Pesti Srácok

Sorvezető mélabús online újságíróknak

Sorvezető mélabús online újságíróknak

Világ legnehezebb dolga az egyre fejlődő, egyre erősödő, egyre magabiztosabbá váló Magyarországon kezdő haladóújságírónak lenni, különösen az online részlegben. Ezen próbálunk most mi – szerény eszközeinkkel – segíteni.

Példának okáért bármikor beeshet a szerkesztőségbe egy olyan hír, hogy valahol vidéken egy régi, poros-koszos országutat felújítanak, ráadásul azok közül, amikre eleddig hétről hétre panaszkodtunk, fekáliát, nejlonzacskót fotóztunk rajta. (Illetve kitettük olvasóink fotóit, hiszen kinek van kedve olyan messzire elutazni a csirkés gyorséttermek határolta civilizációból.) Tehát végre megcsinálják, de mégse legyen jó, hiszen semmi örvendezni való nincs semmiben addig, amíg nem az SZDSZ kormányozza újra kidolgozott elméleteik alapján az országot a művelt és világlátott kevesek javára. Az, hogy egy táviroda szenvtelen távolságtartásával beszámolunk az építkezésről, az nem elég, csak Orbán uszályába kergeti a népet, ezt a luxust pedig nem engedhetjük meg magunknak, hiszen mi független, tehát ellenzéki újságírók vagyunk.

Kötelező körök:

PestiSracok facebook image

  • Adatkéréssel fordultunk az építtető felé, de nem válaszoltak e-mailjeinkre (pedig már kettő percre rányomtunk az küldés gombra), valószínűleg valami sumákság van a dologban, valamit rejtegetnek.
  • Megint egy ajándékba kaptunk valamit, EU-finanszírozza a felújítást.
  • A kivitelező konzorcium egyik tagja két évvel ezelőtt részt vett egy olyan csatornázási munkában, amiben konzorciumi partner volt egy állítólag Mészáros Lőrinc ismeretségi körébe tartozó személy kisebbségi tulajdonában álló vállalkozás.
  • Valaki ezzel megint jól fog járni.
  • Az útfelújításra szükség volt, de az időpontválasztás kérdéseket vet fel.

Helyszíni szemle (olvasók által beküldött fotók) alapján:

  • Régebben ennél sokkal több fa és bokor volt ezen a vidéken.
  • A váltakozó irányú forgalom miatt volt aki fél órát állt a hidegben/hőségben.
  • Feleslegesen épült bicikliút, nem is jár erre senki bringával.
    • Nem épül bicikliút, pedig olvasónk szerint rengeteg bringás jár erre.
  • Ausztriában már nem ilyen aszfalttal dolgoznak.
  • A csordavágási bekötőút aszfaltozása nélkül semmit se ér az egész.
  • A közműveket kellett volna kicserélni előtte.
    • Miért az út alatt viszik a közműveket.
  • Nincs zajvédő fal.
    • A zajvédő fal miatt a barnahasú homoki béka nem jut el párzási helyére.
  • Nincs csapadékelvezető árok.
    • A csapadékelvezető árok miatt fákat vágtak ki.
  • Ez a típusú aszfalt esős időben, 2,3 fokra hűlve csúszóssá, balesetveszélyessé válik; mondjuk ki, Orbán ölni fog.

Emelt szint és a könnyed, moralizálós kérdések:

  • Kinek van itt pénze autóra?
  • Az új úton gyorsabban fognak vezetni, emiatt megnő a balesetveszély; mondjuk ki, Orbán gyilkolni fog.
  • A Kétfarkú Kutyapárt és a Momentum Mozgalom önkéntesei negyedannyiból megépítették volna kalákában.
  • Semmi értelme, olvasónk múltkor lefényképezett egy álló buszt.
  • Mennyivel jobban el lehetett volna költeni ezt a pénzt.
  • A 21. században egy ország gazdaság fejlettségét nem az infrastruktúra, hanem a kiművelt emberfők határozzák meg. Románia mind a kettő területen lehagyott, kekörözött minket.
  • Régi, lassan elfeledetté váló robbanómotoros (benzines) autókra épült, pedig a jövőt az önvezető elektromos szárnyasautók írják.

Mesterfokú sejtetések, hallomások és rossz szájíz:

  • Állítólag egy fideszes nagykutyának a környéken lakik a szeretője, továbbá erre jár vadászni is.
  • Az ország legjobb termőföldjét teszik tönkre vele.
  • A növekvő forgalom miatt már nem lehet csak úgy kiülni, elmélkedni, hallgatni a kabócákat.
  • Eddig terjed a NER kreativitása, az ország leaszfaltozásáig, a betonsivatagig.
  • A közmunkásoknak inkább a piacon kellene rendes munkát találni.
    • Nem vették igénybe a környéken dolgozó közmunkásokat, állítólag üzbég szót is hallani a munkások között.
  • Az újrafeldolgozott műanyag és a felhasznált gumiörlemény aránya alatta maradt a Nyugat-Európában megszokott szintnek.
  • Az építkezés miatt állítólag megnőttek a telekárak, rengeteg szegény ki fog szorulni a környékbeli falvakból, ha lecsökken a menetidő.
    • Az építkezés miatt csökkennek a telekárak, mindenki vesztese ennek a beruházásnak.
  • Nem a helyieknek épül, a budapesti agglomeráció fel fogja falni ezt a rusztikus környéket is.
    • Teljesen felesleges ilyen mindentől bejárhatatlan távolságra lévő, zsákfalvas környékre modern utat építeni.
  • Csak a közelgő önkormányzati választások miatt vágtak bele.

Ítélkezési szakasz, amikor a morál teljes erővel lesújt:

  • Késő tavasszal, vagy kora nyáron kellett volna elkezdeni, nem az iskolakezdés idején.
  • Többen rosszul lettek.
  • A környéken értékes vízbázisok vannak.
  • Ez eddig egy csöndes környék volt, hallottunk olyanról, aki pont az építkezés miatt költözött Londonba.
  • Ettől még nem kerülünk közelebb Romániához.
  • Ettől függetlenül a magyarok rosszkedvűek, 10,5 milliónyian már holnap külföldre költöznének.

Levezetés és melankólia (a legfontosabb rész):

  • Miközben hallgatjuk a betonkeverő hangját, közben már eszükbe se jut, hogy alig pár utcányira milyen nyomorban nőtt fel József Attila, és hogy az az utca ma is csak ugyanazt a nyomort kínálja. Csak odafelé vezet tükörsima út, a nyomorból kifelé már semmi; ez a sztráda jelképe a mai, egyenlőtlen, idegengyűlölő, szívét és lelkét veszítette Magyarországnak.

***

Felhasznált irodalom: mérce.hu, Munk Veronika összes, TGM fogalmazásai, Soros-szervezetek kiadványai, a Gólya presszó illata, 444.hu; valamint az ezeket rövidített formában közreadó Sargentini-jelentés.