Feladta a szervezete a küzdelmet annak a kislánynak, aki a vasárnapi Esztergom–Nyerges Rally rendezvényen szenvedett életveszélyes sérülést – közölte Oláh Gyárfás, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) elnöke a Facebook-oldalán. Az áldozatok száma ötre emelkedett.
Mérhetetlen gyász, de ugyanakkor – hallgatva a nyilatkozatokat – düh van bennünk, próbálunk válaszokat kapni a miértekre és a hogyanokra. Nincsenek szavak! Apaként, sportvezetőként a szívem szakad meg, osztozunk a hozzátartozók gyászában!
– fogalmazott.
Mint arról lapunk beszámolt, az Esztergom és Nyergesújfalu közötti versenyen egy Rally2-es Škoda Fabia R5 raliautó eddig tisztázatlan okokból, Lábatlan és Bajót között kisodródott. Az M1 Híradó információi szerint tizenegy embert elsodort, akik közül a baleset napján négyen az életüket vesztették, heten pedig megsérültek. A baleset következtében mentőhelikopterek, mentőautók és egyéb egységek érkeztek a helyszínre. Az Esztergom–Nyerges Rali az ORB2, ORB3 és a Historic mezőnyének idei szezonnyitó versenye volt, amelyet a baleset után a szervezők azonnal leállítottak.
Forrás: Magyar Nemzet; Fotó: MTI/Bodnár Boglárka
Facebook hozzászólás
Bukohill
2024-03-27 at 21:17
polizza 2024-03-27 at 09:15
Ki a felelős akkor, ha a rendezők tisztában vannak vele, hogy képtelenek betartatni biztonsági rendszabályokat?
Klárika
2024-03-27 at 14:37
Miért, ki és hogyan hibás?
Persze, hogy mindenki más csak a károsult nem.
Általánosan ismert dolog, hogy az autósversenyek életveszélyesek lehetnek mind a versenyzök mind a nézök részére. És nemcsak ennyi. különösen és fokozottan életveszélyesek hiszen adott estben a puha élö szervezet ütközik a mesterségesen, szándékosan megteremtett technika általi többszörös eröhatással
Általánosan ismert dolog, hogy az autóversenyek, a rayllik(?) nagyon költséges események.
Tehát,
— egy ilyen rendezvény, hülye nézök miatti leállítása anyagilag nem fedezhetö.
— Egy Nem Állandó Versenypálya sem biztosítható esetleges balesetek ellen.
Vagyis aki oda megy és nem tiszteli a megadott, kiírt ellenjavaslatokat az sajátmaga felelös minden öt vagy hozzátartozóját ért baleset miatt.
Kiemelten azok akik gyereket is magukkal visznek egy halálosan veszélyeztetett helyre.
ERGO
a) vagy egyáltalán nem rendezek meg egy ilyen eseményt. Országos gyászt
elkerülendö. L. a c) pontot.
b) avagy jegyvásárlást csak annak biztosítok, aki aláírja, hogy a
a fentiek, a halálveszély tudatában van és a saját felelösségére tartja tiszteletben a bevezetett szabályzatokat vagy a rendezök általi esetleges útmutatásokat.
c) mindezt annak tudatában, hogy az IT-beli beszámolók szerint,
Magyaro.-n még eddig mindig voltak balesetek (==> ev.sebesült nézök),
az ilyen rendezvények alkalmából. Tehát a magyar közönség felelötlenül
kiemelten és akaratosan veszélyt lenézö keresö, megzabolázhatatlan.
Rideg tárgyilagossággal szemlélve az elkerülhetö tragédiákat. Amelyek majd mindig gátlástalan érzeményekböl származnak.
az elnök már ne szervezzen újabb futamot
2024-03-27 at 11:34
Borzalmas hír, részvét a családnak.
Azért jó lenne, hogy a jövőben már Bognár Gábor elnök ne szervezzen versenyt, aki a hasonlóan tragikus végkimenetel versenyen bekövetkezett halál miatt már korábban felfüggesztett fegyházbüntetést kapott!
Valahogyan több, mint ízléstelen ilyen embernek újra bizalmat szavazni…
garázsvarázs
2024-03-27 at 11:17
A halálbüntetés, mint leg”drákóibb” büntetés, mellett is hajlandó az ember a bűnelkövetésre. Egy ponton túl nem lehet a személyes felelősséget átvállalni a nézőktől. A civil közlekedésben sem szaladgál mindenki után egy rendőr. Az élet bizalmi alapon működik. Minden területen vannak, akik visszaélnek ezzel. Ne mások viseljék ennek a következményeit!
polizza
2024-03-27 at 09:15
A korábbi erről szóló cikkhez hosszú hozzáírást írtam.
Igaz több évtizeddel ezelőtti, de személyes tapasztalataim egy részéről.
Vajon akik olyan nagyon ezen sportok ellen és a versenyeik rendezésében bármilyen szinten résztvevők ellen vannak, voltak már rallyn? Éjjel az erdei murvás úton? Vagy bármilyen más fajta autó-, vagy motorversenyen?
Ismerik a versenyszabályzatot?
Látták már saját szemükkel a nézők viselkedését? Hallották miket képesek egyesek mondani azoknak, akár rendező, akár sportbíró, akár rendőr – réges-régen néhol még munkásőrök is besegítettek, ha jól emlékszem -, akik bármivel a nézőt éppen korlátozót mondanak? Persze nem minden néző! De a hangos kisebbség. Bár a csendes többség sem mindig fogadja meg.
Egyes nézők bizony t@jnak mindenkire, mert saját magukat tartják a legokosabbnak, a mindenhez legjobban értőnek. ÉS! mellette pedig nem rendelkeznek a tetteik – vagy meg nem tett dolgok – következményei felmérésének képességével.
Volt olyan társaság, akik képesek voltak leállni az adott gyorsasági szakasz éppen – látható módon felmatricázott kocsival, a jobb ülésben ülő által az ablakon magasra tartott nemzeti zászlóval, pályát záró és őket a veszélyre figyelmeztető vezetőbírójával is – ráadásul fizikai fenyegető magatartást is tanúsítva – vitába szállni, hogy ők kisodródási szempontból mennyire veszélyes vagy nem veszélyes helyen táboroztak le közvetlenül az úttest – azaz versenypálya – szélére. Kiderült olyan komoly mértékben képesek felmérni a veszélyes kisodródási irányt az adott helyen (ami bármi lehet, egyenes szakaszon is, akár olyan durrdefekt is, amit még a profinak sem sikerül megfognia), hogy arról sem volt fogalmuk hogy melyik irányból melyik irányba haladva lesz a verseny. A pályazárási irány sem mondott nekik semmit, fogalmuk sem volt, hogy mi történik, hogy ki beszél hozzájuk.
De úgy érezték ők a kiszolgálandó tisztelt nézők, őket ne korlátozza senki semmiben, mert nekik joguk van minél csodásabb dolgokat látni.
Az a helyzet, hogy aki életében egyszer elmegy egy ilyen versenyre, ha nem látja be, hogy nem ő ott a leghozzáértőbb, akkor nincs mit tenni.
Betonfalakkal sem lehet megakadályozni, rábeszéléssel, magyarázatokkal, oktatással meg még annyira sem, mert utóbbiak leperegnek.
És eszükbe sem jut a saját egyéni felelősségük, még saját magukért sem, nemhogy másokért.
Érdekes, hogy az F1-ben tudomásul vették, hogy a versenyt csak távolból láthatják, betonfalak, kerítések, biztonsági zónák mögül. Olyannyira, hogy tán a tv-n többet látunk belőle, mint a helyszínen.
(tapasztalat, régi ez is, annyira, hogy itthon már nem is érdekelt még az ingyenes lehetőség sem) Persze a buli, meg a hangulat, a tömeg…….
És még ott is megtörténik, hogy pl. akkora a csattanás a rajt-cél zónában, hogy még komplett kerék, meg egyéb alkatrészek is az ottani tribünön ülők között landolnak.
De olyan betonfalas/kerítéses körülmények többszáz km hosszon, nem biztosíthatók. Ott bizony kell a saját felelősség megléte is.
Persze egy olyan világban, ahol külön figyelmeztetni kell, hogy ,,ne tegye a macskát a mikróba, ha mégis beteszi, ne kapcsolja be………..”
Egyébként nem ide tartozik, de mégis eszembe jut a veronai buszbaleset. Éjjeli utazás. Miért kell éjjeli utazás? Szállásköltség spórolása miatt leginkább.
A baleset után úgy emlékszem hoztak valami tiltó rendeletet az ilyen buszos éjszakai utakkal kapcsolatban. Eszembe jutott pár általam ismert ember, anyukák is, akik majd ha már halványult a borzalom emléke, és nekik többe kerülnek az ilyen utak, és valaki javasolja megint, hogy ugye úgy is lehetne, milyen szavakkal fogják követelni az államtól, hogy ,,…nekem ne írja elő senki, hogy hogyan akarom az utazást, mert az én pénztárcámról van szó!” És sajnos mint számtalan dologgal kapcsolatban bebizonyosodott, az emberek jó része nagyon gyorsan felejt. A fontos dolgokat is.
Bocs, hogy megint hosszú voltam.
Schimre
2024-03-27 at 06:54
Oláh Gyárfás NEM az Autósport szövetség elnöke.
Orientál
2024-03-27 at 00:45
Hát ilyenkor az elkeseredés gyötör.
Orientál
2024-03-27 at 00:44
Hogyha igaz az a hír hogy ott ahol tiltva volt a verseny megtekintése és többszőr elküldték az oda visszamenő versenyt nézőket akkor miért nem hívtak rendőröket és súlyos pénzbüntetést szabtak volna ki a szabályt megsértő nézőkre.
T.rex
2024-03-27 at 00:11
Még kell mondjam , nagyon szíven ütött hogy meghalt a kislány (gondolom,vagyunk még akik így érzünk ..), reméltem túléli…
T.rex
2024-03-27 at 00:05
matrix / Nem a szülők felelőssége volt hogy meghalt a kislány! Lejjebb erről beszéltem!, Drákói rendszabályokat kell hozni,azokat maximálissan be kell tartani (pálya bejárás,független biztonsági verse bírók),ha ezek után nincsenek meg a feltételek,mert a közönség alkalmatlan a szabályokat betartani,le kell fújni a versenyt!!
T.rex
2024-03-26 at 23:55
Düh meg a fájdalom, meg a tehetetlenség! Nem nekrologot akarok írni! Addig amíg drákói szabályrendszert nem vezetnek be és azt nem tartatják be, akármilyen módon,addig lehet vinni a virágokat , mécseseket az emlékezőhelyre!Ez a kislányt nem hozza vissza, meg az anyját sem!Oláh Gyárfásnak elhiszem a drámai szavait, egyben megkérdezném tőlle, hogy mikor lesz a következő rally verseny és készült-e gyászbeszéddel?Ha nem tudják foganasítani a drákói rendszabályokat(mondjuk a nézők miatt), fújják le a picsába az egész versenyt!!
Vízöntő
2024-03-26 at 22:55
Az első cikkek egyike szerint a helyszínen elhunyt nő lánya volt!
Mint megemlékezett a tv, napra 40 éve volt egy szintén tömegbalesettel záruló hasonló verseny.
40 év alatt mit tettek a nézők biztonságáért?
Mutattak egy táblát – egyszer – valamelyik csatornán, a felirata a magánterületre való belépést tiltotta.
A rendezőkre milyen előírások vonatkoznak, milyen szintű biztonsági követelményeket kötelesek teljesíteni?
Vannak egyáltalán a terület lezárására vonatkozó előírások? Vagy az csak a pálya közúti szakaszára vonatkozik, de a forgalom elől!
Tehát milyen előírások védik a nézők biztonságát, amelyek teljesítése nélkül nem indítható el a verseny?
egon samu
2024-03-26 at 21:52
Lövészversenyen meg a céltábla elött állva élvezik az akciót.
Mert ugye oda sem mehetnek nézök…
Remélem a versenyzöpáros kap pszichológiai támogatást. Mert ök csak versenyeztek…
matrix
2024-03-26 at 21:47
Sajnálatos….
A szülök felelősége volt
Gullwing
2024-03-26 at 21:35
Szomorú…..
A szülök felelősége, hogy a nézők elől elzárt területre vitte, engedte a gyerekét…..