Tegnap Lázár János azt kérte a MÁV vezetőitől, hogy ne okoskodjanak, hanem kezdjék meg a felújítást, mára elkezdődött a munka. A tervek már megvannak, csak éppen 2019 óta forráshiány miatt nem kezdték meg a felújítást.
Elkezdődött a 1-es számú vasútvonal felújításának előkészítése a Biatorbágy–Szárliget szakaszon – közölte ma délután a Magyar Államvasutak (MÁV). Közleményük szerint az érintett szakaszon a mai napon a vasúttársaság szakemberei helyszíni bejárást tartottak a kivitelezést végző MÁV FKG–vel a felújítás műszaki tartalmának pontosításával kapcsolatban. A MÁV hangsúlyozza, hogy a vonalszakaszon bevezetett 100 km/órás sebességkorlátozás mellett a vasúti pálya továbbra is biztonságosan járható, a felújítás befejezéséig sem kerül veszélybe az utasok és a közlekedés biztonsága, a személyszállító vonatok menetideje pár perccel növekedhet.
A korábbi közlések még arról szóltak, hogy a fővonalon közlekedő intercity vonatok szélsőséges esetben 20 perces késést is összeszedhetnek a lassítás miatt. A hírre tegnap reagált Lázár János közlekedésért felelős miniszter is, aki azt mondta, hogy haváriahelyzet alakult ki, és ebben a helyzetben azt kérte a MÁV vezetőitől, hogy ne okoskodjanak, hanem kezdjék meg a felújítást. A vasúttársaság korábban azt válaszolta a kérésre, hogy nincs rá pénz.
Már 2019 óta húzódik a felújítás megkezdése
A mai közleményükből egyébként az derül ki, hogy az érintett szakasz felújítására a MÁV által már 2019-ben elkészített, de forráshiány miatt több alkalommal elhalasztott infrastruktúra-fejlesztési program tervei alapján kerülhet sor. Az eredetileg jövő év elejére csúsztatott kivitelezést a MÁV leányvállalata, a MÁV FKG fogja elvégezni.
A korlátozás idejére a menetrend is módosul. A módosított menetrendek összeállításánál természetesen figyelembe veszik, hogy a belföldi távolsági és elővárosi szegmensben is az egyik legsűrűbb vasútvonal, továbbá a napi ingázás mellett jelentős a nemzetközi utasforgalom is. A vonatközlekedés változásáról minél előbb a lehető legszélesebb körű tájékoztatást fogja adni a MÁV, hogy az utazók időben felkészülhessenek.
A vasútvállalatokat a MÁV tájékoztatta a szokásos eljárástól eltérő egyeztetési szándékáról, amelynek során a vágányzárban alkalmazott technológia részletes ismertetése történik meg. Az árufuvarozó társaságok a felújítási időszakban kerülő útirányon keresztül közlekedtethetik a tehervonatokat.
Forrás: magyarnemzet.hu; Fotó: Facebook
Foglár
2023-09-01 at 18:05
A Lőlő 120 Mrd-ból megcsinálná. Győző bácsi hova szállít így követ háromszoros áron, mint mások? Aggódom!
Mikia36
2023-09-01 at 08:55
Még Fleto azt ígérte, hogy a a Hegyeshalmi vasútvonalon is olyan fejlesztéseket valósítanak meg, melynek eredményeképpen az eddig Bécsig közlekedő IC vonatok már Budapestig fis tudnak közlekedni.
No, ez is egy Fleto hazúg igérgetéseiből!
A meglévő zsozsót elosztogatták a csicskás haverok között, nekünk meg maradt a csigavonat tempó!
Jó lenne, ha nemcsak a nép, hanem az ilyen libsi csókosok is talán dolgoznának, vagy inkább ne is járjanak be a munkahelyükre, ezzel is NEM gátolva az előre tervezést, munkavégzést!
Királytigris
2023-08-31 at 20:52
Na ugye… Csak meg kell suhintani a lusta disznókat, és már megy is mint a karikacsapás!
Orientál
2023-08-31 at 20:52
Soros Györgyék élősködő balliberális zöld csicskáik nem költenék erre.Saját zsebre annál inkább.