
Tízéves, a pályafelújításra és új járművek beszerzésére is kiterjedő vasútfejlesztési programot terjeszt a kormány elé az Építési és Közlekedési Minisztérium – közölte Lázár János tárcavezető a Rádió7 Közös nevező című műsorában csütörtökön.
A miniszter úgy fogalmazott: a cél, hogy tíz év alatt, lépésről lépésre, a fontos feladatokra fókuszálva történjen meg az elöregedett pályahálózat és a járműpark korszerűsítése. Elmondta: Magyarországon a tömegközlekedésben az első helyen a kötött pálya áll. Budapesten a hév-vonalak – a pálya és a járművek – korszerűsítésére van szükség, fejleszteni kell a nagyobb városok közötti vasúti összeköttetést és az országon átmenő, valamint a vármegye- és járási központokban a ráhordó vonalakat. Ehhez csatlakozva pedig a Volánnak kell biztosítania az eljutást a kötöttpályás csatlakozásig – sorolta a feladatokat a miniszter. Lázár János hangsúlyozta: ehhez beruházásokra, valamint saját vasúti járműiparra van szükség. Ez azonban olyan terület, amelybe érdemes invesztálni, hiszen ötmillió ember közlekedéséről van szó, másrészt egy új iparág is felépíthető. A politikus úgy fogalmazott: jelenleg nincs pénz a költségvetésben a vasúti konszolidációs és fejlesztő munkára. Uniós források bevonásával és akár pénzpiaci eszközökkel előteremthető lenne a szükséges összeg, amelynek nagysága elérheti a 6 ezer milliárd forintot.
Addig azonban a balesetmentes napi működés biztosítása a cél
– közölte.
Az elmúlt egy esztendőben nemcsak a késések aránya nőtt, hanem annak kockázata is, hogy baleset következzen be
– mondta a miniszter, elnézést kérve azoktól, akik a közelmúltban balesetet szenvedtek, vagy akiknek a késések, kimaradások okoztak kellemetlenséget. Lázár János kifejtette: a járvány alatt jelentősen visszaesett az utasszám, de az utóbbi fél évben érdemben nőtt a tömegközlekedés iránti igény. 2022-ben a kormány úgy döntött, a vasúti közlekedésben a főváros környékére koncentrálja az erőforrásokat, ehhez pedig munkaerőre van szükség, 100–150 ember is sokat számít. A balesetmentes közlekedés biztosítása mellett részben a személyi erőforrások átcsoportosítása az oka annak, hogy augusztustól tíz mellékvonalon szünetel a vasúti közlekedés. A miniszter ugyanakkor hangsúlyozta: a szocialista kormányok vonalbezárásaival szemben most biztosított az utasok közlekedése, a vonatpótló buszok akkor és ott viszik el őket céljukhoz, ahol és amikor korábban a vonat tette.
Budapest–Belgrád vasútvonal
A politikus rámutatott: a Budapest–Belgrád vasútvonal 2,2 milliárd dollár értékű fejlesztése kiemelt fontosságú a teherszállítás szempontjából, ahogy a nyugat–keleti átmenő forgalom feltételeinek javítása is, ahol Budapest jelenti a szűk keresztmetszetet. A déli körvasút építése ugyan beleütközött a XI. kerületi polgárok tiltakozásába, de a kormányzat nyitott a kompromisszumra – például a zajcsillapításban –, magából a programból azonban nem engedhet, az ország szempontjait budapesti politikai csaták nem írhatják felül.
KRESZ-módosítás
A KRESZ-módosításról szólva a miniszter kifejtette: a szabályok utolsó nagy változása 2009-ben történt, azóta sokkal többen, többet és többféleképpen használják az utakat, új közlekedési formák, elektromos kerékpárok, rollerek jelentek meg. A módosítást széles körű egyeztetés előzi majd meg, minden javaslatot meghallgatnak. A legfontosabb szempont a védtelen közlekedők, a gyalogosok és kerékpárosok érdekeinek védelme lesz.
Változatlan az álláspontja
Lázár János kitért a júliusban, a szintén a Rádió7 műsorában Márki-Zay Péterrel kapcsolatban tett megjegyzésére is. Mint mondta, a mindenkori ellenzék és a kormánypártok között a rendszerváltás óta kompromisszum volt arról, hogy a politikai viták rendezésébe külföldi erőforrásokat nem vonnak be. A tavalyi volt az első választás, amikor az ellenzék miniszterelnök-jelöltje, Hódmezővásárhely polgármestere az amerikaiaktól és más külföldiektől nagyon komoly forrásokat fogadott el azért, hogy hazája sorsát az ő érdekeiknek megfelelően befolyásolja. Hozzátette: “ezt van, aki hazaárulásnak nevezi”.
Nem szabad annak az embernek kezébe költségvetési forrást adni, aki már egyszer dokumentáltan elárulta hazája érdekeit
– jelentette ki a politikus.
A Fidesznek nagyon jó polgármesterjelöltje lesz az önkormányzati választásokon, és a hódmezővásárhelyiek szabadon dönthetnek arról, hogy ellenzéki, kormánypárti vagy független politikust választanak; mindenkivel együtt tudunk működni, egyet kivéve: ez a kormány nem fog külföldi érdekeket szolgáló emberek kezébe költségvetési pénzt adni
– szögezte le Lázár János.
Forrás: MTI; Fotó: Facebook
A kötött pályás tömegközlekedésnek kell lennie a jövőnek
2023-08-04 at 13:12
A kötött pályás tömegközlekedésnek kell lennie a jövőnek! Egy teljesen automatizálható, bekamerázható, és végtelenségig fejleszthető, elektromos árammal hajtott, akár akkumulátorokkal, napelemekkel meghajtott is lehet! Annak, hogy a tömegközlekedést kivisszük a közutakra, semmilyen jövője, de már jelenje sincs. Ezért az önvezető autóknak, és buszoknak is (ha lesznek), nagyon behatárolt, és korlátozott lesz a fejlesztési lehetősége, mivel bármilyen tényező befolyásolhatja, megállíthatja a közutakon való közlekedést!
addig amíg nem tudod, hogy lehetetlen, bármit megtudsz csinálni
2023-08-04 at 12:49
Persze, hogy pénzbe kerül egy villanymozdonyt beállítani, egy diesel – mozdonyt üzemeltetni! Meg kell kérdezni a település lakosait, hogy nekik mennyibe kerül az, ha eladhatatlan lesz az ingatlanjuk, ha nem tudnak időben oda érni a munkahelyükre, ha mindenki kézzel – lábbal menekül a településről, mert ellehetetlenítik a közlekedést! A község milyen kárt szenved azzal, hány vállalkozást veszít, vagy hány leendő nem jön létre, mivel gyakorlatilag elzárt települést csinálnak belőle, amikor például leesik a hó, vagy a jég, kidől egy fa, baleset van stb.
mindenki vállalja a tettei következményeit
2023-08-04 at 11:10
Sajnos, mióta világ a világ, mindig a nagyvárosi nép bolondul meg a jó dolgában, soha sem a vidéki! Viszont a jó dolgában megbolondult nagyvárosi nép miatt, kerül szívatóra az egész ország, és legfőképpen az erről nem tehető vidékiek! Az igazságos az lenne, ha a városiak bűnhődnének a bűneikért, nem a vidéki nép, és akkor megtanulna a városi nép is felelősségteljesen gondolkodni, cselekedni!
ne alacsonyodjunk le a kommunisták szintjére
2023-08-04 at 10:46
Az egy dolog, hogy a butapesti proli csőcseléknek minden jár, még az után is, hogy elintézték nekünk az őszirózsás forradalmukkal, Károlyi Mihályukkal, Kun Bélájukkal, Kádárukkal, Gyurcsányukkal az országunkat. De most már nem leépíteni, hanem megőrizni kellene amit, nagy nehezen évszázadok kemény munkájával összeraktak, felépítettek őseink! Szomorú, hogy nem tudunk egy kötött – pályás útszakaszt modernizálni, fejleszteni, és a tömegközlekedést a közutakon kell megoldanunk! Szét kellene nézni más országokban, például Bécsben, a snell – bahn – t, az utak felett, Duna felett, épületek között is ki lehet építeni, mi meg a francos egyenes terepen az országunkban sem tudjuk a tömegközlekedést megoldani. Ne alacsonyodjunk már le a kommunisták szintjére, legyen bennünk egy minimális tartás, és lépjünk tovább azon, hogy a kommunisták 3 ezer – milliárd mínuszba vágtak minket, az M5, M6 – os autópályával, és még a homokdombokba fúrtak / ástak 3 alagutat is, úgy igazi kommunista proli bunkó módon!
A MÁV tipikus esete, az alkalmatlan emberek, jól fizető, fontos, felelősségteljes, pozíciókban! Nem véletlen, hogy a veszteséget termelő teherszállítását (MÁV CARGO) eladta 103 milliárd forintért, az osztrákoknak, akik azonnal nyereségessé tudták tenni a teherszállítást. Vagy beszélhetnénk az 50 évesen nyugdíjazott kalauzokról is, meg az állami ingatlanok elkótyavetyéléséről, vagy barátoknak, ismerősöknek a tulajdonába való átjátszásáról. Tehát a kötött – pályás vasúti tömegközlekedés, aminek a legolcsóbbak, leggyorsabbnak, legkényelmesebbnek, legkörnyezetkímélőbbnek, jövőbemutatónak, kellene lennie elméletben, az nálunk pont megint nem az!
Orientál
2023-08-03 at 20:22
Viszont a balliberális mszp-s szdsz-es Medgyessyék Gyurcsányék Bajnaiék együtt Demszkyjükkel annyira szétlopták hazánkat hogy az néhány bkv-s villimoson utazó kapaszkodó utasok kezét megrázta az áram. Gyurcsányék még a tömegközleedést is elkxrták.
2 ÉNAKI
2023-08-03 at 20:01
Amarna 19.47. Egyre gondolunk? Nekem sem tetszik,hogy ezt a közérdekü cikket,ami aug.3.i keltü hátra rangsorolták.Ugyanakkor, a Szadeszes cikk,amiben.Mátyást ekézik jul.26.óta fennt van. Ugye.PS.
MuranyiA
2023-08-03 at 19:55
A Bajnai-kormány 2009-ben bezárt több, sőt sok vasúti vonalat. Akkor, jogosan, tiltakozott a jelenlegi kormánypárt, nemzetvesztést emlegetve. Nagyon helyesen újra nyitottak vonalakat a hatalomra jutáskor. Most beszüntetnek vonalakat, olyat is, melyet korábban újranyitottak. Ez már nem nemzetvesztés?
A bezárás oka a forgalom hiánya, nincs utas. Rendben, fogadjuk el az érvelést. De akkor a Vál-völgyi kisvasutat miért nem zárják be? Ott sincs utas, letelt már az eu-s pályázat fenntartási ideje. Ha az egyik igen, a másik miért nem?
2009-ben, az akkori gyalázatos bezárások során a hosszú távú koncepció hiányát emlegették. Teljesen érthetően. Azóta eltelt 14 év. Mit csináltak a döntéshozók? Semmit. Most kezdenek koncepciót gyártani? Szégyen!
Amarna
2023-08-03 at 19:47
SZAGOT FOGTAM……
Itt valami nem stimmel….
Nahát
2023-08-03 at 17:26
Szabó Róza – Ön szerint Lázár tehet MZP megerősödéséről. Az Ön logikája szerint akkor Tarlós István tehet arról, hogy a dollármilliárdokkal jól kitömött baloldal embere lett Budapest főpolgármestere, akinek mindössze annyi érdeme van, hogy magas és vékony? Ön kimaradt volna a dohánykereskedelemből? Ez tényleg sérelmes, de az a helyzet, hogy Magyarországon képtelenség tíz millió dohányboltot fenntartani, ezt Ön is beláthatja. Ön Lázár Jánosra mutogat, miközben Márki-Zay Péter mindenre költi a város pénzét, csak Hódmezővásárhelyre nem. Egyébként pedig ha Önök szerint a fideszesek patkányok, akkor most ne fintorogjon.
SzaboRoza
2023-08-03 at 17:06
Lázár János városa polgármestereként írta alá azt a bankoknak szóló ajánlattételi felhívást, melyben devizában adósítja el a városát. Majd, amikor elszállt a svájci frank ára szidta a bankokat és központi költségvetésből, azaz mindannyiunk pénzéből fedte le a hiányt. Jobb lett ettől az országnak?
Lázár János városa polgármestereként sportot űzött abból, hogy a főépítészének mindenben nemet mondjon. Jobb lett ettől a városának?
Lázár János volt az, aki parlamenti képviselőként a legnagyobb éves üzemanyag költségtérítésben részesült. De nem restellte, hogy lézerblokkolót szereltetett az ajtójára. Közösségi értéket teremtett ezzel?
’Akinek nincs semmije, az annyit is ér’ mélyen hívő keresztényi életfelfogását osztotta meg mindenkivel. Közösségi értéket teremtett ezzel?
Lázár János sikertelensége miatt erősödött meg Vásárhelyen M.Z.P. Ilyen értelemben ő ültette nyakunkra. Ha rendben dolgozik a városában, sohasem lett volna tényező M.Z.P. Jobb lett ettől a városának, az országnak?
Lázár János verte szét az országos korábbi dohánytermékek ellátási rendszerét. Barátjának kiszervezve a nagykereskedelmet, a kiskereskedői hálózatot a holdudvarnak felosztva. Jobb lett ettől az országnak?
Lázár János szerint a 2010-es évek elején az eu-s pályázatíróktól megszabadította az országot, központi irányítás alá vonva a pályázatokhoz tartozó irodai munkát. Majd, amikor belátta, képtelenek ellátni a feladatot, csendben maguk alá bevonták azokat, akikről korábban kígyót-békát kiabált. Jobb lett ettől az országnak?
Lázár János újra szabja napjainkban az országban az építési rendet. Az államfőnk visszadobta a törvénytervezetet. Előbbre léptünk?
Lázár János elfelejti, hogy a korábbi szocialista-szdsz-es vasút bezárások idején a vasútvonalak fenntartásának szükségességét hirdették. Majd a MÁV történetének legnagyobb járatritkítását hajtották végre, 2012-ben. (A vasutasok alibi menetrendnek hívják a napi 2-3 közlekedő vonatot.) Rombolni akarunk, vagy építeni?
vitéz dr. báró hercegróf Nürnburger Grünberger Stabrolemányi Günther Leokádia elvtársnő
2023-08-03 at 17:06
Szokták mondani, hogy: “Vennél-e használt autót ettől az embertől?”
Én Lázártól még az elmúlt havi lejárt BKV-bérletet sem fogadnám el ingyér’ sem.
1 Enaki
2023-08-03 at 17:04
Nahàt 16.42. Tisztelt Nahàt.Hogy mit jelent a vasùti szàrnyak bezàrása az èrintetteket kellene megkèrdezni.Ezen tùlnenően a közzètètelnèl volt gond. Annyit tudtunk,majd buszok viszik,mert az olcsòbb. Már engedtessèk meg a vàlasztokra a2/3 ra csak ennyi tartozik. Nem! Ha akkor annyit tudtunk volna,mint most,hogy a tarca komoly vasut fejlesztésen dolgozik,minden èrtèkhetőbb lett volna.A kritikák sora jogos. Nem.vèletlen,hogy Làzàr ùr törvèny javaslatat màs tèmàban a Köztàrsasàgi Elnöknő nem ìrta alà,norma kontrollon az Alkotmánybìròsàgon van. Ugyanis,ha elfogadtàk volna a törvènyt,az a nemzeti akaratot felūlìrta volna.
Nahát
2023-08-03 at 16:42
Illegális bevándorlás, covid, ukrajnai háború, dollárral kitömött ellenzéki pártok és sajtó. És most azon hőbörgünk, hogy bezárnak 8 vasútvonalat a hányból? Nevetséges. Vegyük már észre magunkat! Lázár János Magyarországért dolgozik, megbízom benne.
2 ÉNAKI
2023-08-03 at 16:37
Az általam nagyra tisztelt Orbán Viktor a magyarok örökös Miniszterelnöke, nem hagyta szó nélkül,a közzététel ily módon történő bejlentését.Meggyőződésem, hogy közbenjárására avagy utasítására került sor Lázár Úr nyilatkozatára.
kolline
2023-08-03 at 16:33
Szóval a rombolást fejlesztésként adja elő lézerjani. Ügyes. De azért ennyire nem kéne hülyénének nézni minket.
Kormánypártiként mondom, hogy a lézer-terminátort sürgősen le kéne állítani.
Történelmi faluprogram Lázár módra
2023-08-03 at 16:26
Kiüríted a falvakat, községeket.
Az lesz. Történelmi.
Ceausescu üdvözöl a pokolból!
Bölcs
2023-08-03 at 16:15
Egyetertek az előttem szòlòval. Privàt vèlemènyen,hogy Isten őrizzen meg attòl,hogy Ön valaha is a Miniszterelnöki szèkbe kerūljön.
2 ÉNAKI
2023-08-03 at 15:57
Az indíttatás lehet,hogy átgondolt volt,de a tálalás nem sikerült. MINISZTER ÚR,sem gondolhatja azt,hogy minden magyarázat nélkül,közlésre kerülhet vasúti ágazatok bezárása. Az nem indok,hogy a buszok olcsóbbak.Talán az elgondolás volt a rossz,abban a tekintetben,hogy az embereknek ennyi információ is elég. Nem elèg Miniszter Úr! Ön a 2/3 ad miatt ül a Miniszteri székben. De szép,hogy ennyi idő után volt szíves teríteni. A cikket átolvasva némileg enyhül a helyztet,talán erhetőbbé is válik. De miért kellett ennyi időt várni a reagálásra.Ön is olvashatta a nagy mértékű komment háborút,ami az Ön intezkedése után az emberek véleményét gyüjtötte össze. Kezdettől Fidesz párti vagyok,de nem jelenti azt,hogy mindenre bólogassak.Ön elvesztette azt a bizalmat,amit eddig élvezett.
Reltih Nilats Inilossum Oam Toplop
2023-08-03 at 15:34
Azt hiszem ezt a Lázár-gyereket – nagyon gyorsan el kéne zavarni a halálfaszára!
Amíg be nem dönti ezt a kormányt.
Ennek az embernek reggel még azt sem hiszem el, ha jó reggelt kíván.
Sas
2023-08-03 at 14:36
.egyébként az állítólag amatőr feröeri csapat a svéd bajnokot is kiverte———-amatőrök…..ja…mese.Biztos este 6 után edzenek-salakon.Persze.
lászló54
2023-08-03 at 14:16
T.Lázár úr Önök a Gyurcsányék által bezárt vonalak újra indításával kampányoltak anno(holott jól tudták azt hogy veszteséges megoldás)akkor most miről beszélünk!!!
Sas
2023-08-03 at 14:07
Kevesebb, de magas minőségű legyen-ne adja a hülyét.A kulturában is idiotikus dolgok vannak-pesten pl. van vagy 30 színház-ez az idiotizmus csúcsa-aztán bambán állnak, hogy miért hülye a pesti…………ezek ugyanis szinte kizárólag szdsz-mentalitású színházak-aztán van a hvg, 24, telex, 444, stb-ezeket leginkább pesten olvassák-és idiotizálódnak ezektől-és vannak a DK roncstanárok..és akkor bambán áll, és nem érti : miért egy kretén a pesti főizé….hát, azért, mert állami pénzen tud ez a csűrhet tenyészni, és a nagyobb városokban hülyíteni.
Sas
2023-08-03 at 14:01
Azt kell fejleszteni, ami fenntartható-a 8 ezer kilométer fenntarthatatlan-és nem ebbe a századba való.
KF
2023-08-03 at 13:50
Ja! És minden falunál, községnél megáll?!
Menj a fenébe!
Ez Gyurcsányék, az SZDSZ programja, bmeg!
Sas
2023-08-03 at 13:40
akarja már azt, a főnökével, hogy a magyar agrárgazdaság-kereskedelem ténylegesen magyar legyen…függetlenűl attól, hogy miként brekeg az unió.
Sas
2023-08-03 at 13:38
most mind a a 8 ezer kilométert akarja fenntartani?Ilyen a világon nincs.Mellette ut, autó, autóbusz.Ennyi erővel minden faluba akarhatna korházat is.
Sas
2023-08-03 at 13:30
Úristen………………..most volt először, hogy a balbanda külföldi pénzt kapott……………bazd meg ez 100 éve folyamatosan így van-ez a működési módjuk.