
Ukrajna, Moldova és Románia között létrejött együttműködés révén az Európai Unió növeli az ukrán gabona szállítását lehetővé tevő szolidaritási folyosók kapacitását, és ösztönzi a beruházásokat a vonatkozó közlekedési infrastruktúrába – jelentette ki Adina Valean közlekedésért felelős uniós biztos Brüsszelben hétfőn.
Adina Valean, aki Olekszandr Kubrakov ukrán infrastrukturális miniszterrel folytatott brüsszeli megbeszélését követő tartott sajtótájékoztatót, emlékeztetett: az Európai Unió tavaly májusban hozta létre az úgynevezett szolidaritási folyosókat azzal a céllal, hogy alternatív szállítási lehetőséget hozzon létre Ukrajna mezőgazdasági exportja számára. A szolidaritás Ukrajnával példátlan együttműködést eredményezett Románia és Moldova között, és megállapodás született arról, hogy egyes kikötők kihasználatlan kapacitásának jobb felhasználásával növelik a dunai kereskedelmi útvonal kihasználtságát.
Az Ukrajna, Románia és Moldova közötti együttműködés, különösen a határellenőrzési eljárások egyszerűsítése terén növelni fogja a szállítási kapacitást a dunai kikötőkbe és Konstanca tengeri kikötőjébe vezető szárazföldi útvonalak mentén
-emelte ki. Az uniós biztos köszönetét fejezte ki, hogy a felek a konstancai kikötő kapacitását további horgonyzóhelyek meghatározásával és a kikötőbe való bejutás, valamint a kikötőn belüli forgalom irányításának javításával növelték.
Az elmúlt évben túlszárnyaltuk a kezdeti várakozásokat a szolidaritási folyosókon keresztül szállított gabonamennyiség tekintetében. Az intézkedés mentőövvé vált Ukrajna számára
-fogalmazott. Adina Valean elmondta, 2022 májusa és 2023 augusztusa között az uniós szolidaritás lehetővé tette Ukrajna számára, hogy több mint 53 millió tonna mezőgazdasági terméket exportáljon, köztük mintegy 48 millió tonna gabonát, olajos magvakat és egyéb termékeket. Mindez mintegy 38 milliárd euró bevételt jelentett Ukrajna számára – mondta.
Ezzel egyidőben Kijev közel 34 millió tonna árut importált a szolidaritási útvonalakon keresztül, mintegy 70 milliárd euró értékben
-tette hozzá. Közölte továbbá, hogy az európai szabvány szerinti nyomtáv létrehozásával a brüsszeli testület biztosítani akarja Ukrajna vasúti rendszereinek integrációját az EU közlekedési rendszerébe.
Célja, hogy zökkenőmentes vasúti összeköttetés jöjjön létére Ukrajna és az uniós országok között segítve ezzel az ország integrációját az EU egységes piacába
-emelte ki. Az uniós biztos végezetül arról tájékoztatott, hogy az Európai Bizottság kedden új pályázati felhívást tesz közzé az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz keretében.
Ukrajna és Moldova – az uniós tagországokkal azonos feltételek mellett – most először pályázhat a szolidaritási útvonalak mentén megvalósuló infrastrukturális projektek finanszírozására anélkül, hogy uniós partnerekre lenne szüksége
-tette hozzá.
Forrás/fotó: MTI
Asperrimus
2023-09-26 at 07:13
Már megint! Ki gondolta volna?
Miért nem esik a fejére?
2023-09-26 at 00:14
Az Europai Unio csúfosan kijátsza a régi tagországait, azusa- báb vezetők önkényesen és gátlástalanul áthágják az EU eredeti szabályait, csakhogy az amerikai globalista banda érdekeit keresztülvigyék.
Vandelejjebbet le kell mondatni! Ó, hogy egy tégla nrm tud jó helyre esni?
TalEle
2023-09-25 at 21:45
Éberen figyelni kell ezek után a Romániából Magyarországra kerülő agrártermékre is, ne hogy az átcimkézett ukrán szemét itt ragadjon…
pragmatika
2023-09-25 at 19:51
🙂 Ezek az oláhok. Nem szaroznak, éberen figyelik, mit mond a gazdájuk. (A mostani gazdájuk.)
Kuvasz
2023-09-25 at 19:48
Történelmi tapasztalatok alapján ha átálltak a románok akkor az azt is jelenti hogy vége a háborúnak.
Román gazdák majd felnyársalják őket egyesével.
Királytigris
2023-09-25 at 19:28
védelmi pénz2023-09-25 at 19:21!
Ne gyerekeskedj! Miért elégednének meg védelmi pénzzel, amikor mindent lenyúlhatnak, téged meg tengődésre foghatnak, hogy szarért, húgyért dolgozhass nekik?
Orientál
2023-09-25 at 19:28
Ja persze értjük a dunai kikötők fejlesztését. Aha persze az egész eu-s parasztságot csődbe akarják lökni amerikai Sorosék hogy aztán bagóért felvásárolhassák a mezőgazdasági termelők földjüket. Román kormány ebben együtt is működik Sorosékka.
Királytigris
2023-09-25 at 19:26
Ebből az “ukrán” gabonából az éhező afrikaiak megint nem fognak látni(enni) semmit. Ez úgy az EU-ban marad, és töri le az EU-s gabona árát, és ezzel teszi tönkre at EU-s gazdágat mint a sicc!
A románokban megint nem kellett csalódnunk….
Román nem nemzet, hanem egy foglalkozás.(Sztálin)
védelmi pénz
2023-09-25 at 19:21
Kár ezért a háborúért. Az amerikai, brüsszeli, kínai, orosz vezetők küldjenek egy számlát a világ 194 országába és mondják meg, hogy mennyit kell fizetni azért, hogy ez a négy rohadt birodalom békén hagyja az emberiséget. Nem kell a mese a demokráciáról, élettérről, orosz érdekekről, kínai selyemútról és a többi hazugságról, csak mondják meg mennyit fizessünk.
Ez a védelmi pénz és soha nem kell pofájukat látni.
Ungarn über alles !
2023-09-25 at 18:45
Szőröstalp
18:13
…nem tudtad ? az oláj az nem szakma, hanem állatfajta !
Ungarn über alles !
2023-09-25 at 18:42
akkor már csak egy dolgunk van : a biztonságunk okáért, le kell zárni minden utat az olájok felől jövő szemét előtt !
TS
2023-09-25 at 18:16
Oké. És merre viszik a szárazföldön az ukrán gabonát Konstancába? Nézze már meg valaki a vasutak állapotát és a hatalmas kerülőket!
Nyilván nem lehet Tiraszpolon keresztül, ezért a Zsmerinka – Jászvásár – Fetesti – Konstanca útvonal marad, és az átrakodás?! Hol rakják át a széles vagonokból a keskenyekbe olyan mennyiségben a gabonát, ami számottevő lesz?
Az ukránok is elfelejtik, hogy Besszarábia déli része is Moldvához tartozott 1945-ig? (Hiszen olvashattuk a Koszovó elleni meccsen az ultrák feliratát).
Szőröstalp
2023-09-25 at 18:13
Románok újra bizonyították, hogy mekkora seggnyaló áruló fajta. Nem nemzet és nem emberfajta, csak férgek.
Bravo
2023-09-25 at 18:11
Hűha. Megtalálták az Ukrajnához legközelebbi tengeri kikötőt, és most már nem kell átvágni fél Európát az ukrán szállítmányokkal. Ez kész csoda.
Hiába. A “szolidaritás” sosem a fair playről szólt, hanem az érdekérvényesítésről, meg a balekok lehúzásáról.