nem mindegy, hogy a házam aljában levő garázsban, vagy a kertemben, vagy a ház előtt becuccolok, megyek, megállok amikor akarok, arra megyek amerre akarok, aztán a célnál közvetlenül kicuccolok. És ha szeretek vezetni, akkor még élvezem is az utat.
Vagy! csak komplett táskákba csomagolva mindent, a vasútállomásra cuccolok el, szerencsés esetben taxival, ott behurcolkodok, valahogy feltornászom a cuccom és saját magam is a magas vasúti vagon lépcsőin, az utazás során, ha egyedül vagyok, tán a mosdóba sem merek kimenni, nehogy közben eltűnjön a holmim – igaz, a kocsit is ellophatják egy kútnál -, aztán a vonat érkezése után ugyanaz a vonattól el, a célig.
Na ezért igyekeznek az emberek kocsit venni, azzal menni.
Ja, és ha kifogy a benzin, viszek bele kannában. De el.töltőt nem tudok odavinni a préri közepére.
POROSZLAI RÓBERT
2019-05-19 at 19:04
na.
antilibsi
2019-05-19 at 18:40
A autóipar haszna nélkül a német liberális bolsevik maffia nem tudna meglenni, mert nem tudná pénzelni a liberál bio szavazógépeket (migránsokat), és akkor elvesztené a választásokat.
Beobachter
2019-05-19 at 18:14
Az eddigi 2 világháború is a világgazdasági konfliktusok kirobbanása miatt kezdődött el, és a 3 -ik is amiatt fog. Kísérteties a hasonlóság! Megérett rá az idő is, mert 74 éve lett vége az utolsónak, és a fiataloknak újra “viszket a tenyere”. Így is “túl sokáig tartott a béke Európában”, amely földrész kirobbantotta a világégéseket. A világháborút elszenvedő emberek túlnyomó része már nem él, és napjaink társadalmának meg nincs személyes tapasztalata a világháborúból.
Hesslerezredes
2019-05-20 at 10:02
10/10!
sanyi
2019-05-19 at 18:11
Volt már ilyen. A németek felfegyverezték az oroszokat, hogy aztán Leningrádnál a saját (félkész) hajójuk lője őket német lőszerekkel. A T34-es tankok német gépekkel készültek.
bl
2019-05-19 at 18:09
Lehetnek érzékeny technológiák az autóiparban, de államosítani inkább a ződpártokat kellene. Mert a globális “felmelegedés” kérdését nem szabad se üzleti, se politikai kérdéssé tenni. Ha valós a baj, túl nagy a tét ahhoz, hogy ebben ilyen szempontok irányítsanak.
Kristóf
2019-05-19 at 21:28
Egyrészt nem felmelegedés van, de nem is éghajlat”változás”, hanem a civilizáció létalapját is adó nagy természeti rendszerek szétesése.
Tavaly rekordmelegek és aszály, idén rekordhidegek és sok víz. Ebből még forró sivatag de nedves jégkorszak is lehet.
A pártok, tőke, nagyhatalmak viszont ezzel semmit sem fognak tudni kezdeni. Ott lesz vége a bótnak.
csakafidesz
2019-05-20 at 20:03
Hát ez erősen kérdőjeles megállapítás. A felmelegedés tényleg adott, a szélsőségek is. De azért az éghajlati viszonyok alapvető változása még messze van.
Mátyás
2019-05-19 at 18:09
“Peter Altmaier gazdasági miniszter már odáig jutott, hogy megfenyegette a német autómágnásokat azzal, hogy a cégeket állami ellenőrzés alá vonja”
Nocsak, és mi van a magántulajdon szabadságával? Csak nem egy náci diktatúra Németország?
Magd@
2019-05-20 at 08:20
Nagykoalíció!
Az SPD kezdte a lakások államosításának ötletével.
Mindenkinek csak egy azaz 1 lakása kell, hogy legyen, amelyikben él!!!
Honecker bosszúja beérett.
csakafidesz
2019-05-20 at 13:14
Hoppá, Honecker.. Az NDK lakói számra folyamatos volt a dolog. Hitler után Sztálin, nemzeti-szocializmus után internacionalista-szocializmus. Nos az a közös, hogy az állam még abba is beleszólt, hogyan kell köszönni, a másikat megszólítani. A Volkgenosse után csupán csak Genosse jött (Volk nélkül) de az emberek irányított élete (és megfigyelése) nem változott. Egy nyugatnémet író leírta, ha Hitler győzött volna akkor ma olyan lenne Németország, mint az NDK..
csakafidesz
2019-05-19 at 17:19
“a két legnagyobb autógyártó cége a Volkswagen, illetve a Toyota”
Ezek a cégek nem a legnagyobbak, hanem ők gyártják a legmegbízhatóbb kocsikat. Méretre, darabszámra továbbra is a GM és a Ford jár az élen.
Kristóf
2019-05-19 at 21:22
De. Igen régóta a VW és a Toyota a két legnagyobb autógyártó. Pár éve odakerült közéjük a fúziónak köszönhetően a Renault-Nissan-Mitsubishi.
(Ha már emlegették: a Suzuki nemrég a 10. helyről a 9. lett, míg a motorkerékpárok között régóta stabilan a második.)
Lukács
2019-05-25 at 15:16
Ez nem így van! A VW a legnagyobb. Sőt az elmúlt évek egyikében a német fegyver export is megelőzte az USA-ét.Ezért kellett “bele rúgni”a VW-be a Diesel-botrány kapcsán, valamint ezért a konfliktus az USA és M.o. között. No, meg az sem tetszik usákoknak, hogy N.o. közvetlen gázvezetéken kapja az energiaforrást O. o-tól, pedig az USA milyen jól “kifózte”, hogy “leigázzuk Ukrajnát és így birtokoljuk és kontrolláljuk egész európa energiaellátását” az ott átfutó CH vezetékek ellenőrzésével. Így a profit is “maximális” és az “Eu úgy táncol(na) ahogyan mi fütyülünk”.
Tyukodi pajtás
2019-05-19 at 16:28
Ha emlékszünk…, a Miniszterelnök úr arról beszélt, hogy más szelek fognak fújdogáni, mint eddig. Ezek komoly jelek, fordulnak a csillagok.
Szathmári Veronika
2019-05-19 at 15:16
Jó lenne ha tankok,, fegyverek helyett is autókat gyártanának. Játékokat, lábost, fazekat, EKG-t MRI-t stb…..BÉKÉT!!!!!
Jozsika
2019-05-19 at 15:53
Arra varhatsz.
Angyal Bandi
2019-05-19 at 16:25
Káros ez a pacifizmus, főleg amikor ég a ház.
csakafidesz
2019-05-19 at 17:27
Nem kell likört fogyasztani, mert akkor butaságot mond az ember. A fegyvergyártók találják ki a legújabb, legjobb megoldásokat. 1940-1944 között a német technika többet fejlődött, mint azelőtt. Pl. elkészült a világ legelső sugárhajtású repülőgépe a ME 262 amelynek megmaradt példányai ma is képesek repülni 75 évesen!
https://www.youtube.com/watch?v=8FA1yCfz9s4
(A mellékelt film a gép 61éves korában készült.)
Lajos
2019-05-20 at 05:38
Ja! Szerelem világbéke, virág gyerekek,szivárvány stb. A muzulmánok meg a niggerek éppen most szakítják be az ajtóinkat.
anonymus
2019-05-20 at 07:01
Húzd ki a fejed a homokból. Ha meg békét akarsz, készülj a háborúra.
Tipikus retardált feminim picsogás: kivetíti a lehetetlen vágyait. Nőj fel.
bl
2019-05-20 at 07:21
Ha nem harcolsz, elveszted mindenedet.
Ha harcolsz, elpusztulsz benne.
Nincs jó megoldás, a valóság mindig e kettő keveréke.
hozzaszolo
2019-05-23 at 08:22
Gyártanak azt is. Illetve, mi gyártunk. 15 évig dolgoztam Magyarországon egy cégnél, a Philips-nek, Siemensnek fejlesztettünk, találtunk ki röntgengépeket, orvostechnikai berendezéseket, és itt is gyártottuk, gyártjuk. Mi is találtuk ki. A röntgencsövet és a detektort vettük külföldről, Amerikából, Koreából, Németországból. A német címkét a is mi ragasztottuk rá.
polizza
2019-06-02 at 09:58
,,A röntgencsövet ….. vettük külföldről,…”
Pedig valamikor, a kezdetek táján egy magyar találta fel és Magyarországon gyártotta az akkori a világon a legjobb röntgen,,lámpát”, ahogy akkor hívták. Azt, ami úgy lerövidítette az expozíciós időt.
A világ minden tájáról tőle vásároltak.
Nem élt hosszú életet, mert akkor még nem tudtak a sugárzás káros hatásairól és mindenféle védelem nélkül dolgoztak vele. És mivel ő sokat dolgozott vele, ő nagy mennyiséget kapott.
A neve nem közismert, azoké igen, akik csak felhasználói voltak annak amit ő feltalált, készített és betanította nekik a használatát.
en
2019-06-08 at 19:00
Rendkivul okos vagy,de mindazt el is kellene adni! Erted mar?