
A főváros vezetése elkötelezett amellett, hogy a jelenlegi belvárosi “autópályák” helyett újjáéledő sugárutak legyenek Budapesten, ezért a városlakók, gyalogosok és kerékpárosok érdekeit szem előtt tartva újítják meg a Váci utat, a Bajcsy-Zsilinszky utat és az Üllői utat – jelentette be a főpolgármester pénteken Budapesten. Ez azt jelenti, hogy aluljáró helyett zebrák lesznek, a buszsávokból kerékpárút lesz, több felüljárót pedig lebontanak a tervek szerint. A káosz garantált, a végeredmény kérdéses.
Online is követhető sajtótájékoztatóján Karácsony Gergely elmondta: lassan befejeződik a 3-as metró felújítása, és szeretnék kihasználni az átépítés nyújtotta “történelmi” lehetőséget, ezért a kerületekkel, szakmai szervezetekkel egyeztetve kidolgozták az érintett városrészek fejlesztésének koncepcióját. Közölte, a cél az, hogy a jelenleg “városi autópályaként” működő utak közlekedési jelentősége megmaradjon, miközben a minőségi élettér kialakításával “visszatérjen az élet” az utcákra.
Aluljáró helyett zebra
A főpolgármester elmondta, a fejlesztéseket európai uniós forrásból – több ütemben – 2030-ig szeretnék megvalósítani. Hozzátette, a fejlesztés része, hogy az érintett utakon új gyalogátkelőket alakítanak ki, mert “nem lehet az aluljárókba száműzni az embereket”.
Kerékpársáv lesz a buszsávból
Megjegyezte: a metrópótláshoz kialakított buszsávok révén csökkent a belvároson átmenő forgalom, a város alkalmazkodott ehhez, de ha visszaadnák ezeket a sávokat az autósoknak, akkor a forgalom a jelenlegi duplájára nőne. Ezért uniós forrásból ott, ahol lehet, kerékpársávvá alakítják ezeket a buszsávokat, így a Váci úton kifelé a Dózsa György útig, az Üllői úton pedig a Kálvin tér és a Népliget között.
A tervek között szerepel, hogy ahol lehet, a dízelbuszokat trolibusszal váltják ki, a 9-es buszt Kőbánya-városközpontig meghosszabbított 72-es trolibusz váltaná ki. Szándékuk a zöldterületek növelése is a fővárosban, ennek részeként újul meg a Városháza park.
Felüljáróbontásba kezdenek
A főpolgármester közölte: abban nincs politikai vita, hogy a népligeti és a Nyugati téri felüljáróra hosszú távon nincs szükség, azok rontják a városképet, rossz műszaki állapotban vannak, és olyan forgalmat hoznak létre, amit a belváros nem tud levezetni. A tervek szerint ezeket 2026 után elbontják.
Karácsony Gergely elmondta azt is, tervezik a Bajcsy-Zsilinszky úti villamos visszaépítését, és a villamosok összekötését a Lehel tértől a Deák térig, így Újpesttől a XI. kerületig fonódó villamoshálózatot lehetne létrehozni a pesti oldalon, olyan átszállási lehetőségekkel, amelyek sok százezer ember életét könnyítenék meg.
Kiemelte: ez egy olyan jövőkép, amely minden budapesti érdekét szolgálja, egyben visszaadja a 150 éves Budapest méltóságát, “ahol nem az autópályák találkoznak, hanem az emberek találkoznak”.
Megjegyezte, a cél az, hogy – ahogyan a Blaha Lujza téren a felújítás után – visszaköltözzön az élet oda, ahonnan az elmúlt évtizedek hibás döntéseivel száműzték.
A belső kerületek tervét is ismertették
Soproni Tamás (Momentum-DK-MSZP-Párbeszéd-LMP), Terézváros polgármestere a VI. kerületet érintő fejlesztésekről szólva ismertette: tervezik a Nyugati tér és környékének “feltámasztását”, a többi között gyalogosátkelők építésével, a felüljáró elbontását, az aluljáró megújítását. A Nyugati pályaudvar és a Váci út közötti, jelenleg buszvégállomásként használt tér helyén parkot alakítanának ki, a Ferdinánd híd és az Eiffel tér közötti rozsdaövezetben pedig létrehoznák a Podmaniczky parkot.
Niedermüller Péter (Momentum-DK-MSZP-Párbeszéd-LMP), Erzsébetváros polgármestere a VII. kerületről elmondta: hozzákezdtek a forgalomcsillapításhoz, korlátozzák az átmenő forgalmat a tisztább levegőjű, élhető kerületért. Felújítják a Klauzál teret, és duplájára növelik a téren a zöldfelület arányát.
Pikó András (Momentum-DK-MSZP-Párbeszéd-LMP), Józsefváros polgármestere azt mondta, a VIII. kerületben megkezdték a forgalomcsökkentést, fizetőssé tették a parkolást. A fejlesztések nyomán kis park létesül a Klinikák metrómegállónál, növelve a kerület kevés zöldfelületeit, az Üllői út környékén pedig tisztább lesz a levegő, és szeretnék, ha a 9-es buszt trolibusz váltaná ki. Kiemelte: a metrófelújítás miatt a 72-es trolibusz az Orczy térig, a 83-as pedig a Népligetig járt, és “elképesztő sikerük van” ezeknek a járatoknak.
Reiner Roland, Ferencváros alpolgármestere a IX. kerületet érintő fejlesztésekkel kapcsolatban elmondta, radikálisan át fog alakulni az Üllői út képe a Határ út és a Kálvin tér között, a Pöttyös utcai és az Ecseri úti metrómegállónál zöldebb, rendezettebb teret hoznak létre, és biztonságos kerékpársávot alakítanak ki az út egy szakaszán. A népligeti felüljáróról azt mondta, annak elbontása “reális és kívánatos alternatíva”.
Forrás: MTI, fotó: Horváth Péter Gyula/PestiSrácok.hu
Kelemen László
2023-03-25 at 13:04
Kamugeri egy lankadt fasz !
De mèg idióta is !!!!
bb2
2023-03-25 at 12:52
A városházán ezentúl csak NÉGYLÁBÚ szamarakat szabad alkalmazni! Azok jobban tudnak közlekedni.
Orientál
2023-03-24 at 19:27
Karácsony együtt a balliberális és zöld elvtársaival együtt csal a fővárosiak milliárdjaikat nyúlta le. Mint ahogy a biciklisávjaival csak a belváros levegőjének a szennyezését fokozta és az ott gépjárművükkel közlekedő emberek idejét rabolta mindmáig a közlekedési dugókkal.
Királytigris
2023-03-24 at 18:36
Remélem ebből az örültségből nem lesz semmi, mert jővőre ezeket a degenerált f…kat elzavarják a választók!
Sanya
2023-03-24 at 18:22
A zebránál akkor is meg még kell állni
mert zöld hullám sem korlátlan
A szembe sávnak is működni kell
Gelgej génselejt és hasonló kretén társai
2023-03-24 at 18:18
Karácsony fővárosi tanácselnök [email protected] elvtárs!
Igen, a káosz garantált, a végeredmény kérdéses, de te tróger teljesíted a guruló dollárokat juttató nyikhajok szigorú elvárásait.
Ennek a szarházi fővárosi tanácselnöknek a haveri körébe tartozó Mobilissimus Kft. már Szentendrén is tervezett forgalomlassító sztrájkot, amit a helyi órásmester tanácselnök már örömmel befogadott és 3,7 milkát már le is pengetett élén a harmadik, maszopos alpolgármester nőimitátor aljadékkal.
Jövőre teljes erővel kivágni az aljas gazember Gelgej elvtársat és a baloldali génhulladék származású idióta polgármester-gyerekeket mindenhonnan, kellő felelősségre vonó meghurcolással…
Mindenütt csak bajkeverők ezek a kisstílű, szarházi trógerek!
Háááát?...
2023-03-24 at 17:32
És a most őtanyázó autósok biztos az,hogyellenefognak szavazni?…
lyukas zokni
2023-03-24 at 17:19
Sanya
2023-03-24 at 16:52
mondjuk működhetne reggel a belváros felé, este meg kifelé.
Sanya
2023-03-24 at 16:52
Gézának üzenem a zöld hullám egyszerre
csak egy irányba működik
proton
2023-03-24 at 16:26
bl-hez
“Jön a hajléktalan jön a drogos, jön az elmebeteg, jön az aberrált” és mint agresszív kisebbség kiszorítja a közösségben lézezni képes többséget.
Igen a hasonló a hasonlónak örül. Tehetségtelen deviánsok egymás között, akik “különlegesnek” nevezik magukat.
Világszerte.
“Csak láncot érdemel e csőcselék,
Mely érzi, hogy te születél uráúl.
Ki nemesebb vagy, mint ők összevéve,
S megöl, megöl, hogy lábadhoz ne essék.” /Madách/
ibolya
2023-03-24 at 15:12
Remélem 2026 -ban ez a normalatlan valahol máshol lesz! Néha ha megszólal legszívesebben egy szivlapattal meg kellene csapni.Mit képzel magáról ez a kretén?
Mária néni
2023-03-24 at 14:47
Öt év volt, hogy valamit is felmutassanak, most pedig 2026 ig
tervezgetnek. Hitelét vesztett Budapesti vezetésnek mennie kell.
Béla
2023-03-24 at 14:28
Gondolom minden aluljáró helyén épült zebránál önkéntesek vigyázzák az átkelő gyalogosok életét. Érdekes, hogy a magasságos eu csak olyan útfelújításokat támogat, ahol a sorompós átkelőket szinteltolásos átkelőkké alakítják a biztonság miatt. Budapesten az agyhalott semmirekellő balfa.ok pedig pont az ellenkezőjét teszik. Persze a mi érdekünkben.
Géza Kékazég
2023-03-24 at 14:24
Az aluljárók megszűntetését támogatom. Megfelelő zöldhullámmal a zebrák nem lassítják az autóforgalmat.
bl
2023-03-24 at 14:04
Bolond lyukból bolond szél. Az aluljáró jó hely volt a 70-es években, egy jó közösségi hely is volt valamikor, most már nem lehet belőle olyat csinálni, mert jön a hajléktalan, jön a drogos, jön az elmebeteg, jön az aberrált. Hasonló a hasonlóhoz idomul, a város pedig a városvezetőhöz. Hehehe. Nem kellene hagyni, hogy elmebetegek diktáljanak.