A Gyurcsány-kormány 2004 decemberében a magyarság egyharmadáról, majd egy éven belül a stratégiai jelentőségű budapesti nemzetközi repülőtérről is lemondott, külföldieknek eladva azt. Ennyit jelent számukra a nemzeti vagyon és a nemzeti összetartozás. Az Orbán-kormányok és az ország immár tizenkettedik éve folyamatosan nyújtott teljesítménye lehetővé teszi, hogy Magyarország minden különösebb anyagi megterhelés nélkül visszavásárolja a nemzetstratégiai jelentőségű Liszt Ferenc Repülőteret. Orbán Viktor a közmédiának tett nyilatkozata szerint úgy helyes, ha az egyetlen igazán komoly nagy nemzetközi repterünk magyar kézben van, ezért indokolt visszavásárolni, és a gazdaság elég erős ahhoz, hogy ezt meg is tudjuk tenni.
A fővárosi repülőteret üzemeltető Budapest Airportot a Gyurcsány Ferenc vezette baloldal adta el 2005-ben. Azt, hogy ezzel a döntéssel a botrányos gazdaságpolitikájuk eredményezte likviditási problémákat kívánták-e kiküszöbölni, vagy valami másra kellett a pénz, nem tudjuk, az viszont biztos, hogy a 464,5 milliárd forintból sem a költségvetés, sem az emberek nem láttak semmit.
Ez is eleme volt a kommunisták által megkezdett kontinuitásnak, a rendszerváltást követő rablóprivatizáció tehát folytatódott. Az MSZP egy profitábilis vállalkozásról mondott le, az adásvételben vevőként szereplő BAA International Ltd. pedig jól járt az üzlettel. A brit cég ügyvezető igazgatója, Chris Woodruff tizenhat éve kifejtette, milyen változtatásokat és fejlesztéseket terveznek eszközölni, illetve, hogy 2020-ra húszmillió utassal kalkulálnak. A prognózis nagyjából stimmelt, a reptér forgalma évről évre csúcsot döntött, 2019-ben több mint tizenhatmillió utas fordult meg ott. Ugyanabban az évben a bevétel elérte a háromszázmillió eurót, ami körülbelül száznyolc milliárd forintot jelentett. A számok szépek, mégis hátborzongató belegondolni, hogy minderről – a saját javukra, a magyarok és a haza kárára – lemondtak a szocialista politikusok.
A tolvaj kiált tolvajt
A hazai érdekekre fittyet hányó megállapodás értelmében Magyarország mindössze az árbevétel fél százalékát kitevő éves vagyonkezelési díjban részesülhet. A repülőtéren a tulajdonos által végrehajtott fejlesztések finanszírozási kamatterhei miatt nemegyszer fordult az elő, hogy ezen egyébként is csekély hányadból egyetlen forintot sem látott a hazai költségvetés. Így néz ki az igazi baloldali modus operandi: hűtlenül kezelik a közvagyont, majd – vélhetően közvetlenül külföldi érdekeket, közvetetten pedig a saját pénztárcájukat szolgálva, illetve fenntartva a fizetőképesség látszatát – olyan szerződéseket kötnek, amiből az állam, illetve annak polgárai semmit sem profitálnak. A legkétszínűbb dolog pedig, hogy ők – akik eladták 464,5 milliárd forintért a Budapest Airportot, a bevételből nem tudtak javítani sem a gazdaság állapotán, sem az emberek anyagi helyzetén – vádolják a Fidesz–KDNP-t a közpénz eltüntetésével és korrupcióval.
Kétezermilliárdos kár, elmaradt haszon
Eközben a nemzeti kormány úgy képes visszavásárolni a repteret, hogy közben Európa-szerte elismert és másolni próbált családtámogatási rendszert működtet, aktívan támogatja a határon túli honfitársainkat, illetve évről évre növeli a magyar gazdaság teljesítményét. Kivételt képez a koronavírus-járvány első éve, amikor egy vis maior helyzet folytán a fiskális erősödés nyilván lehetetlen volt. A magyar kormány vezette konzorcium 4,44 milliárd eurót, több mint ezerötszáz milliárd forintot ajánlott a Budapest Airportért; a vételárban a felek meg is egyeztek. A cél, hogy a hazai közlekedési infrastruktúra egyik legfontosabb, a gazdaságfejlesztés és a turizmus szempontjából is stratégiai jelentőségű eleme újból magyar kézbe kerüljön. Számoljunk kicsit utána! Az államnak volt egy repülőtere Budapest határában. Ezt eladták közel 464,5 milliárd forintért, viszont a bevételből nem érzékeltünk semmit. Most pedig visszavennénk, ami elvitathatatlanul ambiciózus és támogatandó ötlet, de tény, hogy több mint ezerötszáz milliárd forintot kell érte fizetnünk, azaz, az MSZMP szellemi- és jogutódpártja az eladással kétezer milliárdos kárt okozott Magyarországnak, nem beszélve arról az elmaradt haszonból, ami a reptér üzemeltetéséből folyt volna be az államkasszába. Az akkori gazdasági miniszter, Kóka János persze megpróbált sikertörténetet faragni a privatizációból, de mint köztudott, nem mindenből épülhet vár. Fontos, hogy az adásvétellel nem egyszerűen egy üzleti döntésről van szó, hanem stratégiai kérdés, hogy egy ország ki van-e szolgáltatva a nemzeti repülőterét illetően külföldi szereplőknek.
Még az idén aláírják a megállapodást
A baloldalnak hála, hazánk eddig e tekintetben függő szerepben volt, de, ahogy számos más téren, a jelenlegi kormány itt is próbál függetlenedni, önállósodni, ezzel is erősítve a manapság egyre nagyobb fenyegetésnek kitett nemzeti szuverenitásunkat. A repterekről alapvetően a személyes utazások, tehát a turizmus jut eszünkbe, amiben tény, hogy óriási pénz van, de létezik ennél fontosabb is: a pandémia kitörése óta a Liszt Ferenc Repülőtér biztosított teret a lélegeztetőgépeket és vakcinákat szállító repülőknek, hogy el tudják látni hazánkat a védekezéshez elengedhetetlen eszközökkel. Ilyen helyzetben még fontosabb, hogy legyen egy biztos, földrajzilag és infrastrukturálisan is központinak nevezhető, jelentős repterünk. Az állam vagy egymaga vásárolná meg a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret, vagy a rajta kívül az Indotek csoport és a Mol alkotta konzorcium, de az állami tulajdon mindenképpen legalább ötvenegy százalék lenne. A repülőtérnek jelenleg három tulajdonosa van: egy kanadai nyugdíjalap, egy szingapúri befektetési alap, és egy kifejezetten reptérüzemeltetéssel foglalkozó német cég, amely a többségi tulajdonos. Ha állami kézbe kerül a létesítmény, olyan fejlesztések mehetnek majd végbe, amelyek két-három osztállyal felértékelik a repülőteret és így az egész fővárost is – jelentette ki Orbán Viktor. Két kikötést a szerződést aláíró mindkét fél deklarált: a jognyilatkozatot karácsony előtt, de legkésőbb idén alá kell írni, a kifizetés végső határideje pedig 2022. március 31.
Vezető kép: MTI/Kovács Tamás
Solaris
2021-10-25 at 16:34
Az jövő év forgalmából rendeződik a számított bevételkiesés.
Ja nem.
Kuvikkolunk jövőre is.
Vladtepesch
2021-10-24 at 17:41
Papa Lima Papa2021-10-24 at 14:24
Még mindig nem láttam az ész-érveket.
Lehet, azért, mert ehhez hiányzik magánál az ‘ész’.
Habár érveket sem láttam.
Persze le lehet húzni 30 évet a légiközlekedésben a takarító személyzet körében is.
Azt hiszem, kb. ilyen szinten van magánál is az 30 év…
Erre is lehet persze büszkének lenni, nem nézem én le a takarítók munkáját, arra is szükség van.
Csak egy budipucoló ne akarjon már légiközlekedési szakértőként megjelenni, mint maga.
Na, viszlát maga “”””szak/g/értő””” :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Papa Lima Papa
2021-10-24 at 14:24
Vladtepesch2021-10-24 at 11:08
A személyeskedés nem terjedt ki a családtagjaidra. Csak te kaptál a pofádra. Mert megérdemelted. Hozzá nem értő gyökér vagy. Kell, hogy beszóljanak az ilyeneknek, mint te, mert az a fajta vagy, aki kéretlenül osztja az észt mindenhol. Ha csendben maradtál volna, bölcs maradtál volna. Szakértő…
Vladtepesch
2021-10-24 at 11:08
Papa Lima Papa2021-10-23 at 22:33
1. A személyeskedést maga kezdte, amikor gúnyolódott rajtam, meg a “szakértésemen”. Ön tehát a személyemben támadott meg és nem azzal vitatkozott, amit leírtam, ezt jó ha észben tartja (“…a verekedés úgy kezdődött, hogy visszaütött(em)…”)
2. Majd akkor kérek bocsánatot magától, ha látom az észérveit, hogy miért nincs igazam abban, amit írtam/javasoltam?
Addig nem érdemel bocsánatkérést.
Papa Lima Papa
2021-10-23 at 22:33
Vladtepesch2021-10-23 at 11:03
Nincs lezárva! Tartozol egy bocsánatkéréssel szakértőkém. Az első beszólásodkor az édesanyámat említetted.
Vica
2021-10-23 at 18:39
szatmári veronika! Szia! dehogy felejtem el, ez a bolsik, csótányosék hozzá nem értésének csimboraszója! (2002-ben azt hangoztatták;- ők nem dolgoznak sz@rért, h@gyért” – ami azt jelentette, hogy a tömeg nem kap sok pénzt enni valóra, meg innivalóra, vagyis sok kaja cukorbetegséget, a sok pia érszűkületet eredményez, aminek igen drága orvosi, – sebészi vonzata van! Tehát éhezzenek, mert nem adnak pénzt, elvonnak, bezárnak, csökkentik az egészségügyi költséget!) Igen, /Abramovics/ Megvették x Forintért, és egy “félfordulattal” eladták az angoloknak tízszeres áron kb.! Hát, ez a bolsi mentális. Amit zsebbe kaptak az morzsa volt, és a hajuk szála sem görbült, de szégyen szemre feszítenek most a fővárosi Hivatalokban! Üdv.
Vica
2021-10-23 at 13:21
Csányi! Kedves Csányi! Sorold már fel azt a maradék 25%-ot amit ” dikti ” (ki, v. mi az?) eladott!
Vladtepesch
2021-10-23 at 11:03
Papa Lima Papa2021-10-22 at 22:09
Uram, Ön axiómáról vitatkozik.
Amit én írtam, az a légiközlekedés kereskedelmi részében: axióma.
Ha egy ország – egyetlen – nemzeti repülőtere mögött van saját nemzeti légitársaság, akkor van adu a kezében az ÖSSZES TÖBBI légitársasággal szemben.
Ha nincs, akkor ki van szolgáltatva az ÖSSZES TÖBBI LÉGITÁRSASÁGNAK (akik természetesen ‘pool’-ba tömörülnek vele szemben, ha érti a fogalmat?).
És természetesen új nemzeti légitársaságként messzemenően nem a valóban borzalmas-kretén-szoci múltú Malév-ra gondoltam, csak az egyszerűség és érthetőség kedvéért neveztem Malév-nak, tőlem lehet HunAir is.
A Wizz-Air egy magán légitársaság, egyébként emelem kalapom Váradi József előtt, valóban a semmiből gründolta a céget és úgy tűnik jól is működteti, sok sikert neki a továbbiakban is.
Csak arra kérem, hogy axiómákkal ne tessék már vitatkozni.
Részemről itt a polémiát lezártam.
Papa Lima Papa
2021-10-22 at 22:09
Vladtepesch2021-10-22 at 13:58
Ha valaha valóban közöd volt a magyar polgári repüléshez és értettél is valamit abból, ami körülötted zajlott (amit a beszólásaid alapján erősen kétlek), akkor nem kéne eligazítanom téged, kitől kérdezz. De megteszem neked ezt a szívességet, szakértőkém. Kérdezd Váradi Józsefet, a Wizz Air Hungary Légiközlekedési Zrt. vezérigazgatóját (aki igazán közelről látta “működni” a MALÉV-et, lévén volt a vezérigazgatója…). Annyit segítségül, egy olyan kis piac, mint a magyar, nem bír el a jelenleginél több honi légitársaságot. A Wizz magyar! És a Váradi jól csinálja! A MALÉV egy a piaci körülményekhez alkalmazkodni képtelen, szocialista nagyvállalatként múlt ki. Köszönhetően a “hozzáértő” állami tulajdonosnak. Új MALÉV-nek ezen a piacon nincs helye. A repülőtér üzemeltetésnek pedig nem háttere egy nemzeti légitársaság. Az illuzórikus elvárásaid a dilettentizmusodból fakadnak. Szakértőkém.
Nahát
2021-10-22 at 15:29
Köszönet Orbán Viktornak! Rég óta fájó seb volt a magyar repülőtér elkótyavetyélése.
kbandi1
2021-10-22 at 14:13
Ajaj! Mi az a 2000 milliárd A bahibbantak által elqrt 17000 milliárdhoz képest. Nemhiába folyamatosan csorog a nyáluk a hatalomért, jó lenne továbbra is a zsebeiket tömködni. Ezért van a veszett gyűlölködés, minden számít nekeik, csak az ország érdeke nem. 100 éve gyakorolják, nem felejtettek semmit.
Vladtepesch
2021-10-22 at 13:58
Papa Lima Papa2021-10-22 at 11:31
Eddig csak személyeskedtél.
Halljam te nagy szagértő (sic!), miért is nem jó egy nemzeti tulajdonban lévő nemzetközi repülőtérnek, ha van a háta mögött egy nemzeti légitársaság is?
Várom az ÉSZ-ÉRVEKET!
Papa Lima Papa
2021-10-22 at 11:31
Vladtepesch2021-10-21 at 13:34
Valóban szakértő vagy. De még mekkora… Tudom ki vagy. Azért is kaptad a kommentet… Nem csalódtam, a válaszod engem igazol. Szakértőkém… Kérdés, mennyi az a jó pár év. Nekem 30 a magyar polgári repülésben. MALÉV-LRI-HC. Az jó pár év. Szakértőkém.
Mária néni
2021-10-22 at 10:40
A nagy európai döntéshozatal…..
Energiaválság: eldöntötték az EU-vezetők, hogy mindenki oldja meg maga otthon a bajokat.
Tutyimutyi eus garnitúra, ehhez kellene átengednünk a döntéshozatalt ?
TalEle
2021-10-21 at 20:12
Az a baj, hogy az ilyesfajta történetekre az átlagválasztó egyáltalán nem kíváncsi! Őt az érdekli, hogy ki kinek a felesége/barátnője, ki mit evett, ki hol nyaralt… Hiába a pusztító világjárvány utáni, várható 7,5%-os gazdasági növekedés, a rekordszámú foglalkoztatottság, az Európában legalacsonyabb rezsidíjak, a 25 éven aluliak SZJA mentessége, a minimálbér 200 ezer forintra emelése, a gyermeket nevelő családok teljes éves SZJA visszatérítése, a rekordösszegű nyugdíj „prémium”, a 13. havi nyugdíj várható visszavezetése, Budapesten, a brutális erőszaka helyszínén(!), 15 év elteltével is, a véreskezű Gyurcsány hitvány, szivárványos csőcseléke, élén a magyar történelem, talán, legtitokzatosabb múltú politikai strómanjával, simán veri a Fideszt! A választók többsége nem racionálisan, hanem impulzív módon, érzelmi alapon, a közösségi médiák fake news híreitől felheccelve dönt! Éppen ezért a Fidesznek, ha nyerni akar, akkor, a vonzó gazdasági intézkedések mellett, a ballibekhez hasonlóan, szintén, „érzelmi töltetet” is bele kell vinnie a választásokba, azaz a parlamenti választásokat és a gyermekvédelmi népszavazást egy időben kell megtartani, melyek szinergiája talán, győzelemre segíthetnék Orbánt, különben, jövőre a Márki-Zay-féle sötét, politikai strómanok fogják maszturbálásra tanítani a magyar óvodásokat is…..
Vica
2021-10-21 at 18:19
Csányi! Kérlek előbb tanulmányozd a szemkilövető dolgait! Nem jó imádattal nézni valakire, aki valójában a magyarság vesztére hajaz! Ha nem vagy hajlandó reálisan látni ez ügyben, akkor ne itt trollkodj. Főleg, ha ingyen, butaságból teszed.
szatmári veronika
2021-10-21 at 16:11
VICA!.. és még az Abramovics testvérek is belejátszottak a képbe. Kevertek, ígértek. az akkori INDEX is elég jól megírta.
NoKomment.
2021-10-21 at 13:41
agent provocateur2021-10-21 at 11:07
Orbán kormány 2011 ben
Vladtepesch
2021-10-21 at 13:34
Papa Lima Papa
2021-10-21 at 12:18
Köcsög!, én ott voltam, amikor létrejött a Budapest Airport és a HungaroControl.
És jó pár évet le is húztam a légiközlekedésben.
“Érveidet” figyelembe véve – biztos, hogy nálad többet értek a légiközlekedéshez, hülye barom!
Úgyhogy húzzál te az MZP-kormányba – te – ismétlem: te – biztos oda való vagy!
Anyád megvolt már neked? Mert ha nem, akkor igyekezz!
Papa Lima Papa
2021-10-21 at 12:18
Vladtepesch2021-10-21 at 10:48
Új MALÉV… Hurrá! Egy újabb légiközlekedési szakértő. Jobb lesz, ha nem égeted magad hülyeségekkel. Dilettáns. Talán majd a Márki Zay kormányban lesz helyed. Itt inkább hallgass!
agent provocateur
2021-10-21 at 11:07
Ki adta el a repülőtér megmaradt 25%-át?
túródóra
2021-10-21 at 10:57
Ha ,ne adj isten ,győznének a mocskok, otthagyjuk nekik a 93 tonna aranyat?
lyukas zokni
2021-10-21 at 10:56
csányi, csányi, az agyad 3,14csányi:)
Vladtepesch
2021-10-21 at 10:48
És a reptér visszavételén kívül kell egy nemzeti légitársaság is.
Mert ebben az esetben Ferihegy nem lesz kiszolgáltatva a külföldi légitársaságoknak, hogy azok “kegyeskednek”-e innen és/vagy ide járatokat szervezni.
Ha ugyanis nincs hazai légitársaság, akkor a külföldi légitársaságok zsarolhatják a repteret, hogy engedjen a díjaiból, mert ha nem, akkor nem jönnek ide.
De ha van nemzeti légitársaság, akkor nem tudnak zsarolni, mivel van alternatíva!
Magyarán ha pld. a Rájöner nem akar Bristolból Budapestre járatot indítani, mert sokallja Ferihegy díjait, akkor be lehet inteni neki, mivel itt a hazai légitársaság, aki viszont indít Budapest – Bristol járatot!!! Tetszenek érteni???
Úgyhogy vagy alapítunk egy új MALÉV-et, vagy többségi részesedést veszünk a Wizz-Air-ben, vagy bármilyen más légitársaságban, csak az ügydöntő szavazati jog benne nálunk legyen!
hivő
2021-10-21 at 10:11
Ha nincs a járvány külföld sosem
adta volna el.De gondolom
2 éve már nagyon lecsökkent
a jövedelmük.
Hans Landa
2021-10-21 at 10:04
500milliárd eladási ár(bevétel),1500milliárd vételár(kiadás).75 éves??????????????? üzemeltetési jog,ilyen szerződéseket a nyugatiak már afrikában sem tudnak kötni……
Az árkülönbözetet természetesen “állambácsi” fizeti,van miből……………
Kóka remélem kapott állami kitüntetést,jól jön majd a miniszteri nyugdíj mellé………..
Felelős persze sehol……
Vladtepesch
2021-10-21 at 09:48
Azért kell visszavenni Ferihegyet, mert egy ekkora méretű ország egészen egyszerűen nem engedheti meg magának, hogy az egyetlen, valóban nemzetközileg jegyzett (tehát stratégiai fontosságú), repülőtere ne legyen állami tulajdonban.
Ez ilyen egyszerű (el sem lett volna szabad adni!!!)
Ennyi.
aladin
2021-10-21 at 09:42
Köszönjük a kormánynak a Fidesz-KDNP.-nak, hogy ezt a nagy projektet vissza vásárolta Magyarországnak. Büszkeséggel tölt el bennünket ez a nagy beruházás. Hajrá Magyarország, hajrá Orbán Viktor.
Zoltai Guszti
2021-10-21 at 09:33
Megint csak azt mondom nem kellett volna ennyit szarakodni ezzel, amőúgy is üzletileg bajban voltak, rájuk kellett volna építeni egy új repteret kintebb a városon ahol ismét nem zavart volna sokakat. Aztán elindítnai a lakossági hisztikampányt a zaj a forgalom etc miatt ami többször le lett fojtve, és a véégn a sárga földbe letaposott repteret fillérekért megkaptuk volna.
Ha egy gyorsavasútra tesszük a két repteret, felújítás után az tandem reptér megoldás egyedülálló lett volna. Ferihegy levette volna a teher és kis, közepes gépes forgalmat az újról ami meg kaphatott volna nagyobb erősebb kifutókat az új egyre nagyobb gépekhez. Az átszállás a vároisból kifelé történt volna a teher meg nem menne teherautókon be a városba mert már benn lenne a 0 körgyűűn belül….Erre most 4,4 mrd -ért nyomorgunk a régiben.A kulcs a gyorsavasút ha elég gyors ki nem szarja le hogy kinn van 60 km -re a város határától a reptér?
Vica
2021-10-21 at 09:26
Csányi menjél az ATV-BE HADOVÁLNI! OLYAN BUTASÁGOKAT CSÚSZTATSZ, HOGY RÁD FOG SZAKADNI AZ ÉG!
TE NEM LÁTSZ BELE EZEKBE AZ ÜZLETEKBE, MERT TITKOSAK. HOGY MI MIÉRT TÖRTÉNIK, MILYEN GAZDASÁGI MEGGONDOLÁSOK MENTÉN, KÉNYSZERBŐL AZT NEM TUDHATOD!
EGYET LEHET TUDNI! A KORMÁNY CSAK A NÉP ÉRDEKÉBEN, MIATTUNK KÜZD, HOGY A MOCSKOS HAZUGSÁGOK ELLENÉRE, JÓL KORMÁNYOZZON. TÜNJ EL INNEN! ATV VÁR!
Vica
2021-10-21 at 09:20
Csányi! Ez téves meglátás!!!! Magyarországot megbüntették, kizárták minden lehetőségből, mert bújtatott pénzbeli segítséget nyújtott, hogy ne számolják fel! ettől kezdve, semmilyen tárgyalási lehetősége nem volt, és az diktált (magyar BOLSI politikus) aki feljelentette a magyar államot!
még hogy részesedést adott el!!!!! SAJNOS ELBUKTA, NEM ELADTA!!!!!
grimmbusz
2021-10-21 at 09:17
akkor most nektek tulajdonképpen az a bajotok hogy eladták, vagy az, hogy visszavásárolják?
Megint csak hadováltok nem témába vágó dolgokat 😀
Grimmbusz
2021-10-21 at 08:50
És én már azt is tudom, szeretett ellenzékünk hogyan fogja kommentálni a dolgot, de nem akarok tippeket adni. 🙂
Gerti
2021-10-21 at 08:40
Csányi, akkor ez olyan, mint a MOL-reszvenyek voltak, aminek a visszaszerzeserol meg a Bajnai-kormany kezdett egyeztetni? Hogy aztan 10 evet repuljunk az idoben, es most – sajat kezre – vagyonkezelobe privatizalja az egeszet Viktorunk? 🙂
ViAM
2021-10-21 at 08:33
A tolvajokat (ez még enyhe kifejezés rájuk) nevén kell nevezni!