Pesti Srácok

Az EU kiképzési parancsnoka szerint a 2022 februárjában meglévő 200 ezer ukrán hivatásos katona túlnyomó többsége vagy meghalt, vagy megsebesült, esetleg előléptették

Az EU kiképzési parancsnoka szerint a 2022 februárjában meglévő 200 ezer ukrán hivatásos katona túlnyomó többsége vagy meghalt, vagy megsebesült, esetleg előléptették

Az ukrán frontkatonák túlnyomó többsége ma civil vagy legjobb esetben tartalékos – nyilatkozta a Neue Zürcher Zeitungnak Andreas Marlow, aki 14 hónapja vezeti az Európai Unió ukrajnai oktatási és kiképzési parancsnokságát Németországban. Ez a kijelentés azért is fontos, hiszen ezek szerint Ukrajna a háború kezdete óta legalább kétszázezer (hivatásos) katonát vesztett.

Az interjúban Andreas Marlow nehezményezi, hogy az ukránok olyan katonákat küldenek, "akiknek alig van tudásuk vagy tapasztalatuk". Ugyanakkor kiemeli, hogy az oroszokat nem szabad alábecsülni, ugyanis láthatóan fejlődnek és tanulnak a hibáikból.

– jegyzi meg a kiképző, hozzátéve: az oroszok a tapasztalatok alapján adaptálják védelmi technológiáikat és taktikáikat. Kitér arra is: az oroszok rájöttek, hogy az ukránoknak a nagyszabású támadó hadműveletek végrehajtására való képességük korlátozott, és gondjaik vannak a katonáik profizmusával is. Ezt mutatják a hatalmas veszteségek. Marlow szerint a háború belátható időn belül nem fog véget érni, majd az interjúban kiemelte:

PestiSracok facebook image

Forrás: bennfentes.net; Fotó: MTI/EPA/Jakiv Liasenko

Ajánljuk még

Vasárnapi autóbusz-szerencsétlenség: voltak már problémák a szervezőkhöz köthető utak körül

Exkluzív 2021 augusztus 17.
Nem először került a sajtóhírekbe és a figyelem középpontjába az az utazásszervező cég, amelynek bérelt autóbusza vasárnap hajnalban 8 ember halálát okozó balesetet szenvedett az M7-es autópályán – tudta meg a PestiSrácok.hu. 2019-ben több sajtóorgánum is beszámolt róla, hogy magyar egyetemisták franciaországi síútja vált tortúrává, miután a magyar utazásszervezők hibás műszaki állapotú, román buszokkal vágtak neki a több ezer kilométeres útnak, végül az utasok egy része saját költségére, önállóan utazott haza. Majd még kártérítést sem kaptak. A "Suli Sí" szervezőcsapat és a hétvégi szerencsétlenségben érintett Rolitúra gyakorlatilag azonos céges hátteret mutat. Az Index és az Origo korábbi cikkei szerint az utakat szervező vállalkozók korábbi utazási irodáit többször megbüntették; volt olyan iroda, amely éveken át engedélyek nélkül hirdetett utakat.