Az a mókás az egészben, hogy a teljesen beborult zöld aktivistákat és a mindent betiltani akaró puritánokat, pláne az egészhez ideológiai alapot gyártó muciológusokat a magánrepülőző milliárdosok finanszírozzák. Így jártak (megint) történelmileg.
A magánrepülőgépeknek a közösségi oldalakon jól követhető útjai egyre nagyobb felháborodást váltanak ki Franciaországban a károsanyag-kibocsátás miatt, miközben a kormány visszafogottságra kér mindenkit az energiafogyasztásban. Az illetékes miniszter szabályozná, míg az ellenzéki Zöldek betiltanák a magánrepülőket – adta hírül hétfőn a Le Monde című napilap.
Az éghajlatváltozás nyári következményei (a kánikulai időszakokat követő heves viharok) hetek óta olyan éles közéleti vitát váltanak ki a legvagyonosabbak magánrepülőgépeinek károsanyag-kibocsátásáról, hogy a kormány is szükségét érezte állást foglalni a kérdésben. Clément Beaune közlekedési miniszter egy hétvégéi lapinterjúban jelezte, hogy támogatná a magánrepülőgép-utak szabályozását.
Léteznek sürgősségi indokok vagy gazdasági kötelezettségek, de nem lehet egy kényelmes egyéni közlekedési mód (a magánrepülőgép), miközben az (Emmanuel Macron) elnök által kért általános mozgósítás (az energiatakarékosságot illetően) mindenkitől erőfeszítést vár el”
– fogalmazott a Le Parisien című napilapnak a miniszter, aki szerint a magánrepülőgépek „a kétsebességes erőfeszítés jelképévé váltak”.
A lap értesülése szerint a tárcavezető nem zárta ki a magánrepülőgép-utak megadóztatását. A francia köztévé érdeklődésére a közlekedési minisztérium jelezte, hogy “a magánrepülőgépek betiltásáról nincs szó, miután az üzleti repülés jelentős gazdasági szektort képvisel Franciaországban”. A tárca azt szeretné, ha európai szintű szabályozás születne a kérdésben.
Julien Bayou, az ellenzéki Zöldek főtitkára a France Info hírrádióban hétfőn üdvözölte, hogy a téma a politikai közbeszéd részévé vált, de „sokkal határozottabb intézkedéseket” sürgetett.
Egy magánrepülőgép arányosan tízszer jobban szennyez, mint egy kereskedelmi repülőgép. Elérkezett az idő, hogy kitiltsuk őket, mert szó szerint megmérgeznek minket”
– fogalmazott a pártvezető. Szerinte az adóztatás nem elégséges megoldás.
Ha adót vetnénk ki, például 15 ezer euró mértékűt, az még a zsebpénzét sem közelítené meg ezeknek az embereknek”
– mondta nem kormányzati szervezetek adatait idézve, amelyek szerint a magánrepülőket rendszeresen használók átlagvagyona 1,3 milliárd euróra tehető.
Több Twitter-fiók is hozzájárult a probléma érzékeléséhez, mindenekelőtt az Elonjet, amely a közösségi oldalon a Tesla elektromos autógyártó vezérigazgatójának, Elon Musknak minden magánrepülőgépen megtett útjáról számot ad. A fiók létrehozója, az amerikai Jack Sweeney több ilyen fiókot is létrehozott, amelyeken egyebek között, a Meta tulajdonosának, Mark Zuckerberg és más milliárdosok útjait is nyomon követi.
A légiközlekedés a világ szén-dioxid-kibocsátásának 2-3 százalékáért felelős, de a Transport and Environment nevű szervezet májusban közzétett jelentése szerint a magánrepülőgépeknek az utasonkénti karbonlábnyoma 5-14-szer nagyobb a kereskedelmi járatok utasainak karbonlábnyománál, és ötvenszer magasabb a vonaton utazókénál.
MTI
obsitos
2022-08-23 at 17:28
Thomas More (Morus Tamás): Utópia
Még megvalósul néhány fejezete !
Habcsók
2022-08-23 at 11:50
Már régóta sejtjük, de most már biztosak lehetünk benne, hogy az emberiség pusztulását saját hülyesége fogja okozni. Ez a per az emberi hülyeség egyik mérföldköve.
mutant pig
2022-08-23 at 07:18
Úgy irigylem az ilyen első világbeli problémáikat.
bl
2022-08-23 at 06:30
Gréta vitorláshajóval ment Amerikába, mert a karbonszálas ritkán használt vitorláshajónak nincs. Hehehe. Visszafelé repülővel jött, mert arról már nem tudósított a média. Vagy a Cseh-Donáth páros is vonattal ment Brüsszelbe, mert annak kicsi a lábnyoma, visszafelé meg képesek voltak megfenyegetni a légitársaságot, hogy késett a repülőjárat, ezért uniós szabályozást fognak javasolni, hogy jobban büntessék meg őket ilyen esetekben. A kommunista-jóember ennyire lát előre. Ész=0; Hisztéria=végtelen.
khm
2022-08-23 at 06:24
És akkor az ottani hatházi félék,mivel leplezik le az ottani gazdag emberek “harckocsijait”? 🙂
Patriot
2022-08-23 at 00:18
Timmermans népírtónak meg a metánnal van baja. A holland gazdák majdnem karóba is húzták a gazembert miatta! Egyenlőre megúszta zöld disznó.
hupa
2022-08-22 at 23:23
Ja, tíccsák be! Repülőút helyett, egy nedves kendővel törűljék le magukat!:))))))))))))))
sanyó
2022-08-22 at 22:14
Na, Hadházy mi lesz a magánrepülőddel, mehet a kukába?
tarcsa
2022-08-22 at 22:04
Rögtön belevehetnék a fapados járatokat (röhej, hogy olcsóbb egy út Londonba, mint Zalaegerszegre) és a városnyi méretű hajókat is. Azok kizárólag a környezet tönkretételét szolgálják. Ugyanezeket a szolgáltatásokat egy normális szállodában is biztosítják.
Gottwald Zsolt
2022-08-22 at 20:24
Igen, egy melegedési idöszakban vagyunk, ugyanakkor volt màr ilyen többször is, söt sokkal durvàbb és hevesebb. (7000-8000 évvel ezelött, vagy a romaiak idején)
A szén dioxid meg olyan rohadt alacsony szinten van (420-430 ppm), ami gyakorlatilag földtörténetileg egyedülàllo.
Jellemzöen 2-5-10-szer magasabb értékek voltak jellemzök, pedig hol volt akkor még az ember, meg gyuri bà…
na4
2022-08-22 at 19:26
A széndioxid nem káros. Az élet egyik legfontosabb gáza, mert a fotoszintézis révén a növények ennek segítségével állítják elő a létfontosságú oxigént, amit belélegzünk. Ezt már az általános iskolában oktatják. Meg kell állítani végre a sötétzöld ámokfutást! Hagyják békén szerencsétlen széndioxidot! Meg lehet nézni mit eredményezett a klímahörgés itt Európában: teljes energetkai káoszt. Húzzanak a sunyiba!
Papa Lima Papa
2022-08-22 at 19:16
Jóléti társadalmak kényes prioritásai… Csak azt nem értem, hol van Gréta? Vagy talán van annyi esze, hogy a szelektív cirkuszát finanszírozó milliárdosoknak nem szól be…?