Úgy módosítaná a reklámadóról szóló törvényt L. Simon László, hogy az adóalapot csak akkor lehetne csökkenteni, ha az adóalany 2013-as üzleti évének adózás előtti eredménye nulla vagy negatív.
A június 11-én elfogadott reklámadótörvény módosítását kezdeményezi a fideszes L. Simon László többek között azzal a céllal, hogy korlátozza az adóalap csökkentésének lehetőségét az idén. A parlamentnek hétfőn benyújtott törvényjavaslat szerint erre csak akkor van mód, ha az adóalany 2013-as üzleti évének adózás előtti eredménye nulla vagy negatív. Az indoklás szerint a módosítás figyelemmel van arra is, nem kizárt, hogy egyes adózóknak „kreatív” ügyletekkel negatív lett a társasági adóalapjuk.
Az előterjesztés szerint nő az adóalap abban az esetben, ha az adóalany kiszervezi a reklámfelület értékesítését egy ügynökségek, azaz sales house-nak- olvasható az indoklásban
A törvényjavaslatot már pénteken elfogadhatja az Országgyűlés, amennyiben a plénum hozzájárul a kivételes eljárásban történő tárgyaláshoz.
Mint ismert, a reklámadó eredeti terve a két kereskedelmi televíziós csatornát érintette volna a leginkább, ám egy módosító javaslat lehetővé tette, hogy a veszteséges médiavállalkozások leírhassák veszteségük egy részét az adóalapból. Ez a változtatás akkor úgy tűnt, hogy elsősorban a tavaly komoly veszteséget elkönyvelő TV2-nek jött jól. Időközben kiderült azonban, hogy az RTL Klub korábbi tranzakcióinak köszönhetően szintén jelentős mennyiségű adóalap csökkentő veszteséget könyvelt el, aminek köszönhetően negatív az adóalapja. A fenti módosító javaslat nyomán azonban az RTL Klub valószínűleg mégsem ússza meg a komoly adófizetést.
Forrás: MTI/Mandiner.hu
Fotó: Paraméter.sk
Facebook
Twitter
YouTube
RSS