Olyan új helikoptereket állítanak szolgálatba Magyarországon, amelyek éjszakai mentésre is alkalmasak lesznek – mondta Csató Gábor, az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) főigazgatója hétfő reggel az M1 aktuális csatornán.
A főigazgató elmondta: áprilisban állhatnak szolgálatba az új mentőhelikopterek. A szolgálat összesen kilenc ilyen géppel rendelkezik majd, az első három érkezhet a jövő hónapban. A korszerű helikoptereket felszerelték meteorológiai radarral, robotpilótával, lélegeztető- és újraélesztő berendezésekkel, illetve ultrahanggal.
Az OMSZ múlt szombati közleménye szerint az EC135P2+ típusú gép váltja fel az eddig bérelt, osztrák tulajdonú helikoptereket. Mint írták, Magyarország korábban nem rendelkezett tartalék helikopterrel, szükség esetén azt is az osztrák bérbeadónak kellett biztosítania, ezzel szemben a kilenc új gép révén esetleges műszaki hiba sem okoz átmeneti leállást a mentésben, vagyis fejlődhet a légimentés rendelkezésre állása és területi lefedettsége is.
Mint azt már korábban megírtuk, áprilisban már munkába is állhat az a három Airbus típusú, Norvégiából származó mentőhelikopter, amelyet már le is szállítottak a budaörsi légi bázisra és amit még további hat követ majd. Ezekkel felváltják a Gyurcsány-Kóka-kormányzat egyik botrányos közbeszerzésével méregdrágán lízingelt, ráadásul éjszakai mentésre alkalmatlan helikoptereket. A légimentő szakma egyes hangadóinak és az ellenzéki sajtónak mégsem az szúrja a szemét, hogy 15 milliárd forint folyt el a totálisan egyoldalú, 2006-os szerződéssel az államkasszából. Túri Péter, aki Kóka János barátjaként állhatott Gyurcsányék idejében a légimentők élén, most azzal érvel a nyilvánosság előtt, hogy a magyaroknak nincs szükségük ennyi éjjel és ködben is repülni tudó járműre, sem pedig a csörlős-köteles mentésre. A kedvező árú gépvásárlás is hibás ötlet szerinte, mert Magyarországon majd szakbarbárok szervizelik a gépeket, miközben az osztrák lízingesek kiválóan értenek a helikopterekhez.
Forrás: MTI; Fotó: Blikk.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS