A Nyugat globális szembenállássá akarja alakítani az ukrajnai helyi konfliktust – jelentette ki Vlagyimir Putyin elnök kedden, Moszkvában, az orosz parlament két házához intézett üzenetében. Putyin, aki a háború elindítása óta először tartott évértékelőt, azt hangoztatta, hogy a nyugati elitek nem rejtik véka alá: céljuk az, hogy stratégiai vereséget mérjenek Oroszországra és véglegesen leszámoljanak vele.
Ők azok, akik elkezdték a háborút. És mi erőt alkalmazunk, hogy befejezzük
– mondta. Az elnök szerint a szankciók bevezetői magukat büntetik: saját országaikban gerjesztettek áremelkedést, munkahelyek megszűnését érték el.
Az orosz gazdaság sokkal erősebbnek bizonyult, mint amennyire a Nyugat jósolta. A kihívásokban meg kell találni a lehetőségeket
– jelentette ki Vlagyimir Putyin elnök. Sürgette az új logisztikai folyosók és hatékony gazdasági kapcsolatok kiépítést. Mint mondta, Oroszországnak fejlesztenie kell a fekete- és az azovi-tengeri kikötőit is. Szibéria fejlesztésére, valamint a transzszibériai és a Bajkál–Amur vasútvonal kapacitásának növelésére szólított fel. Oroszországi beruházásokra biztatta az üzletembereket, akiknek állami támogatást ígért.
Úgy véli, az ukrajnai háború minden áldozatáért a nyugati elité a felelősség. Az elnök köszönetet mondott az orosz népnek a bátorságáért, és hangsúlyozza: meghajol a hős katonai egységek, a nők, az egész nap dolgozó hadiipari munkások előtt, köszöni a front körülményei között dolgozó tanárok, haditudósítók, tábori lelkészek munkáját, köszönetet mond mindenkinek, aki teljesíti állampolgári és emberi kötelességét. Az orosz elnök szerint a Nyugatnak magának kell a lelkiismeretével elszámolnia, de a lényeg, hogy az orosz nép meghozza róluk erkölcsi ítéletét az elnök szerint. Hangsúlyozta azt is, hogy a Nyugat kétségbe vonja, hogy a házasság egy férfi és egy nő szövetsége, és megemlíti, hogy az anglikán egyház épp a gendersemleges Isten-koncepciót fontolgatja.
Oroszország el fogja tolni határaitól a fenyegetést
Minél nagyobb lesz az Ukrajnának szállított fegyverek hatótávolsága, annál messzebbre fogja Oroszország eltolni a határaitól a fenyegetést
– jelentette ki Vlagyimir Putyin elnök kedden, Moszkvában, az orosz parlament két házához intézett üzenetében. Hangsúlyozta annak fontosságát, hogy a hadsereg és a hadiflotta fejlesztésének alapjául az ukrajnai “különleges hadműveletben” megszerzett tapasztalatok szolgáljanak. Ebben, mint mondta, a legkorszerűbb technológiákra fognak támaszkodni. Elmondta, hogy az orosz nukleáris erőknél 91 százalékos a korszerű technika aránya. Putyin szerint az orosz politikai erőknek a biztonság és az ország szuverenitása kérdésében azonos az álláspontjuk. Az orosz elnök az árulókról is beszélt.
Akik árulókká váltak, felelni fognak, de Oroszországban nem lesz boszorkányüldözés
– ígérte Vlagyimir Putyin. Mint mondta, felelősségre vonják azokat, akik “a nyílt árulás útjára léptek”, terrorcselekményeket vagy Oroszország területi integritása elleni bűncselekményt követnek el.
De mi soha nem leszünk olyanok, mint a kijevi rezsim és a nyugati elit. (…) Nem számolunk el azokkal, akik félreálltak és eltávolodtak a hazától, maradjon ez a lelkiismeretükön
– mondta az elnök. Putyin szerint Oroszországban a törvényesség betartásával meg fogják tartani az idén esedékes regionális és helyhatósági választásokat, és a jövő évi elnökválasztást is.
Moszkva felfüggeszti részvételét a hadászati fegyverzetcsökkentési megállapodásban
Oroszország felfüggeszti részvételét a hadászati támadófegyverek csökkentéséről megkötött orosz–amerikai Új START-megállapodásban
– jelentette ki Vlagyimir Putyin elnök kedden, Moszkvában, az orosz parlament két házához intézett üzenetében. Mielőtt visszatérnének a START-szerződésről folytatott tárgyalásokhoz, tisztázni kell, hogyan veendő figyelembe Franciaország és Nagy-Britannia nukleáris arzenálja – közölte Putyin. Az orosz elnök azt is elmondta: információja van róla, hogy az Egyesült Államok nukleáris fegyver valós tesztelésére készül. Közölte, hogy az orosz védelmi minisztériumnak és a Roszatomnak készen kell állniuk a nukleáris fegyvertesztre, ha ezt az amerikai fél elsőként megteszi.
Forrás: MTI, Mandiner; Fotó: MTI/AP/Kreml/Mihail Klimentyev
Veletek
2023-02-22 at 06:58
Orientál ! Tudtommal megszűnt az együttműködés. Oroszország az űrben saját , külön központot épít modulokból. A “Nemzetközi Űrállomás” bontásra kerül és nem lesznek közös kutatási programok.
Veletek
2023-02-22 at 06:46
A hozzászólásokhoz csatolnám, hogy Lenin Németországban sajátította el a “kommunizmus” alapjait. Következményeit ismerjük. Van egy film, amit régen adtak le: -A Lenin vonat- a címe, ami ezt taglalja. Egyébként nem tudom ki tiltotta be, hogy az orosz filmgyártásból mi nem láthatunk filmeket, se a régieket, se az újabbakat, se sorozatókat, se dokumentum-filmeket, még vígjátékokat sem. Tele vagyunk nyugati sehonnai, tartalmatlan, antikultúrával. A szolgáltatók “választékába” nem kerülnek be orosz adók, se ázsiai adók stb. Egy orosz adó volt fenn régebben, de az is eltűnt. A nagy EU demokráciában mi nem dönthetjük el, hogy melyik adó vételéért fizetünk , s melyiket nem kérjük. Ez az alaphelyzet hozzájárul , hogy a fiatalok többsége nem érdeklődik és nem is ismeri Oroszországot, tehát nyugat véleményformálását kritika nélkül elfogadják. Az orosz elnök nyíltan beszél.
Orientál
2023-02-21 at 20:25
Jó volna minél előbb USA-val felmondaniuk az oroszoknak az űrprogramot.
dr. Kolompár Genitália
2023-02-21 at 19:05
Pankotai Lujza
“Nem bízom az Oroszokban.”
A mai helyzet nem bizalom kérdése, hanem világnézet kérdése. A média hülyítésével ellentétben az elmúlt száz évben mindig is két pólus volt a világban.
A szabadkőművesek által irányított világ, és a másik. Az előbbi volt a szidolozott csillogó, másik a lenézett, lekezelt. Csakhogy amíg a “nyugati fény” egy tábort alkotott, addig a többiek szétszórtan írígyelték a nyugati jólétet. De ez mára megfordult. A lenézett népek tanulással és sok munkával feljöttek, és lassan a seggükhöz verik a jóléttől elbutult és ellanyhult nyugatot. Ráadásul kezdenek összekovácsolódni, mert végre rájöttek arra, hogy a nyugati jólét jelentős része nem tehetségből és szorgalomból keletkezett, hanem az ő népeik erőforrásainak az ellopásából. Nos az USA és a többi negyven rabló pont ezért van beszarva. Az USA nem versenyezni akar, hanem uralkodni. A világot kéretlenül irányítók mai generációja beleszületett abba a jólétbe, amit nem akar feladni. Ezért bármit megtenne. Akár százmilliók halála árán is.
Ezekkel ellentétben az orosz nép (nem az ottani kommunistákra gondolok) rengeteg éhezésen, sanyargatáson ment keresztül, mire élhető világot vívott ki magának. Ők csak a normális, fenyegetettség nélküli életüket szeretnék megtartani, nem a privilegizált hegemóniájukat.
Pankotai Lujza
2023-02-21 at 18:31
Nem bízom az Oroszokban. Ez talán még nem baj, de az Európaiakban sem bízom. Ez viszont baj, mert ezek túl közel vannak. Ezért, se Putyin, se Zselinszki! Tudom, baromi nehéz megérteni!
Namármost
2023-02-21 at 17:15
Egy kis kiegészítés a közelmúlt történelméhez, mint a háború előzményeihez:
A 2013-14-es „majdani forradalom” – valójában puccs – ma már köztudottan és beismertem az amerikaiak irányításával történt (ahogy mondták:. 5 milliárd dollárunk van benne…).
Miért volt fontos ez nekik? Mert föl akarták venni Ukrajnát a NATO-ba. Tessék visszakeresni: az új ukrán rezsim szinte legelső húzása volt, hogy bejelentette a felvételi kérelmét. A NATO nyugati vezetői erőből keresztülnyomták volna, hogy akár gyorsított, könnyített eljárásban is felveszik őket. Miért kell annyira Ukrajna a NATO-nak? Hát pont a Krím miatt. Első dolguk lett volna egy támaszpontot létrehozni ott, ahol most és korábban az orosz/szovjet/orosz flotta bázisa volt és van. Ha ezt az oroszok megvárták volna, akkor már csak világháború árán tudtak volna ezen változtatni. Számukra ez elképzelhetetlen, elfogadhatatlan. Az egyetlen meleg vízi katonai bázisuk. Nekik szerződésük volt Ukrajnával, hogy Szevasztopol az ő használatukban marad, a Krím pedig autonóm terület (Autonóm Köztársaság) marad! Mindkettő megváltoztatására készült Kijev, illetve rajtuk keresztül az USA és főleg Nagy-Britannia. (Elsősorban a britek akarnak ott bázist, a ciprusi bázisuk mintájára, hiszen számukra lét kérdés a brexit kompenzálása.)
Ha ezek a tervek sikerülnek, akkor az oroszokat gyakorlatilag kiszorítják a teljes mediterrán térségből, elvágják a Közel-Kelettől, Afrikától, stb. És nem a katonai szempontok a hangsúlyosak, hanem a piaci, vagyis a gazdasági. Olyan hátrányba kerültek volna, amiből hosszú évtizedekig nem tudtak volna felállni.
Érthetetlen, hogy ezt nem hagyják??
(Röviden…)
Rolo
2023-02-21 at 16:49
PG2023-02-21 at 16:41
Pontosan…az oroszok engedték meg a fingós pedofilnak ,hogy odamenjen!
Jeszy apja meg bátrazik a F.O.S-ba????
PG
2023-02-21 at 16:41
Tulajdonképpen Putyinnak igaza van. Tényleg az egész nyugat szinte háborús lázban van már, odáig jutott a háborús propagandájuk. Kb ilyen hangulatot keltettek a világháborúk előtt is. Szerencsénkre jó miniszterelnökünk van, aki igyekszik hazánkat megóvni ettől az őrülettől.
Az azért elég komikus lehetett, amikor Joe Biden (alias húgyos Jóska)könyörgött Putyinnak, hogy addig ne lője Kijevet amíg ő ott lesz. Ez ám a bátor ember….
gyozo2018
2023-02-21 at 16:23
Ezt mondóst alá is írom.
Cseléd
2023-02-21 at 16:12
Nehéz lemondani az ukrán természeti kincsekről, a kiváló földekről. A gazdag még gazdagabb akar lenni és úgyis a szegények halnak meg minden háborúban
Rolo
2023-02-21 at 15:27
dr. Kolompár Genitália2023-02-21 at 15:11
10/10???
Rolo
2023-02-21 at 15:18
@SzaboRoza
“1992. július 4-én az Oroszországi Föderáció Legfelsőbb Tanácsa törvényben rögzítette az Oroszországon belül önálló Ingus Köztársaság és Csecsen Köztársaság létrejöttét 1993. január 3-tól. A köztársaság első elnöke Dudajev lett, aki hatalma biztosítása érdekében fegyveres csecsen harcosokkal foglalta el a legfontosabb középületeket Groznijban, köztük a belügyi alakulatok, és a KGB helyi képviseletének épületeit, feloszlatta az addigi csecsen parlamentet és elnöki irányítást vezetett be. Ezzel egy időben etnikai tisztogatást kezdeményezett amely főleg a helyi orosz lakosság ellen irányult. Ez a folyamat hamarosan mintegy 20 000 halottat 230 000 menekültet eredményezett. Az 1989-es népszámlálás adatai szerint a terület lakosságának 23,1%-a volt orosz, (1959-ben még 43% volt), ezzel szemben a tisztogatás után 1994-ben 3-4%-ra csökkent.
Dudajev döntött az Oroszországi Föderációból történő kiválásról, és önálló iszlám államot kívánt létrehozni a Kaukázusban. A moszkvai hatalmi központok számára a Szovjetunió összeomlása, a tagköztársaságok kiválása után elviselhetetlen volt a gondolat, hogy még az Oroszországi Föderáció is meginduljon a felbomlás útján. Emellett Csecsenföldön vezetett át a Kizljar–Groznij–Novorosszijszk vonalon egy fontos olajvezeték, amelyet a csecsenek rendszeresen megcsapoltak. A területen a közbiztonság is összeomlott, fegyveres csoportok vasúti szerelvényeket támadtak meg, külföldieket raboltak el váltságdíjért.[4]
Az orosz vezetés kezdetben megpróbálta tárgyalások útján rendezni a helyzetet. Pavel Gracsov védelmi miniszter két alkalommal is elrepült Dudajevhez, utoljára Ingusföldön találkoztak. A sikertelen tárgyalások után Jelcin orosz elnök az Oroszországi Föderáció további dezintegrálódása és az etnikai tisztogatások megakadályozása érdekében elhatározta a a hadsereg bevetését. A végső döntés az Oroszországi Föderáció Biztonsági Tanácsának 1994. november 29-i ülésén született meg”
Szerintem is elég lesz a ” vegytiszta” történelemből???
dr. Kolompár Genitália
2023-02-21 at 15:11
Szaboroza
Ha a betűket beleszórjuk egy vödörbe, összerázzuk és kiöntjük, abból még nem lesz regény. A történelem is ilyen az évszámok rakosgatása a legkevésbé sem egyenlő a tények helyes értékelésével. Az oroszok úgy szállták meg a Krímet, hogy jóformán senki hajszála nem görbült. Ezért ennek dátumát háborúkénti beállításához nem kis elfogultság szükséges. Ugyanakkor csak erőszakos cselekményeket említettél, olyan tényeket nem, hogy időközben az ukránok átverték az oroszokat, elkezdtek fegyverkezni, biolaborokat működtettek az orosz határ közelében és bejelentették, hogy atomfegyvert akarnak maguknak készíteni.
Gondolod, hogy ettől nem állt meg Putyin alatt a hintaszék? És bitkellett volna lépnie – miután a fél világgal sürgettette, hogy járjon közbe az ukránok dombászi fegyveres támadásai leállításában? Gyorsan alá kellett volna írnia, hogy azonnal áttérnek a pászkára, és aki nem buzi azt lelövik? vagy mit kellett volna tennie?
SzaboRoza
2023-02-21 at 15:07
Egy párhuzam – mára részemről végszóként
Donbasz és Csecsenföld
Donbasz ki akar(t) válni az Ukrajnából, ezért az ukránok vérengzést rendeztek. Ha igazak az adatok 15.000 halott + lakosság elüldözése. Ezt a becstelenséget ítélik el az oroszok. Joggal!
1992-ben a csecsenek ki akartak válni a SZU szétválása miatt meggyengült Oroszországból.
A birodalom nem engedte. A háború kb 8.000 halott + lakosság elüldözése. Elítélhetjük a mészárlásért Oroszországot?
Rolo
2023-02-21 at 14:59
SzaboRoza2023-02-21 at 14:50
Vegytiszta történesz???
2013 november 21.
Mond valamit a dátum…csak hogy mi mikor kezdődött???
SzaboRoza
2023-02-21 at 14:50
dr. Kolompár Genitália
Hozzászólásomban leírtam – Donbasz a válasz. Javaslom olvasd el még egyszer.
Tények:
Az oroszok 2014. március 18-án szállta meg a Krím-félszigetet.
A kelet-Ukrajnai háborút (részeként a donbaszi vérengzést) 2014. április 06-ától számolják a jelenlegi háború kitörésig.
Becstelenség, amit az ukránok a kisebbséggel műveltek a keleti (és a nyugati) országrészükben is. De egyértelműen az oroszok a háború kirobbantói, ők foglaltak el először ukrán területet. Lásd a dátumokat.
Még egy részlet, mert más hozzászóló tévesen jegyezte meg. Létezett független Ukrán állam, a mostani előtt is. Már 1917 végén megalakult az első független Ukrán Köztársaság. Egészen távlatosan hosszú életű volt az a 3 év. 1920-ban a Vörös Hadsereg (ki más?) elfoglalta őket, így lett 1922-től a Szovjetunió egyik tagállama.
Mára elég ennyi történelem?
Még egy részlet, mert más hozzászóló tévesen jegyezte meg. Létezett független Ukrán állam, a mostani előtt is. 1917 végén alakult meg a független Ukrán Köztársaság, amelyet 1920-ra a Vörös Hadsereg elfoglalt, így lett 1922-től Ukrajna Ukrán Szovjet Szocialista Köztársaság néven a Szovjetunió egyik tagállama.
Mára elég ennyi vegytiszta történelem?
Ulpianus
2023-02-21 at 14:29
jav.:az Index hozza:
Ulpianus
2023-02-21 at 14:28
A lényeg sajnos a PS-en lemaradt, az Index hozza? “Ezután Putyin arról beszélt, hogy Ukrajna most olyan szerepet tölt be, mint amilyet az 1930-as években a náci Németország töltött be. Azt mondta, hogy szerinte a náci Németországot is a Nyugat hozta létre azért, hogy meggyengítsék Oroszországot, és most ugyanez a céljuk Ukrajnában is. Ezzel összefüggésben röviden még az Osztrák–Magyar Monarchiáról is szót ejtett, de csak egy ködös utalást tett arra, hogy már ott elindult ez a folyamat.”
2 ÉNAKI
2023-02-21 at 14:04
SzaboRoza 02.21. Az igazság közel sem az,amit írtál.A hiteles történelem megmásíthatatlan,de erre részletesen kitért dr.Kolompár Genitália.
dr. Kolompár Genitália
2023-02-21 at 13:58
SzaboRoza
Úgy látom azaz a tehetséggel áldott meg a jóisten, hogy képes vagy azon az ablakon is átlátni melyben két üveg között deszka van. Ugyanis a gyönyörű felsorolásodból “csak azt a tizenöt(?) évet felejtetted el megemlíteni, mikor az ukránok a saját országuk keleti részében lajkó oroszokat gyilkolták nehéztüzérséggel. Tehát a “ki kezdte” vita úgy gondolom itt eldőlt. Ebből eredően az erre felfűzött további okoskodás is mehet a levesbe.
2 ÉNAKI
2023-02-21 at 13:58
Dr.Kolompár Genitália.13.31.02.21. A megítélés helyes,valós tartalma van.
2 ÉNAKI
2023-02-21 at 13:53
Oroszország soha sem volt agresszor,illene még az elvtársaknak is tudomásul venni.Átverte a nyugat és Angéla Merkel a Minszki egyezménnyel.Merkel szerint nem gondolták komolyan,csak idöhúzás volt.A náci hoholok hozzáállása,miszerint az övék mindaz,ami mindig is az Oroszoké volt.A Krim soha nem volt az Ukránoké.Hruscsov részegen az Ukránoknak ajándékozta,mert ő is Ukrán volt.Trianon II.Putyin csak azt veszi vissza,ami az Óroszoké. Jól teszi,ha kell háborúval.Ne keseregjen az Orosz mint a Magyar Trianon miatt. Ķár,hogy adott időben,nekúnk nem volt egy Putyinunk.Összegezve: agresszor az Usa,EU,Ukrajna es a nyugat,aki fegyvert szállít Ukrajnának.
SzaboRoza
2023-02-21 at 13:47
’Ők azok, akik elkezdték a háborút. És mi erőt alkalmazunk, hogy befejezzük.’ – Olvassuk az orosz elnök szavait. Biztos?
A Szovjetunió megszűnését lezáró jegyzőkönyvet 1991 végén Oroszország és Ukrajna is aláírta. A megállapodás kimondta az államhatárok sérthetetlenségét.
1994 decemberében a fővárosunkban írták alán a ’Memorandumot’. Ukrajna vállalta, lemond területén maradt szovjet atomfegyverekről. Cserébe Az USA, Oroszország és az Egyesült Királyság együtt garantálták Ukrajna szuverenitását.
1997. májusi megállapodás. Oroszország garantálta Ukrajna területi integritását, cserébe az orosz Fekete-tengeri Flotta A Krímben állomáshat. Tehát Orosz hajók ukrán kikötőben. Majd még abban az évben újabb barátsági szerződést köt a két ország.
Majd szűk húsz év ugrás. A 2014. Majdan, talán két nappal az oroszbarát elnök megdöntését követően megszállták az oroszok a Krímet. Azaz ukrán területet. Ez után jön képbe a Donbasz, válaszként. Akkor ki az, aki először ütött?
’Krím mindig is Oroszország része volt’ – jöhetne a válasz, igen erős csúsztatással. A félszigetet az Orosz Birodalom csak 1753-ban szállta meg, addig nem volt a része az országuknak. Ráadásul csak a krími háború 1856-es lezárása után kezdte országrészének tekinteni, egészen 1917-ig. A Szovjetunió idején az orosz tagköztársaság része, 1954-ig. Közben nem elhanyagolható esemény – Sztálin 1944-ben telepítette ki az őslakosokat, a megbízhatatlannak tekintett krími tatárokat. Az oroszok 1991-ben, a SZU felbomlásakor elismerték, Krím Ukrajna része. Most – saját álláspontjuk megerősítése miatt – meghazudtolják az akkori önmagukat. Volt már ilyen és lesz is. Nem csak ott, más nagy-, és kishatalomnál egyaránt.
Háttérmunkája miatt az USA ugyanannyira felelős a konfliktus kirobbantásáért, mint Oroszország. De a háborút az oroszok kezdték el, ők az agresszorok. Nincs igaza az orosz elnöknek.
Még egy gondolat, mert erről sosem írtak még az oldalon. A 130 milliós Oroszországban él kb 2 millió ukrán (1,5%). Más arány, mint a (korábban) 43 milliós Ukrajnában a 7 millió orosz ajkú. (szűk 20 %). De egyik helyen sem szabad a saját nyelv használata.
dr. Kolompár Genitália
2023-02-21 at 13:31
A Kisbenedek nevű jóember a hírtv műsorában már arról álmodozott, hogy Kína és az usa összefoghat az oroszok élen, mert Kína ki van szolgáltatva az usa-nak. Ez a vágyvezérelt vélemény csak a valóságot nem veszi figyelembe. Egyrészt azt, hogy a kínaiak nagyon jól tudják, hogyha sikerülne az usa-nak az oroszokat meggyengítenie, akkor utána ők következnének. Másrészt pedig az usa jobban függ Kínától, mivel mindent ott gyártatnak már, ráadásul kínának olyan mértékű dollár tartaléka van, amivel pillanatok alatt tönkretehetné a dollárt.. Ráadásul egy komolyabb gazdasági, vagy katonai háború esetén Kína önfenntartó tud lenni, ami az usa-ra csöppet sem igaz.
Nem véletlen Kína és Oroszország közeledése egymáshoz ne csak gazdaságilag, de az országukra leselkedő veszélyek tekintetében is. Putyin él is azzal a lehetőséggel, hogy olcsó energiahordozókkal és egyébb okos húzásokkal tegye barátjává Kínát és nem usa típusú arrogáns fenyegetésekkel az ellenségévé.
Nahát
2023-02-21 at 13:30
Putyinnak teljesen igaza van. A magyarok azért tisztelik, mert hazafi, ő is védelmezi a kereszténységet, és korrekt üzleteket lehet vele kötni. A nyugat azért gyűlöli, mert hazafi, védelmezi a kereszténységet, és csak korrekt üzleteket lehet vele kötni. Európának nem lenne félnivalója tőle, ha Sorosék nem provokálnák.
apro_marosan_petergabor
2023-02-21 at 13:05
Ez a beszéd óvatos volt, nagyon is óvatos.
Sem a háború végső célját, sem lehetséges végét(időpontját), sem lehetséges kimenetelét nem jelezte.
Nem sugárzott erőt. Azt gondolom, nem ezt várták tőle.
Patriot
2023-02-21 at 12:07
Sun Tzu
2023-02-21 at 11:50
Kapisgálod a lényeget. A kipás bankároknák alaptézis,hogy akkor kell venni, részvényt, ingatlant,gyárat stb,amikot mindenki elad. Eladni meg amikor mindenki venni akar. A kedvező helyzet, hogy előálljon, arról meg ők gondoskodnak. Kellemes kastélyaik szivarfüstös, whykisgetős vörös szalonjaiban. A nép meg hullik a géppuska tűzben.
K
2023-02-21 at 12:04
Az USA 70 éve már minden háborúban benne van, sőt kezdeményezője.
Az USA felelős mindenért, nagyobb kárt okoz a Földnek mint a nácizmus és Hitler.
Az ukrán háborút az USA indította pincsi kutyái segítségével, akik az ENSZ és az Európai Unió.
Az ENSZ-nek az USA dirigál, így az ENSZ figyelembe sem vehető, ugyanígy az Európai Unió ami az USA gyarmata.
*******
A náci USA a legfőbb agresszor, aminek nincs helye a Földön.
2 ÉNAKI
2023-02-21 at 12:03
Csaba 11.49.02.21.Így van.?
Sun Tzu
2023-02-21 at 11:50
Mindkét oldal baromira tudja, és el is mondja, hogy mit akar a másik. Zseni egytől-egyig mind. Csak azt tudnám, hogy mi a céljuk azzal a húsdarálóval ott Ukrajnában. Nincs valami kultúráltabb módja a fegyverek megsemmisítésének?! Vagy az a lényeg, hogy vér follyon az utcán, mert akkor érdemes részvényt venni?!
Csaba
2023-02-21 at 11:49
Oroszország támadta meg Ukrajnát….ez tény. Az USA provokálta hosszú idők óta… ez is tény. Az utolsó ukránig fognak az amcsik harcolni… ez is tény. A legnagyobbat az amerikai hadi és energia cégek kaszálnak…ez is tény. Mint ahogy a Covid miatt az amerikai gyógyszergyárak kaszáltak és kaszálnak. Ha valaki ezeket nem veszi észre az vak vagy hülye, vagy egyszerűen csak szimpatikus neki a sátán.