Több száz rendbeli csalás miatt emelt vádat egy letartóztatásban lévő szabolcsi nővel szemben a Marcali Járási Ügyészség; a vádlott csaknem 500 sértettnek kínált megvásárlásra olyan tárgyakat, amelyekkel valójában nem rendelkezett – közölte szerdán a Somogy Vármegyei Főügyészség.
A vádirat szerint a nő 2021 decembere és 2023 januárja között több internetes oldalon álneveket használva folyamatosan hirdetett eladásra különböző használati cikkeket, egyebek mellett játékkonzolokat, kerti játszóteret, fürdődézsát. A vádlott szöveges üzenetekben, valamint telefonon, eltorzított hangon tartotta a kapcsolatot a sértettekkel. Arra kérte őket, hogy a vételárat vagy annak egy részét előlegként utalják át az általa megadott – több, különböző pénzintézetnél vezetett – bankszámlára. A vádlott később a sértettek számára elérhetetlenné vált. A közlemény szerint a nő ezzel a módszerrel 488 sértettől 15 millió forintot csalt ki. A csalássorozatot azután is folytatta, hogy a marcali nyomozók gyanúsítottként hallgatták ki, ezért a bűnismétlés megakadályozásáért 2023 januárjában letartóztatták. Az ügyészség mintegy 300 oldalas vádiratot nyújtott be a Marcali Járásbíróságra.
Forrás: MTI; Fotó: PS (illusztráció)
Egy csomagfutár!
2024-01-03 at 19:06
Úgy van, ahogyan Jácint írja!
Amennyiben egy csomag külső sérülés jeleit mutatja, azt nem köteles átvenni, vagy akkor ott helyben köteles jegyzőkönyvet fölvennia futár. Egyéb esetben a csomag tartalmához, vagy az azon belüli (de kivűlről sértetlen csomagolású) sérüléshez nincs köze és nem köteles megvárni a csomagolás kibontását! Semmi köze hozzá!!
Visszavenni pedig kibontott csomagot pláne nem vehet! Ha közben valami eltünik a kibontott csomagból mert ugye nincs biztonságosan lezárva, úgy azt ráverik és ezt egyik futár sem fogja magára vállalni.
Jácint
2024-01-03 at 17:35
Naprózsa
2024-01-03 at 16:55
“A rossz áru átvétele ellen majd mindenhol írják maguk a cégek, hogy bontsuk ki, és a szállítóval vegyük jegyzőkönyvbe, ha nem azt kaptuk amit kértünk.”
Ezzel csak az a baj, hogy a futár maga nem köteles megvárni a csomag kibontását. Korábban sok vita volt ez miatt futárcégek és áruházak között. Mert az áruház ezt kiirta, de a futárcégnek semmi felelőssége a termék valódiságában!!
Ráadásul gondoljunk bele, hogy van olyan amikor egy futárnak 2-300 címe van egy nap, ami azt jelenti, hogy a napját felosztva egy címen fél percet tud tartózkodni….
A postán átvett csomagot amit ott kibontunk sem fogadja vissza azonnal a posta. Írni kell egy panaszt, eljuttatni a megfelelő helyre és annak válasza után foglalkoznak csak a csomag visszavételéről, amennyiben a posta a hibás. Ha nem ők (tehát nem azt kaptam amit vártam) akkor mossák kezüket és levelezgessek az eladóval, vagy forduljak a békéltető testülethez (fogyasztóvédelem)…
Nem egyszer végigjártam ezeket, úgyhogy tudom mit beszélek….
Naprózsa
2024-01-03 at 16:55
Kedves Jácint!
Megértem Önt, biztosan vannak ilyen aljas lények is, akik csak mások károkozásából élvezkednek, mégha nem is származik hasznuk belőle. Az ilyen internetes vásárlás mindkét félnek lutri, s nehéz kivédeni. A kisebb cégektől szoktuk tapasztalni, hogy valamilyen ürüggyel személyesen is felhívnak, így győződnek meg arról, hogy valódi vevők vagyunk. A rossz áru átvétele ellen majd mindenhol írják maguk a cégek, hogy bontsuk ki, és a szállítóval vegyük jegyzőkönyvbe, ha nem azt kaptuk amit kértünk.
Értem, hogy ha nem veszik át a terméket, az Önöknek veszteség, de ott van a véglegesítő nyomógomb előtt, hogy a megrendelés fizetési kötelességgel jár, nincs erre gyorsan érvényesíthető szankció Önök számára a hamis rendelés elkövetőire?
Jácint
2024-01-03 at 15:57
Naprózsa
2024-01-03 at 14:18
Nem értek egyet a felvetésedel.
Ugyanis utánvéttel is vehetsz egy darab féltéglát, amit a csomag kibontása után tudsz csak meg.
A biztos a személyes átvétel!
Használt termékek eladása-vásárlása “látatlnab” mindegyik formában (előre utalás, v. utánvét) egy lutri.
Viszont magánszemélyként, de elég nagy forgalmú használt adok-veszek forgalommal én pld. azért nem bízom az utánvételben, mert több alkalommal volt úgy rosz tapasztalatom, hogy a postán utánvéttel (2890Ft feladási díj) feladott terméket az illető nem vette át, így a csomag visszakézbesítése (4160Ft.) nekem került plusz kiadásomba. Tehát “megsétáltattam a terméket majd 7 ezer forintért. És ez bukott pénz ami nekem kárként jelentkezik.
Én pld. ezért utánvéttel már nem adok fel semmit.
Aki nem hiszi, hogy tényleges terméket hirdetek és adok el, az jöjjön el személyesen érte.
Az ilyen csalók miatt van csak a rosz híre az előre fizetésnek. Amit – shogyan írtam is korábban – utánvételes fizetéssel sem lehet elkerülni!
Naprózsa
2024-01-03 at 14:18
Na, ezért nem utalunk előre. Hoci-nesze, ahol van utánvétes készpénzes opció, az a cég sokkal nagyobb eséllyel nem ver át.
Egy pár hónapig szinte minden internetes árusító elkezdte megszüntetni a készpénzes és utánvétes lehetőséget, olyanok is bepróbálkoztak, akiktől már régóta vásároltak megbízhatóan, akkor mi sokan egyszerűen elpártoltunk…Erre mostanra visszaállt a normalitás csak még a kp-re rálőcsölt 299-499 Ft kezelési díjjal próbálnak leszoktatni a készpénzről.