felújítás
Elárulta a MÁV-vezérigazgatója, hogy mi volt Lázár János legfőbb kérése az új vezetés megalakulásakor
Mint ismert, szeptember 2-től a MÁV-START a kalauz nélküli (KN-es) közlekedést kiterjesztette, és egyben pilotüzem keretében vizsgálja a kalauz nélküli közlekedés szabályainak átalakítását. Vagyis ősztől a kijelölt pilotzónán belül közlekedő valamennyi vonatra az állomásokon csak előre váltott menetjeggyel lehet felszállni. Az új rendszer kezdeti eredményeiről, illetve a használt járművek beszerzéséről is beszélt lapunknak a MÁV vezérigazgatója. Hegyi Zsolt elmondta, hogy a járműállomány állapota miatt muszáj gyorsan előrelépni, ezért a használt szerelvények vásárlását reálisabb megoldásnak tartja. Hozzátette, jelen pillanatban is vizsgálat alatt van, hogy milyen anyagi és gyártási forrásból lehetne új járműveket beszerezni. A MÁV vezetője továbbá beszélt a magyar InterCity szerelvények késési adatairól, illetve kommentálta Magyar Péter vonatozós hecckampányát. Hegyi Zsolt azt is elárulta, hogy mi volt Lázár János legfontosabb kérése felé, mikor kinevezték a MÁV-Start élére. Részletek a videóban. Élvezni azért nem kell a kötelező köröket
Ismét munkálatok zajlottak a paksi szovjet katonai emlékmű körül, amelyet a környezetével együtt többedszerre újítottak fel az utóbbi években. A mostani felújítást a Roszatom finanszírozta, az előzőeket azonban részben az önkormányzat, ám nem ez a gond vele. A város északi bejáratánál felállított obeliszk elég egyértelmű üzenetet közvetít felénk – olyan üzenetet, amelyről ma már ki szabad mondani, hogy nem igaz, és amelyhez nem muszáj lendületből úgy hozzásimulni, mint a szovjet katonai megszállásunk idején. A szovjetek alóli felszabadulásnak az emléktáblákon és fejben is teljesen le kéne zajlania. A téma apropóját az adja, hogy Paks amúgy Fidesz–KDNP-s polgármesterét az elhunyt orosz katonákra emlékezők egy bizarr aktusra kérték fel, az emlékmű mai, május elsejei (!) újraavatására, ám némi közvita után Szabó Péter polgármester szerencsére távol maradt az eseménytől.