Pesti Srácok

Reagált Lázár János a vonalbezárásokra – Történelmi vasútfejlesztési programot terjeszt a kormány elé a közlekedési tárca

Reagált Lázár János a vonalbezárásokra – Történelmi vasútfejlesztési programot terjeszt a kormány elé a közlekedési tárca

Tízéves, a pályafelújításra és új járművek beszerzésére is kiterjedő vasútfejlesztési programot terjeszt a kormány elé az Építési és Közlekedési Minisztérium – közölte Lázár János tárcavezető a Rádió7 Közös nevező című műsorában csütörtökön.

A miniszter úgy fogalmazott: a cél, hogy tíz év alatt, lépésről lépésre, a fontos feladatokra fókuszálva történjen meg az elöregedett pályahálózat és a járműpark korszerűsítése. Elmondta: Magyarországon a tömegközlekedésben az első helyen a kötött pálya áll. Budapesten a hév-vonalak – a pálya és a járművek – korszerűsítésére van szükség, fejleszteni kell a nagyobb városok közötti vasúti összeköttetést és az országon átmenő, valamint a vármegye- és járási központokban a ráhordó vonalakat. Ehhez csatlakozva pedig a Volánnak kell biztosítania az eljutást a kötöttpályás csatlakozásig – sorolta a feladatokat a miniszter. Lázár János hangsúlyozta: ehhez beruházásokra, valamint saját vasúti járműiparra van szükség. Ez azonban olyan terület, amelybe érdemes invesztálni, hiszen ötmillió ember közlekedéséről van szó, másrészt egy új iparág is felépíthető. A politikus úgy fogalmazott: jelenleg nincs pénz a költségvetésben a vasúti konszolidációs és fejlesztő munkára. Uniós források bevonásával és akár pénzpiaci eszközökkel előteremthető lenne a szükséges összeg, amelynek nagysága elérheti a 6 ezer milliárd forintot.

– közölte.

PestiSracok facebook image

– mondta a miniszter, elnézést kérve azoktól, akik a közelmúltban balesetet szenvedtek, vagy akiknek a késések, kimaradások okoztak kellemetlenséget. Lázár János kifejtette: a járvány alatt jelentősen visszaesett az utasszám, de az utóbbi fél évben érdemben nőtt a tömegközlekedés iránti igény. 2022-ben a kormány úgy döntött, a vasúti közlekedésben a főváros környékére koncentrálja az erőforrásokat, ehhez pedig munkaerőre van szükség, 100–150 ember is sokat számít. A balesetmentes közlekedés biztosítása mellett részben a személyi erőforrások átcsoportosítása az oka annak, hogy augusztustól tíz mellékvonalon szünetel a vasúti közlekedés. A miniszter ugyanakkor hangsúlyozta: a szocialista kormányok vonalbezárásaival szemben most biztosított az utasok közlekedése, a vonatpótló buszok akkor és ott viszik el őket céljukhoz, ahol és amikor korábban a vonat tette.

Budapest–Belgrád vasútvonal

A politikus rámutatott: a Budapest–Belgrád vasútvonal 2,2 milliárd dollár értékű fejlesztése kiemelt fontosságú a teherszállítás szempontjából, ahogy a nyugat–keleti átmenő forgalom feltételeinek javítása is, ahol Budapest jelenti a szűk keresztmetszetet. A déli körvasút építése ugyan beleütközött a XI. kerületi polgárok tiltakozásába, de a kormányzat nyitott a kompromisszumra – például a zajcsillapításban –, magából a programból azonban nem engedhet, az ország szempontjait budapesti politikai csaták nem írhatják felül.

KRESZ-módosítás

A KRESZ-módosításról szólva a miniszter kifejtette: a szabályok utolsó nagy változása 2009-ben történt, azóta sokkal többen, többet és többféleképpen használják az utakat, új közlekedési formák, elektromos kerékpárok, rollerek jelentek meg. A módosítást széles körű egyeztetés előzi majd meg, minden javaslatot meghallgatnak. A legfontosabb szempont a védtelen közlekedők, a gyalogosok és kerékpárosok érdekeinek védelme lesz.

Változatlan az álláspontja

Lázár János kitért a júliusban, a szintén a Rádió7 műsorában Márki-Zay Péterrel kapcsolatban tett megjegyzésére is. Mint mondta, a mindenkori ellenzék és a kormánypártok között a rendszerváltás óta kompromisszum volt arról, hogy a politikai viták rendezésébe külföldi erőforrásokat nem vonnak be. A tavalyi volt az első választás, amikor az ellenzék miniszterelnök-jelöltje, Hódmezővásárhely polgármestere az amerikaiaktól és más külföldiektől nagyon komoly forrásokat fogadott el azért, hogy hazája sorsát az ő érdekeiknek megfelelően befolyásolja. Hozzátette: "ezt van, aki hazaárulásnak nevezi".

– jelentette ki a politikus.

– szögezte le Lázár János.

Forrás: MTI; Fotó: Facebook

Ajánljuk még

A Bölcsészkapitány angol fordulatokból olvasta ki az orosz szálat a bombás üzenetben – Kószáló Ladikpisztoly S01E06

Ps TV január 27.
A nagy felismerések és a nagy drámák hetén vagyunk túl. Zelenszkij Davosban ráébredt, hogy őt átverték a nyugatiak, Ukrajna sosem lesz a NATO tagja és a győzelem-elméleteire is csak addig bólogattak, amíg nem kerültek azok semmibe. Nálunk meg az egész ország drámatagos lett, hiszen a gyerekeknek nem kellett matekból röpdogát írniuk egy internetbetyár miatt. A legmókásabb epizódot az Index szállította: megszólítottak egy nyelvészt, aki szerint biztos hogy magyar ember írta oroszból a bénán lefordított anglicizmusoktól hemzsegő levelet. Nyelvészbölcsészen ennyit még sosem röhögtünk.

Az Akta – A fizetési meghagyás a lakásmaffia legújabb módszere?

Ps TV 2023 szeptember 28.
Váratlan, nehéz élethelyzetbe került emberek és családok egy részben hivatalos, törvényes eljárásban, közjegyzők közreműködésével veszíthetik el mindenüket és kerülhetnek utcára néhány év alatt, akár egyetlen családtag pár százezer forintos tartozása miatt. Fizetési meghagyás – ez a kulcsszó, ahogy a károsultak mondják, az ingatlanmaffia legújabb módszere. Tippadók, végrehajtók, közjegyzők és úgynevezett árverési vevők zsíros üzletéről rántjuk le a leplet, amit jószerével csak törvénymódosítás tudna megfékezni. Az Aktában három ember, három család drámáját meséljük el, akik közül ketten már elveszítették az ingatlanukat, és bemutatjuk a módszert, amivel minimális befektetéssel több tízmilliós ingatlanokat tudnak lehúzni a nem eléggé dörzsölt áldozatokról, gyakorlatilag büntetlenül.