Egyre lesújtóbb állapotban van a miskolci tömegközlekedés, az új menetrend nincs harmóniában a helyiek és a turisták utazási szokásaival. Még az 5-ös buszt is megszüntették, amellyel a kiemelt turisztikai célpontot, Lillafüredet lehetett megközelíteni, a belvárosi vonalakon harminc percenként követik egymást a járatok, a peremterületekre csak óránként jut busz, de ez a kevés járat sincs összehangolva az átszállópontokon. A közgyűlési többséget alkotó szivárványtestület az előző városvezetésre és a kormányra mutogat. Az MVK Zrt. felügyelőbizottságának szocialista tagja azt állítja, a menetrendet Miskolcot nem ismerő pesti mérnökök készítették. Bartha György szerint túl kevés a zsebben a lóvé, ezért kellett ritkítani a járatokat. A cég vezetőinek fizetésemelésére azonban ismét jutott pénz, a dolgozók megélhetése viszont veszélyben forog, bújtatott létszámleépítés zajlik a vállalatnál. A VEKE miskolci vezetője portálunknak kifejtette, járatszám csökkentéssel lehetetlen spórolni, amit megtakarítanak, azt elbukják a bevételi oldalon. A VEKE azt javasolja az utasoknak, írjanak a közlekedési cégnek és a sajtónak, menjenek el a végletekig, mert, ha ezt lenyelik, Miskolc elveszíti nagyváros jellegét.
Alaposan felkavarta az új menetrend a helyiek életét. A megyei kórház orvosainak és nővéreinek jelentős része az agglomeráció településein él. Sok ápoló eddig távolsági busszal vagy vonattal jutott be Miskolcra, és az MVK járataival ment a kórházig. Mostanában azonban nincs csatlakozásuk, információink szerint ezért az intézmény vezetése leszerződött az egyik taxitársasággal, mely azokat a dolgozókat szállítja, akik a városi közlekedés szétverése óta nem tudnak máshogy mozogni a lakó- és munkahelyük között. Mostohán bánik a közlekedési vállalat az ország egyik legnagyobb lakótelepén élőkkel is, a több tízezer lelkes Avast érintő járatok száma is jelentősen megcsappant, de Perecesen és a város peremterületein még rosszabb a helyzet, sok külvárosi részt óránként egy járat érint.
Kigolyózták a civil szakembereket a közlekedési vállalattól
Nincsenek csatlakozások, nincsenek meghirdetve az InterCity vonatok érkezéséhez, indulásához hangolt járatok. A belvárosi csatlakozási rendszert szétverték. Korábban az olyan forgalmas csomópontokon, mint a Centrum vagy a Villanyrendőr a ritkább közlekedésű időszakokban össze voltak hangolva a buszok és a villamosok
– hangsúlyozta érdeklődésünkre Fejér Balázs, A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) miskolci tagszervezetének vezetője, aki arról is beszámolt portálunknak, hogy tavaly nyáron és az ősz folyamán a polgármester felkérésére a VEKE is részt vett a menetrend és a hálózat megújításában, ám a Miskolci Közlekedési Vállalat berkeiből, – ahol még a felügyelőbizottsági állásokat is politikusok töltik be – hamar kigolyózták a civil szakembereket.
Mintha bosszúból minden fejlesztésként értékelhető fejleményt kiradíroztak volna a menetrendből, amelyeket korábban tanácsoltunk nekik
– panaszolta a VEKE helyi elnöke.
A városvezetés és a Holding megszorításokat követelt
Az idei költségvetésben kétmilliárdot szánt a város a tömegközlekedésre, ám a vállalat először 3,15, majd 3.6 milliárdot kért. A városvezetés megszorításokat szorgalmazott, az önkormányzat cégeit tömörítő Holding azt kérte a közlekedési vállalattól, hogy amin csak tudnak spóroljanak, ők pedig a járatcsökkentés mellett döntöttek
– idézte fel az előzményeket Fejér Balázs, aki szerint a járatcsökkentés nem orvosság a vállalat anyagi gondjaira.
Nem lehet ezzel spórolni, ennyit főleg nem, a teljesítménycsökkentés sosem hoz jó eredményt. A tapasztalat azt mutatja, ha ritkítják a járatokat, sokan elpártolnak a közösségi közlekedéstől, más alternatívát keresnek. Például használt autót vesznek, amely iránt a járvány idején egyébként is megugrott a kereslet, erre a tendenciára még egy lapáttal rátenni a menetrend megnyirbálásával súlyos szakmai hiba
– szögezte le a VEKE miskolci vezetője.
A szakember kifejtette, hogy többet fog bukni a bevételi oldalon a cég, mint amennyit megspórol, hiszen kevesebben vesznek majd jegyet és bérletet. Miskolcon zömében korszerű CNG autóbuszok járnak, amelyeknek nem csupán a káros anyag kibocsátása alacsony, hanem a fogyasztásuk is, ráadásul a CNG üzemanyag kevesebbe kerül, mint a gázolaj, így sokkal olcsóbb az MVK-nál az üzemeltetés, mint a csak dízelüzemű járműflottával rendelkező társaságoknál. A futásból származó költség elenyésző az MVK esetében, és a villamosok is költségtakarékosak.
Tolerálhatatlan és használhatatlan menetrend
A nagyvárosi közlekedésben, ha csúcsidőben tizenöt percnél, csúcsidőn kívül pedig harminc percnél ritkábban indulnak járatok, az a menetrend már tolerálhatatlan és használhatatlan
– hangsúlyozta Fejér Balázs.
Most léptük át a küszöböt, már egyes nagy forgalmú vonalakon is ritkábban követik egymást csúcsidőben tizenöt percnél a járatok. A külvárosi részek esetében pedig csúcsidőn kívül óránként indulnak buszok
– tette hozzá.
Nem gondoltam volna, hogy valaha ilyen mélységbe süllyed a miskolci közlekedés, és ha ezt néhány héten belül nem sikerül visszacsinálni, akkor kicsi az esélye annak, hogy ez később jobb lehet. Nem hittem, hogy ezt valaha meg merik csinálni, de megtették most a járvány farvízén
– mutatott rá a szakember.
Drasztikus változást akarnak lenyomni az emberek torkán
Korábban, 2012-ben tizenkét százalékos teljesítménykivonásba is belebukott az MVK vezérigazgatója, Kókai Ernő, ehhez képest most harminc-harmincöt százalékos járatritkítást akarnak lenyomni az emberek torkán, úgy, hogy jelentősen megemelték a bérletek és jegyek árait. Most elég borúsak a kilátások, de el kell menni a végletekig.
– érvelt érdeklődésünkre Fejér Balázs, a VEKE miskolci tagszervezetének a vezetője, aki azt javasolta az utazóközönségnek, hogy írjanak az MVK közönségszolgálati irodájának és forduljanak a médiához. Próbáljanak meg minél több fronton nyomást gyakorolni az MVK-ra és a városvezetésre.
Minél hamarabb vissza kéne térni a korábbi tanszüneti menetrendhez, amely február 1. és március 11. között volt érvényben, melyhez képest harminc százalék körüli járatcsonkítás történt. Egy gombnyomással vissza lehet térni a jobban működő rendszerhez
– üzente az illetékeseknek a civil szakember.
A polgármester csak hümmögni szokott
Miskolc város honlapján és a polgármester közösségi oldalán egy árva szót nem találtunk a tömegközlekedést érintő lesújtó intézkedésekről, pedig egy ilyen horderejű ügyről illene közzétenni legalább egy dokumentumot, hogy értesüljön róla az utazóközönség, kinek az aláírása szentesítette az intézkedést. Erre a változtatásra elvileg rá kellett bólintania a cég felügyelőbizottságának is, melynek tagjai, Bartha György (MSZP), Badány Lajos (Jobbik), Prokaj Tamás (Momentum) és Tompa Sándor (DK) havi juttatást kapnak felügyeletükért, miközben képviselőként bármikor ellenőrizhetnék az önkormányzati vállalat működését. A veszélyhelyzetre való tekintettel a polgármester azonban most egymaga is hozhat ilyen drasztikus döntéseket. Városházi informátorunk szerint Veres Pál csak hümmögni szokott, mikor szóba kerül ez a neuralgikus téma.
A farok csóválja a kutyát, a baloldal holdudvarra kiszipolyozza Miskolcot
A választásokon függetlenként induló egykori gimnáziumi igazgató hátán a hatalomba visszatérő baloldali politikusok és azok holdudvara nem tűri a civil kontrollt, ezért kifúrták a Veres Pál által felkért VEKE szakértőit az MVK-tól. A civil szervezet és a baloldali városvezetés között elmérgesedett a viszony, ezt tükrözi a civil szakértők és a szivárványtestület tagjai között A VEKE Facebook-oldalán kibontakozó kommentháború is, melyből az is kiderül, hogy a szakmai szervezet szerint Miskolcon a farok csóválja a kutyát, azaz a Holdingot ellepő érdekcsoportok tagjai diktálják a megszorítások tempóját. Az internetes vita során a a helyi baloldal kommentszekciója rávetette magát a civil szervezet oldalára. Kun Péter, a 2010 előtt regnáló balliberális városvezetés kommunikációs tanácsadója az írta, ha a kormány visszaadna az MVK-nak egymilliárdot, a cég szívesen sűrítené járatait, ám a VEKE egyik vezetője válaszában rávilágított, hogy jelenleg a szolgáltatás lezüllesztése zajlik a vezetőséget és a haverokat kifizetik az utasok érdekeire viszont magasról tesznek.
Budapesti mérnökök cseszték el a miskolci menetrendet
A fontos helyi kérdésekről nem a helyiek, hanem importált „szakemberek” döntenek, ezt támasztja alá Bartha György, álláshalmozó szocialista önkormányzati képviselőnek a VEKE közösségi oldalára írt kommentje is, amely szerint a csapnivaló miskolci menetrendet a várost egyáltalán nem ismerő budapesti mérnökök rakták össze.
Nem vagyok én sem elégedett ezzel a menetrenddel. Azért sem, mert a budapesti mérnök iroda tagjai, akik ezt elkövették, nem rendelkeznek hely-és terepismerettel
– fakadt ki a Facebookon az MVK felügyelő bizottságának szocialista tagja, Bartha György.
Veres Pál szerint megfelelő a menetrend
Az világosan látszik, hogy ezekhez a népszerűtlen intézkedésekhez nem szívesen adja arcát a városvezető, ám a kormányhivatal vezetője azt állítja, Veres Pál támogatja a járatcsökkentéseket és úgy vélekedik az új menetrendről, hogy az kielégíti az utazóközönség igényeit.
A Borsod-Abaúj-Zemplén megyei kormányhivatal legutóbb tavalyi év decemberében hagyott jóvá járatsűrítési tervet, akkor a decemberi tanszünet indokolta ezt. Ami azóta történt, az kizárólag az MVK ZRT. illetve Miskolc vezetésének a felelőssége, ezeket a menetrendeket, amelyeket követhetetlen szempontrendszer alapján állítottak össze a kormányhivatallal nem egyeztették. Több levélváltást is folytattam emiatt a polgármesterrel, aki ragaszkodik az álláspontjához, miszerint a szolgáltatás a városlakók igényeit kielégíti
– magyarázta a PestiSrácok.hu kérdésére reagálva Alakszai Zoltán, a kormányhivatal vezetője.
“Kevés a lóvé a zsebben”, ezért csak a vezetők bére emelkedik
Lehet követelőzni, észt osztani, de ha nagyon kevés lóvé van a zsebben, akkor csak annyiból lehet gazdálkodni
– érvelt a járatritkítások mellett Bartha György a Facebookon, aki szerint az előző városvezetés és a kormány hibája, hogy nem jut pénz a tömegközlekedésre.
Bár a nyilvánosság előtt folyton amiatt panaszkodnak a baloldali városatyák és cégvezetőik, hogy nincs pénz minőségi szolgáltatásra, arról mélyen hallgatnak, hogy a járatritkításokkal és a tarifák megemelésével egy időben megemelték a cég vezérigazgatójának és az operatív igazgatónak az illetményét is. Míg a vezetők jövedelme rendületlenül növekszik, az egyszerű dolgozók megélhetése veszélyben forog. A buszsofőröktől és ellenőröktől megvonták a pótlékokat, a bújtatott leépítés keretében többeknek hatórás foglalkoztatást vagy takarítói munkát ajánlottak fel. Megalázó helyzetbe hozták a törölt járatok sofőrjeit is, a villamosvezetőket például kiküldték terepmunkára utasszámlálónak.
Arra azért futja, hogy a vezető káderek népszerűtlen intézkedéseit magas juttatásokkal hálálják meg, miközben az utasok egy része inkább már gyalog jár, a vállalat pedig a valaha volt legnagyobb válságát éli. A cégvezetőknek járó fizetésemelésre természetesen megvan a keret, hiszen megspórolták a rávalót a miskolci utasokon
– kommentálta a történteket Soós Attila, a miskolci közgyűlés Fidesz-KDNP frakciójának vezetője.
Bartha György nagypolgári megélhetésére is kellett a pénz, ő ugyanis öt jogcímen is kap jövedelmet a várostól, ráadásul ennek a bérnek egy jelentős részét pont a nagy bajban lévő közlekedési vállalat fizeti
– világított rá a kormánypárti politikus, aki portálunknak nyilatkozva azt is hangsúlyozta, hogy 2021. évi költségvetés tervezésekor a baloldali városvezetés hatszázmillió forintot egy tollvonással elvont a cégtől.
Nem azért, mert nem volt meg ez a pénz, hanem azért, mert ez a hatszázmillió a haverok, barátok, rokonok, párttársak fizetéseire, megbízási díjaira és tiszteletdíjaira kellett
– szögezte le Soós Attila.
Kiemelt kép: MTI/Vajda János
helena
2021-05-04 at 22:09
Miskolcikent en nem a bolsikra szavaztam, akik most egyebek mellett meg a tomegkozlekedest is elrontottak. Ritkan hasznalom a tomegkozlekedest, de ma eppen felszalltam egy villamosra, ami Covid jarvany kellos kozepen olyan zsufolt volt keso delelott, hogy alig vartam, hogy leszallhassak.
En nem ezekre szavaztam, de az ostoba es tajekozatlan Orban-gyulolo prolik miatt nekem is el kell viselnem a bolsik regnalasanak minden gyumolcset. Sajnos, nem remelhetjuk, hogy a kovetkezo valasztaskor megjon az eszuk, mert ezek gyuloletbol szavaznak, a gyulolet pedig a legrosszabb tanacsdo.
Esvány
2021-05-03 at 21:22
Nem véletlen ez a dolog! A választáson eldöntik a választók, hogy utána négy évig hogyan élnek. Miskolc ezt választotta. Pont.
Gyöngy
2021-05-03 at 10:34
Most láthatják “kicsiben”, hogy milyen lesz “nagyban”, ha 2022-ben a baloldalnak csúfolt moslékra szavaznak. Elvtársak a helyzet fokozódni fog.
signorina
2021-05-03 at 10:15
Annyiban árnyalnám a képet Miskolcról, hogy itt a 30 év alatt most van harmadszor szoci vezetés. Persze, ez is éppen elég, de mutatja, hogy azért nem teljesen igaz a proliváros kifejezés.
Contrabass
2021-05-03 at 08:33
“w” neked a felfogásod némi hiányosságról árulkodik. Nem jut el a csökött agyadig, hogy akik megszavazták a mostani városvezetést azokat nem érdekli, hogy te mit pampogsz, ők ha egy busz vagy egy villamos sem fog közlekedni, akkor is ezekre szavaznak, merthogy az “Orbán”. Szagolgasd csak a virágodat amit letéptél, gyengeelméjű!
Zia
2021-05-03 at 07:35
baloldal= enyészet, züllés, leépülés
w
2021-05-03 at 00:32
Miskolc és Budapest ilyen vezetést akart! Megkapták! Nem tetszik? Tetszettek volna mást akarni!
Okos ember más kárán tanul. Ez most nekik nem sikerült. Remélem a két város választói legalább a saját kárukon hajlandók lesznek tanulni!
Böbe
2021-05-02 at 15:34
A legbosszantóbb talán az az egészben, hogy a miskolci közlekedési vállalatnak vannak az országban a legkorszerűbb buszai. Olcsó és környezetkímélő lenne, de ahelyett, hogy kiaknáznák ezt lezüllesztik.
K
2021-05-02 at 14:41
Sok hozzászólóval egyetértek.
A közlekedés nagyon leromlott, és a bérlakások lakásbérleti díjai is megemelkedtek.
Továbbá még s szemétszállítás is időnként döcög, akadozik, a buszmegállókban és tereken utcákon lévő szemétgyűjtőkből a szél kifújja a szemetet, és minden teliszóródik szeméttel.
Ez Miskolc, és ez a liberális baloldal, tehát normálatlan.
Sajnos ahol a liberális baloldal vezet egy várost, ott számolni kell a kellemetlen meglepetésekre.
Az se normális aki a liberális baloldalra szavaz.
Magyar
2021-05-02 at 14:32
A miskolci libbolsik szeretnek szopni, mert ők mindig a f@ sznak azon a végén álltak, ahol azt szopják! Még akkor is ha nem kellett volna! Tisztelet a kivételnek, de Miskolcon annyi az elhülyített droid bolsevik, hogy annyi sehol sincs, talán a nagyfaluban! Megérdemlik, hagy szopjanak, mert nekik szopni kell, ugyanis csak akkor orbánozhatnak! Szerencsétlen barmok!
Gullwing
2021-05-02 at 14:21
Azt hitte ez a veres kretén hogy aki iskolaigazgató volt az képes elvezetni egy megyei jogú várost is.
Böbe
2021-05-02 at 13:22
Emlékeim szerint 2006-2007 körül ugyanez történt Miskolcon, akkor is baloldali vezetése volt a városnak.
Fekete Medve
2021-05-02 at 12:32
El lehet majd mondani engem mindenféle fasiszta istapistának, de akkor is ott látom a bajok gyökerét, hogy egy lumpen, egy csöves, egy magáról gondoskodni nem akaró kétlábú szavazata ugyanannyit ér, mint azé, aki 20-30 éve dolgozik, gyermekeket nevel tisztességben, s van anyagi féltenivalója.
Contrabass
2021-05-02 at 11:53
Miskolc érdekes város, vannak itt nagyon jó emberek és nagyon rosszak, ez utóbbiak az évek során betelepült lumpenproletárok, a régi hagyományokkal rendelkező családok, lokálpatrióták, konzervatívok. Mi itt vért is izzadhatunk ha most az ostoba lumpenprolik és a mély(agy)szegénységben szenvedők kerültek többségbe. Azt hiszem ez nemcsak miskolci probléma! Nos, most mit tehetünk? Költözzünk el szeretett városunkból, dobjuk oda egészen a várost az idegenszívüeknek? Fideszes vezetés alatt, mindig megindul egy tisztulás, fejlődés és nem utolsósorban RENDTEREMTÉS, ez a moslékosok hatalomra jutásával rendre megakad, jön a szabad rablás. Ez a lumpeneket egyáltalán nem érdekli, a sajátos silány, elkorcsosult értékrendjük szerint rendben van – mármint Miskolc lepusztítása. A tömegközlekedés hiányosságait saját bőrömön egyelőre nem érzékelem, mert autóval járok, de másodkézből nagyon is, rengetegen panaszkodnak a lehetetlen helyzet miatt. A legutóbbi Miskolci Naplóban próbálja megmagyarázni a szerző (név nincs aláírva),- a sztálinista propagandát megszégyenítve – hogy miért ilyen sz@r a tömegközlekedés, természetesen mindenki hibás (különösen a kormány és az előző városvezetés akik több milliárd plusszal adták át a várost), csak a városvezetés és a közlekedési vállalat ma született bárány! Tehát nem minden miskolci ilyen hitvány sőt, de sajnos a lumpenek nem lettek kitakarítva időben a városból, ezt nekünk normálisoknak kellene elérni valahogy – nem könnyű.
Egy miskolci
2021-05-02 at 11:51
Sajnos a Velünk a Zsebünk frakció tagjai megvezetették a tanárember polgit. Arról volt szó, hogy a civilek fogják vezetni a várost, erre visszajöttek a 2010 előtti várost nyomorba döntő kriptaszökevények. Miskolc normálisabb emberei a fejüket verik a falba, de sajnos nagy a sötétség a városban.
bl
2021-05-02 at 11:43
Azt kell csinálni, hogy a buszmegállóban álló emberektől valaki beszedi az menetjegyek árát és elindítja őket gyalog. Megkérdi, hogy hová akarnak menni és azt mondja rá az két átszállás lesz és 3 menetjegy árát kéri és kész, odaadja neki a jegyeket, hogy az utas mutogatni tudja megállókban álldogáló jegyellenőröknek. Hajrá fejletthaladók! Az igazi nagybevétel majd az lesz, amikor a semmiből csináltok pénzt! Hehehe. A levegővételből. Nemsokára.
Magyar Gyula
2021-05-02 at 11:34
Ha 22-ben az ellenzék győzne akkor Miskolcnak (is) végleg vége. A baloldal Brüsszel nyomására emelné a víz a gáz a villany árát, az uniós energiaárakhoz igazítva. Németországban kb háromszoros a villany ára. Már itt vége van a magyaroknak és Miskolc sem lenne kivétel. És ez csak egy tétel. Többlépcsős jövedelemadóval kinyírná a ma még létező középosztályt. Elüldözné a keleti vállalkozásokat, eltüntetnék az uniós pénzeket, ami Mészáros Lőrincnél és a többieknél is megvan, nem tűnt el és gyarapítják a magyar gazdaságot. A baloldal által ellopott pénzek eltűntek, nem fellelhetőek.
Előbb kapna lakást egy bevándorló mint a miskolci polgár.
22-ben Miskolc dönthet a jövőjéről. Csak az Orbánfóbiát hagyjátok ki, mert a gyűlölet rossz tanácsadó és nagyon rá fogtok ba..ni.
Jó lenne ha a miskolciak (meg a többiek) felnéznének a fészekbukról és máshonnan is tájékozódnának.
Hans Landa
2021-05-02 at 11:27
A “független” jelöltek.A választásoknak néha bizony TÉTJE is van,lásd BP és a megye jogú városok.Nagykorú választópolgárok döntése,a választókat sajnos nem lehet lecserélni.
Noémi - Fájdalmat a fidesz-szavazóknak bármi áron
2021-05-02 at 11:09
A ballib szavazók jelszava: “Minél több fájdalmat okozni a fideszeseknek – bármi áron”
A polgári-konzervatív politikai erőknek és tisztelőiknek azt kell megérteniük, hogy a ballib erőkre szavazók nem szerencsétlen, átvert, hazug ígéreteknek naívul bedőlő emberek,
hanem ugyanolyan rosszakaró, gyűlöletteli létezők, mint a képviselőik.
“Ami rossz a Fidesznek és Orbánnak, az jó nekünk” – mondják a ballib képviselők.
“Ami rossz Orbánnak és a tolvajpárti hazaáruló fidesz szavazóknak, az jó nekünk – akkor is ha közben rossz nekünk is, mert legalább nekik rossz és az már nekünk elég jó, ez az ára, hogy ők meglakoljanak.” – mondják a ballib szavazók.
Itt már nincs észérv, nincs racionális logika, itt már érzelmi logika van, magyarul a logika teljes hiánya és a negatív érzelmek egyeduralma.
Ezt kell felfognia 2022-re a Fidesznek.
— Egy miskolci 40 éves közgazdász, ősfideszes
Mária néni
2021-05-02 at 11:05
https://www.youtube.com/watch?v=vtazw8C37TI
Ennyi ésszel jó ha kitalál a zsákutcából.
A Nagy Testvér figyel téged
2021-05-02 at 10:55
Ezt akarták, erre szavaztak a Miskolciak! Tessék lenyelni a békát!
Bressa
2021-05-02 at 10:47
Virágozzon nagymiskolc! Gratulálok a bölcs választópolgároknak!
Demokrátor
2021-05-02 at 10:35
Ne tessék már annyit visítozni néhány balul sikertelenült önkormányzás miatt. Amíg van igény a szopcializmusra, addig lesz is. Meg persze kell néhány elrettentő példa azoknak akik nem ilyet akarnak. Különben nem tudnák, hogy miről mondanak le. Ennyi változatosság kell, hogy lehessen verseny, és győzhessen a jobbik.
Colin MacLeod
2021-05-02 at 10:30
Szóval Miskolc!
Cgány város. Ez tény.
Itt lakik az összes bolsevik proli. Ez is tény.
Diósgyőr ami sose volt Miskolc a legsötétebb, talán csak lenin és sztálin városban vannak sötétebbek.
Az avasi prolik elemzése egy diplomamunkát is megérne.
Testileg és lelkileg nyomorékok, akik mentális sérültségüket gyűlölettel vezetik le.
Cgányok, kopasz bűnözők, qrvák, drogosok és agyhalott kommunisták ez Miskolc. A háború után tették tönkre, egy gyönyörű városból csináltak egy tetűfészket.
Miskolci létemre jobban utálom a diósgyőrieket mint bárki az országban, ki kérte, hogy az a szrfészek Miskolc része legyen.
Miskolcon jobboldali, keresztény konzervatívnak lenni olyan mint Erdélyben vagy a felvidéken élni magyarként, a te hazád, de mégis idegenként kezelnek.
A legnagyobb gyönyör amikor színházba vagy operába mégy és a hajléktalanok ott koldulnak a bejáratnál, rendőr sehol. A bulinegyed a nyári színház mellett, előadás után kerülgessed a részegeket, az üvegeket stb. Ha pedig a megállóba nem köt beléd három-négy véglény, akkor szerencséd volt.
A miskolci önkormányzat olyan fokú oltásellenességet folytat amiért akár börtön is járhatna, arra ösztönzi az ott dolgozókat, hogy ne oltassák be magukat. Nem egyedi eset, így nem általánosítok.
Nekünk is van egy majkánk csak őt erdei sanyikának azaz rokkerzsoltinak hívnak.
Nincs vele semmi baj, de majkához hasonlóan a pesti ic elé állhatna, hogy egyensúlyt hozzon az erőben.
Ákos - ez a magyarázat a szavazók viselkedésére
2021-05-02 at 10:15
Az ellenzéki beállítottságú, magyarul Orbán-gyűlölő lakosság ugyanolyan sötétlelkű és aljad, mint a képviselőik, szabótimi, karigeri és a többi neokommunista.
Az O1G-hívő magyar azt is vállalják, hogy nekik a lakosoknak rossz legyen, csak Orbánnak és az ő seggnyalóiknak ne legyen jó.
Inkább maguknak is tudatosan ártanak, csak akit gyűlölnek és annak követőinek ne legyen jó.
Ennyire sötétlelkűek és aljasak, goonoszszívűek.
Ez az érzelmi logikája, ha valaki nem értené.
sorry
2021-05-02 at 10:07
Hirdetőoszlopokon és hirdetőtáblákon kell a PS és a többi interneten elérhető jobboldali beállítottságú portálokat reklámozni. Akik eddig nem olvasták, azok lehet, nem ismerik. Nem kell feltétlen iskolázatlannak, rosszindulatúnak, avagy balosnak lenni. Jövőre minden szavazatra nagy szükségünk lesz. Ha csak 10-et nyerünk vele, akkor is jól jártunk.
Patriota
2021-05-02 at 09:13
Remélem 2022- ben az acélvárosiak elgondolkoznak, hogy EZEKRE soha többet nem szavaznak!
Ha igen- megérdemlik a szenvedést- jelzem még rosszabb lesz -nekik!
Nahát
2021-05-02 at 09:13
Ez készül a budapestieknek is. Gyurcsány idején hetekig állt a tömegközlekedés, gyalog, vagy biciklin járt a nép dolgozni a BKV-sztrájk miatt. A Fidesz tette rendbe az egészet, most megint lerohasztják. A kommunistákkal az a baj, hogy előbb-utóbb mindig kifogynak a mások pénzéből.
Tuti
2021-05-02 at 08:55
Anti-Antifa 2021-05-02 at 08:36
sajnos igazad van!
ha megkerdezel egy miskolcit, akkor tuti,h elkezdeni lorincezni, majd elindulna gyalog haza!
baljós balpolgármesterek, elég
2021-05-02 at 08:46
Ez a vége, ha egy város vezetése a moslékkoaliciós szarházi, csak lenyúlásra berendezkedett libernyákok kezébe kerül.
Ezek mind bunkó, hozzá nem értő és rosszindulatú kretén prolik.
Igen jó példa erre Budapest a főtróger kakigerivel, 42 bolsevik tanácsadójával, ill. a baloldali (főleg degenerált koalíciós)kerületvezető gazemberekkel.
Vidék tekintetében sem kell messzire menni, a szentendrei szivárványkoalicíós többségű önkormányzatnak nevezett grémium még egy kampánybeli ígéretét nem tudta teljesíteni, herdálja a város vagyonát és köpköd a Kormányra. Tehetségtelen és a haverok zsebét kitömő VB titkár polgármester pedig igyekszik a szépet mutatni, de hiába.
Persze köszönet, hogy ezek a balos idióták hozzájárulnak a 22-es FIDESZ 4/5-höz.
Anti-Antifa
2021-05-02 at 08:36
Ettől függetlenül a baloldal által már többször is átvert és megalázott emberek újra le fognak szavazni ezekre a semmitérő hazátlan trógerekre, és ellenzék simán nyeri majd a körzetet.
Egyszerűen felfoghatatlan ez a szavazói hozzáállás.
Miskolc már megint?
2021-05-02 at 08:26
Salgótarján, Ózd, Miskolc csak itt északon. Délen meg Szeged, Pécs. A kádári “cuclista” világból itt rekedt prolivárosok, primitív agyú lakossággal. Egyék meg, amit főztek. Nehogy már minden tehetségtelen hülyét, és közpénztolvajt a Fidesz kormány mentsen ki a bajból.Nagyon jó, hogy az ellenzék éppen a választások előtt mutatja meg hogy kik is ők valójában.
Agi
2021-05-02 at 08:09
Szemetek.Kampanyuk resze ez az intezkedes.Majd a kormanyra toljak a felelosseget.Erdekes csak a libsi onkormanyzatoknal ures a kassza.
Knerten
2021-05-02 at 08:08
Meg akartak szabadulni a fidesztől, sikerült, élvezzék. Egészségükre.
sorry
2021-05-02 at 07:46
Tudom,régóta mondjuk és unalmas, de ők keresték, maguknak keresték, akkor most élvezzék. Saját döntésük, nagykorúak. Ennyire telik Orbán utálásából. Budapestre és a többi városra – falura is vonatkozik a magállapításom.
lesi
2021-05-02 at 07:21
Budapest is úgy jár