A BMW debreceni gyárának építése az elmúlt tizenkét év sikeres magyar gazdaságpolitikájának jelképe, a mintegy 400 milliárd forintos beruházással több mint ezer új munkahely jön létre a városban – jelentette ki Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter szerdán.
A minisztérium közleménye szerint a tárcavezető az ünnepélyes alapkőletételen arról számolt be, hogy a német autógyártó telephelyén eddig infrastruktúra-fejlesztés zajlott, most viszont megkezdődik a tervezett épületek építése. Tájékoztatása szerint az üzemben évi 150 ezer járművet fognak előállítani, 2025-ben pedig megindul egy vadonatúj, tisztán elektromos platformra épülő modell gyártása, amely még nem szerepel a márka kínálatában. Beszédében az építkezés megkezdését mérföldkőnek nevezte a magyar gazdaság gerincoszlopának számító autóipar szempontjából. Arról számolt be, hogy a BMW korábban egyfajta „láthatatlan autógyárként” működött Magyarországon, ugyanis beszállítói lánca keretében ötvennégy, összesen csaknem tízezer embert foglalkoztató magyar cégtől vásárolt alkatrészeket.
Azonban 2018-ban világossá vált, hogy ebből a láthatatlan gyárból egyszer látható gyár is lesz, amely nemcsak Debrecen és Kelet-Magyarország, hanem az egész magyar autóipar életében jelent egy igazi mérföldkövet
– fogalmazott. Szijjártó Péter szerint ebben benne van a magyar gazdaság elmúlt tizenkét éves sikertörténetének egésze.
Benne van, hogy Európában sereghajtóból éllovassá váltunk, hogy a pénzügyi csőd szélén vergődő országból az egyik leggyorsabb növekedést felmutatni tudó gazdasággal rendelkezünk. Benne van, hogy a 12 százaléknál is magasabb munkanélküliség mára rekordszintű foglalkoztatássá változott, hogy a feketegazdaságot tápláló progresszív adórendszer helyett egykulcsos adót alkalmazunk, amely azt jelenti, hogy aki dolgozik, az mindig előre is tud menni. És benne van az is, hogy bár csak a 95. vagyunk lakosságszám szerint a világon, mégis a 35. legnagyobb exportteljesítményt tudjuk felmutatni
– mondta. Hozzátette: vitán felül áll, hogy Magyarország az európai kontinens egyik legvonzóbb beruházási környezetét tudja kínálni a vállalatok számára, egyebek mellett a képzett munkaerő és az európai szinten is kivételes politikai stabilitás miatt, amely garantálja, hogy
amit megígérünk, az úgy is lesz.
A miniszter aláhúzta, hogy Európában Németországon kívül egyedül Magyarországon lesz mindhárom nagy német prémium autóipari vállalatnak gyára. Rámutatott, hogy hazánk világszinten is éllovas az elektromos autóiparra történő átállásban, és a BMW-gyár megépítésével az ország pozíciója még tovább erősödik.
Szijjártó Péter végül szerencsés fejleménynek nevezte Magyarország szempontjából, hogy Oliver Zipse lett a BMW Csoport elnök-vezérigazgatója, akivel a kapcsolatát barátinak nevezte, miután ő vezette korábban a vállalat tárgyalási delegációját, és a két éven keresztül zajló egyeztetésekről egyetlen mondat sem szivárgott ki. Kitért arra is, hogy a márka tavaly, 16 százalékos növekedéssel értékesítési rekordot döntött Magyarországon.
Forrás: MTI; Fotó: Facebook
SRS
2022-06-01 at 16:16
@Orientál2022-06-01 at 15:42
Ha egy ház első emelete és a tetőszerkezet recseg-ropog, nem a tetőt kell nézni. hanem az alapot, mert az van elbaszva!
A magyar politikában is a mai állapotot megalapozó 45 éves kommunista diktatúra történéseit, és a gengszterváltást kell megvizsgálni, ha azt akarjuk megtudni, hogy miért kerülhetett egyáltalán hatalomra az Apró-Gyurcsány klán, és miért került a mai bíróság a Szaros Gyurkáék és a korrupt Brüsszeliták hálójába (már 1990-ben is a hálójukban voltak!), és miért nem lehet őket lecserélni!
Ungarn über alles !
2022-06-01 at 15:51
Petya ! többnyire minden oké – de most már egy-két cukorgyárat, meg konzervgyárat is avathatnál !
…már ha kiadja az időbeosztásod
Orientál
2022-06-01 at 15:48
…. EU bírói no ezek miatt tetették vissza a kádárista libsi bíró elvtársaikat.
Orientál
2022-06-01 at 15:47
SRS Nézzed meg a most dk-s egyébként jogot vézett Czeglédy kollégajukat a bíró elvtársai ahogy védik az egymás utáni lemondásukkal ,és azzal az indokkal 1 évet áll a felelősségre vonása Czeglédinek hogy az kinevezett bírónak fel kell készülnie. Tudod? Egy csorda egy banda az egy akolban.
Orientál
2022-06-01 at 15:42
SRS Inkább azokat a bírókat és kúriásokat kérdezgesd mint akiket Soroséknak sikerült kegyetlenül megpuhítaniuk mert övéké az utolsó szó ,tehát ők törnek pálcát mindenki felett aki eléjük kerül. És nem a Köztársasági Elnök Asszony akitől függetlennek kell lennie minden bírónak és kúriásnak. Bezzeg Soroséktól és Gyurcsányéktól egyesek…….. .
Logikus
2022-06-01 at 15:39
SRS
igen, tehát adtak a sz@rnak egy pofont… 😀
Nálam a svédek nem mérvadók …
SRS
2022-06-01 at 15:02
Orientál
Én inkább az ügyészséget és a Bíróságot, az AB volt elnökét és köztársasági elnököt kérdezném meg, hogy 1988-1998-ig miért volt szabad a gengszterváltó elitnek tönkrebaszni és szétlopni a magyar gazdaságot, a teljes magyar belkereskedelmez, szétverni a cukortermelés és a napraforgó olaj termelést, meg szétlopni a magyar nemzeti vagyont, amit az IMF 180 milliárd $-ra mért fel, és ezért miért nem csaptak le a mai napig senkit egy nagy szívlapáttal!
Gyurcsány atyád csak egy káros következménye ennek a folyamatnak, mert az ország szétkúrásával feltette az i-re a pontot!
SRS
2022-06-01 at 14:56
Logikus
A nagyon környezettudatos svédek ezt a problémát már megoldották! Minden elektromos autós csomagtartójában van egy gázolajjal üzemelő elektromos generátor, és ha lemerül az akkumulátoruk az országút szélén, akkor beindítják a generátort és feltöltik! Hihihi
Orientál
2022-06-01 at 14:54
SRS Szerintem ezzel a kérdéseddel forduljál inkább az országot elk*ro na meg átku*ó Gyurcsányodékhoz ,mert hogy lehet az hogy miattuk 1 millió emberrel kevesebben dolgoztak ,holtt azt hazudták hogy dübörgött a gazdaság ,kérdezd meg Gyurcsányodéktól azt is hogy miért ku*tak ide a népre 20 milliárd eu-ró hitelt.? Te Gyurcsányod lopta el a 13.ik havi nyugdíjt és fizetést.
Logikus
2022-06-01 at 14:46
SRS
Ha, normálisak vagyunk, soha nem veszünk ilyet. Vegyék csak a hibbant nyugatiak. Gondolj csak bele egy kicsit, hogy télen pl, ha hófúvás miatt torlódás van az úton és meg kell állni az autóval, attól még a fűtésnek mennie kell, ami szintén árammal megy, aztán mire tovább indulhatnál, már le is merült az autó. Ha ez nem lenne elég, akkor ad1) nem mindenhol lehet feltölteni ad2) A töltés is rengeteg időbe kerül…
Én soha nem fogok venni elektromos autót még ha tudnék akkor sem. Sokkal megbízhatóbb a benzines vagy gázolajas, netán hibrid autó.
SRS
2022-06-01 at 14:36
Ez tényleg jó, de mikor lesz elérhető ára egy elektromos autónak a minimálbéresek és az átlagnyugdíjasok számára?
Vagy az nem cél?
Logikus
2022-06-01 at 14:25
Csak nyitná már meg minél hamarabb a gyár a kapuját a munkások előtt!
Ha van munka és egészség, akkor minden van. Ha nincs munka sem egészség, akkor semmi sincs!