Házi őrizetbe helyezte a két ember halálával végződött Dózsa György úti baleset gyanúsítottját hétfőn a Budai Központi Kerületi Bíróság (BKKB) – tájékoztatta a PestiSrácok.hu-t a nyomozás felügyeletét ellátó Fővárosi Főügyészség helyettes szóvivője. Gasz Péter elmondta, hogy a döntés nem jogerős, mivel az ügyészség az előzetes letartóztatás elrendeléséért fellebbezett. M. Richárdot halálos közúti közlekedési baleset gondatlan okozásával gyanúsítják. Novák Péter, a férfi védője a PestiSrácok.hu-nak úgy nyilatkozott, hogy a szakértő úgynevezett osztott felelősséget állapított meg, azaz a Citroen sofőrjét is felelőssé tette a balesetért.
M. Richárdot szombat délután vette őrizetbe a tragédia ügyében halálos közúti közlekedési baleset gondatlan okozás amiatt nyomozást folytató Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK), miután a beszerzett személyi és tárgyi bizonyítékok, szakértői vélemények alapján megalapozott gyanú merült fel arra nézve, hogy a bűncselekmény elkövetésével M. Richárd gyanúsítható. A balesettel kapcsolatban a PestiSrácok.hu néhány nappal ezelőtt írta meg, hogy elkészült és a rendőrség rendelkezésére áll az ügyben megrendelt igazságügyi szakértői vélemény, de a BRFK akkor még részleteket még nem közölt. Azóta annyi kiderült, hogy a rendőrség szerint M. Richárd felelős a halálos balesetért.
Nem került előzetesbe
Az őrizetbe vétel mellett a hatóság a nehézfiú előzetes letartóztatását is kezdeményezte a bűnismétlésre hivatkozva, de a Budai Központi Kerületi Bíróság (BKKB) hétfőn úgy döntött, hogy M. Richárdot házi őrizetbe helyezi – tájékoztatta a PestiSrácok.hu-t a nyomozást felügyelő Fővárosi Főügyészség helyettes szóvivője. Gasz Péter elmondta, hogy a döntés nem jogerős, mivel az ügyészség az előzetes letartóztatás elrendeléséért fellebbezett.
A Citroen sofőrjének felelősségét is megállapították
Novák Péter, M. Richárd ügyvédje a PestiSrácok.hu-nak azt mondta, hogy védence a bíróságon elismerte a büntetőjogi felelősségét, hiszen túl gyorsan hajtott. Az ügyvéd hangsúlyozta, hogy a térfigyelő kamerákat is kielemző szakértő szerint ügyfele 135-140-el ment. Hozzátette: objektívnek és korrektnek tartja a szakértő megállapításait, aki a tragédia kapcsán osztott felelősséget állapított meg, azaz, a szakember szerint a Citroen vezetője is felelős a balesetért, mivel szabálytalanul kanyarodott ( ráadásul az autó jobb hátsó ülésén lévő személy, aki kirepült, a szakvélemény szerint nem volt bekötve). Novák Péter hozzátette, az igazságügyi orvosszakértői vélemény megállapította, hogy védence nem volt a baleset idején drog, vagy alkohol hatása alatt.
Kokainozott napokkal a baleset előtt
A bíróság sajtóközleményéből annyi azonban kiderül, hogy a balesetet követő vizsgálat azt megállapította, hogy M. Richárd az esetet megelőzően kokaint fogyasztott, így a bíróság szerint bizonyítottság esetén a férfi terhére a kábítószer fogyasztásával elkövetett kábítószer birtoklásának vétségét is megállapíthatják. Úgy tudjuk, M. Richárd napokkal a tragédia előtt szívott kokaint, amit már csak a vizeletéből állapítottak meg, de a baleset idején tiszta volt.
A gyanú szerint halálos balesetet okozott
Emlékezetes, még májusban egy Mercedes kabrió egy Citroennel karambolozott a fővárosi XIII. kerületben, a Dózsa György úton. A Citroen a közeli trolimegállóba csapódott, elsodorva az ott várakozókat. A balesetben egy 23 éves férfi a helyszínen meghalt, hárman súlyosan, hárman pedig könnyebben sérültek. A súlyos sérültek közül egy 37 éves budapesti férfi a kórházba szállítást követően életét vesztette. A kabriót az éjszakai életben jól ismert M. Richárd vezette. Személye onnan lehet ismerős, hogy ő volt a kecskeméti maffiaper ötödrendű vádlottja, akire 2006-ban jogerősen nyolc évet szabott ki a bíróság. Megírtuk, a rovott múltú férfit hetekkel ezelőtt egyszer már előállította a rendőrség: M. Richárd éppen a II. kerületi Kapy úton haladt a Mercedesével, amikor a készenléti rendőrség munkatársai elfogták, majd az illetékes kapitányságra vitték, ahol “eltiltás hatálya alatt történt járművezetés” miatt kilencvenezer forintos pénzbírságot szabtak ki rá, majd elengedték. Arról is elsőként a PestiSrácok.hu számolt be, hogy a férfi már a Dózsa György úti baleset idején sem vezethetett volna.
Korábban is dolgoztak rá
Azt a 444.hu írta meg, hogy M. Richárd szereplője volt egy titkos eljárásnak is az év elején. A portál birtokába jutott rendőrségi, ügyészségi és titkosszolgálati dokumentumok szerint M. Richárdék egy korrupt rendőrtiszt elleni nyomozás során kerültek a hatóságok látókörébe 2017 elején. Ez a rendőr segíthetett neki megszerezni egy nagy értékű lopott autót. A szóban forgó gépkocsit még február elején lopták el a III. kerületből. Az Audit előző nap Németországból hozta be egy luxusautók tartós bérbeadásával foglalkozó német cég. M. Richárd közösségi oldalain sok fotón látható ilyen német rendszámú sportkocsi, illetve a német cég logóját viselő autószállító. M. Richárd pedig elhatározta, hogy a német üzlettársától ellopott kocsit visszaveszi, ha kell, akkor erőszakkal. Az ügyben több gyanúsítottat is kihallgatott már a Budapesti Nyomozó Ügyészség, de Radnai ütőembere egyelőre nincs a gyanúsítottak között. Érdemes megemlíteni, hogy ez az az ügy, amire később Tasnádi Péter is rákapcsolódott. Őt orgazdaság miatt márciusban vették őrizetbe, jelenleg házi őrizetben van, ám a vállalkozó tagadja, hogy bármilyen bűncselekményt is elkövetett volna.
Vezető kép: Horváth Péter Gyula/PS
Facebook
Twitter
YouTube
RSS