Havi 750 ezer forintért végzett kommunikációs tanácsadói feladatokat a Volánbusznál Magyar Péter öccse. Magyar Márton ugyanabban az évben dolgozott az állami vállalatnak, amikor Magyar Péter a cég igazgatóságában ült, s mindketten összesen nagyjából nyolcmillió forintot markolhattak fel. De nem a Volán az egyetlen köztulajdonban álló cég, ahonnan mindketten adott esetben nem is kis summához jutottak: miközben Magyar Péter a Diákhitel Központot vezette, testvére az egyik olyan beszállítónál dolgozott, amelynél vaskos túlárazást állapított meg az állami ellenőrzés – írja a Magyar Nemzet.
Ismeretes, Magyar Péter és testvére, Magyar Márton szinte egyidőben dolgozott a Volánbusz Zrt.-nek. Mint kiderült, Magyar Márton 2023. február 1. és 2023. december 31. között állt jogviszonyban a Volánnal. A Magyar Nemzet megtudta, mire vették fel és mennyiért alkalmazták Magyar Péter testvérét az állami vállalatnál. Magyar Mártonnal kommunikációs tanácsadói szerződést kötött a cég, a megállapodás havi 750 ezer forintról szólt. Magyar Márton tehát úgynevezett külső kommunikációs munkatársként több mint nyolcmillió forintra tehetett szert tizenegy hónap alatt. A lap úgy tudja, Magyar Mártont az akkori vezérigazgató vette fel a társasághoz.
Fontos egybeesés, hogy a két testvér lényegében éppen egy időben kapott állást a Volánnál: Magyar Mártonnal 2023 februárjával kötöttek szerződést, Magyar Pétert pedig márciusban nevezték ki a cég igazgatósági tagjává. Nagyjából egyszerre is távoztak: előbbi az év végével, utóbbi november 30-án. További sajátos hasonlóság, hogy a Volánbusznál – kevesebb mint egy év alatt – Magyar Márton nagyjából 8,2 milliót szerezhetett meg, Magyar Péter majdnem ugyanennyit, 7,7 millió forintot – írja a Magyar Nemzet. Azt egyelőre homály fedi, hogy Magyar Márton a havi 750 ezer forintért pontosan milyen munkát végzett, ellenben az már tudható, hogy Magyar Péter hogyan dolgozott a Volánnál a maga havi 945 400 forintjáért.
A Magyar Nemzet ugyanis megismerte az igazgatósági ülések jegyzőkönyveit, ezek pedig arról árulkodnak, hogy a tagságának időszakára eső 12 döntés harmadán Magyar Péter nem működött közre az igazgatóság munkájában. Alig szólt hozzá a témákhoz, szinte mindent megszavazott, miközben akadtak megrázó felvetései. Egy alkalommal lényegében a jegyárak emelése, máskor pedig a vonalbezárások mellett érvelt.
(Magyar Nemzet / Kiemelt kép: Hatlaczki Balázs-PS)
Facebook
Twitter
YouTube
RSS