Négyen meghaltak, amikor egy vonat és egy személygépkocsi ütközött össze a 7345-ös számú úton. A rendőrség tájékoztatásából kiderül: eddig tisztázatlanok a baleset körülményei. A Veszprém megyei hírportál értesülései szerint a helyszínre több mentőautót és egy mentőhelikoptert is riasztottak. A Mávinform a közösségi oldalán közölte, hogy egy sebesvonattal ütközött az autó. A tájékoztatásuk szerint a balesetkor a fénysorompó jól működött, tilos jelzést mutatott.
A közúti közlekedési baleset január 1-jén reggel kilenc óra körül Tapolca közigazgatási területén, a 7345-ös számú úton történt, eddig tisztázatlan körülmények között. A rendőrség tájékoztatása szerint egy vasúti átjáróban történt a tragédia, amikor összeütközött az ott közlekedő vonattal egy személygépkocsi. A balesetben az autóban utazók közül négyen meghaltak, egy embert életveszélyes sérüléssel szállítottak kórházba. A Veszprém megyei hírportál értesülései szerint a helyszínre több mentőautót és egy mentőhelikoptert is riasztottak. Mint írják:
Információink szerint négy 17-20 év közötti fiú halt meg a balesetben, egy 17 éves lány pedig életveszélyesen megsérült, mindannyian sümegi, illetve csabrendeki lakosok. A vonat Tapolcáról Balatonfüred felé közlekedett, a fiatalok autója pedig Nemesgulács felől érkezett a vasúti átjáróhoz.
A balesethez a badacsonytomaji hivatásos, a tapolcai önkormányzati és a tapolcai önkéntes tűzoltók érkeztek ki, akik a súlyos sérültet feszítővágóval szabadították ki a gépkocsiból. A rendőrök a baleset miatt teljesen lezárták a 77-es főútról Kisapáti felé vezető utat.
A Mávinform a közösségi oldalán közölte, hogy egy sebesvonattal ütközött az autó. A tájékoztatásuk szerint a balesetkor a fénysorompó jól működött, tilos jelzést mutatott. A vonaton senki sem sérült meg. A helyszínelés végéig szünetel a vonatforgalom Tapolca és Badacsonytördemic-Szigliget állomások között, emiatt ezen a szakaszon pótlóbusz közlekedik. A balesetben érintett vonat utasait a katasztrófavédelem segítségével szállítják át – közölte a MÁV.
Police.hu/PS, fotó:Napló/Kovács Erika
Warlord
2022-01-02 at 13:17
Természetesen a nevem, Warlord.
Melléütöttem.
Warloed
2022-01-02 at 12:54
Az egész magyar KRESZ egy rakás sz@r. Túlbonyolított katyvasz.
Már az is röhej, hogy KRESZ oktatás csak bizonyos járművek vezetőinek van. Miért, a többiek nem ugyanabban a forgalomban vesznek részt?
Itt is többen hiányolják a félsorompót. Miért? A piros lámpa nem elég? Lámpás kereszteződésekben sincs sorompó. Felelőtlen, figyelmetlen közlekedők vannak.
Nagyon sajnálom a közlekedési balesetben elhunytakat, de az ilyen baleseteknek nem lenne szabad bekövetkezni. Van egyszer egy hibázó résztvevő, meg egy szabályosan, de figyelmetlenül vezető, aki késve reagál a veszélyre. Nap, mint nap látom, hogy valaki benézi az előzést. A szemből érkező, szabályosan haladó nem húzódik le, nem fékez, dudál. Ha nincs szerencséje, akkor meghal. Ne dudáljon! Ha kell, akkor menjen le az árokba. Az is kisebbet üt, mint a szemből becsapódó autó.
A vasúti átjárók, meg hiteltelenek. Nagyon sokszor tapasztalható, hogy a lámpa pirosra vált, és akár 5-10 percig nem történik semmi. Sokkal komolyabban vennék az emberek, ha pirosra vált a lámpa, akkor 1 percen belül megérkezne a vonat is. Sok olyan vasúti átjárót ismerek, hogy már akkor pirosra vált a lámpa, amikor az 1 km-re lévő állomásra beáll a vonat. Leszállás, felszállás, elindulás, eközben a tilos jelzésnél hosszú percek óta áll a közúti forgalom.
Sokaknak, és sok mindennek kéne változni, hogy kevesebb halál legyen az utakon.
Nézzük_magát_a_dolgot
2022-01-02 at 11:58
Rettenetes kár a fiatal életekért. De miért van az, hogy a fiatalokban egye kevesebb a felelősségérzet, könnyebben rá lehet arra venni őket, hogy gyorsulási versenyt játsszanak zsúfolt városban, mint arra, hogy figyeljék a közúti jelzéseket? Talán túl sok olyan videojátékot játszottak, ahol 2 fejlövést még túl lehet élni, csak a harmadiknál van game over? Ha egy fénysorompó működik, a pirosra váltás után bőven van arra időköz, hogy a jármű megálljon előtte. Ha meg az orrom előtt 5 méternyire vált pirosra, akkor nem kell ráfékezni, bőven van idő még átgurulni. Nem lehet minden útmenti fa törzsére dunyhát kötözni, hogy az árkot átugrató jármű puhának ütközzön.
ingyen
2022-01-01 at 23:09
Első számú bűnös, az aki ilyen lehetetlen kereszteződést engedélyezett mozgó sorompó és hosszabb előzetes ráfutás nélkül!!!
Fekete medve
2022-01-01 at 21:49
Fénysorompó mellé félsorompó! Sajnos naponta fordul elő a MÁV hálózatán, hogy ismeretlen körülmények közt rongálnak meg félsorompót, legtöbbször a rudat törik le. Sokszor inkább tankcsapda kéne, de leginkább az értelmes közlekedésre és általános emberi viselkedésre történő oktatás. A százéves tánc és illemtan óráknak sokkal több értelme volt, mint a különféle hülyeségszintű érzékenyítéseknek. Ha a társadalom ezzel foglalkozna inkább, akkor nem csak ez a négy fiatal élet marad meg, hanem a sokszorosa.
próba
2022-01-01 at 19:03
Először is nyugodjanak békében!Másodszor elég egy értelmű ki hibázott.Harmadszor félsorompó is kellene az átjáróba. Fiatalok voltak nagyon.Sajnálom őket,részvétem a családjuknak.
TS
2022-01-01 at 17:20
Jól kezdődik az év…
Zoltaiguszti
2022-01-01 at 13:40
Mi nincs tisztázva?
A vonat a menetrend, a piros jelzés, vagy a véralkohol szint?