A magyar turizmus erős lábakon áll, nincs kitéve a külföldiek utazási szokásainak, mivel stabilan bővül a belföldi turizmus, amelyhez az idén minden korábbinál jobban hozzájárul a kedvezményes adózású Széchenyi Pihenőkártya. A három kibocsátó banknál Szép-kártyával rendelkező munkavállalók számára több tízmilliárd forintnyi feltöltés érkezett eddig, jelentősen meghaladva az előző évek forgalmát – írja a Magyar Nemzet.
Szerencsésnek és stabilnak mondható Magyarországon a turizmus összetétele, mivel a vendégforgalom körülbelül felét a külföldről érkezők, felét pedig a hazai turisták adják. Dinamikusan nő a belföldi turizmus, amelynek növekedése mutatja, hogy a magyar gazdaság jól teljesít: az embereknek több pénzük van – vélekedik a Magyar Turisztikai Ügynökség annak kapcsán, hogy a Széchenyi-pihenőkártya az idén minden korábbit meghaladó mértékben járul hozzá a belföldi turizmus bővüléséhez. Ebben az évben példátlanul magas a felhasználás: az adókedvezményeknek köszönhetően július végéig tavalyhoz képest duplaannyi, 145 milliárd forint feltöltés érkezett a Szép-kártyákra, míg 2018-ban 72 milliárd forint volt ez az összeg. A hazai szállodákban realizált Szép-kártya-forgalom az első hét hónapban 13 192 millió forint volt, ami a tavalyinál 28,2 százalékkal volt nagyobb. Az MKB Bank a lap megkeresésére ismertette, hogy augusztus végén a Szép-kártya felhasználása szempontjából az év legjelentősebb időszaka lezárult, amikor az MKB pihenőkártyáira érkező munkáltatói juttatások összege és a kártyahasználat is jelentősen nőtt.
A nyári szezon végéig a bankkal Szép-szerződést kötő több, mint 200 ezer ügyfél kártyájára a tavalyi év azonos időszakához képest 74 százalékkal több munkáltatói juttatás érkezett, amelynek összege megközelíti a húszmilliárd forintot
– közölte a pénzintézet, hozzátéve, hogy a kártyákkal bonyolított tranzakciók száma erre az évre már elérte a négymilliót, a költések összege pedig a nyolcadik hónap végéig közel 15 milliárd forintot tett ki. A kormány 2018-as kafetériaváltoztatásai miatt jelentősen növekedett a Szép-kártyával történt vásárlások darabszáma és összege is: a 2018-as adatokhoz viszonyítva idén több, mint másfélszeresére nőtt a pihenőkártyás vásárlások értéke – ezt már a harmadik kártyakibocsátó bank, a K&H közölte a Magyar Nemzettel. Megállapították: a költések aránya valamennyi alszámlán hasonlóan nőtt, a legnépszerűbb ugyancsak a vendéglátás volt idén, ami a korábbi évekhez hasonlóan a költések 70 százalékát teszi ki.
Forrás: Magyar Nemzet; Fotó: termalonline
Facebook
Twitter
YouTube
RSS