Brutális leleplezéssel verte bele az utolsó szöget a HVG az orbáni diktatúra koporsójába, a napokban ugyanis lerántották a leplet a kormány titkos összeesküvéséről, amelyet Magyarország kisvasúthálózatának felújítása, megújítása érdekében szőttek. A hírnek köszönhetően, miszerint tizennyolc kisvasút pályájának és gördülőállományának tervezésére és felújítására kerülhet sor a következő három évben, újabb tízmilliók hagyták el az országot. Ráadásul a dokumentumból az is kiderült: Orbánék még saját, hazai gyártású, környezetbarát kisvasutat is terveztetnének, hogy Magyarországot véglegesen kisvasút-összeszerelő üzemmé változtassák, ahol ukrán nyugdíjasok dolgoznak majd.
Aki kisvasutazni nem szeret, az amolyan félember, de közülük is feltűnően sokan adják a fejüket balliberális újságírónak, hogy vonatfóbiájukat szivárványos büszkeséggel csillogtathassák. Ez történt a napokban is, amikor a HVG nyilvánosságra hozta, hogy a kormány legújabb, szupertitkos tervét sikerült kikukázniuk egy szemeteskosárból, amelyből természetesen az is kiderül, hogy O1G. A nagy leleplezés egy mondatban arról szól, hogy a kormány az elmúlt héten meghozott döntése értelmében folytatják a kisvasutak megkezdett felújításainak sorát az első után a második ütemmel, amely három évet ölel majd fel. Ezt a nyilvánvalóan örömteli hírt sikerült úgy tálalnia a HVG-nek, mintha legalábbis űrkikötő építését, vagy, ami még durvább, olimpia rendezését tervezné a Miniszterelnökség Felcsútra, amelyet így már az ellenérdekelt országok ügynökei nem tudnának meghekkelni egy csapatnyi szabadbölcsész felpénzelésével. Ezt is emelték ki különben az egész tervezetből, hogy a felcsútinak nevezett válvölgyi kisvasutat két irányban is meghosszabbítanák: Bicskéig, illetve Lovasberényig. A miniszterelnök valóban tett olyan humoros utalást, hogy ha még sokat szapulják a válvölgyi kisvasutat, akkor annak pályahosszabbítás lesz a vége. Ez azonban ebben a lebuktatott országrontó tervezetben, azaz a második fázisban nem szerepel. Helyette 18 másik kisvasút pályájának és gördülőállományának tervezésére és felújítására különítettek el mintegy 12,6 milliárd forintot. Örülhetnek az alábbi érintettek:
Felsőtárkányi Állami Erdei Vasút, Mátravasút, Szilvásvárad Állami Erdei Vasút, Gemenci Állami Erdei Vasút, Kaszói Állami Erdei Vasút, Almamelléki Állami Erdei Vasút, Lillafüredi Állami Erdei Vasút, Hortobágy-Halastavi Kisvasút, Tiszakécskei Kisvasút, Nyíregyháza-Sóstó vonal felújításának tervezése, Salgótarjáni Kisvasút megvalósíthatósági tanulmány szintjén, Mesztegnyői Állami Erdei Kisvasút, Csömödér Állami Erdei Vasút, Pálházi Állami Erdei Vasút, Királyréti Állami Erdei Vasút, Balatonfenyvesi Kisvasút, Nagybörzsöny-Nagyirtás Erdei Vasút, Börzsönyi Kisvasút (Szob-Márianosztra).
Hogy a kisvasút-fóbia korábbi megnyilvánulásaira is kitérjünk, elég csak ide idézni a csóri Kemence esetét, amelyet egy egész ország gyűlölt, miután a WWF lejáratókampányában elhíresztelte, hogy óriási munkagépekkel, ezernyi ártatlan fa halálának árán akarnak új vasutat építeni az erdőben. Igaz ugyan, hogy egy már meglévő, de egy áradás során elpusztult vonalszakasz feljításáról lett volna szó néhány kilométeren, a megvezetett és feltüzelt népek konkrét sértő és fenyegető üzenetekkel bombázták mind a falu vezetőit, mind a kisvasút üzemeltetőit. Vonalfelújítás tehát nem lett, a WWF és az egybites, felhergelt embereknek köszönhetően viszont azóta is ott éktelenkednek a Csarna-völgyben a talpfák és a sínek a patak vizében, medrében.
Összeszerelőüzem lesz az ország
A kisvasút-felújítások hírének hallatán nyilván újabb egymillió fiatal vándorolt ki Nyugatra, és 10 millióval nőtt az éhező gyermekek száma világszerte. Különben is, a CEU folyamatos elüldözése mellett eltörpül az a tény, hogy sok kisvasutat a konkrét bezárás veszélye fenyegeti az elavult pályaszakaszok miatt, és valljuk be: egyes kocsik vagy megállók állapota sem éri el a kívánt színvonalat. De ha ez még nem lenne elég, a dokumentumban arra is kitérnek, hogy a beruházási költségeket csökkentené és egyben a hazai vasúti járműgyártást is fellendítené, ha saját kisvasúti járműcsaládot fejlesztenének ki, amely korszerű, környezetbarát technológia felhasználásával készülhetne. A “környezetbarát” szó csak véletlenül kerülhetett a kritériumok közé, ugyanis mind tudjuk, hogy a kormánytagok közül bárki simán lepuffantaná akár Moflit, az utolsó koalát is egy helikopterből. Egy dízel-helikopterből. Mindenesetre reméljük, hogy Szél Bernadett oknyomozó újságíró hamarosan kideríti a részleteket is arról, hogy Orbán konkrétan kisvasút-összeszerelő üzemmé akarja zülleszteni az egész országot. Ezt a tényt egyébként Révész Máriusz igyekezett elpalástolni szerdai, a HVG által írt cikkre kiadott közleményében, amely szerint
a kormány elkötelezett a természetjárás feltételeinek javításában, mert közös érdek, hogy Magyarországon többen túrázzanak, többen, aktívabban és egészségesebben töltsék a szabadidejüket természetben. A kormány ezért folyamatosan támogatja a természetjáráshoz kapcsolódó turisztikai attrakciók, turistaházak, kilátók, turistautak, vízitúra-megállók, kisvasutak rendbe tételét és megújítását.
De hiába is erőlködik az aktív Magyarországért felelős kormánybiztos, mind tudjuk, mire megy ki a játék. Rabszolgatörvénnyel fogják kényszeríteni a közszférából elbocsátott százezereket, hogy vasúti töltéseken csákányozzanak, meg talpfákat faragjanak egy heringgel.
Pályahosszabbítás bosszúból
Amitől egyébként a balliberális újságíróknak habzik a szája, az a felcsúti kisvasút továbbfejlesztése. Persze hiába próbálják a miniszterelnök magánvonatának beállítani: az eredeti nyomvonal Székesfehérvárt és Bicskét kötötte össze, csakhogy a MÁV a ’70-es években feladta a szárnyvonal üzemeltetését. Az eredeti nyomvonal egy szakaszán épült újra a vasútvonal; logikusan a helyieknek is az lenne az érdeke, ha minél hosszabb lenne. A dokumentumban utalást is tesznek arra, hogy egy lehetséges harmadik fázisban Bicskéig, illetve Lovasberényig tolnák ki a vonal két végállomását, ezt azonban a HVG sehogy sem tudta úgy kommunikálni, hogy a Fidesz már megint lop, így maradt az az érvelés, hogy a miniszterelnök kvázi bosszúból építtet egy Bicske–Felcsút–Alcsút–Vértesacsa–Lovasberény vonalat a sok csesztetés miatt. Csak nehogy végül odáig lyukadjunk ki, hogy Hitler is épített annak idején kisvasutat Horseschwanzban, szóval a demokratáknak jó lesz az ajtó mellé állítani a bőröndöt.
De ha már olyan vasútfejlesztésről lenne szó, ahol még nem volt vasútvonal, akkor már a dokumentumban szereplő, szintén a harmadik fázisra tervezett Salgótarján–Salgóbánya viszonylat sokkal érdekesebb, hiszen ezzel helyzetbe tudnák hozni végre turisztikai téren Salgótarjánt és környékét is. A komplex fejlesztési terv lényege Salgótarján központjából indulva egy valós vonzerővel rendelkező turisztikai attrakciókat felfűző vonal megépítése Salgóbányáig. Az érintett állomások között lenne Salgó vára, a Középbánya-tó, II.-es (István) táró, vagy a Medves-fennsík, amely hazánk és egyben Európa legnagyobb bazaltplatója. A tervezet további elemeiként megnyitnák a város alatti Király-tárna egy szakaszát, bemutatnának egy szénbunkert, visszaépülne néhány siklópálya, és megújulna az egykori bányásztelep is. Hát itt tartunk. Az ország romokban, hőség van a metrón, és a kormány most azt tervezi, hogy újakra lopja a régi sínpályákat, kocsikat és mozdonyokat, hogy csak még több külföldi jöjjön ide, akiktől már így is alig lehet elférni az országban. Merthogy a 20 millió éhenhalt magyar országában vonatjegyre már senkinek nem telik.
Forrás: HVG.hu/OS; Vezetőkép: MTI
Palmimi85
2019-07-11 at 16:34
Az előttem szólókhoz kapcsolódva és kiegészítve:
A vidéknek a kisvasút ugyanaz, mint Budapestnek a HÉV. Ezt a komcsik és utódaik majdnem sikeresen el lehetetlenítették. Orbán Miniszterelnök urunk legnagyobb bűne, h ezt próbálja orvosolni. A kisvasút esetleg egy-egy viszonylatban a helyi közösségi közlekedés feladatát látta el. Ja, és volt ú, “diákvonat”, ilyennel járt be anno édesapám Miskolcra 8 éven át a gimnáziumba. Budapesten pedig a déliből HÉV vitt ki Kelenföldre (ma úgy mondhatnám h. felszíni metro) és még sok helyre. Őseink “villamossal” mentek Pozsonyból Bécsbe és fordítva, ha operát akartak hallgatni vagy színházba menni. Ez is kisvonat volt…
Ja, hogy ne feledjem szavam, ez egy “zöld” közlekedési megoldás vs. büdös dízel autóbuszok
Naprózsa
2019-07-11 at 15:33
Ugyan már, minek a kisvasút? Építsünk autópályát mindenhova, mert fejlettéknél már hotelhajóval fotózzák Velencét (vagy Budapestet), s a kedves liberális már háztól házig szolgáltatást vár el az erdőben is.
Méghogy parkolóban hagyni a klimatizált szuperkocsit és felmászni a kisvasútra a pórnép között utazni! Mégis hogy gondoljuk? Erdőt járni gyalog? Várat nézni felkepesztetve? Micsoda maradi gondolat!
Mostanában a gödöllői dombság erdős részén átvágó országúton látni a földutakra piros-fehér sávos sorompókat behajtani tilos felirattal. Ha erre pénzt kellett áldozni, akkor nyilván már “természetjárók” egyenest kocsival mennének a tisztásra kemping eszcájgot kipakolva piknikezni.
Ja, és a kisvasút erdész munkásokat, a vadaknak téli ételt be, és fűtési, asztalosipari fát kifelé tud olcsón szállítani. Nem mellesleg.
Hesslerezredes
2019-07-11 at 15:40
10/10!!!
waltergabor
2019-07-11 at 11:10
Aki még mindig olvassa a HVG-t, az olyan is. Ezekkel nem lehet ép ésszel vitatkozni. Gyakorlatilag egy szekta, saját maguk számára gyártott valósággal.
Hesslerezredes
2019-07-11 at 09:50
Petőfi Sándorunk mondotta: “…építsetek vasutat százat, ezeret!” Sándorunknak nagyon nagyon igaza volt. Nekem mindig vérzett a szívem, amikor arról hallottam hírt, hogy egy-egy vonalat megszüntettek – főleg a rendszerváltás előtt a 60-as, 70-es években, amikor azt hitték, hogy az olcsó olaj örökké tart és nyomták át az embereket a buszokra, távolsági buszokra. Addig az öregasszony fel tudott szállni a “zsuzsivonatra” (ez volt a beceneve) két-három kosárral is a kis háztáji terményével, hogy eladja pld. a debreceni piacon, de ez már nem ment a busszal. Ezért én azt mondom: igen, építsünk vasutat százat, ezeret, sőt még többet! Mert a tömegszállításnak emberben és áruban a vasúton kívül nincs alternatívája semmi más, és még a keskenynyomtávú is tonnakilóméterben többet tud, mint a legjobb kamion! Éljen a Vasút!!!
Szekértábor
2019-07-11 at 09:38
Azért hiányolom azokat a cikkeket, amelyek elsőként tájékoztatnak valamiről, ahelyett, hogy egy ellenséges újság cikkére reagálnának. Mert ha a HVG nem öklendezett volna a pályafelújítások kapcsán, akkor honnan tudnánk róla?
Benedek Károly
2019-07-11 at 09:58
100!
Sajnos a jobboldali újságírók is el vannak foglal a a ballib újságírók ekézésével, ahelyett, hogy a témák után mennének, első kézből tárnák elénk az eredményedket!
Nagyon emrossz szemlélet és gyakorlat.
Ne a hülyékkel háborúzzanak, hanem szolgálják a nemzeti oldal érdekeit: mindenről tájékoztatni!
Kata
2019-07-11 at 19:53
Ezek még csak tervek, nem eredmények. A jobboldal az eredményekről szokott beszámolni, az ellenzék – mint ellenség – a felmerülés pillanatától, tényektől függetlenül szétszed mindent. Nincs más témája, mert náluk pozitívum ritkán van .
ómió
2019-07-11 at 09:31
De mit tegyenek, ha a napi hazugságkvótához ennyi még hiányzott?
Ragnar
2019-07-11 at 08:24
Benedek Károlynak teljesen igaza van: Pontosan így történt, hogy mindent felszámoltak:
“Postát, gyógyszertárat, orvosi rendelőt, óvodát, iskolát. A fiatalok busszal sem tudtak bejárni dolgozni, másik községbe iskolába, mert ritkították a buszjáratokat. Megszüntették a rendőrörsöket, s az ott maradt időseket prédára hagyták az “öregezőknek”.Gyurcsány és Bajnai!”
Akkoriban a vidékfejlesztést én vidék visszafejlesztésnek hívtam. Sajnos túl sok embert láttam a kilátástalánság, munkanélküliség miatt tönkremenni.
Rohadjon meg mindkettő!
Magyarországon pedig szemmel láthatóan jólét van. Mert, ha 100 ezres wellnesekre, milliós külföldi nyaralásokra és 6-8 milliós autókra kereslet van akkor bizony nincs szegénység. Nyilván normális munkahely és egy normális gondolkodású ember is kell, hogy ez elérhető legyen.
takács g.
2019-07-11 at 07:54
A ballib őrület nem gyógyítható, ráadásul fletó az utsó reményt is felszámolta annak idején a sárgaház bezárásával.
Nem tehetünk semmit ez ellen a mocskos bolgár elvtárs, kunhalmi, donáth a., stb bagázs ellen.
Ezeket mindig zavarni fogja, ha vmi épül, ráadásul most már rombolni sem tud ez a HAZAÁRULÓ szemét gyülekezet.
gyozo2018
2019-07-11 at 08:02
Tehetünk ellenük!
Távol tartjuk ôket a hatalomtól!
Nem lett volna szabad engednünk, hogy az a néhány briganti kikerüljön az EU- ba szakmányban hazát árulni!
Mind a 21 mandátumot meg kellett volna szereznünk!
Tóth Lajos Balázs
2019-07-11 at 07:48
Csak a környezetemben a “dicső” szocializmusban megszüntették a:
Kisújszállás-Csorba, a
Fegyverneki
kisvasutakat, és a
Kisújszállás-Dévaványa, a
Mezőtúr-Túrkeve
normál vasútvonalakat.
Felmérhetetlen társadalmi és gazdasági kárt okozva.
gyozo2018
2019-07-11 at 07:59
Trianonnal megcsonkították Magyarország, Kárpát-medence nagy vasúthálózatát, majd 45 után a belső kisvasúthálózatot kezdték fölszámolni. Gyurcsány-Bajnai a maradékot is kipusztította. Kókát is berje meg az Isten!
Gáspár Anette
2019-07-10 at 23:29
Személyszállítást végző vasutak
Almamellék · Balatonfenyves · Csömödér · Debrecen (Vidámpark) · Debrecen (Zsuzsi) · Felcsút · Felsőtárkány · Gemenc · Gödöllő (építés alatt) · Gyermekvasút · Hortobágy · Kaszó · Kemence · Királyrét · Királyréti Hajtánypálya · Lillafüred · Mátravasút · Mesztegnyő · Nagycenk · Pálháza · Pécs · Szilvásvárad · Szob–Nagybörzsöny
.
Felszámolt vasutak
Alföldi Kisvasút · Bácsalmás · Brennbergbánya · Cegléd · Csongrád · Dombóvár · Dorog · Dunaújváros · Eger · Ercsi · Fegyvernek · Felsőpetény · Franciavágás · Hegyközi Kisvasút · Jánkmajtis · Kaposvár · Kapuvár · Kazincbarcika · Lepsény · Lyukó · Mezőhegyes · Nagyvisnyó · Oroszlány · Ókígyós · Ózd–Borsodnádasd · Pereces · Ropoly · Salgótarján · Sarkad · Simongát · Süttő · Szeghalom · Szegvár · Szeged · Szigetköz · Szolnok · Veszprém · Villány
Gáspár Anette
2019-07-10 at 23:14
Bezárt vonalak
2007. március 4-től a MÁV megszüntette a személyszállítást 14 vasútvonalon és vonalszakaszon, 478 kilométeren. 2007. március 3-án közlekedett utoljára személyvonat ezeken a szakaszokon, az érintett településeken azután Volán-társaságok menetrend-szerinti járatai folytatták a személyszállítást.
A kormányzat a vasútvonalak megszüntetését „szolgáltatóváltásként” kommunikálta, a megszűnő vonatok helyett azonos számú buszjáratot rendelt meg.[1] A Kóka János által vezetett minisztérium a forgalom megszüntetését követő héten megjelent közleményében elégedetten nyugtázta a bezárások lebonyolítását.[7] A parlamenti ellenzék fő erejét adó Fidesz hevesen bírálta a kormányzat vasútpolitikáját, több képviselője a vidék sunyi ellehetetlenítésével vádolta a kormányt.[8][9]
13. sz. Környe – Kisbér – Pápa
14. sz. Pápa – Csorna (később újraindítva)
24. sz. Zalabér-Batyk – Zalaszentgrót
27. sz. Lepsény – Hajmáskér
62. sz. Sellye – Villány
76. sz. Diósjenő – Romhány
84. sz. Kisterenye – Kál-Kápolna
88. sz. Mezőcsát – Hejőkeresztúr
95. sz. Kazincbarcika – Rudabánya
112. sz. Nagykálló – Nyíradony
129. sz. Murony – Békés
151. sz. Kunszentmiklós-Tass – Dunapataj
152. sz. Kecskemét – Fülöpszállás
153. sz. Kiskőrös – Kalocsa
2009.
https://hu.wikipedia.org/wiki/2009-es_magyarorsz%C3%A1gi_vas%C3%BAtbez%C3%A1r%C3%A1sok
A MÁV hirdetménye
4. sz. Almásfüzitő – Esztergom-Kertváros (később újraindítva)
5. sz. Székesfehérvár – Komárom (később újraindítva)
22. sz. Körmend – Zalalövő
37. sz. Balatonmáriafürdői elágazás – Somogyszob
42. sz. Mezőfalva elágazás – Paks
45. sz. Börgönd – Sárbogárd (később újraindítva)
47. sz. Godisa – Komló (később újraindítva)
64. sz. Pécs – Pécsvárad
77. sz. Galgamácsa – Vácrátót
87b. sz. Szilvásvárad – Putnok
98. sz. Abaújszántó – Hidasnémeti (később újraindítva)
103. sz. Karcag – Tiszafüred (később újraindítva)
107. sz. Sáránd – Létavértes
113. sz. Fehérgyarmat – Zajta (később újraindítva)
114. sz. Csenger – Kocsord alsó (később újraindítva)
117. sz. Ohat-Pusztakócs – Tiszalök
118. sz. Nyíregyháza átrakó – Balsa-Tiszapart
119. sz. Herminatanya – Dombrád
126. sz. Kisszénás – Kondoros
127. sz. Körösnagyharsány – Vésztő
130. sz. Hódmezővásárhely – Makói elágazás
142. sz. Lajosmizse – Kecskemét (később újraindítva)
148. sz. Kecskemét KK – Kiskőrös KK
149. sz. Törökfái – Kiskunmajsa KK
bl
2019-07-10 at 21:14
Van egy olyan érzésem, hogy kisvasutakat (és a hozzájuk tartozó közönséget, gazdaságot) akkor tették tönkre, amikor az ország csatlakozott az IMF-hez. Az 1980-as évek elején a nem rentábilis volt a mágikus szó, amikor ezeket kis költséggel fenntartható vonalakat bezárták és a közönséget a VOLÁN buszokra terelték. Ma már ez a közösségnem hozható vissza, elsősorban turisztikai ereje lehet a vonalaknak.
Gáspár Anette
2019-07-10 at 23:15
Nem akkor.
A Volán buszokra terelést Kóka intézte.
Benedek Károly
2019-07-10 at 21:04
Arról is lehetne valamit, hogy miért vette ki a kormány a Hajógyári sziget Hadrianus palotát a világörökségért való pályázatból?
Na, ilyenekkel kellene foglalkozni, nem a kretének mindennapi idiótaságaival.
khm
2019-07-10 at 19:50
Aristo-i írásnak is megfelelne.
Gratula.
POROSZLAI RÓBERT
2019-07-10 at 19:34
a cikk szuper! köszi!
Kektarnics
2019-07-10 at 20:30
Telitalalat az iras! Mar csak azt varom, Gyurcsany-Dobrev magyargyulolo paros, mikor mozgositja a szavazoit, hogy megakadalyozzak a kisvasutak felujjitasat, odalancolvamagukatasinekre, mint ahogyan a felcsuti kisvasutnal tettek.
Benedek Károly
2019-07-10 at 19:31
Emőke Kővári (fb)!
Gyűlölik, hogy a kormány fejleszt, ahol csak lehet.
Azért jó lenne már, ha arról is szó esnék, hogy a beruházásokban
nem csak a jobboldalhoz köthető aligmarchákok vesznek részt,
hanem ott vannak csőstül a liberálisokhoz köthetők is.
Bányáznak,vasutaznak stadionoznak, de szeretném már megismerni a másik oldalt is. Mert hogy nem Orbán Viktor és köre adja ki Magyarország összes vállalkozóját.
Benedek Károly
2019-07-10 at 19:27
“újakra lopja a régi sínpályákat, kocsikat és mozdonyokat”
Amiket a Bajnai-Gyurcsány rezsimben felszedtek!
Netta
2019-07-10 at 19:26
” nem tellik”
Helyesen: telik 🙂
Benedek Károly
2019-07-10 at 19:13
Felsőtárkányi Állami Erdei vasút, Mátravasút, Szilvásvárad Állami Erdei Vasút, Gemenci állami Erdei Vasút, Kaszói Állami Erdei Vasút, Almamelléki Állami Erdei Vasút, Lillafüredi Állami Erdei Vasút, Hortobágy- Halastavi Kisvasút, Tiszakécskei kisvasú, Nyíregyháza- Sóstó vonal felújításának tervezése, Salgótarjáni Kisvasút megvalósíthatósági tanulmány szintjén, Mesztegnyői Állami Erdei Kisvasút, Csömödér Állami Erdei Vasút, Pálházi Állami Erdei Vasút, Királyréti Állami Erdei Vasút, Balatonfenyvesi kisvasút, Nagybörzsöny-Nagyirtás Erdei Vasút, Börzsöny Kisvasút (Szob-Márianosztra).
++++
Mert hogy ezeknek a többségét a Gyurcsány-Bajnai rezsim megszüntette a helyközi buszjáratok ritkításával együtt, hogy kiüríttesse a falvakat, községeket.
A cél érdekében ez csak az egyik koncepciózus rombolás volt, ugyanis
as teljes infrastruktúrát is megszüntették rengeteg faluban és községben.
Hogy le tudják nyúlni fillérekért a telkeket.
Voltak, akik 4-5 telket vettek fillérekért és egybenyitották.
Na, ennek tessenek utánanézni, meg annak, hogy Bakonybélben mi történt.
Baloghné Hagymásy Irén
2019-07-10 at 23:06
Benedek Károly! én ezt már nagyon régen megírtam .Sajnos nem csak a vasút vonalakat szüntette meg az akkori kormány hanem iskolákat, postákat záratott be. Voltak olyan települések ahol teljesen lehetetlenné tette az emberek életét. S mint írja Ön is felvásároltak falvakat. Soha többé nem lehet őket még a kormány közelébe sem engedni.
Benedek Károly
2019-07-11 at 00:10
Postát, gyógyszertárat, orvosi rendelőt, óvodát, iskolát. A fiatalok busszal sem tudtak bejárni dolgozni, másik községbe iskolába, mert ritkították a buszjáratokat.
Megszüntettékna rendőrörsöket, s az ott maradt időseket prédára hagyták az “öregezőknek”.
Gyurcsány és Bajnai!
Zsebe László
2019-07-10 at 19:06
Pedig ezek örülhetnének a kisvasút projektnek, hisz ők is olyan kicsik, mint az ominózus vasút. 😀
Kicsi a kicsihez. 😀
Benedek Károly
2019-07-10 at 19:18
Ha Orbánék kiépíttetnék a teljes medencében a kisvasúthálózatot, az kiváltaná
a községek közötti és a főváros és a községek közötti autóforgalom jó részét.
Pl. Biatorbágyig menne, akkor a vonatra szállva 20 perc a Kelenföldi pu, 4-es metró. 30 perc alatt Biatorbágyról bent vagy a Belvárosban.
gyozo2018
2019-07-10 at 19:20
Épelméjű ember támogatja.
Tuti, hogy Demján is támogatta volna, hiszen Etyek a Demján-birodalom része.
Tamás
2019-07-10 at 22:53
A Váli völgy nem Etyek Bia felé megy. Az érintett kisvasút nyomvonala itt-ott még látható. Az egyetlen baj vele, hogy bár a felvetés jó, de kevés helyen van településközelben.
Ha folytatnák: Vértesacsa 3, Vértesboglár 4 kilométerre van a nyomvonaltól.
Az eredeti nyomvonal nem erre a célra lett kitalálva – mármint a személyszállítás napi gyakorlatára gondolok.
gyozo2018
2019-07-10 at 19:05
Gittrágás ez is.
Tolnai Ferenc
2019-07-10 at 18:56
HVG ????!
dörög
2019-07-10 at 18:50
Ezeket a hülye liberális újságírókat bezárnám egy moziterembe és 0-24 levetíteném neki a 2002-es bukást. Így folyamatosan úgy érezhetik ezek a szerencsétlenek, hogy Orbán megbukott és mindenki boldog lenne: ők látják a bukást, mi pedig jó pár évre megszabadulunk néhány tucat szélsőséges újságírótól.
(mondjuk a felcsúti TGV tényleg a kutyának se kellett)
Szabó Lászlóné
2019-07-10 at 18:48
Szerencsére, hogy ez a “VESZTES” -nek nevezett kormány annyi lehetőséget ad a családoknak. Így sokkal többen tudnak elmenni üdülni, kirándulni. Sohasem akartam elhagyni az országomat, volt amikor kevesebb volt, de beértük kevesebbel.
zizu
2019-07-10 at 18:39
Márton Farkas (fb): én is imádom a kisvasutakat, csodálatos élmény utazni rajta. És imádom hogy egyre több a kerékpárút szerte az országban.
Szerelmes vagyok a Hazámba.
Kört.József
2019-07-10 at 23:57
Annak idején komlyan vettem a médiát ,idős korra rájöttem milyen fölösleges ,hisz a nagyobb százaleka kamu , naponta hogyan lenne enyi igazság ! Igy a mai naptól nemérdekel és az egézség is megmarad ! Azoknak meg megkell élniük valamiből , ha már csak mindenáron ! A komentelők meg kiélik magukat,aszt hinné hogy csak az övé a helyes.Elnézést de ez nemmás mint a hatalom és a pénz !!!
zizu
2019-07-10 at 18:36
De nem úgy volt hogy kedden szokik megbukni?
POROSZLAI RÓBERT
2019-07-10 at 19:33
azorbánnak lesz a pácélozottkisvonata…ja és fél háromkor bukikakormány
zizu
2019-07-10 at 19:38
Melyik napon?
Benedek Károly
2019-07-10 at 22:58
Minden napon, meg este, meg reggel.
Naprózsa
2019-07-11 at 15:13
Nem “kedden szokik megbukni?” Hát ez nagyon jó, kedves Zizu!